Claus Steinlein

Om FC Midtjylland og Black Wolves
WBW

Re: Claus Steinlein

Indlæg af WBW »

Nu er BT også kommet med en ny vinkel på sagen, som efter min mening også giver et billede af at Glen er gået over stregen.

http://m.bt.dk/superligaen/sandheden-om ... il-fjender

Jeg synes efterhånden det blev mere og mere klart at konflikten, der førte til Glens opsigelse, var uundgåelig. Endvidere synes jeg også klart der danner sig et billede af at Glen stadig spørger i klubben og overtræder mange interne grænser.

Man kan diskutere om Ankersens angreb var for hårdt og for personligt, men det virker til at det er hold i historierne.

Generelt synes jeg medierne var hurtige til at tage Glens parti i weekenden, men nu begynder det at vende sig, i forbindelse med at de endnu engang graver ned i historien.

Så mon ikke klubbens/Ankersens plan stille og rolig virker. Presset i medierne skrumper ind, konflikten bliver belyst mere fagligt og med begge synsvinkler og der viser sig et billede af at de beskytter klubben og nuværende klubfolk.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Lupus1999 skrev:Til dem der kunne tvivle lidt på om Glen blev magtbegærlig.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5786516

Her mener ekstrabladet at mene at Glen holdte hånden over Ipsen, men at Claus valgte at lytte til spillerne.

Hvor i denne artikel finder du noget som helst der antyder at Glen blev magtbegærlig?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

WBW skrev:Nu er BT også kommet med en ny vinkel på sagen, som efter min mening også giver et billede af at Glen er gået over stregen.

http://m.bt.dk/superligaen/sandheden-om ... il-fjender

Jeg synes efterhånden det blev mere og mere klart at konflikten, der førte til Glens opsigelse, var uundgåelig. Endvidere synes jeg også klart der danner sig et billede af at Glen stadig spørger i klubben og overtræder mange interne grænser.

Man kan diskutere om Ankersens angreb var for hårdt og for personligt, men det virker til at det er hold i historierne.

Generelt synes jeg medierne var hurtige til at tage Glens parti i weekenden, men nu begynder det at vende sig, i forbindelse med at de endnu engang graver ned i historien.

Så mon ikke klubbens/Ankersens plan stille og rolig virker. Presset i medierne skrumper ind, konflikten bliver belyst mere fagligt og med begge synsvinkler og der viser sig et billede af at de beskytter klubben og nuværende klubfolk.

Det er lidt sjovt at klubben har anklaget Riddersholm for at gå til pressen i det skjulte. Og nu kommer der en masse oplysninger frem fra det skjulte som kun kan komme fra klubben. Moral eller dobbelt moral? Format eller uden format?

Hvis vi antager at det står til troende, at RA og Krabbe forsøgte at få et møde i stand med GR, og at dette møde aldrig blev til noget (jeg tolker teksten som at det var et møde som GR "ikke kunne finde tid til"), så giver det mig mere sympati for udmeldingen til pressen. Hvis manden ikke vil mødes og de konflikter der måtte være stadig bliver ved med at køre, så kan man komme derud hvor nok er nok.

Vedr den ukendte spiller som Glen skulle have ringet op. En eller anden har dummet sig her, enten Glen eller spilleren. For hvordan finder klubben ud af at han har kontaktet spilleren? At det kommer frem kan have skabt nye gnidninger.

Spilleren formoder jeg er KBB, eftesom Glen og hustru, var hans plejefamilie da han flyttede til Ikast. Så båndene mellem de to er formodentlig meget stærke. Men det et rent gæt fra min side.

At Riddersholm ikke rigtig kunne lide at se klubbens transformation til en satsning som tophold og sende 16 års hårdt arbejde på talentfronten til tælling, kan forståeligt være en hård pille at sluge når man har været en del af den talent udvikling helt fra start. Det har nok været en meget stor del af det vand i bægeret der til sidst flød over for Glen.

Jeg er dog ikke helt så bekymret for talentudviklingen som Glen tilsyneladende er - og som medierne fremstiller det. Ja vi har mindre spilletid til talenterne pt. Men vi skal også huske på at vi gennem noget tid har solgt talenterne til udlandet allerede før de har fået superliga debut. Dvs at flertallet af de talenter med størst chance for superliga debut for FCM er væk. Kigger man på den øgede kvalitet der er i truppen, så stiller det jo større krav til talentets størrelse for at de kan komme i betragtning, derfor vil vi formodentlig opleve et par år hvor vi vil se flere indkøb til at dække pladser frem for at dække de pladser med akademi spillere.

Den bedre økonomi skulle dog betyde at vi kan beholde de største talenter og sammen med den bebudede økonomiske tilgang til akademiet, så burde vi stadig kunne udvikle en hel del spillere af egen avl til superliga holdet. Det skulle gerne kunne udmønte sig i en positiv spiral hvor satsningen i akademiet, de forhåbentlig manglende salg af toppen af talenter og sparringen med en bedre superliga trup, vil give et stort flow af talenter der har et større salgspotentiale end dem vi har i dag. Det tror jeg også er klubbens vision og jeg synes at det falder i god tråd med at klubben også har meldt ud, at de skal ud og jagte talenter til akademiet i de andre skandinaviske lande. Vi skal simpelthen have hævet gennemsnitsniveauet af talenter på akademiet.

Faren ved det hele er at vi i de kommende år vil se en betydelig mindre andel af talenter i superligaen og at vi dermed kunne få et rygte for at vi ikke længere giver talenterne chancen (specielt medierne vil gerne hjælpe til med den fremstilling) og dermed foranledige at vi bliver mindre interessante for de unge. Det sidste er så formodentlig det Glen har fokuseret på.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

WBW

Indlæg af WBW »

mousebreaker skrev:
Det er lidt sjovt at klubben har anklaget Riddersholm for at gå til pressen i det skjulte. Og nu kommer der en masse oplysninger frem fra det skjulte som kun kan komme fra klubben. Moral eller dobbelt moral? Format eller uden format?
Det eneste nye er vel mødet FCM ville holde, samt Glens opkald til en spiller vedrørende Ipsens opsigelse.

Det er trods alt milde ting at lukke ud til pressen, i forhold til at køre decideret beskyldninger mod Steinleins ledelsesevner. Mødet er nok et modsvar til Glens udtalelse til Onside om at han har kontaktet klubben flere gange uden svar og Glens opkald er jo blot et eksempel på de beskyldninger Ankersen kom frem med mod Glen.

Jeg ser ikke det store problem her, heller ikke i form an moral.
mousebreaker skrev:
Vedr den ukendte spiller som Glen skulle have ringet op. En eller anden har dummet sig her, enten Glen eller spilleren. For hvordan finder klubben ud af at han har kontaktet spilleren? At det kommer frem kan have skabt nye gnidninger.

Spilleren formoder jeg er KBB, eftesom Glen og hustru, var hans plejefamilie da han flyttede til Ikast. Så båndene mellem de to er formodentlig meget stærke. Men det et rent gæt fra min side.
Min første tanke var også at det er KBB, dog også gætterier herfra.

Kan dog ikke følge din holdning til hvordan spilleren kan have begået en fejl? Hvis Glen har ringet til en spiller og fortalt om opsigelsen, er det da oplagt at en spiller der er loyal mod klubben, går til ledelsen og fortæller dette.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:At Riddersholm ikke rigtig kunne lide at se klubbens transformation til en satsning som tophold og sende 16 års hårdt arbejde på talentfronten til tælling, kan forståeligt være en hård pille at sluge når man har været en del af den talent udvikling helt fra start. Det har nok været en meget stor del af det vand i bægeret der til sidst flød over for Glen.

Jeg er dog ikke helt så bekymret for talentudviklingen som Glen tilsyneladende er - og som medierne fremstiller det. Ja vi har mindre spilletid til talenterne pt.
Netop denne del af kritikken ift talenter synes jeg ikke holder vand. Det var jo Ståle der i sin tid lancerede kritikken af, at vi nu var et købehold og ikke et talenthold, fordi vi hentede Pusic. Det er noget ævl og relativt let at tilbagevise. Lad os fx se på de ledende personer i klubben:
1) Ejeren Benham - ekstremt interesseret i talentudvikling, og har bl.a. smidt 75 mio i NextGen-Series
2) Bestyrelsesformanden Ankersen - har skabt sit navn på at skrive (mere eller mindre varm luft) om talentudvikling
3) Sportsdirektøren Steinlein - har skabt FCMs akademi
4) Træneren Thourp - hans primære trænererfaring er fra U21

Lyder det som en klub, der er fokuseret på talentudvikling eller ej? Der er jo ingen andre danske klubber, der kommer i nærheden af at have et lignende talent-fokus på alle ledende pladser.

Vi kan også kigge på lidt data:
2 ud af 3 af de yngste spillere anvendt i indeværende sæson er fra FCM: http://www.superstats.dk/spillere/alder
3 ud af 5 af de yngste spillere i startopstillingen er fra FCM: http://www.superstats.dk/spillere/alder ... YngstStart
I gennemsnit den 3. yngste startopstilling i ligaen: http://www.superstats.dk/spillere/alder-start

Det kan godt være, at vi ikke udelukkende satser på talenter, men det har vi aldrig nogensinde gjort. Vi har altid hentet spillere udefra, og den seneste melding jeg har set fra Steinlein er, at vi ikke skal hente flere profilere udefra end før - men vi skal hente bedre profiler.

Så det med den manglende talentsatsning er ævl. Det er korrekt, at det bliver sværere for talenterne at komme på holdet, men det er fordi holdet er bedre. Dermed skal talenterne også være bedre. Og det kan godt tage noget tid.

Man skal nok heller ikke være i tvivl om, at der fortsat er stor kamp om talenterne herhjemme, så der er en del, som er interesseret i, at FCM ikke længere fremstilles som en klub der satser på talenter.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg ved ikke hvad der er sandt og falsk i denne sag, men rent logisk kan jeg ikke se at andre end Glenn har interesse i at blive ved med at puste til ilden, og lige nu kan jeg mærke at jeg er ved at miste den respekt jeg havde for ham da han var i klubben.

Jeg kan forestille mig at det gør lidt ondt på Glenn, at han kan se hvor nemt det har været for klubben at køre videre uden ham, og endda med stadig stigende succes.
Det tager jo lidt pynten af det arbejde han har udført.
Jeg ved ikke hvad han havde forestillet sig der ville ske da han sagde op, men han havde måske ikke forestillet sig at han ville blive let at erstatte.

Jeg synes lidt af det skingre som Glenn stod for, er forsvundet fra klubben nu, og jeg fornemmer en stigende respekt for FCM blandt andre fodboldfans. Og selvom jeg synes det var sjovt da alle hadede Glenn og FCM (det gør de måske stadigvæk?) kan jeg endnu bedre lide den faglige respekt, jeg fornemmer der nu er om klubben.

Jeg håber både Glenn og klubben stopper det de har gang i lige nu, og bare holder mund om dette emne.

Glenn fortjener at blive husket som den træner der skaffede FCM den første guldmedalje, og ikke som en forsmået og bitter eks-træner.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

WBW skrev: Det eneste nye er vel mødet FCM ville holde, samt Glens opkald til en spiller vedrørende Ipsens opsigelse.

Det er trods alt milde ting at lukke ud til pressen, i forhold til at køre decideret beskyldninger mod Steinleins ledelsesevner. Mødet er nok et modsvar til Glens udtalelse til Onside om at han har kontaktet klubben flere gange uden svar og Glens opkald er jo blot et eksempel på de beskyldninger Ankersen kom frem med mod Glen.

Jeg ser ikke det store problem her, heller ikke i form an moral.
Enig i at det ikke er så alvorligt som i det skjulte at begå karaktermord på Steinlein. Nu er det jo heller ikke bevist at han har gjort det, pressen benægter samlet dette, om det er kildebeskyttelse eller ej ved jeg ikke. Man kunne jo bare have sagt at de ikke kan snakke kilder, i stedet for at gå ind i 100% benægtelser. Klubben er selvflg ret sikker på at det er sådan det forholder sig, når de melder ud som de har gjort. Men når de kritiserer Glen for at operere i det skjulte havde det været klædeligt ikke selv komme ud med skjulte meddelelser, uskyldige eller ej. Ligesom med Glen vs Steinlein så er disse meddelser jo også kommet ud anonymt så - who knows, måske det ikke er klubben alligevel....
WBW skrev:
mousebreaker skrev:

Min første tanke var også at det er KBB, dog også gætterier herfra.

Kan dog ikke følge din holdning til hvordan spilleren kan have begået en fejl? Hvis Glen har ringet til en spiller og fortalt om opsigelsen, er det da oplagt at en spiller der er loyal mod klubben, går til ledelsen og fortæller dette.
Det jeg mener er at hvis Glen har sagt noget i fortrolighed til en spiller, så ser spilleren ud til at have lavet en fejl ved at bryde den fortrolighed - set ifht Glen. Hvis jeg havde en ven som betroede sig til mig, så ville jeg ikke bryde den fortrolighed. Heller ikke til min arbejdsgiver selvom det skulle handle om dem. Så er jeg ikke en ven. Alt dette er spekulation så ikke nødvendigt at dykke mere ned i det.

En helt anden ting:
Fodbolddebatten

Jeg må indrømme at jeg blev noget pikeret over fodbolddebatten i søndags. Det var så ensidigt pro-Glen da de skulle debatere den her sag. Den ene af debatørerne var endda så inhabil som man nu kan være, da det kom frem at han bliver betalt af Glen Riddersholm for at sparre med ham omkring hvordan han skal agere i medierne i disse dage. En anden debatør var Karsten Aabrink som straks meldte ud at han syntes rigtig godt om Glen. Den tredje var Allan Olsen fra Ekstra Bladet som netop er gået ud med en leder hvori han slagter Peter Ankersen og FCM. Ok det var så dagen efter debatten i al fairness. Men alligevel.

Heldigvis er der nu kommet en tendens i tabloiderne om at de vil prøve at anskue tingene fra flere sider.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det vil klæde Glen efter al den negative omtale, som han tidligere fik fra tabloidpressen, at få lukket denne historie ned hurtigst muligt, sammen med Fcm. Når man tænker på hvordan de behandlede ham, da han trænede vores guldhold, var fokus primært på Ståle og Fck og ikke på Glen. Ingen har glæde af dette. Mange tænker, Hvorfor ? Kunne Glen og Fcm ikke bare skilles uden alt den negative støj. Alle svælger i det og roder rundt og kommer med gisninger om dit og dat. Få nu lavet en løsning og vis jer som de mandfolk i er og få lukket sagen. Det gør så ondt i vores ulvehjerter. PLEASE !!

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Må indrømme at når vi ser på vores trup sammensætning med afgang og tilgang i vinterens transfer, og der fra mene at vi havde et mesterhold igen er dårlig fodbold indsigt. Vi har siden i sommers mistet holdet ryggrad og kulturer bærer, samt vores træner.

Claus og Rasmus udtalelser om vi hele tiden skulle bygge på i transfer perioder kan jeg virkelig ikke se er sket, der er ikke i mine øjne kommet de/eller den spiller som kunne løfte holdet, vi har miste Erik- erstattet med en ok spiller men dårligere- Sly - erstattet med Royer og nu Kadlec samt Mabili hvor jeg desværre ikke ser de har det som skal bringe holdet 10 % bedre - Jesper Lauridsen - Novak kan jeg ikke se en forskel i andet ind Jesper er bedre defensiv som vi harbrug for når man ikke score mål- Duncan - erstattet med Paul som i mine øjne mangler meget for at blive fast angriber, samt Urena bare ikke passer ind i Fcm. Alle disse spillere som er væk er bare ikke erstattet med kvalitet og det må falde på Claus og Rasmus som siger at vores scouting system er verdens bedste til de midler vi har i klubben.

Jeg Skyder på de 2 herre for de har jo ansvaret for truppens sammen sætning og de har ikke imponeret endnu med nogle køb de sidste 2 tranfer perioder.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Der var ikke mange der klagede over signingen af Kadlec her på graven. Desuden ved vi ikke hvad en fyr som Singh kan gøre. Awer Mabil er udviklingsspiller med stort potentiale.
Bodurov blev lejet som erstatning for Svia fordi vores 3-4 "førstevalg" sprang fra til slut (svært at gøre meget ved).
Royer synes jeg er en god spiller men han er ikke en type der direkte kan overtage samme rolle som Igboun. Unægteligt også svært at finde en spiller af Igbouns styrke som vil til DK - for slet ikke at tale om den transfer der skulle til.
Novak har skuffet i mine øjne, men hvem ville på forhånd være utilfreds med at signe en spiller midt i tyverne der er på det tjekkiske landshold og som lige har sat scoringsrekord i den tjekkiske liga som forsvarsspiller.
Duncan VILLE afsted og jeg kan ikke se at det skulle hjælpe nogen at holde ham tilbage. At Thorup så har en mystisk mening om angriber positionen som kun han kan se, er mig en gåde. Urena er fejlcastet til vores stil - men det var ikke en dispoSition foretaget i de sidste to vinduer.
Mikkel Andersen har gjort det over al forventning.
Jeg synes det værste køb fra de nævnte herrer er ansættelsen af Thorup som jeg bare fra dag 1 af har taget mig til hovedet i fortvivlelse over. Kan overhovedet ikke se at vi skal være utilfredse med vores trup. Er der huller - javist. Havde ham kroaten valgt Dk fremfor Kina så stod det måske anderledes til. Nu kan vi jo ikke tvinge folk til at skrive under

Besvar