OPtakt: FCM vs. Randers
Re: OPtakt: FCM vs. Randers
En indsats på det jævne, men sejr er det vigtigste så der er pres på FCK. ES og Kian er suveræne idag. Vores venstre side fungerer bare ikke idag.
Uanset hvad så får Jesper Lauridsen chancen idag, og han beviste ikke at han skal spille. Han spillede ad helvede til, så hvis han skal spille andet end pokalkampe skal han forbedre en hel del i sit spil.
Uanset hvad så får Jesper Lauridsen chancen idag, og han beviste ikke at han skal spille. Han spillede ad helvede til, så hvis han skal spille andet end pokalkampe skal han forbedre en hel del i sit spil.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Ordet kontinuitet betyder så meget. Hvis Jesper havde spillet videre og Novák ikke var hentet ind, tror jeg såmænd at han havde præsteret bedre. Nu har han så ikke spillet i mindst 1 måned og mangler naturligvis lidt. Vi får trods alt sejren, også selvom Jesper spillede under vanlig standard. Jeg er sikker på at han er klar over, at det ikke var hans bedste kamp. Vi skal være glade for sejren og ikke altid have de negative briller på. Det er klasse at vi trods alt stadigvæk fører superligaen, også selvom nogle spillere engang imellem ikke præsterer helt som forventet.tatoo skrev:Uanset hvad så får Jesper Lauridsen chancen idag, og han beviste ikke at han skal spille. Han spillede ad helvede til, så hvis han skal spille andet end pokalkampe skal han forbedre en hel del i sit spil.
Jeg er ikke enig. Med hensyn til kontinuitet bør det ikke betyde noget at han ikke lige spiller et par kampe. Han har fået konkurrence på sin position, og det bør gøre ham bedre, men JL har ikke udviklet noget i sit spil den sidste tid, snarere tværtimod. Jeg er ikke negativ, jeg forholder mig bare til hans indsats i de kampe han får, og den har bare ikke været god nok længe.TrueWolfMidt skrev:Ordet kontinuitet betyder så meget. Hvis Jesper havde spillet videre og Novák ikke var hentet ind, tror jeg såmænd at han havde præsteret bedre. Nu har han så ikke spillet i mindst 1 måned og mangler naturligvis lidt. Vi får trods alt sejren, også selvom Jesper spillede under vanlig standard. Jeg er sikker på at han er klar over, at det ikke var hans bedste kamp. Vi skal være glade for sejren og ikke altid have de negative briller på. Det er klasse at vi trods alt stadigvæk fører superligaen, også selvom nogle spillere engang imellem ikke præsterer helt som forventet.tatoo skrev:Uanset hvad så får Jesper Lauridsen chancen idag, og han beviste ikke at han skal spille. Han spillede ad helvede til, så hvis han skal spille andet end pokalkampe skal han forbedre en hel del i sit spil.
Rigtig god start og flotte første 30 min, hvor man dog godt kunne ønske sig at kampen lukkes, når klasse forskellen er så stor. Derefter kom RFC ind i kampen og det blev mere rodet. Anden halvleg var sq skidt i store dele og vi var langt fra klar fra start. Vores kære målmand så heller ikke alt for godt ud ved målet, selvom han i den grad prøvede at give alt muligt andet end ham selv skylden for det dårlige forsøg på at cleare bolden. Vigtigt med en sejr og 3 gode point og lidt pres på vores forfølgere.
Ah, skal vi nu ikke lige.. Altid ligefrem ? Man kan vel også vende den rundt og sige at der er nogle, der måske en gang imellem, burde tage de klubfarvede briller af og være lidt realistiske. Vi er vel et af de fanfora hvor der er mindst kritik omkring holdet, spillere, trænere og klub i det hele taget. Så skal vi ikke lade der være plads til lidt saglig kritik også. Man kan vel også godt være glad og glæde sig på eks. holdet og klubbens vegne selvom man også har lidt ros/kritik, uden at det hele skal gøres sort eller hvid.TrueWolfMidt skrev:Ordet kontinuitet betyder så meget. Hvis Jesper havde spillet videre og Novák ikke var hentet ind, tror jeg såmænd at han havde præsteret bedre. Nu har han så ikke spillet i mindst 1 måned og mangler naturligvis lidt. Vi får trods alt sejren, også selvom Jesper spillede under vanlig standard. Jeg er sikker på at han er klar over, at det ikke var hans bedste kamp. Vi skal være glade for sejren og ikke altid have de negative briller på. Det er klasse at vi trods alt stadigvæk fører superligaen, også selvom nogle spillere engang imellem ikke præsterer helt som forventet.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
No matter what. Jeg kan så acceptere, at en spiller engang imellem ikke præsterer optimalt især når vi vinder kampen. I kan ikke. Vi vinder og det er trods alt det vigtigste, set med mine øjne.
Wau..TrueWolfMidt skrev:No matter what. Jeg kan så acceptere, at en spiller engang imellem ikke præsterer optimalt især når vi vinder kampen. I kan ikke. Vi vinder og det er trods alt det vigtigste, set med mine øjne.
Noget med noget morale og dobbelt morale måske
-
mousebreaker
Hele holdet var væk i starten af anden halvleg, dog stod Kian og Erik stabilt, men specielt Kian havde flere helt forfærdelige afleveringer i den dårlige periode der trækker ned. Sisto spiller godt i første halvleg og var sammen med Royer de store drivkræfter. Begge falder ud efter en halv time, da Randers får justeret og giver mindre plads at boltre sig på. Royer kom aldrig rigtig tilbage i kampen derfra. Jeg savnede ofte lidt fart i Sisto's tværpasninger. Medspilleren skulle vente gang på gang og modstanderne kom helt på plads.
Næste gang må det iøvrigt gerne være Jacob Poulsen der skal sparke frispark fra den distance de havde i dag.
Jeg er meget enig i kommentaren med at Rømer forærer det hjørnespark Randers scorer på. Han var vist ikke klar over hvor meget tid han trods alt havde. Rømer spillede ellers en fin kamp synes jeg. Der kunne også være dømt et frispark til Mikkel Andersen. Grunden til at han clearer den dårligt er at han bliver skubbet i ryggen lige da han kommer til bolden. Han stod en lille meter inde i det lille felt. Frispark efter min mening, men ikke noget stort et af slagsen og svært for dommeren at se med den trafik der var.
Sparv og Erik fik et skrub undervejs - håber ikke det er noget der giver pause mod Napoli.
Den første halve time synes jeg vi spillede noget af det allerbedste vi har gjort i denne sæson. Kombinationerne flød i et meget højt tempo. Det var sgu rart at se. Vi kom frem til en masse farlige indlæg. Ret skal dog være ret. Jeg husker kun en eneste situation hvor målmanden havde en redning. Det var mod Royer hvor han selv trækker sig fri på kanten af feltet, men skuddet manglede kvalitet. Det siger også lidt om at trods stor spilovervægt så manglede vi den sidste skarphed på den sidste aflevering - enten det eller dårlige løb i feltet. Faktisk har Mikkel Andersen kampen største redning på et skud fra Borring og de havde også et frit skud ved Lundberg, der dog ikke havde meget tid efter nogle ellers flotte kombinationer.
På trods af jeg sad og nød det hele i den første halve time, så ender jeg med at synes vi fik en ret heldig sejr - igen igen. Men også en form for klasse at kan trække dem hjem. Men det bliver sgu nok ikke ved....
Næste gang må det iøvrigt gerne være Jacob Poulsen der skal sparke frispark fra den distance de havde i dag.
Jeg er meget enig i kommentaren med at Rømer forærer det hjørnespark Randers scorer på. Han var vist ikke klar over hvor meget tid han trods alt havde. Rømer spillede ellers en fin kamp synes jeg. Der kunne også være dømt et frispark til Mikkel Andersen. Grunden til at han clearer den dårligt er at han bliver skubbet i ryggen lige da han kommer til bolden. Han stod en lille meter inde i det lille felt. Frispark efter min mening, men ikke noget stort et af slagsen og svært for dommeren at se med den trafik der var.
Sparv og Erik fik et skrub undervejs - håber ikke det er noget der giver pause mod Napoli.
Den første halve time synes jeg vi spillede noget af det allerbedste vi har gjort i denne sæson. Kombinationerne flød i et meget højt tempo. Det var sgu rart at se. Vi kom frem til en masse farlige indlæg. Ret skal dog være ret. Jeg husker kun en eneste situation hvor målmanden havde en redning. Det var mod Royer hvor han selv trækker sig fri på kanten af feltet, men skuddet manglede kvalitet. Det siger også lidt om at trods stor spilovervægt så manglede vi den sidste skarphed på den sidste aflevering - enten det eller dårlige løb i feltet. Faktisk har Mikkel Andersen kampen største redning på et skud fra Borring og de havde også et frit skud ved Lundberg, der dog ikke havde meget tid efter nogle ellers flotte kombinationer.
På trods af jeg sad og nød det hele i den første halve time, så ender jeg med at synes vi fik en ret heldig sejr - igen igen. Men også en form for klasse at kan trække dem hjem. Men det bliver sgu nok ikke ved....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Glemte helt at Awer Mabil fik sin debut. Godt at se og tillykke til ham. Han er måske længere fremme i sin udvikling end jeg lige gik og troede (jeg troede ikke han ville være i spil før næste sæson i ligaen)
-
Steffen am
Forstår heller ikke ved deres mål der ikke er frispark. Der bliver skubbet til Mikkel Andersen, hvilket foregår inde i det lille felt, hvor normalt målmanden er ret godt beskyttet i forhold til reglementet. At han så fik et frispark senere i kampen der synes mindre kan undre.
Synes generelt ikke der var konsistens i dommerens domme Udover det synes jeg der var flere kendelser der var besynderlige. Gul kort til Poulsen fordi han puffer ham, intet til Randers spilleren der saver Duelund ned bagfra, kun frispark til ham der ret voldsomt hiver Kian omkuld og intet til ham der underløber Erik.
Så kunne der dømmes straffe til Sparv, men var nok en af de tyndere hvis den var blevet dømt, men de overstående undrer mig lidt.
Synes generelt ikke der var konsistens i dommerens domme Udover det synes jeg der var flere kendelser der var besynderlige. Gul kort til Poulsen fordi han puffer ham, intet til Randers spilleren der saver Duelund ned bagfra, kun frispark til ham der ret voldsomt hiver Kian omkuld og intet til ham der underløber Erik.
Så kunne der dømmes straffe til Sparv, men var nok en af de tyndere hvis den var blevet dømt, men de overstående undrer mig lidt.
Sådan er det næsten i hver kamp, synes jeg. Der er meget sjældent en konsistent linie fra en dommer hele kampen igennem.Steffen am skrev:Forstår heller ikke ved deres mål der ikke er frispark. Der bliver skubbet til Mikkel Andersen, hvilket foregår inde i det lille felt, hvor normalt målmanden er ret godt beskyttet i forhold til reglementet. At han så fik et frispark senere i kampen der synes mindre kan undre.
Nå, men vi vandt og det er det vigtigste. Er i øvrigt enig i et af ovenstående indlæg, hvor der skrives at vi trods spilovertag og gode indlæg sjældent blev farlige. Det skyldes efter min mening at Duncan er faldet betragteligt i niveau. Er han småskadet? Får han ikke trænet? Han ser umådelig tung ud bagi - også mere end normalt
/Cortez
-
mousebreaker
Han var også tosset i den situation, Mikkel Andersen. At han ikke fik frispark ved scoringen sad vist stadig i hamSteffen am skrev:Forstår heller ikke ved deres mål der ikke er frispark. Der bliver skubbet til Mikkel Andersen, hvilket foregår inde i det lille felt, hvor normalt målmanden er ret godt beskyttet i forhold til reglementet. At han så fik et frispark senere i kampen der synes mindre kan undre.
Gult til Poulsen er helt korrekt. Ikke pga. alvorligheden i selve frisparket, men fordi den fratog Randers muligheden for en omstilling. Helt på sin plads.Steffen am skrev: Synes generelt ikke der var konsistens i dommerens domme Udover det synes jeg der var flere kendelser der var besynderlige. Gul kort til Poulsen fordi han puffer ham, intet til Randers spilleren der saver Duelund ned bagfra, kun frispark til ham der ret voldsomt hiver Kian omkuld og intet til ham der underløber Erik.
Ham der river Kian omkuld synes jeg ikke skulle have gult. Det var ikke i en situation hvor han kunne fratage en chance og alvorligheden i frisparket var imo ikke til gult. Duelunds kan jeg desværre ikke huske. Borring kunne måske godt have fået et gult kort da han flænser Eriks støvle.
Jeg er glad for at dommeren ikke dømte straffe til Sparv (nu da vi alligevel vandt
-
mousebreaker
Jeg tror da at vi alle kan acceptere når en spiller engang imellem ikke præsterer. Det er mennesker vi har med at gøre. Men som alle andre skal fodboldspillere også presses til at yde det optimale hver gang, for at de udvikler sig optimalt. Vi kan jo tage Simon Kjær som eksempel. Han udtaler efter skiftet til Fenerbache, at her får han det han har sukket efter hele sin karriere. Han spiller et sted hvor kun mesterskabet tæller og presset er enormt for at de skal toppræstere hver gang. Vinde hver gang. Han er overbevist om at det vil gøre ham bedre - jeg er enig.TrueWolfMidt skrev:No matter what. Jeg kan så acceptere, at en spiller engang imellem ikke præsterer optimalt især når vi vinder kampen. I kan ikke. Vi vinder og det er trods alt det vigtigste, set med mine øjne.
Det er klart at hvis man vinder selvom man ikke spiller godt så er kritikken ikke så stor som når man taber, men kritik vil og SKAL der være. Både fra ledelsen, trænerteamet, medier og tilhængere. De to sidstnævnte har det med at blive ret usaglige og snæversynede, men sådan er det. For tilhængerne er der store følelser i spil og følelser har det med at blokere for fornuftig tankegang. Derfor bliver det hurtigt usagligt og følelsesladet. Det er dog ok for mig, så længe at man ikke overskrider personlige grænser.
Det værste jeg ved er dog den der mentalitet med at så længe vi vinder så er alt godt. Skyklapperne er taget på og når taget så ramler så står man der og undrer sig over hvad der egentlig skete. Heldigvis er der ingen trænere på tophold verden over der har den mentalitet. De vil altid søge at blive bedre. Arbejde med det man er svagest til samt spidskompetencer. Både når det går godt og når det går mindre godt.
Spillerne skal mærke forventningspresset hver gang. Det skal pushe dem til at give alt det de har hver gang, selv på de dage hvor det af uransagelige årsager ikke kører. Spillerne skal kunne mærke kritikken og presset fra os tilhængere hver eneste gang uden undtagelse. Det indbefatter at de får det glatte lag fra tilskuerpladserne (og diverse fan fora) når de underpræsterer. Det indbefatter at de får kritiske spørgsmål fra medierne når de møder på arbejde. Sådan er det og sådan skal det være. Håndterer de det rigtigt så gør det dem bedre. Kan de ikke klare presset - så har de alligevel ikke en chance i gamet. Så må de nøjes med i bedste fald at spille på et midterhold fra en mindre provinsby.
Der hvor jeg står af, er når fans bryder de personlige grænser. Det kan jeg på ingen måde acceptere.
-
Steffen am
mousebreaker skrev:Han var også tosset i den situation, Mikkel Andersen. At han ikke fik frispark ved scoringen sad vist stadig i hamSteffen am skrev:Forstår heller ikke ved deres mål der ikke er frispark. Der bliver skubbet til Mikkel Andersen, hvilket foregår inde i det lille felt, hvor normalt målmanden er ret godt beskyttet i forhold til reglementet. At han så fik et frispark senere i kampen der synes mindre kan undre.
Gult til Poulsen er helt korrekt. Ikke pga. alvorligheden i selve frisparket, men fordi den fratog Randers muligheden for en omstilling. Helt på sin plads.Steffen am skrev: Synes generelt ikke der var konsistens i dommerens domme Udover det synes jeg der var flere kendelser der var besynderlige. Gul kort til Poulsen fordi han puffer ham, intet til Randers spilleren der saver Duelund ned bagfra, kun frispark til ham der ret voldsomt hiver Kian omkuld og intet til ham der underløber Erik.
Ham der river Kian omkuld synes jeg ikke skulle have gult. Det var ikke i en situation hvor han kunne fratage en chance og alvorligheden i frisparket var imo ikke til gult. Duelunds kan jeg desværre ikke huske. Borring kunne måske godt have fået et gult kort da han flænser Eriks støvle.
Jeg er glad for at dommeren ikke dømte straffe til Sparv (nu da vi alligevel vandt) - det havde været en foræring af de helt store.
Det gule kort til Poulsen, var det ikke langt oppe på Randers' banehalvdel?
Ved Duelunds, jeg kan ikke helt se om han rammer bolden, det har dommeren nok vurderet, men når man tackler bagfra med sådan en kræft, mener jeg at dommeren skal dømme gul kort jvf. tilsidesættelse af spillerens sikkerhed. Nogen der er bedre inde i fodboldloven end mig?
Vi er enige om straffen havde været tynd hvis den var blevet dømt, men synes nogle af de andre godt kunne have været dømt. Synes godt nok det ser voldsomt ud da Kian bliver rykket ned, manden går kun efter manden og ikke bolden. Og det samme der Erik bliver underløbet.
Første mål mod Kianchenko i superligaen, lidt ekstra ærgeligt når (formentlig) alle andre dommere ville have dømt frispark
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/jess ... svarssalg/
Nogen snakkede om at Lauridsen ikke så godt ud. Han har trænet i 2 dage, så efter omstændighederne synes jeg egentlig han gjorde det fornuftig.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5783187
-
mousebreaker
Steffen am skrev: Det gule kort til Poulsen, var det ikke langt oppe på Randers' banehalvdel?
Jo, det var ikke ret langt uden for deres målfelt. Men vi var helt sat og Randers havde en rigtig god omstillingsmulighed med overtal. Professionelt og nødvendigt lavet af Jacob Poulsen. Koster som oftest et gult kort, men sådan er det. Det var Poulsen helt bevidst om - det er jeg sikker på.
Det var godt at se Awer fik sin anden kamp og superliga-debut. Jeg skal ikke gøre mig klog på, om han er længere fremme i sin udvikling end man kunne fonvente på nuværende tidspunkt, men jeg noterer mig, at skadeslisten blandt spillere, der formentlig ville have været foretrukket, hvis de havde været fitte, var enorm til kampen i går(udover Pusic og Francis, så var det også akademispillere, der var på bænken):mousebreaker skrev:Glemte helt at Awer Mabil fik sin debut. Godt at se og tillykke til ham. Han er måske længere fremme i sin udvikling end jeg lige gik og troede (jeg troede ikke han ville være i spil før næste sæson i ligaen)
Urena
Big Paul
Marco
Petter
Olsson
Rilwan
Novak
Eyjo
Skadeslisten har helt sikkert gjort det lettere at komme på holdet, men jeg håber bestemt, at han er længere fremme udviklingsmæssigt end vi turde håbe på