FCM VS. LEGIA

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: FCM VS. LEGIA

Indlæg af TrueWolfMidt »

Legia. En 99 år gammel tradisionsklub. Er imponeret over den volumen deres fans kunne producere under kampen. Jeg tænkte WOW, gid det var os der kunne frembringe et sådan BRØL.
Vi er en ung klub, på vej derhen. Jeg håber, at vi over tid kan frembringe et lignende brøl, hver gang ASA giver lyd fra sig, men det kræver styring og koordinering og en masse fans der vil Fcm og alt der omhandler Fcm. Af en ung, forholdsvis ny klub uden de store traditioner, er vi trods alt på vej. 1 mesterskab og 1 gruppespil i Europa. Vi er kendt som klassens frækkert dreng, hvilket skaber gnidninger i fodbold Danmark, hvor det tilsyneladende kun er tilladt at holde med Aab, Agf, Brøndby samt Fck, men vi vil det anderledes. Vi har bevist, at selvom vi endnu ikke er en tradisionsklub endnu, så er vi godt på vej til at blive det. Selv om jeg ikke er fra Fcm's traditionelle fanområde ( Aarhus ) så betyder Fcm alt for mig. Med dette indlæg håber jeg lidt, at man vil begynde, at lave en form for styring af ASA, (det har man muligvis allerede ) der vil lave et fællesskab omkring klubben, der udvikler ASA og laver sange og øver sig i nye og gamle sange, så traditionerne kan blive sat i gang og udvikle sig over de kommende år. Jeg vil gerne have ris eller ros for dette indlæg, for at vide hvor jeg står, i forbindelse med at starte noget stort op i Fcm.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

TrueWolfMidt skrev:Med dette indlæg håber jeg lidt, at man vil begynde, at lave en form for styring af ASA, (det har man muligvis allerede ) der vil lave et fællesskab omkring klubben, der udvikler ASA og laver sange og øver sig i nye og gamle sange, så traditionerne kan blive sat i gang og udvikle sig over de kommende år. Jeg vil gerne have ris eller ros for dette indlæg, for at vide hvor jeg står, i forbindelse med at starte noget stort op i Fcm.
Det er vel lidt det, Black Wolves og Ultras Midtjylland gør.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Acebone skrev:
TrueWolfMidt skrev:Med dette indlæg håber jeg lidt, at man vil begynde, at lave en form for styring af ASA, (det har man muligvis allerede ) der vil lave et fællesskab omkring klubben, der udvikler ASA og laver sange og øver sig i nye og gamle sange, så traditionerne kan blive sat i gang og udvikle sig over de kommende år. Jeg vil gerne have ris eller ros for dette indlæg, for at vide hvor jeg står, i forbindelse med at starte noget stort op i Fcm.
Det er vel lidt det, Black Wolves og Ultras Midtjylland gør.
Ja, men det Legia's fans viste på stadion, tror jeg ikke bare man kan frembringe uden øvelse, eller i det mindste mange menneskers dedikerede indsats på tribunerne. Det at ASA ( Ingen kritik ) ca. / Max 200 unge mennesker plus diverse små grupperinger, placeret rundt omkring på cc contractor tribunen. Det batter ligesom ikke så meget. Vi gør det som regel ok og til tider rigtig godt. Jeg kunne godt tænke mig noget i lidt størrere målestoksforhold. Måske er det et skud over målet. Øver man nye og gl. sange ? Hvor og hvornår og hvor tit ? Er der en koordinator ? Jeg er vild med at deltage i vores slagsange, men savner noget mere pondus / kraft og styrke. Måske kommer det over årene, men det kræver også noget ekstraordinært, at løfte niveauet mærkbart og er man klar til det ? eller skal det bare være et ungdomskor ( Ingen kritik )

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Helt enig, synes vi skal leje en kirke, og så mødes der hver onsdag aften, og med lidt øvelse så kan vi også indspille en CD.
Hvis vi bliver rigtigt gode, kan vi måske endda også køre nogle fællesdage sammen med drengekoret!
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

TrueWolfMidt skrev:Ja, men det Legia's fans viste på stadion, tror jeg ikke bare man kan frembringe uden øvelse, eller i det mindste mange menneskers dedikerede indsats på tribunerne. Det at ASA ( Ingen kritik ) ca. / Max 200 unge mennesker plus diverse små grupperinger, placeret rundt omkring på cc contractor tribunen. Det batter ligesom ikke så meget. Vi gør det som regel ok og til tider rigtig godt. Jeg kunne godt tænke mig noget i lidt størrere målestoksforhold. Måske er det et skud over målet. Øver man nye og gl. sange ? Hvor og hvornår og hvor tit ? Er der en koordinator ? Jeg er vild med at deltage i vores slagsange, men savner noget mere pondus / kraft og styrke. Måske kommer det over årene, men det kræver også noget ekstraordinært, at løfte niveauet mærkbart og er man klar til det ? eller skal det bare være et ungdomskor ( Ingen kritik )
Tror jeg nu heller ikke at du/man kan frembringe selv med øvelse. Du sammenligner lidt pærer og banaer her. Det de hold som eks. Legia bringer på fanfronten kan ingen i danmark gøre ligeså godt. Brøndby er vel dem der kommer tættest på og selv de i store overtal kan ikke måle sig med de her fanatiske fan grupper.

Jeg syntes at det er fint at du vil en helt masse godt og ønsker bedre og mere kraftfuld stemning. Men for det første er den danske mentalitet ikke helt den samme, som det de her grupper kommer med, så allerede der er det et kæmpe og ikke mindst svært skridt at tage, for det andet gøres der da allerede en indsats og er man utilfreds med det, så må man jo tage mere initiativ til at hjælpe til.

Måske vi skulle prøve at bringe vores niveau på klubber som Bif, Fck, hvis det overhovedet er muligt, Inden vi sammenligner os med de udenlanske grupper og måske du selv skulle ligge noget arbejde i det end "bare" at synge med, hvis du ønsker at niveauet hæves markant.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Saemala skrev:Helt enig, synes vi skal leje en kirke, og så mødes der hver onsdag aften, og med lidt øvelse så kan vi også indspille en CD.
Hvis vi bliver rigtigt gode, kan vi måske endda også køre nogle fællesdage sammen med drengekoret!
Forstår ikke helt den holdning til mit indlæg, men hvis det er den generelle holdning, så lægger dog debatten død. Synes sgu det er lidt frækt at svare sådan, men pyt. Jeg overlever.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

pr0j3ct skrev:
TrueWolfMidt skrev:Ja, men det Legia's fans viste på stadion, tror jeg ikke bare man kan frembringe uden øvelse, eller i det mindste mange menneskers dedikerede indsats på tribunerne. Det at ASA ( Ingen kritik ) ca. / Max 200 unge mennesker plus diverse små grupperinger, placeret rundt omkring på cc contractor tribunen. Det batter ligesom ikke så meget. Vi gør det som regel ok og til tider rigtig godt. Jeg kunne godt tænke mig noget i lidt størrere målestoksforhold. Måske er det et skud over målet. Øver man nye og gl. sange ? Hvor og hvornår og hvor tit ? Er der en koordinator ? Jeg er vild med at deltage i vores slagsange, men savner noget mere pondus / kraft og styrke. Måske kommer det over årene, men det kræver også noget ekstraordinært, at løfte niveauet mærkbart og er man klar til det ? eller skal det bare være et ungdomskor ( Ingen kritik )
Tror jeg nu heller ikke at du/man kan frembringe selv med øvelse. Du sammenligner lidt pærer og banaer her. Det de hold som eks. Legia bringer på fanfronten kan ingen i danmark gøre ligeså godt. Brøndby er vel dem der kommer tættest på og selv de i store overtal kan ikke måle sig med de her fanatiske fan grupper.

Jeg syntes at det er fint at du vil en helt masse godt og ønsker bedre og mere kraftfuld stemning. Men for det første er den danske mentalitet ikke helt den samme, som det de her grupper kommer med, så allerede der er det et kæmpe og ikke mindst svært skridt at tage, for det andet gøres der da allerede en indsats og er man utilfreds med det, så må man jo tage mere initiativ til at hjælpe til.

Måske vi skulle prøve at bringe vores niveau på klubber som Bif, Fck, hvis det overhovedet er muligt, Inden vi sammenligner os med de udenlanske grupper og måske du selv skulle ligge noget arbejde i det end "bare" at synge med, hvis du ønsker at niveauet hæves markant.
Kan sagtens følge din tankegang og hvis jeg måske engang flytter til området, ville jeg med glæde deltage aktivt, men da jeg bor ved Aarhus er det nok ikke muligt lige pt. men nok også en uopnåelig tanke.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

TrueWolfMidt, jeg er bange for, at du ikke har en helt realistisk forventning til vores fans kontra Legias. For eksempel bor der 1,7 mio. mennesker i Warszawa. De har bare en fanbase på et helt andet niveau.

Lige nu kan vi koncentrere os om at være på niveau med eller overgå klubber som AaB og AGF på fanfronten. For at rykke længere end det, kræves der et utroligt græsrodsarbejde, og det er ikke noget, der lige kan løses med et par velmenende indlæg på Ulvegraven (desværre!).

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er naturligvis godt klar over, at vi ikke kan gøre noget der bare ligner det Legia's fansskare kan, men kunne vi rykke os lidt hele tiden, så er det vel også fint.
Og tak for den gode tone i debatten Acebone.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

TrueWolfMidt skrev:Kan sagtens følge din tankegang og hvis jeg måske engang flytter til området, ville jeg med glæde deltage aktivt, men da jeg bor ved Aarhus er det nok ikke muligt lige pt. men nok også en uopnåelig tanke.
Tanken er så men fin, ikke noget der. Men der er bare lang vej og det bliver en rigtig hård kamp. Vi kan alle se hvordan klubberne kæmper hårdt for at skaffe flere fans og få flere på lægterne og mange klubber i Danmark, trods forholdsvis små stadions, har svært ved bare at fylde op til kampene, bare se vores seneste kamp, trods reduceret plads, kunne vi ikke engang fylde ud, til en europæisk kamp. Så kigge man så lidt over på fanfronten og sammenligner, med eks. udlandet, så er det vidst ganske forståeligt at også der er det svære vilkår.

Enig med Acebone. Sætte noget mindre mål at prøve at nå og så må vi se om ikke vi kan flytte os lidt i den gode retning.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

pr0j3ct skrev: Vi kan alle se hvordan klubberne kæmper hårdt for at skaffe flere fans og få flere på lægterne og mange klubber i Danmark, trods forholdsvis små stadions, har svært ved bare at fylde op til kampene, bare se vores seneste kamp, trods reduceret plads, kunne vi ikke engang fylde ud, til en europæisk kamp.
Har sjovt nok lige haft den debat idag. Folk gør hvad man synes at man har råd til. Jeg havde bestemt også håbet på 8000 tilskuere til kampen mod Legia, men det er trods alt billigere for nogle at købe et sæsonkort, end det er at komme til Europa - League kampene og jeg tror, at man skal forstå, at hvis midlerne ikke strækker langt nok, ja så tager man ikke på stadion. Jeg er altid på stadion, men det er ikke alle der er så heldige, at de har økonomien til det.

974

Indlæg af 974 »

Min opfattelse er lidt, at mange af de klubber der har mest dedikerede fans, også er dem hvor der er stor mulighed for at deres fans kommer fra lidt trangere vilkår, hvorfor fodbold bliver en slags "religion" for dem, og næsten deres "mening med livet" sådan groft sagt.
Det rammer naturligvis ikke alle klubber over hele verdenen, men kan måske godt have en betydning mange steder
Dernæst har det som beskrevet ovenfor naturligvis også stor betydning hvor stor fanbase-grundlaget overhovedet er, og hvor stolte traditioner klubberne har

Jeg synes sådan set at ASA fungerede ganske fint i torsdags, og at der var ret godt styr på opbakningen det meste af kampen, og på et tidspunkt var det lige før jeg fornemmede et helt medley af sange, hvor man kørte fra en sang direkte over i en anden - det lød pissegodt :-)
Problemet var bare at mange af dem der stod i de næste rækker ikke helt fulgte trop!
I "mit" område lidt oppe til højre for ASA, stod vi dog en god sjat og sang med HELE kampen, og jeg tænker at man først og fremmest på yde en indsats selv, og så håbe at man kan være med til at sprede det til dem ved siden af og så videre !

Besvar