OPTAKT: FCM vs FCK.
Re: OPTAKT: FCM vs FCK.
Jeg mener at vi i går spiller en alt for skidt kamp teknisk. Sparv og Poulsen var dårligst af alle på bolden.
Syntes ofte at de "varmer" kuglen for meget og bruger alt for mange berøringer. Det forhindrer det hurtige spil. Derudover igen, utroligt mange tekniske fejl. Fair nok at en mand som Olsson tager chancer i sit spil, men det er bare for lidt der lykkedes.
Som vi selv erkender, når vi stort set ikke frem og får udfordret Stephan Andersen i hele kampen. Jeg syntes ikke at vi offensivt er skræmmende. Overhovedet.
Bevares, FCK havde heller ikke meget at komme med - men alligevel virkede de mere kvikke i tanke og handling og matchede vores fysik.
Føler vi var flade hvorimod de havde et ekstra gear.
Som Jess sagde efter kampen var flere folk døde allerede i pausen - men er det godt nok i en top klub, selvom man ikke er vant til lidt flere kamp end normalen?
Jeg sætter spørgsmålstegn herved. Er truppen for smal og hvorfor bringes der ikke endnu mere rotation i spil? Er det fordi materialet ikke er bedre og har vi for mange skader all the time?
Det er opsigtvækkende at det sker så hurtigt med tanke på fremtiden. Det er jo ikke fordi at vi ikke har prøvet det før som klub.
Sidste ting er igen vores backs. Behovet er efterhånden enormt.
Tænker at vi kan ligge et ekstra niveau på vores spil hvis de begynder at vise sig noget mere offensivt. Det er et kæmpe våben.
Ludwig Agustinsson var efter min mening banens bedste i går. Han lavede ingen fejl.
Noget alla hans kaliber på begge backs vil være ønsketænkning.
Desuden mangler vi en 6'er da jeg syntes Sparv er helt vildt faldende i niveau, formentlig pga. træthed.
Få nu købt ind, Steinlein.
Syntes ofte at de "varmer" kuglen for meget og bruger alt for mange berøringer. Det forhindrer det hurtige spil. Derudover igen, utroligt mange tekniske fejl. Fair nok at en mand som Olsson tager chancer i sit spil, men det er bare for lidt der lykkedes.
Som vi selv erkender, når vi stort set ikke frem og får udfordret Stephan Andersen i hele kampen. Jeg syntes ikke at vi offensivt er skræmmende. Overhovedet.
Bevares, FCK havde heller ikke meget at komme med - men alligevel virkede de mere kvikke i tanke og handling og matchede vores fysik.
Føler vi var flade hvorimod de havde et ekstra gear.
Som Jess sagde efter kampen var flere folk døde allerede i pausen - men er det godt nok i en top klub, selvom man ikke er vant til lidt flere kamp end normalen?
Jeg sætter spørgsmålstegn herved. Er truppen for smal og hvorfor bringes der ikke endnu mere rotation i spil? Er det fordi materialet ikke er bedre og har vi for mange skader all the time?
Det er opsigtvækkende at det sker så hurtigt med tanke på fremtiden. Det er jo ikke fordi at vi ikke har prøvet det før som klub.
Sidste ting er igen vores backs. Behovet er efterhånden enormt.
Tænker at vi kan ligge et ekstra niveau på vores spil hvis de begynder at vise sig noget mere offensivt. Det er et kæmpe våben.
Ludwig Agustinsson var efter min mening banens bedste i går. Han lavede ingen fejl.
Noget alla hans kaliber på begge backs vil være ønsketænkning.
Desuden mangler vi en 6'er da jeg syntes Sparv er helt vildt faldende i niveau, formentlig pga. træthed.
Få nu købt ind, Steinlein.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Hvis ikke vi havde haft Tim Sparv havde vi ikke været hvor vi er idag. Han er virkelig en gevinst for vores hold. Bevare han laver fejl som alle andre en gang imellem men, at give ham skylden og at han er faldene i niveau og så imod Fck, hvor vi ikke præsterer på tribunerne inden kampstart og bakker vores spillere op som vi plejer er efter min mening ikke særlig sympatisk. Vi har ingen til at afløse Sparv der bare er i nærheden af hans niveau.JBT skrev: Desuden mangler vi en 6'er da jeg syntes Sparv er helt vildt faldende i niveau, formentlig pga. træthed.
Håber ikke at Ståle skal få ret i hans udtalelser, at Fcm er blevet en købeklub, men ifølge mange fans herinde tror vi bare, at vi kan blive ved med at købe spillere. Vi er en udviklingsklub som har fået en ejer der har penge, men det er vel ikke ensbetydende med at vi bare køber spillere når det ikke lige går vores vej. Giv nu Jess Thorup og spillerne lidt tid til, at lære hinanden lidt bedre at kende, så kan han måske rykke vores spillere yderligere i den rigtige retning.
Sparv var IMO den eneste, som bød FCK op til dans i nærkampene udover vores to midterforsvarere, som jeg også synes blev trynt lidt i deres nærkampe med paraguyaneren og Jørgensen.
FCK kom med et internationalt niveau i nærkampene, og dem vandt de rigtigt mange af, fordi vi ikke kom med samme aggression på de fleste pladser
FCK kom med et internationalt niveau i nærkampene, og dem vandt de rigtigt mange af, fordi vi ikke kom med samme aggression på de fleste pladser
-
mousebreaker
Vi var der ikke på samme måde som vi plejer. Det gjorde det svært mod et toptændt FCK mandskab der faktisk trynede os fysisk i lange perioder. Som jeg har skrevet om flere gange herinde så var det som sædvanligt vores boldomgang der slet ikke er et tophold værdigt. FCK er meget langt foran os på det parameter. MEGET langt.
Vi skaber 0,0 chancer i åbent spil kamp efter kamp. Jeg ved ikke om det er løbene uden bold det er galt med eller hvad det er. Kombinationsspillet har dog været i stigende kvalitet på det sidste med Olsson på banen, så det kan være det ikke er så langt væk. Specielt savnet er naturligvis Sisto's form. Den sidste lille finesse mangler ofte præcision fra hans side - specielt for ham håber jeg at han IKKE bliver udtaget til landsholdet næste gang. Lad ham blive hjemme, få lidt ro og træne i klubben. Pusic ser heller ikke ud til at være i topform. Han trænger i den grad til at få scoret, men han lider jo også under at vi intet kreerer .
Når det er sagt, så skulle man da være et skarn hvis man ikke kan glæde sig over at vi har 13 point efter de 5 første kampe hvor vi også har haft masser af europæisk fodbold på programmet. Vi har haft to svære udebaner med sejr - den fysiske dominans i Aalborg var imponerende. Uafgjort hjemme mod FCK er helt fint for mig. Jeg troede virkelig ikke på at vi ville få noget med fra den kamp. FCK har bare set så meget bedre ud med bolden end vi har og de kan matche - endda overmatche - os fysisk. Som vi så det i går.
Det er også super glædeligt, at på trods af at vi er langt fra topform i kampen mod FCK. På trods af, at vi er omtrent ligeså farlige som et påskelam i en ulveflok - så holder vi stort set FCK fra chancer i 90 minutter. Vi kæmper som et modent hold. et hold med selvtillid. Og vi ligger nr 1 med 13 point efter 5 runder.
Jeg håber vi kan overleve frem til landskamppausen uden flere pointtab i superligaen. Vi trænger i den grad til den pause. Trænger til at få trænet lader det til. Trænger til restitution.
Lad os få den landskamppause i en fart.....
Vi skaber 0,0 chancer i åbent spil kamp efter kamp. Jeg ved ikke om det er løbene uden bold det er galt med eller hvad det er. Kombinationsspillet har dog været i stigende kvalitet på det sidste med Olsson på banen, så det kan være det ikke er så langt væk. Specielt savnet er naturligvis Sisto's form. Den sidste lille finesse mangler ofte præcision fra hans side - specielt for ham håber jeg at han IKKE bliver udtaget til landsholdet næste gang. Lad ham blive hjemme, få lidt ro og træne i klubben. Pusic ser heller ikke ud til at være i topform. Han trænger i den grad til at få scoret, men han lider jo også under at vi intet kreerer .
Når det er sagt, så skulle man da være et skarn hvis man ikke kan glæde sig over at vi har 13 point efter de 5 første kampe hvor vi også har haft masser af europæisk fodbold på programmet. Vi har haft to svære udebaner med sejr - den fysiske dominans i Aalborg var imponerende. Uafgjort hjemme mod FCK er helt fint for mig. Jeg troede virkelig ikke på at vi ville få noget med fra den kamp. FCK har bare set så meget bedre ud med bolden end vi har og de kan matche - endda overmatche - os fysisk. Som vi så det i går.
Det er også super glædeligt, at på trods af at vi er langt fra topform i kampen mod FCK. På trods af, at vi er omtrent ligeså farlige som et påskelam i en ulveflok - så holder vi stort set FCK fra chancer i 90 minutter. Vi kæmper som et modent hold. et hold med selvtillid. Og vi ligger nr 1 med 13 point efter 5 runder.
Jeg håber vi kan overleve frem til landskamppausen uden flere pointtab i superligaen. Vi trænger i den grad til den pause. Trænger til at få trænet lader det til. Trænger til restitution.
Lad os få den landskamppause i en fart.....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Er glad for du nævner Olsson som værende en god spiller mht. kombinationsspillet. Han gjorde det godt i de 70 minutter han fik på banen, derudover er han boldfast og har en god forståelse med Pione.
@JBT
Vi er blevet danske mestre én gang!
Og nu skal vi allerede til at være FCK overlegne efter i mange år have halset efter dem
Eller hvordan skal jeg forstå det JBT?
Er iøvrigt heller ikke imponeret af din vurdering af back´sene...
Jeg synes faktisk at de gjorde det rigtigt godt, også fremad - husk også på at vi jo ikke lige spillede mod et bundhold men et ret tændt FCK- hold der vel er kommet ganske godt fra land i denne sæson
Jeg synes sådan set at Rømer spillede noget af det bedste jeg har set fra ham!
Vi er blevet danske mestre én gang!
Og nu skal vi allerede til at være FCK overlegne efter i mange år have halset efter dem
Eller hvordan skal jeg forstå det JBT?
Er iøvrigt heller ikke imponeret af din vurdering af back´sene...
Jeg synes faktisk at de gjorde det rigtigt godt, også fremad - husk også på at vi jo ikke lige spillede mod et bundhold men et ret tændt FCK- hold der vel er kommet ganske godt fra land i denne sæson
Jeg synes sådan set at Rømer spillede noget af det bedste jeg har set fra ham!
-
mousebreaker
Mhb på Olsson så har han et fantastisk blik for spillet - og nogle fantastiske evner til at lægge "Laudrup" afleveringer. Det er een af grundene til at jeg nævner løb uden bold. Formodentlig noget der ikke er afstemt der, vi burde kunne få mere ud af det, med ham på banen. Han er boldsikker og har en god forståelse med Sisto. Jeg ved det ikke. Der er noget der bare ikke rimer.
@JBT
Kan sagtens følge dig et stykke ad vejen og er også enig i noget af det du siger. men jeg tillader mig lige at pille lidt i dit indlæg.
Vores eneste reelee våben er dødbolde og når poulsen så også vælger et par kampe at vende sine fødder forkert, ser også det skidt ud.
Derud over vil jeg give Kent ret i at Defensiven generelt ser stærkere ud end tidligere og at vi kan holde nullet så ofte er rigtig gode tegn. Jeg syntes dog lige med Fck kampen her, at vi igen så en kamp, hvor vi ikke så ud til at være helt klar fra start. Så måske Thorup skal råbe vores spillere op lidt oftere, inden kampstart.
Kan sagtens følge dig et stykke ad vejen og er også enig i noget af det du siger. men jeg tillader mig lige at pille lidt i dit indlæg.
Fuldstændig enig. Med alt ære og respekt for Fck så er det skidt, på hjemmebane ikke at skabe en reel chance før i det 40min og generelt have problemer, med at skabe åbne chancer i spil, men det er jo et generelt problem i de fleste af vores kampe og har været, det meste af året.Som vi selv erkender, når vi stort set ikke frem og får udfordret Stephan Andersen i hele kampen. Jeg syntes ikke at vi offensivt er skræmmende. Overhovedet.
Vores eneste reelee våben er dødbolde og når poulsen så også vælger et par kampe at vende sine fødder forkert, ser også det skidt ud.
Ikke godt nok så kort inde i sæsonen at folk allerede går døde efter 45 min.Som Jess sagde efter kampen var flere folk døde allerede i pausen - men er det godt nok i en top klub, selvom man ikke er vant til lidt flere kamp end normalen?
For smal kan diskuteres. Bevares man kan altid have en flok gode spillere til rådighed som reserver, hvis pengene og overtale evnerne er der til det. Men jeg tror at vi skal passe på med alt for meget rotation. (en af de ting jeg frygter Thorup, vil komme til at gøre lidt for meget i) da det vil ødelægger kontinuiteten, som Fcm som hold tydeligt har vist at vi har et stort behov for.Jeg sætter spørgsmålstegn herved. Er truppen for smal og hvorfor bringes der ikke endnu mere rotation i spil? Er det fordi materialet ikke er bedre og har vi for mange skader all the time?
Er enig. Jge syntes dog at vores back gør det fint nok. Det defensive gør de uden de store problemer og det defensive er trods alt det primære. Mne igen vores offensiv er tandløst og det tror jeg til dels er de manglende overlap og indlæg fra backsene. Men vi så også igår at Jesper L. fik skæld ud er par gange af Svia, netop fordi at han var gået med frem, så er det sq heller ikke nemt at være ham. Rømer gjorde det godt.Tænker at vi kan ligge et ekstra niveau på vores spil hvis de begynder at vise sig noget mere offensivt.
Enig. Vi mangler en Izunna som vil passe bedre til nogle kampe end Sparv. Jeg er også enig i at Sparv er faldet i niveau, siden sidste sæson og har haft nogle gevaldige personlige fejl og en del flere fejl afleveringer. Men synets faktisk at han er lidt på vej frem igen, så lad os håbe at det bare var en kort down periode.Desuden mangler vi en 6'er da jeg syntes Sparv er helt vildt faldende i niveau, formentlig pga. træthed.
Derud over vil jeg give Kent ret i at Defensiven generelt ser stærkere ud end tidligere og at vi kan holde nullet så ofte er rigtig gode tegn. Jeg syntes dog lige med Fck kampen her, at vi igen så en kamp, hvor vi ikke så ud til at være helt klar fra start. Så måske Thorup skal råbe vores spillere op lidt oftere, inden kampstart.
Nu er det jo ledelsen selv som har råbt på at vi skal i Europa noget der ligner hvert, eller hvert andet år. Problemet er at vores talenter og deres udvikling ikke løser eller lever op til disse udtalelser da evnerne på banen ikke rækker til mere. Her tænker jeg bl.a. På vores backs.
Jeg forventer fra dags dato eller siden Benham, at vi bliver en klub der spiller med musklerne transfer mæssigt - og det rør mig ikke, så længe vi kommer på rette spor i forhold til øverste hylde på alle parametre omkring en fodbold klub i Skandinavien. Mon ikke det også er det man vil, så selvfølgelig skal der stilles krav fra dag et.
Hvis man vil være med hvor det er sjovt skal man slå FCK hjemme/skabe mere end det der blev leveret, eller som minimum være på deres niveau, det også selvom man lige er blevet mestre.
Jeg forventer fra dags dato eller siden Benham, at vi bliver en klub der spiller med musklerne transfer mæssigt - og det rør mig ikke, så længe vi kommer på rette spor i forhold til øverste hylde på alle parametre omkring en fodbold klub i Skandinavien. Mon ikke det også er det man vil, så selvfølgelig skal der stilles krav fra dag et.
Hvis man vil være med hvor det er sjovt skal man slå FCK hjemme/skabe mere end det der blev leveret, eller som minimum være på deres niveau, det også selvom man lige er blevet mestre.
Jeg synes også det er ærgerligt, at vi ikke magter, at synge spillerne op inden kampstart. Det virker som om, vi har mere travlt med Gaffa tape. Hvis de flag er så vigtige, så sæt dem dog op to timet før kampstart, og lad os starte med at synge spillerne op 30 min før kampstart. Vi ved vel efterhånden godt, at de forlader banen 15 min før kampstart. Så svært er det vel ikke, at råbe minimum start 11 op?
Det er helt klassisk Midtjylland at se hullerne i osten, næsten uanset hvor godt det går, og fred være med det. Men kunne vi ikke debattere på baggrund af et reality check?JBT skrev:Nu er det jo ledelsen selv som har råbt på at vi skal i Europa noget der ligner hvert, eller hvert andet år. Problemet er at vores talenter og deres udvikling ikke løser eller lever op til disse udtalelser da evnerne på banen ikke rækker til mere. Her tænker jeg bl.a. På vores backs.
- Vi er ubesejrede, ligger nummer 1, med (mindst) to points ned til FCK. Uanset nogles oplevelse af FCK som en fuldbyrdet reinkarnation af Brasiliens 1970-mandskab, har de altså gjort det dårligere end os i denne sæson.
- Vi har 100% sejre efter midtugekampe i Europa. Det er der ikke mange der gør efter, hvis nogen. Heller ikke FCK.
- Vi har ligaens tredjestørste transfer og lønbudget. FCK har et spillerbudget der er 1,5-2 gange større end vores, og vil vedblive med at være det. Vi kan, og skal ikke konkurrere her.
- Vi har fortsat ambitioner om at være talentudviklere, og investerer i talentsektoren pt. Desværre solgte vi en meget stor del af de bedste talenter da vi var allermest økonomisk på røven i 13-14. Hvis vi skal være attraktive som talentklub, skal de bedste talenter spille på førsteholdet. Pt. er det Sisto, Erik, Duelund, Paul og Lauridsen.
- Uanset ambitionen om gruppespil hvert andet år, er vi ikke blevet lovet noget konkret. Benham har udtalt, at mesterskabet kom uventet tidligt. Et er investeringer i spillertruppen, men fokus er altså på så meget andet i klubben. De resultater man forventer, kommer ikke med det samme. Og derfor: Nej, der skal selvfølgelig ikke stilles krav fra dag et. I hvert fald ikke nogle diffuse krav om at vi skal spille FCK ud af brædtet, hver gang de viser deres københavnersnuder i Herning.
Den her start er fantastisk. Jeg havde ikke troet på den her situation inden sæsonstart, og min personlige forventning til sæsonen har fået et ordentligt nøk opad. Det her bliver mellem os og FCK, jeg kan ikke forestille mig andet.
-
mousebreaker
Som jeg har skrevet tidligere så skal man da være et skarn hvis man ikke kan glæde sig over resultaterne i superliga starten. Det er over al forventning. Jeg vil dog sige at hvis man KUN ser osten og ser bort fra hullerne - så har man allerede fejlet. Du spørger om vi ikke skal debatere på et reality check. Det er sådan set det kritikere gør. Man skal ikke lade sig forblænde af resultaterne. Heldigvis er det jo også noget alle ansvarlige trænerteams er opmærksomme på.Noe skrev: Det er helt klassisk Midtjylland at se hullerne i osten, næsten uanset hvor godt det går, og fred være med det. Men kunne vi ikke debattere på baggrund af et reality check?
- Vi er ubesejrede, ligger nummer 1, med (mindst) to points ned til FCK. Uanset nogles oplevelse af FCK som en fuldbyrdet reinkarnation af Brasiliens 1970-mandskab, har de altså gjort det dårligere end os i denne sæson.
Jeg forstår dog godt din irritation. Man skal jo ikke kun pege fingre af det der ikke går godt. Man skal også huske at prise det der går godt. Og der er meget der er gået godt. Det sidste er vi flere der godt kan glemme lidt i debatten. Guilty as charged.
Vi har i 3 af 5 kampe domineret fysisk, specielt kampene mod Aab og OB. Generelt har vi stået godt defensivt - her springer FCK kampen i øjnene. Men fælles for alle kampe er at vi har haft store - STORE - problemer med at spille os frem til chancer. Faktum er, at vores modstandere er kommet frem til langt større chancer end vi er, selv i de kampe vi har domineret fysisk. At vi har 13 af 15 point kan vi i den grad takke Fru Fortuna ( og Dahlin) for. Det er et faktum vi ikke må overse. At vi kun har lukket 1 mål ind er virkelig heldigt. Tænk på SønderjyskE, OB og Aab, de brænder jo chancer der nærmest er sværere at brænde end at score på. Det er fint nok, sådan er fodbold - men hvor er vores chancer i den størrelsesorden?
Fuldstændig enig.Noe skrev: - Vi har 100% sejre efter midtugekampe i Europa. Det er der ikke mange der gør efter, hvis nogen. Heller ikke FCK.
Helt enig. Jeg vil dog være overrasket hvis ikke FCKs transferbudget er pænt over dobbelt så stor som vores. Det gør det jo så ikke nemmere for os. Helt enig i at vi skal bevare vores DNA med talentudvikling. Ret sikker på at Benham ser det på samme måde.Noe skrev: - Vi har ligaens tredjestørste transfer og lønbudget. FCK har et spillerbudget der er 1,5-2 gange større end vores, og vil vedblive med at være det. Vi kan, og skal ikke konkurrere her.
- Vi har fortsat ambitioner om at være talentudviklere, og investerer i talentsektoren pt. Desværre solgte vi en meget stor del af de bedste talenter da vi var allermest økonomisk på røven i 13-14. Hvis vi skal være attraktive som talentklub, skal de bedste talenter spille på førsteholdet. Pt. er det Sisto, Erik, Duelund, Paul og Lauridsen.
Det må og skal være sådan at det kommer til at stå mellem os, FCK og BIF. FCK er i sagens natur store favoritter med den tilgang de har fået og BIF er nærmest sat af. Men bolden er rund og der skal spilles 28 kampe mere. Alt kan ske. Vinder FCK så fred være med det. Får vi sølvet er det stadig en super sæson. På et eller andet tidspkt skal vi nok ramme formen. Efter al sandsynlighed så har vi kun to kampe mere i Europa. Derefter en landskamp pause som truppen vil have godt af. Mon ikke vi rammer en spillemæssig optur bagefter.Noe skrev: - Uanset ambitionen om gruppespil hvert andet år, er vi ikke blevet lovet noget konkret. Benham har udtalt, at mesterskabet kom uventet tidligt. Et er investeringer i spillertruppen, men fokus er altså på så meget andet i klubben. De resultater man forventer, kommer ikke med det samme. Og derfor: Nej, der skal selvfølgelig ikke stilles krav fra dag et. I hvert fald ikke nogle diffuse krav om at vi skal spille FCK ud af brædtet, hver gang de viser deres københavnersnuder i Herning.
Den her start er fantastisk. Jeg havde ikke troet på den her situation inden sæsonstart, og min personlige forventning til sæsonen har fået et ordentligt nøk opad. Det her bliver mellem os og FCK, jeg kan ikke forestille mig andet.
SPEJL!!! Din kommentar er da mere latterlig end min. Jeg er nemlig hverken blind eller døv!TrueWolfMidt skrev:Latterlig kommentar. Hvis du kendte mig ville du videLe Compte skrev:Vi har alle lov at skabe stemning. Så er man skuffet over stemningen kan man også være skuffet over sig selv
, at jeg altid råber og skriger og synger med. Der er vel en grund til at man har lavet Asa. De starter og vi følger trop. Hvis du ikke kan se problemet ved den manglende opbakning inden kampstart, må du være både blind og døv. Jeg lufter min frustration herinde, hvor det er tilladt og håber at en brugbar forklaring på kikset i går fra cc contractor tribunen.
Hvis man vil ha stemning kan man kun starte med sig selv. Så gå hen i ASA og råb og skrig som du skriver du gør. Så tvivler jeg på at folk ikke er med.
Egentlig behøver jeg ikke kende dig for jeg kommenterer ikke din indsats men jeg kommenterer din holdning at det er de andres skyld. Som skrevet i første indlæg så står det alle frit for at starte eller bidrage til stemningen. jeg opponerer imod at man forventer at en bestemt gruppe er ansvarlig for stemningen. Det er de ikke. De gør oftest et kanon arbejde og nogle gange er det ikke i top. Men istedet for at råbe skrige og synge MED så kan man STARTE noget selv. Nogen skal være den første til at starte en sang.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?