Southampton - FCM
-
Casper Søe
Southampton - FCM
Jeg tillader mig at lave en optaktstråd, da vi står overfor en kolossal vigtig kamp! Mange starter deres rejse allerede onsdag, så det er ved at være tid til at diskutere den nu, hvis der er noget der skal diskuteres inden folk tager afsted.
Dem der ikke tager afsted for at se kampen på TV3+ klokken 21:00 dansk tid. Tildmeldning til BW's bustur kan ske her, senest i dag https://www.fritilmeld.dk/fcm3/tilmelding.html. Derudover hvis man selv arrangere turen, kan retur billet arrangeres med ryanair fra Billund --> London til ca 1000 kr pr person afgang onsdag aften, hjemkomst fredag middag. Derudover kommer billeje og 2 overnatninger i Southampton.
På torsdag står vi over for den første af to kampe, der afgør om dette år bliver en europæisk succes eller en europæisk fiasko! Vi er kæmpe underdogs til kampen. Oddsene lyder: 1: 1,3 x: 5,5 2: 11.
Vejret skulle bliver overskyet, og ca 18 grader - noget af en forbedring i vejrforholdene, set i forhold til vores sidste udekamp i Europa.
BW sender som minimum 1 bus formentligt 2 efter hvad jeg har hørt. Derudover er der nok en stor del af tilskurerne der selv har arrangeret en tur derover, da det kan gøres relativt billigt, både i bil og med fly. Vi burde kunne runde minimum 200 danskere i Southampton, meget gerne også mange flere. De eneste der kender det reelle tal er dog FC Midtjylland selv, der sælger billetterne på deres kontor i dag og i morgen. BEMÆRK - det er ikke muligt at købe billetter i England, men kun på Midtjyllands kontor i dag og i morgen.
Southampton havde i første kval. runde besøg af Vitesse, og der tiltrak de 30.850 tilskurer, ca det samme kan forventes når vi møder dem.
Southampton er startet lidt haltende ud i den hjemmelige liga, hvor de kun har præsteret at få 1 point i de første 2 kampe, og senest i lørdags tabte 0-3 hjemme til Everton. I Europa derimod bankede de Vitesse 3-0 hjemme og efterfølgende 2-0 ude.
Vi har aldrig før spillet mod Southampton, men har dog lidt erfaring fra at spille mod Premier League modstandere.
I 2013 tabte vi hjemme 1-0 i en træningskamp mod Sunderland.
i 2008 mødte vi Manchester City i Europa League, hvor vi først vandt 0-1 ude, og senere tabte 0-1 hjemme, hvorefter vi røg ud i straffe. 1-0 målet fra den første kamp: https://www.youtube.com/watch?v=TRu_sNKAQYM
Vores forventede start 11'er må efterhånden nærme sig den ideelle start 11'er - Andersson og Bak var begge med i truppen i fredags, og bør derfor være klar. Jeg forventer Duncan starter inde, da han virker stærkest pt af vores angribere, og nok også er bedre til at få lidt ud af ingenting, end Pusic, der helst skal have noget at arbejde med.
Jeg forventer:
Dahlin
Lauridsen - Kian - Sviatchenko - Bak Bach
Sparv
Royer - Jakob P - Andersson - Sisto
Duncan
Succeskriteriet er i mine øjne, at vi stadig har noget at spille for, når vi har dem på hjemmebane. Et smalt 2-1 nederlag vil være et fint resultat, imens uafgjort vil være helt fantastisk! Sejr tør jeg slet ikke drømme om, da jeg så højst sandsynligt bliver for stiv til at komme med flyet hjem dagen efter.
Mit kendskab til Southampton er ikke så godt at jeg vil til at skrive om dem. Hvis der er nogen der kan supplere med lidt oplysninger om dem, så er det velkommen.
Dem der ikke tager afsted for at se kampen på TV3+ klokken 21:00 dansk tid. Tildmeldning til BW's bustur kan ske her, senest i dag https://www.fritilmeld.dk/fcm3/tilmelding.html. Derudover hvis man selv arrangere turen, kan retur billet arrangeres med ryanair fra Billund --> London til ca 1000 kr pr person afgang onsdag aften, hjemkomst fredag middag. Derudover kommer billeje og 2 overnatninger i Southampton.
På torsdag står vi over for den første af to kampe, der afgør om dette år bliver en europæisk succes eller en europæisk fiasko! Vi er kæmpe underdogs til kampen. Oddsene lyder: 1: 1,3 x: 5,5 2: 11.
Vejret skulle bliver overskyet, og ca 18 grader - noget af en forbedring i vejrforholdene, set i forhold til vores sidste udekamp i Europa.
BW sender som minimum 1 bus formentligt 2 efter hvad jeg har hørt. Derudover er der nok en stor del af tilskurerne der selv har arrangeret en tur derover, da det kan gøres relativt billigt, både i bil og med fly. Vi burde kunne runde minimum 200 danskere i Southampton, meget gerne også mange flere. De eneste der kender det reelle tal er dog FC Midtjylland selv, der sælger billetterne på deres kontor i dag og i morgen. BEMÆRK - det er ikke muligt at købe billetter i England, men kun på Midtjyllands kontor i dag og i morgen.
Southampton havde i første kval. runde besøg af Vitesse, og der tiltrak de 30.850 tilskurer, ca det samme kan forventes når vi møder dem.
Southampton er startet lidt haltende ud i den hjemmelige liga, hvor de kun har præsteret at få 1 point i de første 2 kampe, og senest i lørdags tabte 0-3 hjemme til Everton. I Europa derimod bankede de Vitesse 3-0 hjemme og efterfølgende 2-0 ude.
Vi har aldrig før spillet mod Southampton, men har dog lidt erfaring fra at spille mod Premier League modstandere.
I 2013 tabte vi hjemme 1-0 i en træningskamp mod Sunderland.
i 2008 mødte vi Manchester City i Europa League, hvor vi først vandt 0-1 ude, og senere tabte 0-1 hjemme, hvorefter vi røg ud i straffe. 1-0 målet fra den første kamp: https://www.youtube.com/watch?v=TRu_sNKAQYM
Vores forventede start 11'er må efterhånden nærme sig den ideelle start 11'er - Andersson og Bak var begge med i truppen i fredags, og bør derfor være klar. Jeg forventer Duncan starter inde, da han virker stærkest pt af vores angribere, og nok også er bedre til at få lidt ud af ingenting, end Pusic, der helst skal have noget at arbejde med.
Jeg forventer:
Dahlin
Lauridsen - Kian - Sviatchenko - Bak Bach
Sparv
Royer - Jakob P - Andersson - Sisto
Duncan
Succeskriteriet er i mine øjne, at vi stadig har noget at spille for, når vi har dem på hjemmebane. Et smalt 2-1 nederlag vil være et fint resultat, imens uafgjort vil være helt fantastisk! Sejr tør jeg slet ikke drømme om, da jeg så højst sandsynligt bliver for stiv til at komme med flyet hjem dagen efter.
Mit kendskab til Southampton er ikke så godt at jeg vil til at skrive om dem. Hvis der er nogen der kan supplere med lidt oplysninger om dem, så er det velkommen.
Re: Southampton - FCM
Alt forladt. har været hængt lidt op så, fint du tog den......
Helt enig i start11.
vi taber knebent 1-0.
Ronald Koeman ( træneren), skulle endvidere have udtalt at de satser på Europa League (ikke godt for os).
Helt enig i start11.
vi taber knebent 1-0.
Ronald Koeman ( træneren), skulle endvidere have udtalt at de satser på Europa League (ikke godt for os).
Jeg sætter min lid til at vores forsvar står rigtig godt. Forhåbentlig kan de tage det med til England og forsøge at holde nullet. Skulle der så falde et par halve chancer til Duncan eller Sisto, så kan alt ske 
Det vigtigste er at der er noget at spille om i returkampen
Det vigtigste er at der er noget at spille om i returkampen
-
Staropramen
Bliver kampen ikke vist på dansk tv? Jeg synes ikke jeg kan se den i tv-oversigten.
-
Staropramen
Tak for det. Den figurerer ikke på bold.dk's oversigt, så jeg var på nippet til at blive nervøs 
-
Badcompany
Southampton har mistet mange af deres profiler i sidste sæson ( Lallana til Liverpool, Shaw til Utd, Chambers til Arsenal, Lambert til Liverpool ex ) De er kendt som en talentfabrik, spillere som Theo Walcott, G Bale, Oxlade Chamberlain har fået deres fodboldopdragelse der, ja selv Tim Sparv.
De har nogle rigtig spændende spiller i Victor Wanyana, et defensivt monstrum, bliver rigtig sjovt at se hvordan vores midtbane klarer sig overfor ham. Så har de nogle hurtige/tekniske stærke fløjspillere i Sadio Mane og Dusan Tadic, der kommer vores backs virkelig på prøve
Især Sadio Mane synes jeg er rigtig giftig. På top har de en italiener i Graziano Pelle, stor angriber der måler 1,94 cm, ekstrem farlig med hovedet.
I forsvaret har de Ryan Bertrand, tidligere chelsea spiller, bruger gerne Jose Fonte og den nylejede Steven Caulker, som også er et stort talent.
Generelt et rigtig stærkt engelsk mandskab vi skal oppe imod, de endte på en flot 7 plads sidste sæson.
Vores chancer er ekstrem minimale, giver os < 5 % for at gå videre. Selv bookmakerne har dømt os totalt ude, vi har det højeste odds på udebane.
De har nogle rigtig spændende spiller i Victor Wanyana, et defensivt monstrum, bliver rigtig sjovt at se hvordan vores midtbane klarer sig overfor ham. Så har de nogle hurtige/tekniske stærke fløjspillere i Sadio Mane og Dusan Tadic, der kommer vores backs virkelig på prøve
I forsvaret har de Ryan Bertrand, tidligere chelsea spiller, bruger gerne Jose Fonte og den nylejede Steven Caulker, som også er et stort talent.
Generelt et rigtig stærkt engelsk mandskab vi skal oppe imod, de endte på en flot 7 plads sidste sæson.
Vores chancer er ekstrem minimale, giver os < 5 % for at gå videre. Selv bookmakerne har dømt os totalt ude, vi har det højeste odds på udebane.
Det er i sådanne situationer at danske hold nogle gang overrasker. Danske hold har det svært ved at være favoritter, medmindre der er tale om total miniputter (som Lincoln). Men der er blevet leveret mange fine resultater når danske hold er helt undertippet, fx slog vi selv Man City på udebane.Badcompany skrev:Vores chancer er ekstrem minimale, giver os < 5 % for at gå videre. Selv bookmakerne har dømt os totalt ude, vi har det højeste odds på udebane.
Netop dette giver mig en god mavefornemmelse. Hvad det så rækker til må kampen vise
Og Ronald Koeman har ikke for vane at skifte ret meget ud. Han stille det bedste hold og vil ligeså gøre, mod os, til trods for den store favoritrolle. Så vi skal ikke forvente at se et reservespækket mandskab. Derud over er meldingerne derovre fra at de går benhårdt efter gruppespil, så vi får ingen håndsrækning overhovedet. Det er et hurtigt og løbestærkt mandskab, så vi skal arbejde hårdt og det er fra første min. ikke det lal lal, som vi en imellem har en tendens til fra start i kampene. Vi skal være 110% klar fra start og alle 90+min.Badcompany skrev:Southampton har mistet mange af deres profiler i sidste sæson ( Lallana til Liverpool, Shaw til Utd, Chambers til Arsenal, Lambert til Liverpool ex ) De er kendt som en talentfabrik, spillere som Theo Walcott, G Bale, Oxlade Chamberlain har fået deres fodboldopdragelse der, ja selv Tim Sparv.
De har nogle rigtig spændende spiller i Victor Wanyana, et defensivt monstrum, bliver rigtig sjovt at se hvordan vores midtbane klarer sig overfor ham. Så har de nogle hurtige/tekniske stærke fløjspillere i Sadio Mane og Dusan Tadic, der kommer vores backs virkelig på prøveIsær Sadio Mane synes jeg er rigtig giftig. På top har de en italiener i Graziano Pelle, stor angriber der måler 1,94 cm, ekstrem farlig med hovedet.
Et lille + til os er dog at de ser os ikke som noget specielt, så vi kan måske være heldige at nogle af spillerne, tager lidt nemt på opgaven. Dertil er deres start i ligaen ikke gået alt for godt, men om det er positivt eller negativt for os, kan vidst diskuteres
Det kan godt være Southampton ikke lyder lige så "fornemt" som Man City, Chelsea ManU, Arsenal, liverpool osv. men ikke destro mindre skal vi levere ud over det vanlige, hvis vi vil noget som helst mod Southampton.
De er også stadig igang med at forstærke sig, hvor seneste mulige transfer indkøb er defensive Kalidou Koulibaly.
http://talksport.com/football/southampt ... 0817163044
Min hjerne, siger at vi ikke har en realistisk chance, mod denne modstander, når vi ikke engang magtede at udnytte, det hav af et gavebod vi fik mod Apoel. I bedste fald, undervurderer de os og vi får en uafgjort på torsdag og så kender de til os og vi blive kørt ud på røv og albuer hjemme, i returen.
Mit hjerte, siger at der altid er håb, bolden er rund og vi trænger til lidt europæisk medgang, så en forsigtig 1-1 ude og en 0-0 hjemme og vi laver overraskelsen. Men vi skal have Poulsen, Sisto og resten af holdet på 100%.
Realistisk: vi taber minimum 2-0 - snarere mere. Men...
Vi vinder 1-0 på mål af Duncan med 10 minutter igen. Polle sparker hjørne
Vi vinder 1-0 på mål af Duncan med 10 minutter igen. Polle sparker hjørne
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Nogle kommentatorer regner med et nederlag til Fcm og muligvis et stort nederlag, hvis det skulle ske, så er der andre storhold, der også har fået en ordentlig øretæve af Southampton "23-årige Okore spillede senest i maj, da Aston Villa tabte 6-1 til Southampton i Premier League".
Håber naturligvis at vi kan komme derfra med et hæderligt resultat og at det først bliver afgjort i Herning.
Håber naturligvis at vi kan komme derfra med et hæderligt resultat og at det først bliver afgjort i Herning.
- FCM Fan nr. 1
Kan se at twitter har haft en mindre shitstorm mod Fcm og bRentford i dag, fordi brentfords supportere kan købe billetter til opgøret i Southampton til udebaneafsnittet. Især danske kommentatorer og fodboldfans er forargede og piber over "moderne fodbold".
Hvis vi kan lokke engelske fans på lægterne til at heppe på Fcm så ingen alarm fra mig, Brentford er trods alt ikke en direkte konkurrent til FCm. Og deres fans kan givetvis yde en habil vokal, så hvis det kan hjælpe FCm frem mod sejr er det fint nok. Det var i øvrigt efter forespørgsel fra brentfords egne fans, ikke noget Fcm har foreslået....Der er også den krølle at det kun er få sæsoner siden Brentford mødte Southampton, og er "små" konkurrenter...
De forsmåede bif fans der skriver på twitter, dem hører man ikke meget til når deres jyDeafdelinger møder op til BIfs udekampe - det er da næsten det samme...
Hvis vi kan lokke engelske fans på lægterne til at heppe på Fcm så ingen alarm fra mig, Brentford er trods alt ikke en direkte konkurrent til FCm. Og deres fans kan givetvis yde en habil vokal, så hvis det kan hjælpe FCm frem mod sejr er det fint nok. Det var i øvrigt efter forespørgsel fra brentfords egne fans, ikke noget Fcm har foreslået....Der er også den krølle at det kun er få sæsoner siden Brentford mødte Southampton, og er "små" konkurrenter...
De forsmåede bif fans der skriver på twitter, dem hører man ikke meget til når deres jyDeafdelinger møder op til BIfs udekampe - det er da næsten det samme...
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
Det er da præcis det som både BIF og FCK har været stolte af. Verden er bare "krympet"....De forsmåede bif fans der skriver på twitter, dem hører man ikke meget til når deres jyDeafdelinger møder op til BIfs udekampe - det er da næsten det samme...
Jeg er ikke på twitter.. Men, hvad beklager de sig over - opbakning til et dansk hold i Europa? For så er der da noget, de ikke har forstået!
Fuldstændig enig. Jeg så også på Southamptons fanfora at enkelte havde noteret at man kunne købe disse billeter via brentford og en eneste reelle kommentar det fik var at det jo nok var fordi at klubberne havde samme ejer og så var der egentligt ikke mere i det. Men vel lidt den typiske danske mentalitet. I stedet for at støtte op og bakke hinanden op, så er det bedre at finde noget at pege fingre af og brokke sig over.FCM Fan nr. 1 skrev:Kan se at twitter har haft en mindre shitstorm mod Fcm og bRentford i dag, fordi brentfords supportere kan købe billetter til opgøret i Southampton til udebaneafsnittet. Især danske kommentatorer og fodboldfans er forargede og piber over "moderne fodbold".
- FCM Fan nr. 1
Udvalgte citater (du må på twitter)oros skrev:Det er da præcis det som både BIF og FCK har været stolte af. Verden er bare "krympet"....De forsmåede bif fans der skriver på twitter, dem hører man ikke meget til når deres jyDeafdelinger møder op til BIfs udekampe - det er da næsten det samme...
Jeg er ikke på twitter.. Men, hvad beklager de sig over - opbakning til et dansk hold i Europa? For så er der da noget, de ikke har forstået!
https://twitter.com/jonaslyckklinge/sta ... 4946370560
https://twitter.com/sune_blom/status/633560010547720192
https://twitter.com/mckinjarmixmix/stat ... 8270139187
https://twitter.com/steffen_1982/status ... 7515010056
https://twitter.com/krissangknud/status ... 0263776256
https://twitter.com/fcmidtjylland/statu ... 8498596864
https://twitter.com/sofabold/status/633527119721725952
Jeg tror snart jeg må på strøget for at købe nye sko.
De må have rigeligt af de store størrelser tilbage......
Fcm - Historiens bedste mestre!!!