Optakt:EFB vs. FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Optakt:EFB vs. FCM

Indlæg af Ravnen »

Tja 1 point til kontoen. En skam vi ikke formår at tage alle tre, vi er et klart bedre hold end Esbjerg. Vi må håbe det ikke lige er de to point vi kommer til at mangle. Men ellers ok, taget i betragtning at vi sparer så mange og tydeligt er trætte til sidst.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Småirriterende at vi ikke formår at udnytte føringsmålet bedre. Omvendt bør vi være tilfredse. Status quo efter en runde med AGF H hhv. EFB U - og dertillagt vores alternative opstilling - er spiseligt. Det eneste rigtigt irriterende er at BIF henter ind, men forhåbentlig holder deres spillemæssige niveau vanligt lavt niveau.

Afgørende uge forude. Drømmescenariet ligger ligefor, men som minimum skal vi vinde søndag. Et resultat torsdag som betyder gruppespil er selvsagt en bonus, men ikke forventeligt.

I øvrigt vil jeg lige bemærke, at jeg synes Banggaard så sløj ud. Han er ekstrem langsom, og så mangler han stadig en del i sin boldomgang. Til gengæld en stærk stærk indsats af udskældte (også af jeg) Urena, Sparv og egentlig også Rømer. Duelund vil for meget, men han skal self. også i nogen udstrækning have lov, fordi han leverer de genialiteter som giver mål.

EDIT: Skylder også lige at rose Hassan. Han havde noget af den fart og lyst til at udfordre som vi har manglet. Bittert at han måtte gå ud, men det vidste vi jo. Han bliver en klar gevinst at få tilbage.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

1p på udebane er meget fint med det program vi er midt i - og med de spillere vi sparer i dag. Esbjerg var bestemt ikke uefne, men kommer ikke frem til ret meget. Paul og Duelund gjorde det godt. Man kan dog godt se at Duelund er nyudklækket superliga spiller. Er lidt for kæk i visse situationer hvor han vil for meget på egen hånd. Man kan dog ikke tage fra ham at knægten kan spille fodbold. Banggaard gjorde det også fortræffeligt i forsvaret. Urena arbejdede godt for det, men det er tydeligt at han ikke har fået mange kampe i benene. Han har et rigtig godt blik for sine medspillere, men jeg kunne nu godt tænke mig lidt mere egoisme fra hans side og ærgerrighed for at score mål. Han søger mere en mulighed for at aflevere end for at trykke af mod mål. Godt at se at Rilwan er ved at være tilbage.

Rart at se at JT brugte sine udskiftninger fornuftigt og i god tid.

Mange positive ting at tage med fra Esbjerg
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Vi satsede og fik ikke fuld bonus og som kampen udviklede sig, var 1-1 vel egentlig fair nok.

Jeg er dog ikke helt enig med ovenstående ang. Urena, Ja han løb solen sort offensivt, men når bolden havde passeret hans linie var der ikke meget hjælp fra hans side. Derud over laver han mange forkerte beslutninger og jeg forstår ikke helt at Paul ryger ud i stedet for ham. Selvfølgeligt tydelig at han mangler kamptræning, fik selvfølgelig en assist. Paul var heller ikke perfekt, men han bragte trods alt lidt mere end bare løb. Så er det ærgeligt at vi ikke har en direkte reserve til Polle, for tror han kunne have godt af en tur på bænken. Svia så lidt skidt ud ved deres mål, men også godt sparket ind og håber ikke at Svia måtte ud grundet skade af nogen art. Duelund har en masse potentiale, men skal selvfølgeligt have lidt mere erfaring. Godt at se Hassan tilbage, med hans speed, lyst til at udfordre og gå på mod. Utroligt at Sparv endnu engang leverer sådan en arbejdsindsats. Rømer gør det godt, bliver dog sat lidt hen mod slutningen.

Pointdeling, en sikker første plads og en vigtig og spændende kamp i vente.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hørte godt at Svia blev klandret lidt for målet. Det er jeg ikke enig i. Svia kommer til at skulle dække to mand fordi Lauridsen står på den forkerte side at EfB'eren til Sviats venstre side. Så han er nødt til at bakke, da afleveringen fra Søder ellers vil være en friløber. Derfor er Svia nødt til at lave sit udfald sent. Desværre blev det for sent, men hvis nogen skal klandres for målet, er det i min bog Lauridsen.

/Cortez

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Cortez skrev:Hørte godt at Svia blev klandret lidt for målet. Det er jeg ikke enig i. Svia kommer til at skulle dække to mand fordi Lauridsen står på den forkerte side at EfB'eren til Sviats venstre side. Så han er nødt til at bakke, da afleveringen fra Søder ellers vil være en friløber. Derfor er Svia nødt til at lave sit udfald sent. Desværre blev det for sent, men hvis nogen skal klandres for målet, er det i min bog Lauridsen.

/Cortez
Har set den et par gange igen og jeg syntes egentligt at lauridsen følger med sin mand og Svia bakker. Havde Søder prøvet at spille "lauridsens mand" havde Svia alligevel været sat, da han ville være med ryggen til et løb igang, som han ikke kunne nå at hente alligevel. Svia åbner op for mulighed for et skud alt for tæt på feltet, efter min mening.

Men fair nok. Det er noget af det gode ved sport og specielt fodbold. Vi alle har en mening omkring det og det åbner jo altid for mulighed, for en fornuftig debat ;)

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Mange gode ting at tage med til de næste kampe. Paul og Urena gjorde det fint, duelund og Hassan lige så så positiv at der er flere som byder sig til i dette tætte program. Eneste negative ting er at vi i venstre side for sat Lauridsen fint op nogle gange hvor han slår nogle virklig dårlige indlæg som er nemme at forsvarer sig imod, blødt og ingen længde eller højde, knald dem nu ind med fart så vi udnytter vi har 2 centralt der inde. Pusic situation er klart negativt at han opføre sig sådan, men manden er en hidsig prop og ligner en færdig mand i Fcm.

Besvar