Optakt: FCM vs. Napoli SSC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Optakt: FCM vs. Napoli SSC

Indlæg af FCM2000 »

Mikkel Andersen har tydeligvis placeringsproblemer.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

FCM2000 skrev:Mikkel Andersen har tydeligvis placeringsproblemer.
Synes det er imponerende at man kan have følgende på skadeslisten; Dahlin, Bak, J. Larsen, Andersson, Olson, Hassan, Sisto og evige Hedinsson.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Duelund er faldet helt igennem, og han bør pilles ud. Desværre for tidligt for Mabil, så mon ikke det bliver Marco? Evt. Paul på til og pusic på kant.

Vi spillede drømmebold i 20 minutter, Napoli spillede desværre bare gudebold de næste 20 - helt utrolige mål. Man kan dog godt være lidt bitter på dommeren..

rasmusronnebech

Indlæg af rasmusronnebech »

MERE MABIL TAK!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Mabil har mere at byde på end duelund

NapoliFan

Indlæg af NapoliFan »

Hi everybody,

with Maggio, David Lopez and Valdifiori (who is still not 100% and he is too slow in the playmaking) I knew we were going to be less spectacular than usual, with less fluid ball possession and passes. I'm sorry we were a little sloppy in some parts of the match.
Turn over was much intense than I expected (I thought Hamsik would be playing the first part).
First 20 minutes we were too low, pressing below midfield. You started well and I like the way you played, attacking us and making it difficult to think for our players. The long pass from Koulibaly and the genius from Callejon were the twist. After that goal we gained more confidence. Too many mistakes by David Lopez and Valdifiori, too many wrong passes, anyway.
Then Gabbiadini... I told you he is a damn sniper with that left foot.
I don't know if Mabil would have changed the match playing from the start, but he did very well and sure he raised the level of danger.
I don't know the name of the tall black guy with very thin legs that had almost a cracked knee while landing from a header. I hope he's fine.
I'm glad Legia and Brugge did 1-1, this means it is almost safe for you too if you just manage to draw in Brugge.

See you in a couple of weeks wolves!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Undskyld, hvis jeg bare er bitter og alt for mistænkelig omkring dommeren.

Men er der nogen der så hvorfor vores mål blev annulleret?

I øvrigt ser jeg ALLE tvivlsomme kendelser gå til Napoli.
Undskyld, FCM fik en tvivlsom, eller ikke eksisterende kendelse, frispark på Mikkel Andersen, hvor det ville have været langt at foretrække hvis spillet var gået videre.

Tvivlsomme kendelser kan naturligvis være tvivlsomme, men f.eks. at dommeren går ind foran Mikkel Andersen ved udkast og Napoli for lov at sparke bolden væk flere gange, synes jeg styrker undren.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Dommeren står godt placeret og kan se at Erik har hænderne i ryggen på spilleren foran ham. Han er overbevist om at han skubber ham for at skabe plads til sig selv. Havde han kunnet se tv billederne bagefter ville han se at Italieneren ikke bliver skubbet. Tværtimod fortsætter han sin bevægelse bagud mod Erik.

Virkelig skidt kendelse.

Vi havde formodentlig tabt alligevel, men ret uheldigt at vi har fået annulleret to Erik Sviatchenko mål fejlagtigt i dette års europæiske kampagne (APOEL ude, var den første)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi tjente formentlig flere lærepenge, for Napoli var åbenbart et niveau over Southampton og de andre vi har mødt. Men trods nederlaget og perioden hvor vi lod målene gå ind, så synes jeg egentlig vi leverede en ok præstation. 2-3 havde været mere fair, men igen, de var bare bedre.

Dagens nydelse var at se Awer Mabils fabelagtige boldbehandling. Hold da lidt fast hvor den dreng har en gave, drejede rundt om sig selv i fuld fart og med kontrol over bolden, og andre fantastisk flotte tæmninger, driblinger og FART. Han ligner en der godt kan tåle nogle flere minutter på banen.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev:Dagens nydelse var at se Awer Mabils fabelagtige boldbehandling. Hold da lidt fast hvor den dreng har en gave, drejede rundt om sig selv i fuld fart og med kontrol over bolden, og andre fantastisk flotte tæmninger, driblinger og FART. Han ligner en der godt kan tåle nogle flere minutter på banen.
Fuldstændig enig. Tror godt at han kunne have spillet minimum +30 minutter. Fine taktisk udskiftninger Poul og Awer ind, selv om Pusic spillede en god kamp. Duelund skulle være pillet ud noget før og Awer Mabil skulle have haft flere minutter. Den speed han kommer med, skal vi udnytte, når vi ikke har Pione kampklar. Når han kan sætte spillere på så højt et plan og lave gode indlæg, så er det vi bliver farlige og vi er jo nærmest fantastiske på vores standarder, men Awer kan gøre os bedre, når vi mangler Sisto. Husk det mod Legia warszawa og Brügge for der skal vi have point. Vi skal videre.

Christian

Indlæg af Christian »

Virkelig fed oplevelse i går - selv fra tv-skærmen hvor jeg så kampen.

Mine observationer:
- Duelund startede skidt men arbejdede sig op og gjorde en fin figur synes jeg. Stærkt at han ikke lod sig slå helt ud af den start. Han har nogle tekniske kvaliteter som ikke mange andre.
- Mabil gjorde det ok da han kom ind, men han minder mig lidt om Urena. En masse fart, men en teknik der ikke helt kan følge med farten.
- Mikkel Andersen er jeg ikke helt tryg ved. Han havde en god dobbeltredning og stort plus for det, men jeg kan tænke at Haugaard havde været et bedre valg hvis han stadig var her.
- Sviachenkos tid i FCM er snart ovre. Ikke lang tid siden at jeg tænkte, at han aldrig ville finde det niveau han havde før sine skader. Imponerende.
- Duncan bliver mere og mere en meget stationær targetman, og jeg synes vi har brug for noget andet end det. Han er før kommet tilbage efter mindre gode perioder og jeg håber selvfølgelig det sker igen. Mit syn på Duncan har ændret sig 180 grader efter han kom til FCM og jeg har stor sympati for ham.
- Pusic virker lidt for febrilsk efter at vise noget på egen hånd. Som om han spiller for meget for sig selv og for sin videre karriere og mindre for holdet. Dejligt at se dog, at folk virker oprigtigt glade for ham ved scoringen, så måske det bare er mig der overfortolker.
- Royer bliver bare ved og ved og ved. Vildt så meget energi han har - og kvalitet. Han har ikke Slys evne til at afgøre tingene, men han kan så meget andet.

Generelt meget imponeret over den ro vi viser på bolden, og at vi forsøger at spille os ud af presset. Selv mod en klassemodstander som Napoli.

STOR tro på fremtiden herfra.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Kom til at snakke med min ven om Duelund for han virker til at have fået en anden rolle under Thorup.
Glen brugte ham mest centralt, nærmest som en 10'er mens Thorup udelukkende bruger ham som kant og jeg syntes egentligt han virker bedst centralt da han har et fint blik for hans medspillere (se evt. Urena's mål mod gf). Hvad mener i andre?

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

Spicker skrev:Kom til at snakke med min ven om Duelund for han virker til at have fået en anden rolle under Thorup.
Glen brugte ham mest centralt, nærmest som en 10'er mens Thorup udelukkende bruger ham som kant og jeg syntes egentligt han virker bedst centralt da han har et fint blik for hans medspillere (se evt. Urena's mål mod gf). Hvad mener i andre?
Han er helt klart bedst centralt, men sådan en spinkel gut som ham skal ikke spille centralt i sådan en kamp, hvor mondstanderne nærmest er 2 gange større end ham.
Og han spiller kant i mangel af bedre. Hassan har været ude i lang tid og Sisto var også ude i dag. Så har vi Royer og Mabil som eneste rendyrkede kantspillere, og Mabil er taktisk ikke klar til en kamp fra start mod Napoli ... eller et Superligahold åbenbart. Olsson kan også spille der, men han var også ude i går.

Jeg mener dog stadig at han er okay på kanten. I hvert fald bedre end fx Marco eller for den sags skyld Ureña.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:Virkelig fed oplevelse i går - selv fra tv-skærmen hvor jeg så kampen.

Mine observationer:
- Duelund startede skidt men arbejdede sig op og gjorde en fin figur synes jeg. Stærkt at han ikke lod sig slå helt ud af den start. Han har nogle tekniske kvaliteter som ikke mange andre.
- Mabil gjorde det ok da han kom ind, men han minder mig lidt om Urena. En masse fart, men en teknik der ikke helt kan følge med farten.
- Mikkel Andersen er jeg ikke helt tryg ved. Han havde en god dobbeltredning og stort plus for det, men jeg kan tænke at Haugaard havde været et bedre valg hvis han stadig var her.
- Sviachenkos tid i FCM er snart ovre. Ikke lang tid siden at jeg tænkte, at han aldrig ville finde det niveau han havde før sine skader. Imponerende.
- Duncan bliver mere og mere en meget stationær targetman, og jeg synes vi har brug for noget andet end det. Han er før kommet tilbage efter mindre gode perioder og jeg håber selvfølgelig det sker igen. Mit syn på Duncan har ændret sig 180 grader efter han kom til FCM og jeg har stor sympati for ham.
- Pusic virker lidt for febrilsk efter at vise noget på egen hånd. Som om han spiller for meget for sig selv og for sin videre karriere og mindre for holdet. Dejligt at se dog, at folk virker oprigtigt glade for ham ved scoringen, så måske det bare er mig der overfortolker.
- Royer bliver bare ved og ved og ved. Vildt så meget energi han har - og kvalitet. Han har ikke Slys evne til at afgøre tingene, men han kan så meget andet.

Generelt meget imponeret over den ro vi viser på bolden, og at vi forsøger at spille os ud af presset. Selv mod en klassemodstander som Napoli.

STOR tro på fremtiden herfra.
Duelund: katastrofe, overmatchet fra start til slut. Selv i vores gode perioder var han skidt. jeg ser som alle andre et kæmpestort talent i den knægt, men det her var en mareridtskamp for ham. Foran så mange vigtige scouts, giver det ham nok lidt sår på selvforståelsen. Mon ikke han kommer meget stærkt igen.

Mabil: Gjorde det fint. Havde noget dynamik. Kunne ikke forvente mig mere af ham pt. Han kunne være tættere på SL-holdet, end jeg havde forventninger til

Mikkel A: Han har gjort det bedre end jeg havde turdet håbe på.

Kiantchenko: overmatchet da først Napoli fik hul på bylden. Det var vel også forventet. Trods alt. Sparv ligeså.

Duncan: Enig i det du skriver

Pusic: Pusic er vel bare Pusic. Efter min mening den bedste angriber vi har.

Royer: Enig langt hen ad vejen. Han mangler lige det sidste i slutproduktet foran mål. Også lidt med kvalieteten i indlæggene. Arbejdsindstatsen kan man aldrig sætte en finger på og han er super god i kombonationsspillet i de små rum. Jeg forventer mig meget af ham efter vinterpausen.

Novak: Jeg var ikke super tilfreds med ham må jeg sige. Skidt kamp af ham. Venstre siden med ham og Duelund var godt nok ikke sjov at se på. Novak synes jeg dog har gjort det godt ellers og ikke til at vide hvor meget hans skade har påvirket ham. Tror dog bare han som alle andre var overmatchet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Jakla

Indlæg af Jakla »

Synes Duelund kom godt efter det og ikke var bange for at udfordre.
Awer Mabil var et stort lyspunkt. Han skal have meget mere spilletid, havde et godt blik for spillet og kunne klogt se afleveringsmulighederne. Super udfordrende i sine driblinger.
Royer er bare en utrolig arbejdshest, ofte havner han dog ved sine driblinger i en blindgyde, hvor han forgæves forsøger at mase sig igennem.
Kian var fortjent kampens spiller, der næsten aldrig begår fejl.

Besvar