optakt: BIF vs. FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BMBrandt

Re: optakt: BIF vs. FCM

Indlæg af BMBrandt »

i completly agree :-)

It's gonna be legendary

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kent skrev:Det handler ikke om at smide noget. Det handler om at maksimere sandsynligheden for det bedste samlede udbytte.

Præmissen er jo, at såfremt der er spillere, der kun kan spille en kamp, så er det BIF-kampen, der skal prioriteres, da vores sandsynlighed for at få point er større der end i Napoli-kampen. Niveau-forskellen mellem os og Napoli er så stor, så det nok ikke er afgørende for kampens udfald om vi fx spiller med Novak eller Lauridsen på backen. Da niveauforskellen mellem os og Brøndby er så lille, så kan det derimod godt være afgørende i den kamp.

Eksempelvis er det jo også en kæmpefordel for os, at Agger er ude med karantæne, mens det ikke er så afgørende, at Napoli må mangle Dries Martens, da den spiller de sætter ind i stedet for, stadigvæk er bedre end det vi kan præstere.
Jeg slet ikke enig med dig her Kent. Jeg med på at vi er kæmpe underdogs mod Napoli, og vi selv med vores allers stærkeste start 11 nok ikke har store chancer for sejr. Men det jo en af disse kampe vi har sukket efter i 15 år, hvor vi nu endelige har mulighed for at matche os mod de bedste på højeste internationale niveau. Det bedste samlede udbytte er at vi bringer os selv i den allerbedste udgave, og derved maximere muligheden for den kæmpe oplevelse vi med en sejr vil huske tilbage på mange år frem. Det skylder vi spillerne, klubben, sponsorerer, fans og alle andre med FCM interesse. Det ville i min verden være et kæmpe selvmål, hvis vi når vi nu endelig står her vælger på forhånd at vurdere vi nok har tabt, og derved sparer spillere for en bedre mulighed med 3 point i Brøndby, som måske allerede er glemt næste uge. Der sket større mirakler i fodboldhistorien, så lad os da give os selv størst mulig chance for en oplevelse vi kan huske tilbage på mange år frem vi ved jo ikke hvornår vi får muligheden igen.

Hvis vi endelig skal maximere muligheden for samlet udbytte synes jeg iøvrigt du bør ligge længere frem en næste kamp i Brøndby. Vi står stærkere som klub lang tid frem i tiden, hvis vi kan vise os positivt frem i Europa. Økonomisk gevinst i form af pricemoney, større fokus og salg på spillere, bedre mulighed for at tiltrække fremtidige profiler, større sponsorinteresse osv. Vi har meget mere at vinde imorgen end hvad 3 point er værd i Brøndby og naturligvis skal vi give os alt hvad vi har når chancer er der.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

som skrevet i kamptråden vedrørende napoli, 52 scouts på stadion, siger jo noget om at det formentlig er den kamp i FCM's histore med mest opmærksomhed. Det er simpelthen all in, og hvis der nogensinde skal spises piller til en kamp for at kunne spille, så er det nu til Napoli kampen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Mike80 skrev:
Kent skrev:Det handler ikke om at smide noget. Det handler om at maksimere sandsynligheden for det bedste samlede udbytte.

Præmissen er jo, at såfremt der er spillere, der kun kan spille en kamp, så er det BIF-kampen, der skal prioriteres, da vores sandsynlighed for at få point er større der end i Napoli-kampen. Niveau-forskellen mellem os og Napoli er så stor, så det nok ikke er afgørende for kampens udfald om vi fx spiller med Novak eller Lauridsen på backen. Da niveauforskellen mellem os og Brøndby er så lille, så kan det derimod godt være afgørende i den kamp.

Eksempelvis er det jo også en kæmpefordel for os, at Agger er ude med karantæne, mens det ikke er så afgørende, at Napoli må mangle Dries Martens, da den spiller de sætter ind i stedet for, stadigvæk er bedre end det vi kan præstere.
Jeg slet ikke enig med dig her Kent. Jeg med på at vi er kæmpe underdogs mod Napoli, og vi selv med vores allers stærkeste start 11 nok ikke har store chancer for sejr. Men det jo en af disse kampe vi har sukket efter i 15 år, hvor vi nu endelige har mulighed for at matche os mod de bedste på højeste internationale niveau. Det bedste samlede udbytte er at vi bringer os selv i den allerbedste udgave, og derved maximere muligheden for den kæmpe oplevelse vi med en sejr vil huske tilbage på mange år frem. Det skylder vi spillerne, klubben, sponsorerer, fans og alle andre med FCM interesse. Det ville i min verden være et kæmpe selvmål, hvis vi når vi nu endelig står her vælger på forhånd at vurdere vi nok har tabt, og derved sparer spillere for en bedre mulighed med 3 point i Brøndby, som måske allerede er glemt næste uge. Der sket større mirakler i fodboldhistorien, så lad os da give os selv størst mulig chance for en oplevelse vi kan huske tilbage på mange år frem vi ved jo ikke hvornår vi får muligheden igen.

Hvis vi endelig skal maximere muligheden for samlet udbytte synes jeg iøvrigt du bør ligge længere frem en næste kamp i Brøndby. Vi står stærkere som klub lang tid frem i tiden, hvis vi kan vise os positivt frem i Europa. Økonomisk gevinst i form af pricemoney, større fokus og salg på spillere, bedre mulighed for at tiltrække fremtidige profiler, større sponsorinteresse osv. Vi har meget mere at vinde imorgen end hvad 3 point er værd i Brøndby og naturligvis skal vi give os alt hvad vi har når chancer er der.
Nu skal jeg jo ikke tale for Kent, men jeg prøver alligevel, da jeg synes Kent skrev et fornuftigt indlæg som jeg er enig i. Jeg kan ikke forestille mig at Kent vil have at vi stiller med ynglinge holdet mod Napoli. Men påpeger blot at det KUNNE være det bedste at gøre statistisk for holdet. Langt de fleste ting der tæller for at stille i stærkeste er følelsesbetonede, andre er dubiøse. Eks kan man ikke sige at en spillers værdi vil stige af at spille mod Napoli. Jo hvis Sisto scorer 2 mål så er der værdi i det, men man kan også sige at hvis Svia laver to klokkeklare fadæser på vej mod et 0-6 nederlag ville der være negativ værdi. Dog er det sjældent at prissættelsen på spilleren bliver fastlagt pga een kamp.

Jeg plæderer ikke for at vi skal stille i andet end stærkeste opstilling selv om det set i et vacuum nok ville være bedste valg. Man kan ikke gøre det pga alle de forkerte følelser det ville frembringe blandt spillere, medier og fans. Bare læs denne tråd. Ikke meget der skal til for at få folk i selvsving, men der er sjældent argumenter der ikke er rent følelsesbetonet. Hvilket er helt som det skal være. Vi går jo op i det her. Ellers gad man jo ikke skrive på et fan forum.

Jeg ville sgu selv blive arrig hvis vi skulle stille med B-holdet mod Napoli. VI har en chance for point. En mindre chance end vi havde mod Southampton men den skal vi gå efter. Hold kæft hvor ville jeg da være oppe at flyve hvis vi fik et point mod det hold. Det er de følelser vi alle søger når vi skal se vores hold. Det ændrer dog ikke på, at det er PLAUSIBELT at det optimale play er at spare mod Napoli.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kian Hansen udtalte et sted, at kampen i aften ville komme i hans top5 over de fedeste kampe karrieren. Med andre ord, det er en kamp spillerne VIL spille. Derfor giver det ingen mening at tale om at spare spillere til Brøndby-kampen, det ville være ødelæggende for moralen at sige "Hey Kian, vi sparer dig til kampen mod Brøndby, så Patrick spiller i aften".

Af respekt for os selv, turneringen og at vi repræsenterer dansk fodbold, så skal vi selvfølgelig stille op i stærkest mulige opstilling :-)

Skagen

Indlæg af Skagen »

Med tanke på at de fleste spillere får et hvil i pokal kampen, så er der en uge til næste kamp..

Forhåbentlig er alle spillere klar til Brøndby kampen, så vi måske kan starte i samme opstilling som mod Napoli.. Måske pusic eller Duncan på bænken og Marco ind..

Det bliver en tæt kamp, hvor Brøndby formentlig vil komme blæsende og presse at trykke os..

En kamp hvor det er vigtigt at vi får lukket af nede bagi igen og ikke giver noget væk..

Nogle som har en status på Paul O ??

Joni

Indlæg af Joni »

Nogen der har en plads hjem efter kampen i morgen? Helst til Aarhus eller Vejle.

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Spændende med FCKs kamp kl 16. Vinder de over Sønderjyske er vi pisket til også at slå Brøndby. Men mon ikke Sønderjyske kan byde FCK op til dans, jeg håber det :-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

En anden ting. Det kunne være sjovt at se Awer Mabil fra start mod Brøndby, men det er måske for tidligt?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Mit bud på start 11:
Andersen
Rømer, Banggaard, Hansen, Lauridsen
Sparv
Mabil, Poulsen, Larsen, Royer
Pusic

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg er ikke optimistisk forud for dagens opgør. Truppen er slidt og skadeslisten alenlang. Vores bænk vil være papirstynd og vi vil ikke have ret mange oplagte alternativer til de reserver, der i forvejen løber rundt i start-11.
Jeg er ikke sikker på, at vores trup vil være stærk nok til at klare et BIF-hold, der vil være opsat på at vise, at de kan matche Danmarksmestrene. Forhåbentlig kan det forhold at det er en kamp mod et tændt Brøndbyhold gøre, at det bliver lettere at komme over den mentale og fysiske barriere der vil være i dag.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Jeg er meget enig i at det ser svært ud. Mange af spillerne var allerede tvivlsomme op til Napoli kampen, og der kom kun flere skader ud af den, frem for færre. På den positive side kan man håbe på at Mabil kan starte i dag og så igen i pokalkampen, måske det kan give ham det skub der skal til for at han kan presse Royer og Sisto så de ikke skal spille med småskader. Der er brug for at folk som Duelund, Marco Larsen og Mabil tager det næste skridt. Marco Larsen virker til at være gået i stå, han er ikke i nærheden af at være på det niveau han var i 2013/2014 sæsonen, og det bør vel overvejes om han skal lejes ud? Det er hans chance i dag.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nu ser vi konsekvensen af, at vi ikke sparede tvivlsomme spillere mod Napoli. Erik og Pusic ude. Paul skadet derudover. Tynd holdopstilling og endnu tyndere bænk i dag. Jeg mener ikke, at det var den rigtige prioritering. Forhåbentlig koster den ikke nederlag.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er helt enig i at det var dumt ikke at spare mod Napoli, hvis man skal se på det i et vacuum. Men man ved jo godt at spare mod Napoli slipper en træner ikke afsted med og ønsker heller ikke at gøre det, for det er en udfordring som ingen elitesportsmand vil acceptere at nedprioritere. Det er de kampe de kæmper for at få chancen for at spille. Som jeg har sagt tidligere så er det en situation hvor man bare må acceptere at følelserne blokerer for hjernen.

Prisen er så - groft sagt - det skadeslazaret vi har. Jeg trøster mig lidt med at hvis vi taber så er det vel reelt kun 1p vi taber. Ikke tit vi vinder i Brøndby selv i stærkeste opstilling. Jeg mener at BIF er store favoritter i den her kamp og får vi 1p så er jeg super glad for det.

I dag har været en ægte Tycho Brahe lortedag for mit vedkommende. Så vi får en ordentlig lussing eller taber til slut på en dommerfejl eller lignende...... så er dagen perfekt....FCK skal nok også vinde på et sent mål - eller dommerfejl i SønderjyskE.

Lortedag.. som drengene dog kan gøre en hel del bedre, hvis man tør tro på mirakler..
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar