OPTAKT: FCM vs FCK.
OPTAKT: FCM vs FCK.
Lets get ready tooooooo rummmmbbllleeeeeeeeee...
Fredag aften er der topbrag på MCH.
Modstanderen hedder FCK. Og for første gang i denne sæson, står to af guld aspiranterne head to head. (regnede BIF med inden sæsonstarten).
Kickoff kl. 18.
Vejret skulle blive 22 grader, men med en mulig byge.
Pt. Går billetsalget glimrende, FCM meldte 8000 solgte, og mon ikke tallet stiger ovenpå Aab sejren, Fredags kamp, godt vejr m.m.
Fcm er kommet godt fra start i denne sæson, 7 sejre og 1 nederlag, i 8 betydende kampe.
Kun første halvleg mod Apoel står reelt ud som desideret dårligt spil. Og vi har som det seneste sendt Aab til tælling med en meget overbevisende indsats i Aalborg.
FCK har startet noget mere svingende. De er sendt ud af EL af et tjekkisk hold, og senest kun uafgjort mod FCN. 5 sejre 1 uafgjort og 1 nederlag. Og i de 2 seneste kampe, begge på hjemmebane, er det blevet til 1 point...
Karantæner:
Fcm Ingen
Fck Amartey (og runden efter også).
Skader.
Fcm: Hassan, Hedi, Jim.
Fck: Corner, Stadsgaard, Nilsson evt. Flere.
Sidst vi mødte fck, tror jeg vi alle kan huske hvordan det gik, men tjek lige dette kunstværk.
https://m.youtube.com/watch?v=tFZxM9u8CLI
Sidste sæson bød på 2 opgør mere, begge i kbh, hvor det blev til en sejr til hver.
Bud på start11
Dahlin
Bak - Kian - Erik - Jesper
Sparv
Royer - Petter - Polle - Pione
Pusic
Slutresultat 2-1 mål af Santander, Royer og Erik.
Fredag aften er der topbrag på MCH.
Modstanderen hedder FCK. Og for første gang i denne sæson, står to af guld aspiranterne head to head. (regnede BIF med inden sæsonstarten).
Kickoff kl. 18.
Vejret skulle blive 22 grader, men med en mulig byge.
Pt. Går billetsalget glimrende, FCM meldte 8000 solgte, og mon ikke tallet stiger ovenpå Aab sejren, Fredags kamp, godt vejr m.m.
Fcm er kommet godt fra start i denne sæson, 7 sejre og 1 nederlag, i 8 betydende kampe.
Kun første halvleg mod Apoel står reelt ud som desideret dårligt spil. Og vi har som det seneste sendt Aab til tælling med en meget overbevisende indsats i Aalborg.
FCK har startet noget mere svingende. De er sendt ud af EL af et tjekkisk hold, og senest kun uafgjort mod FCN. 5 sejre 1 uafgjort og 1 nederlag. Og i de 2 seneste kampe, begge på hjemmebane, er det blevet til 1 point...
Karantæner:
Fcm Ingen
Fck Amartey (og runden efter også).
Skader.
Fcm: Hassan, Hedi, Jim.
Fck: Corner, Stadsgaard, Nilsson evt. Flere.
Sidst vi mødte fck, tror jeg vi alle kan huske hvordan det gik, men tjek lige dette kunstværk.
https://m.youtube.com/watch?v=tFZxM9u8CLI
Sidste sæson bød på 2 opgør mere, begge i kbh, hvor det blev til en sejr til hver.
Bud på start11
Dahlin
Bak - Kian - Erik - Jesper
Sparv
Royer - Petter - Polle - Pione
Pusic
Slutresultat 2-1 mål af Santander, Royer og Erik.
Re: OPTAKT: FCM vs FCK.
Tak for genopfriskning af den fede oplevelse i maj
Under forudsætning af af både Bak og Petter er klar, tror jeg du næsten rammer start 11. Jeg tror Duncan bliver valgt fra start, og Pusic på bænk.
Umiddelbart forventer jeg en lige kamp, FCK ser vel en anelse stærkere ud end de gjorde sidste år. De er i hvert fald stærke i troen - og lad det bare blive ved det.
Ærgeligt der er siddepladser på CC, det tager lige toppen af stemningen.
Glæder mig allerede.

Under forudsætning af af både Bak og Petter er klar, tror jeg du næsten rammer start 11. Jeg tror Duncan bliver valgt fra start, og Pusic på bænk.
Umiddelbart forventer jeg en lige kamp, FCK ser vel en anelse stærkere ud end de gjorde sidste år. De er i hvert fald stærke i troen - og lad det bare blive ved det.
Ærgeligt der er siddepladser på CC, det tager lige toppen af stemningen.
Glæder mig allerede.
- DenStolteJyde
Har de ikke fjernet siddepladser på cc? Det syntes jeg da at have læst et sted?
- bobthebuilder_dk
Nej det ville da være ulogisk! ? ( med henblik på d. 27 aug)
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
De er fjernet til kampen 
https://twitter.com/fcmidtjylland/statu ... 5347137536FC Midtjylland på Twitter skrev:Kapaciteten udvides til #fcmfck
CC Tribunen er igen med ståpladser
Bestil billet: http://www.fcm.dk/billet
![]()
Senest rettet af Jacob 12. aug 2015, 11:51, rettet i alt 1 gang.
Sæderne er fjernet. Dokumentation kan ses på FCM's Facebook side.
Vanvittigt interessant opgør på fredag. Jeg synes, at FCK har et voldsomt stærkt hold, og at truslerne kommer betydeligt flere steder fra end sidst. Omvendt må man også huske, at vi har et nærmest ligeså stærkt hold. Eksempelvis vil jeg ikke bytte hele den centrale akse, mens de er stærkest besat på siderne. To ligeværdige hold på alle måder, hvor hjemmebanen kan blive afgørende. Derudover spiller FCK altså med et andet pres end os. Taber vi, så er vi maksimalt 1 point efter, det er godkendt i fht. start med trænerskift, Europa, spillerindkørsel mv. Vinder vi, er vi til gengæld minimum 5 point foran, hvilket vil skabe genklang og desuden sætte maksimalt pres på FCK og Skrigeballonen.
Personligt tror jeg på en 3-1 sejr. Jeg aner ikke hvorfor!
Vanvittigt interessant opgør på fredag. Jeg synes, at FCK har et voldsomt stærkt hold, og at truslerne kommer betydeligt flere steder fra end sidst. Omvendt må man også huske, at vi har et nærmest ligeså stærkt hold. Eksempelvis vil jeg ikke bytte hele den centrale akse, mens de er stærkest besat på siderne. To ligeværdige hold på alle måder, hvor hjemmebanen kan blive afgørende. Derudover spiller FCK altså med et andet pres end os. Taber vi, så er vi maksimalt 1 point efter, det er godkendt i fht. start med trænerskift, Europa, spillerindkørsel mv. Vinder vi, er vi til gengæld minimum 5 point foran, hvilket vil skabe genklang og desuden sætte maksimalt pres på FCK og Skrigeballonen.
Personligt tror jeg på en 3-1 sejr. Jeg aner ikke hvorfor!
Ingen tvivl om, at dette er en meget afgørende kamp allerede tidligt på sæsonen. Vi har - ligesom i 5. runde sidste år - mulighed for at slå et hul til FCK, som potentielt kan være med til at forstærke en begyndende negativ spiral hos dem. På den måde, er der massivt pres på FCK. Alle har udråbt dem til klare guldfavoritter og venter et suverænt mesterskab fra deres side i denne sæson. Men indledningen med det pinlige Europa-exit og de disciplinære problemer, har nok fået dem selv til at tvivle lidt. Hvis de så yderligere distanceres med 5-8 point igen-igen i starten af sæsonen, så tror jeg godt, vi kan få nogle sprækker at se i FCKs ellers potente trup.
Jeg er ikke skræmt over det spillemæssige niveau, som FCK har vist indtil videre i denne sæson. Jeg mener vi har været langt mere dominerende i vores kampe mod fx OB og AaB end FCK har været i deres kampe. Udekampene mod EfB og Jablonec var FCK fx i min optik deciderede heldige med at vinde. Meget mod sædvane har FCK heller ikke haft et clean-sheet i ligaen endnu, mens vi har lukket af i 3/4 kampe. Så jeg mener, at deres defensiv er til at tale med, og offensivt er det stadig Nicolai Jørgensen som er deres primære våben. Hverken Kusk eller Ankersen har vist hvorfor de er hentede, så selvom de har fået et ordentlig skur på toppen, så får de ikke for alvor bonus af det endnu.
Så jeg tror egentlig, at det er godt tidspunkt at møde FCK på og vil mene at vi er favoritter til at vinde. FCK vil måske være tilfredse med uafgjort, da de i hvert fald ikke kan tåle at tabe. Så jeg forestiller mig, at de kommer til at stille relativt kontrolleret op, og ikke kommer med det FCK-pres, som de kunne for 4-5 år siden.
Jeg er ikke skræmt over det spillemæssige niveau, som FCK har vist indtil videre i denne sæson. Jeg mener vi har været langt mere dominerende i vores kampe mod fx OB og AaB end FCK har været i deres kampe. Udekampene mod EfB og Jablonec var FCK fx i min optik deciderede heldige med at vinde. Meget mod sædvane har FCK heller ikke haft et clean-sheet i ligaen endnu, mens vi har lukket af i 3/4 kampe. Så jeg mener, at deres defensiv er til at tale med, og offensivt er det stadig Nicolai Jørgensen som er deres primære våben. Hverken Kusk eller Ankersen har vist hvorfor de er hentede, så selvom de har fået et ordentlig skur på toppen, så får de ikke for alvor bonus af det endnu.
Så jeg tror egentlig, at det er godt tidspunkt at møde FCK på og vil mene at vi er favoritter til at vinde. FCK vil måske være tilfredse med uafgjort, da de i hvert fald ikke kan tåle at tabe. Så jeg forestiller mig, at de kommer til at stille relativt kontrolleret op, og ikke kommer med det FCK-pres, som de kunne for 4-5 år siden.
-
Steffen am
Michael Tykgaard som dommer :/
http://www.superstats.dk/program
Desuden er Cornelius tilbage.
http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... -comeback/
http://www.superstats.dk/program
Desuden er Cornelius tilbage.
http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... -comeback/
Det giver god mening at de piller sæderne ned. Der kan være langt flere tilskuere på stadion med ståpladserne, og forhåbentlig bliver der udsolgt mod FCK.
Godt tidspunkt vi skal møde FCK på. Vi har i den grad tro på egne evner. Vi er forsvarende mestre. Vi er et utroligt svært hjemmebanehold at møde. Vi virker til at toppe spillemæssigt lige nu, OB og Aab kampene er nogle af de flotteste i kalenderåret. FCK har et kæmpe præstationspres, endnu mere nu de er ude europæisk. Vi har spillerne der individuelt kan afgøre kampen, for det bliver uden tvivl en taktisk stillingskrig.
Jeg regner med Bak og Andersson er klar. Samtidig ligner det en kamp til Pusic. Royer er i den grad ved at få sit gennembrud. Netop mod FCK har Sisto rigtig gode minder, så mon ikke også han folder sig ud i netop denne kamp.
Jeg tipper frækt en sikker 3-0 sejr til os. To mål i første halveg, hvor vi fuldstændig dominerer FCK i bund, scoret af Sisto og Pusic. Andet mål kommer i sidste halvdel af anden halveg, sat ind af Jakob Poulsen (han præsterer altid lidt ekstra i sådan nogle kampe)
Godt tidspunkt vi skal møde FCK på. Vi har i den grad tro på egne evner. Vi er forsvarende mestre. Vi er et utroligt svært hjemmebanehold at møde. Vi virker til at toppe spillemæssigt lige nu, OB og Aab kampene er nogle af de flotteste i kalenderåret. FCK har et kæmpe præstationspres, endnu mere nu de er ude europæisk. Vi har spillerne der individuelt kan afgøre kampen, for det bliver uden tvivl en taktisk stillingskrig.
Jeg regner med Bak og Andersson er klar. Samtidig ligner det en kamp til Pusic. Royer er i den grad ved at få sit gennembrud. Netop mod FCK har Sisto rigtig gode minder, så mon ikke også han folder sig ud i netop denne kamp.
Jeg tipper frækt en sikker 3-0 sejr til os. To mål i første halveg, hvor vi fuldstændig dominerer FCK i bund, scoret af Sisto og Pusic. Andet mål kommer i sidste halvdel af anden halveg, sat ind af Jakob Poulsen (han præsterer altid lidt ekstra i sådan nogle kampe)
-
mousebreaker
Jeg håber at den fremgang vi så i vores omgang med bolden mod Aab, fortsætter fredag mod FCK. Gør den det, så har vi store chancer for sejr. FCK har været langt bedre end vi har med bolden indtil nu. Til gengæld har vi været i stand til at lægge et større fysisk pres. Det fysiske pres vil FCK dog være i stand at modstå langt bedre end OB og Aab, da de selv ikke blot er fysisk stærke, men også laaangt bedre med bolden. De vil selvflg miste bolden nogle gange når vi presser dem højt, men jeg forventer ikke at de panikker i samme omfang som de to boldklubber. Derfor vil vi modtage flere omstillinger og også selv blive presset ned mod eget felt i perioder. Super vigtigt at vi ikke laver det samme antal fejlafleveringer som hidtil. Ellers kan det blive svært.
Jeg forventer en meget lige intens kamp, med en scoring til hvert hold. Men håber da på to pinde til hjemmeholdet
Jeg forventer en meget lige intens kamp, med en scoring til hvert hold. Men håber da på to pinde til hjemmeholdet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Det største pres må så afgjort ligge på Fck's skuldre. De SKAL vinde det danske mesterskab i år, ved godt de er vant til,det pres, men efter min mening, har de kniven for struben. De skal vinde i år og det burde vi kunne lukrere på. Håber naturligvis, at gutterne vil gøre deres allerbedste for, at komme grus i københavnernes maskineri. Vi på tribunerne skal så gøre vores allerbedste for at støtte dem. Fuld skrue på tribunerne, alle tribunerne !!! Kom så Fcm.
Nicolai Jørgensen har aggressioner, der skal ud:
"- Der brænder noget indeni, som skal ud. Vi havde håbet på bedre resultater i de to kampe, men vi har en masse aggression og en masse ting, vi skal bevise." http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... get-indeni
Han har tidligere vist, at han kan tirres, så må hvis han er lidt overtændt, så er det ikke sikkert, at FCK slutte med 11 mand i morgen
Nu er det måske ikke helt fair, men NJ viser da også lige, hvorfor det er, at fodboldspillere ikke har ry for at være de skarpeste knive i skuffen:
"- Vi tænker ikke så meget over det, for det kan man ikke som fodboldspiller. Vi tænker på næste kamp, og hvis vi vinder mod FCM, og hvis vi vinder over Randers, så er vi foran Midtjylland. Det er det eneste, vi tænker på. ".
Så de tænker kun på næste kamp........ og så lige Randerskampen også ...
"- Der brænder noget indeni, som skal ud. Vi havde håbet på bedre resultater i de to kampe, men vi har en masse aggression og en masse ting, vi skal bevise." http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... get-indeni
Han har tidligere vist, at han kan tirres, så må hvis han er lidt overtændt, så er det ikke sikkert, at FCK slutte med 11 mand i morgen
Nu er det måske ikke helt fair, men NJ viser da også lige, hvorfor det er, at fodboldspillere ikke har ry for at være de skarpeste knive i skuffen:
"- Vi tænker ikke så meget over det, for det kan man ikke som fodboldspiller. Vi tænker på næste kamp, og hvis vi vinder mod FCM, og hvis vi vinder over Randers, så er vi foran Midtjylland. Det er det eneste, vi tænker på. ".
Så de tænker kun på næste kamp........ og så lige Randerskampen også ...
Haha ja han er ikke den hurtigste knallert på kajen 
Billet (sæsonkort) til CC udlejes for 50 kr !
Optakt fra FCK radio: https://soundcloud.com/fckfanradio/torsdag-130815