Musik ved indløb
Musik ved indløb
Når spillerne står i tunnelen og venter på indløb, spilles en melodi i højtalerne, som jeg mener, jeg har hørt før. Problemet er bare, at det irriterer mig grænseløst, at jeg ikke kan hitte ud af, hvor jeg har hørt den. Den lyder i mine øre, som en eller anden melodi fra en 80er film eller lignende. Nogen som har viden eller forslag?
Re: Musik ved indløb
Er det "Mammagamma " med Alan Parsons Project?
Nej, det er Sirius, men stadig The Alan Parsons Projec:-)
Ikke at jeg har noget imod "sammen vi står", men det blir aldrig en sang, hvor man får stadion til at gynge.... Det kunne det til gengæld komme til, hvis man valgte noget a la det her:
http://youtu.be/1rGqaMkoiyg
http://youtu.be/1rGqaMkoiyg
Hvad får dig til at tro, at noget a la "Sweet Caroline" ville slå igennem? Ser ikke just MCH Arena stå skulder ved skulder til det der...
Er det kun mig, eller fungerer "Sammen vi står" bare overhovedet ikke som slagsang? Det kan godt være det er en fin sang og en fin tekst, men den kommer aldrig til at fungere som slagsang. Black Flag var absolut heller ikke prangende, men den var da bedre end det der sker (eller ikke sker) i øjeblikket.
Personligt kan jeg også godt undvære den høje musik, som man er begyndt at spille umiddelbart op til kampstart, og umiddelbart efter sidste fløjt.
Personligt kan jeg også godt undvære den høje musik, som man er begyndt at spille umiddelbart op til kampstart, og umiddelbart efter sidste fløjt.
Det har jeg til gengæld! Den er simpelthen så tåkrummende pinlig, at jeg normalt sørger for at time det med et toiletbesøg, når den begynder. Og de gange jeg har haft venner med, der normalt ikke kommer på MCH Arena, har de også været ved at dø af grin over den.HKP skrev:Ikke at jeg har noget imod "sammen vi står"
Jeg er ikke ligefrem Nik & Jay-fan, men anerkender til fulde, det de har opnået. Men at lave en fodboldslagsang, hvor man prøver at kopiere deres "sound", det er sgu godt nok (sammen med de alt for mange millioner vi i sin tid smed efter Jonas Borring) det dummeste, der nogensinde er sket i FCM!
Jeg synes faktisk 'Sammen vi står' er meget fin. Jeg er ikke vild med rap-delen, men ellers ok herfra. Det er en sang, der er lavet specielt til os, og er derfor ikke en kopi eller noget andre bruger. Det er et kæmpeplus. I min verden har den også allerede fungeret langt bedre end Black Flag nogensinde gjorde (og det var jo netop en kopi! - og heller ikke ligefrem slagsangsagtig) ifm Southampton-kampen. Og Black flag har vel i efterhånden mere end 10 år vist, at den aldrig kommer til at fungere som fællessang.
Når det er sagt, så er meningen om musik meget forskelligt, og tror det er umuligt at finde noget, som alle kan lide. I sidste ende tror jeg dog heller ikke, at problemet er sangen eller musikken, men derimod folks villighed til at synge med. Der findes altså ikke nogen magisk sang, som pludselig ville få hele stadion til at synge med, hvis bare den blev spillet (se bare de pinlige forsøg med YNWA som vi tidligere har oplevet). Jeg tvivler på, at vi nogensinde får nogen fællessang til at fungere, men første skridt er, at folk i ASA synger med på 'Sammen vi står'.
Når det er sagt, så er meningen om musik meget forskelligt, og tror det er umuligt at finde noget, som alle kan lide. I sidste ende tror jeg dog heller ikke, at problemet er sangen eller musikken, men derimod folks villighed til at synge med. Der findes altså ikke nogen magisk sang, som pludselig ville få hele stadion til at synge med, hvis bare den blev spillet (se bare de pinlige forsøg med YNWA som vi tidligere har oplevet). Jeg tvivler på, at vi nogensinde får nogen fællessang til at fungere, men første skridt er, at folk i ASA synger med på 'Sammen vi står'.
Jeg synes altså at det er et pissefedt nummerHolger skrev:Nej, det er Sirius, men stadig The Alan Parsons Projec:-)
Og synes at jeg kommer i en eller anden form for "forventnings-trance" når jeg hører at det går i gang !