optakt: BIF vs. FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
BMBrandt

optakt: BIF vs. FCM

Indlæg af BMBrandt »

TID: 25/10-15 Kl.18.00.
STED: Brøndby Stadion.
Vejret: Overskyet, 8-10 grader, svag vind. kilde: yr.no

Vi har på dette tidspunkt spillet mod Napoli, og forhåbentlig leveret en god præstation, afhængig af hvilke spillere der pga. skader og træthed, er det lidt svært, at skyde på hvem der er klar.
Mon ikke de der ikke har spillet torsdag, kommer på banen, og så må der lappes på de øvrige pladser.

Brøndby er et hold der er i fremgang, 2 sejre og en uafgjort i de sidste 3, hvor bla. FCK kampen var god. det bliver en svær kamp, hvor vores forsvar skal stå imod, og vis de er skarpe.

FCM:
Skader: MASSER, Dahlin, Hassan, Andersson, KBB, Larsen, Novak, Olsson, Hedi og Paul.
Karantæner: ingen.

BIF:
Skader: Nøgaard, og Corlu. Kilde holdnyt.dk
Karantæner: AGGER.

Det bliver svært at hive sig op til en storkamp efter Napoli har været på besøg. jeg tror på et uafgjort 1-1.

Start 11:
Andersen - Rømer - Kian - erik - Lauridsen - Sparv - Marco - Olsson - Polle - Royer - Pusic.

Fenris

Re: optakt: BIF vs. FCM

Indlæg af Fenris »

Du tror ikke Sisto starter inde?

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Har Agger ikke karantæne?

Flemse

Indlæg af Flemse »

Mazter81 skrev:Har Agger ikke karantæne?
Psst:
BMBrandt skrev:Karantæner: AGGER.
;)

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

tja, håber... men der skal jo roteres en smule, og tænker han med garanti spiller mod Napoli.... og så starter ude mod brøndby... men kun gætværk

Christian

Indlæg af Christian »

Vi skal selvfølgelig passe på ikke at få en kæmpe lussing mod Napoli, men jeg prioriterer denne kamp højere.

Det er bare så vigtigt at vi holder FCK bag os, og en sejr i denne kamp må give lidt uro hos dem.

Så hvis en spiller ikke kan begge kampe, håber jeg Thorup vil prioritere kampen mod Brøndby.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Christian skrev:Vi skal selvfølgelig passe på ikke at få en kæmpe lussing mod Napoli, men jeg prioriterer denne kamp højere.

Det er bare så vigtigt at vi holder FCK bag os, og en sejr i denne kamp må give lidt uro hos dem.

Så hvis en spiller ikke kan begge kampe, håber jeg Thorup vil prioritere kampen mod Brøndby.
Jeg er enig. Brøndby-kampen er den vigtigste i denne uge. Napoli er en gratis kamp. Hvis der er nogle af spillerne, der kun kan holde til en kamp, så er det den mod Brøndby de skal spille.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kent skrev:
Christian skrev:Vi skal selvfølgelig passe på ikke at få en kæmpe lussing mod Napoli, men jeg prioriterer denne kamp højere.

Jeg er enig. Brøndby-kampen er den vigtigste i denne uge. Napoli er en gratis kamp. Hvis der er nogle af spillerne, der kun kan holde til en kamp, så er det den mod Brøndby de skal spille.
Jeg ikke enig. Jeg forstår godt hvorfor man sportsligt kan snakke "gratis" kamp med 6 point i banken og mod en overlegen stærk modstander hvor vi intet har at tabe. Tilgengæld har vi så meget at vinde at jeg ikke mener vi kan tillade os at nedprioritere iforhold til feks. At spare spillere til BIF.

Historisk møder vi vel klubben stærkest forventelige modstander til dato. Det den slags kampe vi har kæmpet for at opleve og den slags modstandere vi drømmer om, i sidste ende når man sætter holdet op til at hente 3 point i de også mindre sexede kampe på div. Superliga stations. Vi skylder os selv, at måle os på bedst mulige vilkår med det bedst mulige hold ligesom vi skylder et fyldt stadion største muligheden for en evt. fodboldfest.

Sportligt betyder 3 point at vi med 9 point nærmest er sikret videre deltagelse i Europa efter nytår. Vores spilere bliver matchet europæisk, hvilket kun kan komme spillerene og senere klubben til gavn på banen.

Økonomisk betyder en sejr i sig selv 2,7 mio hvilket stadig er voldsomt mange penge for danske klubber. Samtidigt er vi med en nærmest sikret videre deltagelse sikret yderligere 5,5 mio og med mulighed for 7,5 mio som gruppevinder. Vores spillere stiger selvsagt også i værdi så længe de viser sig positivt frem i Europa.

Jeg synes der alt muligt grund til at topprioritere kampen mod Napoli og vil også blive meget overrasket hvis ikke vi gør.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er fuldstændig enig i at det i et vacuum må være den bedste plan at sælge kampen mod Napoli for at satse på Brøndby kampen.

Det kan dog ikke lade sig gøre i praksis, da det ikke vil falde i god jord i nogen spillertrup. Jeg er helt på linje med Mike her. De kæmper hele året i kampe med generel lav interesse for at kunne spille mod hold som Napoli. Det er det spillerne brænder for. Det kan man ikke tage fra dem og så forvente at de giver alt når de spiller på kunstgræs i Farum foran 1343 tilskuere.

Desuden kan vi vel ikke forvente en gennemsnitshøst på udebanen i Brøndby på ca 1 point i snit. Dvs hvis vi sparer spillere i denne kamp i stedet (tror jeg ikke Thorup gør) så er det statistisk set kun 1p vi gambler - i stedet for at stille med ynglinge holdet mod Viborg hvor vi må forvente ca 2,5p i snit på Hjemmebane i disse tider.

Tallene er rene gæt fra min side
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Hvor er det dog helt vildt langt ude, at der er folk herinde, der mener, at vi skal smide Napoli-kampen!!!! Jeg har da sjældent hørt noget så tåbeligt og en så ekstrem taberholdning som denne.... I mener simpelthen at vi skal smide Napoli-kampen, fordi vi skal over og møde BIF uden Agger et par dage senere??? Hvad er den logiske begrundelse??

Vi skal smide Europa League for at holde forspring i toppen af ligaen med 20 kampe tilbage....??? Håber godtnok ikke at holdet tænker så åndssvagt!!! Har i regnet på, hvad det giver i øgede transferpotentiale at gøre en god figur imod Napoli kontra Brøndby???

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Transferværdi, koefficientpoint, stemning i truppen, tiltrækningsevne for nye spillere, præmiepenge, at lave historie.

Synes der er ret mange argumenter for IKKE at smide Napoli-kampen. Og håber ikke det er en diskussion der er værd at tage.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg synes ikke vi skal smide kampen mod Napoli. Jeg synes da det kunne være fedt med en sejr mod Napoli og alt hvad det vil give spillerne og klubben.
Men kan en spiller kun spille enten mod Napoli eller mod Brøndby, er Brøndby kampen vigtigere for mig

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

kan kun være enig, det er Napoli kampen der er prioritet 1. BASTA... det samme gør sig heldigvis også gældende blandt trænere og spillere... næste kamp er den vigtigste...

Økonomi, prestige, stemning, osv. spillerne selv ved da også at en god kamp mod Napoli, får deres markedsværdi til at stige væsentligt....

Og nok en del mere end en god kamp mod brøndby kan klare...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det handler ikke om at smide noget. Det handler om at maksimere sandsynligheden for det bedste samlede udbytte.

Præmissen er jo, at såfremt der er spillere, der kun kan spille en kamp, så er det BIF-kampen, der skal prioriteres, da vores sandsynlighed for at få point er større der end i Napoli-kampen. Niveau-forskellen mellem os og Napoli er så stor, så det nok ikke er afgørende for kampens udfald om vi fx spiller med Novak eller Lauridsen på backen. Da niveauforskellen mellem os og Brøndby er så lille, så kan det derimod godt være afgørende i den kamp.

Eksempelvis er det jo også en kæmpefordel for os, at Agger er ude med karantæne, mens det ikke er så afgørende, at Napoli må mangle Dries Martens, da den spiller de sætter ind i stedet for, stadigvæk er bedre end det vi kan præstere.

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Hold nu op med det hyleri. Den næste kamp er altid den vigtigste, og sådan forholder det sig også med Napoli i morgen, og derefter BIF søndag. Jeg er sikker på, at Thorup vil stille med det stærkest mulige hold til begge kampene, og jeg er sikker på, at han, når han vælger start 11 og bænk til torsdag, udelukkende vil fokusere på Napoli, og med al respekt, lade BIF være BIF. Fredag morgen vil han begynde at tænke BIF. Og sådan skal det også være. der venter en stor oplevelse, men ikke nødvendigvis point på mch i morgen aften, det glæder vi os alle til 8-)

Besvar