Så du erkender at du råbte 'wanker'?Danne skrev:Det er bare endnu mere til grin, at få en bøde for at råbe "faggot", når vi råbte "wanker".
UEFA er bare latterlige!
EL gruppespillet
Re: EL gruppespillet
Uefa så vel helst, at vi råbte godt gået, når modstanderen scorer, godt dømt når dommeren dømmer offside, eller andre latterlige "fairplay" ting..
Ja uha, det er da for galt at nogen startede med at råbe wanker efter en spiller.thooomsen skrev:Så du erkender at du råbte 'wanker'?Danne skrev:Det er bare endnu mere til grin, at få en bøde for at råbe "faggot", når vi råbte "wanker".
UEFA er bare latterlige!
Man skal vælge sine kampe med omhu. Vurdere om kampen kan vindes med andre ord. Her er man oppe mod overmagten, kampen kan ikke vindes. Klubben og dermed holdet bliver straffet, og det er det ikke værd. Slug nu bare kamelen og råb noget andet. Det dør vi ikke af!Danne skrev:Ja uha, det er da for galt at nogen startede med at råbe wanker efter en spiller.thooomsen skrev:Så du erkender at du råbte 'wanker'?Danne skrev:Det er bare endnu mere til grin, at få en bøde for at råbe "faggot", når vi råbte "wanker".
UEFA er bare latterlige!
Vi skal gerne kunne fylde stadion de næste to kampe. Det har holdet brug for.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Det er så sandt. Bedre kan det ikke formuleres. Håber de skyldige vil tænke sig om, inden de overvejer at gøre det igen. De eneste tabere er klubben og de fans som elsker at gå på stadion og se bold.
Også helt enig. Støt holdet og undlad diskriminerende tilråb...Nu er det et polsk hold med knap så stor tilskuertiltrækning, men snart er det Napoli...så slut med dumhederne fremover.
Jeg er helt forundret over nogle helt alvorligt synes den slags bøder er ok. Det er direkte retarderet at der overhovedet kommer en sag ud af at en observatør har hørt en enkelt person råbe et skældsord. Ikke engang en anmærkning i sådan en sag kan forsvares.
Havde hele stadion buh'et hver gang en sort spiller havde rørt bolden, lavet abe-lyde (find selv på andet), så kunne der være en sag, men det er jo slet ikke tilfældet. Det er jo direkte groteskt. UEFA gør dog hellere end gerne hvad de kan for at ødelægge fodboldoplevelsen live, og jeg er glad for det ikke er oros og TrueWolfMidt der skal sidde og modtage sådan en bøde hos FCM, for hvis man først accepterer den slags forhold, hvad bliver det næste så? Man har allerede gjort europakampe til en kønsløs forestilling med alkoholfrie øl og ingen ståpladser, og jo mere klubberne accepterer sådanne forhold, jo strammere bliver de kun.
Det ender med at fodbold bliver som tennis, eller golf hvor der skal være absolut ro sålænge spillet kører, kun afbrudt af klapsalver når der er et mål.
Jeg håber dog heller ikke at der er nogen der synes det virker rimeligt med en bøde på 10.000 og 1.500 mindre pladser fordi der er en eller anden vagt der har hørt et skældsord i sit sarte øre.
EDIT: Kan se der er tale om 60.000, det gør dog ikke sagen meget bedre.
Og en del af bøden går også på at enkelte FCM fans har stået ved en udgang (går udfra det er en brandudgang), men det skal jo aldrig være så dyrt. En påtale omkring brandudgangen, og bedre sikkerhed til næste gang burde være nok.
Havde hele stadion buh'et hver gang en sort spiller havde rørt bolden, lavet abe-lyde (find selv på andet), så kunne der være en sag, men det er jo slet ikke tilfældet. Det er jo direkte groteskt. UEFA gør dog hellere end gerne hvad de kan for at ødelægge fodboldoplevelsen live, og jeg er glad for det ikke er oros og TrueWolfMidt der skal sidde og modtage sådan en bøde hos FCM, for hvis man først accepterer den slags forhold, hvad bliver det næste så? Man har allerede gjort europakampe til en kønsløs forestilling med alkoholfrie øl og ingen ståpladser, og jo mere klubberne accepterer sådanne forhold, jo strammere bliver de kun.
Det ender med at fodbold bliver som tennis, eller golf hvor der skal være absolut ro sålænge spillet kører, kun afbrudt af klapsalver når der er et mål.
Jeg håber dog heller ikke at der er nogen der synes det virker rimeligt med en bøde på 10.000 og 1.500 mindre pladser fordi der er en eller anden vagt der har hørt et skældsord i sit sarte øre.
EDIT: Kan se der er tale om 60.000, det gør dog ikke sagen meget bedre.
Og en del af bøden går også på at enkelte FCM fans har stået ved en udgang (går udfra det er en brandudgang), men det skal jo aldrig være så dyrt. En påtale omkring brandudgangen, og bedre sikkerhed til næste gang burde være nok.
Ja det er fuldstændig grotesk at Uefa uddeler den bøde, så langt er vi enige. Men hvad er det lige du forventer der vil ske hvis oros, TrueWolfMidt eller andre sitter sig ned og surmuler over Uefa`s afgørelse? tror du Uefa straks tænker at det da nok er synd for de danske fans, så vi må hellere annulere afgørelsen eller hvad?jonas386 skrev:Jeg er helt forundret over nogle helt alvorligt synes den slags bøder er ok. Det er direkte retarderet at der overhovedet kommer en sag ud af at en observatør har hørt en enkelt person råbe et skældsord. Ikke engang en anmærkning i sådan en sag kan forsvares.
Ahh Jonas.. Tror at du skal lade foliehatten blive lidt i skuffen for at få en pause
Det er da langt fra at være rimeligt og endnu mindre rimeligt, når sådanne ord bliver slynget ud i massevis under stort set alle kampe. Så kan man da i den grad stille sig undrende overfor hvorfor et lille hold fra et lille land lige pludseligt skal straffes for det, når "alle andre" går fri. Men ligeså tåbelig som bøden er, ligeså tåbelig og ikke mindst barnligt er det da at stille sig op og kalde en "fremmed" person ved sådanne skældsord.Jeg håber dog heller ikke at der er nogen der synes det virker rimeligt med en bøde på 10.000 og 1.500 mindre pladser fordi der er en eller anden vagt der har hørt et skældsord i sit sarte øre.
Jeg syntes at det er fair nok at man straffes, når det har noget med sikkerhed at gøre, sådan skal det bare være i min verden. Størrelsen af straffen kan selvfølgeligt diskuteres, men reglerne skal overholdes. At vi bliver straffet for lidt skældsord, der til trods for at være tåbelige at benytte sig af, syntes jeg også er lige lovlig "overkill" når nu det i bund og grund meget sandsynligt er hverdagskost i godt og vel samtlige fodbold kampe der spilles, verdenen over.EDIT: Kan se der er tale om 60.000, det gør dog ikke sagen meget bedre.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
ØHHHHH What ? Vi ( oros og TrueWolfMidt ) er imod diskriminerende tilråb / lyde / bøder til klubben samt reduktion i billetsalget osv. Især når det har den konsekvens, at klubben bliver straffet med stor bøde 60000 kr. samt får nedsat billetsalget med 1500 billetter. Hvis der mod Legia bliver udsolgt 8000 billetter, ja så kan vi spørge os selv "Kunne vi så også have solgt de sidste 1500 billetter til fans af vores fodboldhold". Ja måske. Det finder vi aldrig ud af, men surt er det for de personer som nu er frataget muligheden for at se kampen live på stadionen.jonas386 skrev:, og jeg er glad for det ikke er oros og TrueWolfMidt der skal sidde og modtage sådan en bøde hos FCM, for hvis man først accepterer den slags forhold, hvad bliver det næste så?
Uefa's regler kan man så være uenige i, det er noget andet, men Politiet, skat, domstolene, ja sågar vores arbejdspladser har regler som skal følges ellers har det en konsekvens. Hvis jeg vælger at køre for stærkt får jeg en bøde, fair nok. Hvis i / nogle personer vælger at opføre sig tåbeligt ved at råbe upassende ting på stadion, så har det desværre den uheldige konsekvens, at i giver sorteper videre til klubben og i slipper for bøden. Desværre.
Naturligvis er det sat på spidsen, men det er jo det man bevæger sig henimod når reglerne bliver strammet så meget som de gør. Hvis FCM, eller en anden klub, modtager en straf i den her størrelsesorden hver gang der spilles kampe, hvor længe går der mon så før man nedlægger et evt stemningsområde?
Jeg er ikke imod at tilskueruroligheder straffes, men jeg er imod at man straffes grundet enkelt-personer der bliver grebet af stemningen.
Vi kan da hurtigt blive enige om at det ikke virker videre smart at råbe faggot, wanker, eller andet af folk man ikke kender, men samtidig virker det også voldsomt når man ellers ser hvad der råbes på et fodboldstadion. Jeg var inde og se AaB - EfB i sæson præmieren, og her var "Nicki Bille du slår på kællinger" et flittigt brugt råb når han var i nærheden af bolden. Det synes jeg da er betydeligt værre da man går efter én mand, og ikke bare en tilfældig spiller i den anden trøje. Dette har jeg ikke rigtigt set været påtalt nogen steder.
Min anke mod jer var sådan set ikke at i er imod skældsord, men nærmere at i bare accepterer at det er sådan tingene er. For sådan er tingene jo ikke nødvendigvis, og jeg er oprigtigt glad for at FCM har anket sagen da det ganske enkelt er for tåbeligt. Der er selvfølgelig nogle ting med sikkerhed som jeg kan forstå, men tilråb der høres til hver eneste kamp til en klub der ikke tidligere har haft tilskuerproblemer i europæisk sammenhæng virker ikke gennemtænkt.
Jeg er ikke imod at tilskueruroligheder straffes, men jeg er imod at man straffes grundet enkelt-personer der bliver grebet af stemningen.
Vi kan da hurtigt blive enige om at det ikke virker videre smart at råbe faggot, wanker, eller andet af folk man ikke kender, men samtidig virker det også voldsomt når man ellers ser hvad der råbes på et fodboldstadion. Jeg var inde og se AaB - EfB i sæson præmieren, og her var "Nicki Bille du slår på kællinger" et flittigt brugt råb når han var i nærheden af bolden. Det synes jeg da er betydeligt værre da man går efter én mand, og ikke bare en tilfældig spiller i den anden trøje. Dette har jeg ikke rigtigt set været påtalt nogen steder.
Min anke mod jer var sådan set ikke at i er imod skældsord, men nærmere at i bare accepterer at det er sådan tingene er. For sådan er tingene jo ikke nødvendigvis, og jeg er oprigtigt glad for at FCM har anket sagen da det ganske enkelt er for tåbeligt. Der er selvfølgelig nogle ting med sikkerhed som jeg kan forstå, men tilråb der høres til hver eneste kamp til en klub der ikke tidligere har haft tilskuerproblemer i europæisk sammenhæng virker ikke gennemtænkt.
@Jonas AaB'er:
Jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt, jeg finder sanktionerne rimelige eller ej. Men ønsker man regler og forordninger ændret, er det ikke på stadion, kampen skal udkæmpes!
Sikkerhedsreglerne er opstået efter store katastrofer på andre stadions i tidens løb. Når der står nogle enkelte de forkerte steder på et lille stadion som MCH Arena, kan risikoen selvfølgelig forekomme begrænset. Af samme grund kan de aktuelle sanktioner forekomme ude af proportion - det er jeg enig med Hans Krabbe mfl. i.
Er det diskrimenerende at råbe "bøsse" efter andre? Tjae, det ved jeg ikke. Abelyde, ludersøn, "alle fra Viborg er bøsser", "jyder boller deres svin", perker osv. osv. Der er ingen grænse for opfindsomheden.
Gå ud og se dig i spejlet, Jonas. "Du boller dit svin"! Lad det synke ind, tag det til dig!
Er det morsomt? Sandt? Eller er det bare tåbeligt, under lavmålet, barnligt og dumt? Racistisk måske?
Hæv dog bare niveauet til over bæltestedet. Hvor svært kan det være?
Jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt, jeg finder sanktionerne rimelige eller ej. Men ønsker man regler og forordninger ændret, er det ikke på stadion, kampen skal udkæmpes!
Sikkerhedsreglerne er opstået efter store katastrofer på andre stadions i tidens løb. Når der står nogle enkelte de forkerte steder på et lille stadion som MCH Arena, kan risikoen selvfølgelig forekomme begrænset. Af samme grund kan de aktuelle sanktioner forekomme ude af proportion - det er jeg enig med Hans Krabbe mfl. i.
Er det diskrimenerende at råbe "bøsse" efter andre? Tjae, det ved jeg ikke. Abelyde, ludersøn, "alle fra Viborg er bøsser", "jyder boller deres svin", perker osv. osv. Der er ingen grænse for opfindsomheden.
Gå ud og se dig i spejlet, Jonas. "Du boller dit svin"! Lad det synke ind, tag det til dig!
Er det morsomt? Sandt? Eller er det bare tåbeligt, under lavmålet, barnligt og dumt? Racistisk måske?
Hæv dog bare niveauet til over bæltestedet. Hvor svært kan det være?
Og det kunne man så tage til sig og finde på noget, der er bare en smule mere lødigt. Eller synes du, det er ok, at råbe det nævnte efter Nicki Bille? Jeg personlig finder det afstumpet!Vi kan da hurtigt blive enige om at det ikke virker videre smart at råbe faggot, wanker, eller andet af folk man ikke kender, men samtidig virker det også voldsomt når man ellers ser hvad der råbes på et fodboldstadion. Jeg var inde og se AaB - EfB i sæson præmieren, og her var "Nicki Bille du slår på kællinger" et flittigt brugt råb når han var i nærheden af bolden. Det synes jeg da er betydeligt værre da man går efter én mand, og ikke bare en tilfældig spiller i den anden trøje. Dette har jeg ikke rigtigt set været påtalt nogen steder.
Det er da netop på stadion sådan en utilfredshed skal luftes. Måske ikke med flere ord i samme dur, men med banner, stilhed for at vise sin utilfredshed eller hvad ved jeg.
Nu mener jeg ikke at jeg har skrevet hvad jeg synes om råbene (udover det - Med Nicki Bille - jo er sandt), men personlig forfølgelse synes jeg da er værre end tilfældige råb mod tilfældige spillere.
Det handler heller ikke om hvorvidt sådanne tilråb er okay, det handler om at en "forbrydelse" skal have en straf der passer dertil. Feks synes jeg det er fint hvis man får en påtale for sikkerheden hvis kravene ikke har været overholdt, men for en førstegangs synder synes jeg at -1500 tilskuere og en bøde på 60.000 virker alt for voldsomt. Til sammenligning kan du jo se hvad Brøndby har fået af bøder gennem årene for forseelser der har medført personskader, og materielle skader for mange penge. Jeg er med på at der er tale om 2 forskellige turneringer, og derfor forbund, men jeg kan virkelig ikke se rimeligheden. Og det siger jeg endda som AaB fan.
Nu mener jeg ikke at jeg har skrevet hvad jeg synes om råbene (udover det - Med Nicki Bille - jo er sandt), men personlig forfølgelse synes jeg da er værre end tilfældige råb mod tilfældige spillere.
Det handler heller ikke om hvorvidt sådanne tilråb er okay, det handler om at en "forbrydelse" skal have en straf der passer dertil. Feks synes jeg det er fint hvis man får en påtale for sikkerheden hvis kravene ikke har været overholdt, men for en førstegangs synder synes jeg at -1500 tilskuere og en bøde på 60.000 virker alt for voldsomt. Til sammenligning kan du jo se hvad Brøndby har fået af bøder gennem årene for forseelser der har medført personskader, og materielle skader for mange penge. Jeg er med på at der er tale om 2 forskellige turneringer, og derfor forbund, men jeg kan virkelig ikke se rimeligheden. Og det siger jeg endda som AaB fan.
Hans Krabbe har gjort, hvad han kunne i sagen. Lad det ligge og kom videre.
Vi må sætte os ned og finde på nogle mere intelligente tilråb.
Skal der ske mere, skal det gennem Dansk Fodbolds repræsentanter i UEFA. At tie stille det første kvarter vil batte ligeså meget som at slå en prut i badekaret i forsøget på at varme vandet op.
Lad os nu støtte op om holdet alt det, vi kan i stedet. Det er der mere ræson i!
Vi må sætte os ned og finde på nogle mere intelligente tilråb.
Skal der ske mere, skal det gennem Dansk Fodbolds repræsentanter i UEFA. At tie stille det første kvarter vil batte ligeså meget som at slå en prut i badekaret i forsøget på at varme vandet op.
Lad os nu støtte op om holdet alt det, vi kan i stedet. Det er der mere ræson i!
At tie stille ville jo også ramme vores egne gutter, det ville være et selvmål.