Optakt: AAB VS. FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez

Re: Optakt: AAB VS. FCM

Indlæg af Cortez »

Saemala skrev:Noget der dog irriterer mig, og har gjort det længe efterhånden, er vores defensive dødbolde.
Der kommer alt for mange store chancer på modstandernes hjørnespark, og ser det kun som held at der ikke er blevet scoret mere imod os på den post!
Bliver der slået en udadskruet bold, kan de bedste i hovedspillet få lov til at løbe med fuld fart, og så få en fri header, fordi vi står i zoner dernede. Jeg er og har altid været imod ren zone opdækning.
Synes du har en pointe. Kunne også godt tænke mig, at der blive fundet på et modtræk til det scenarie. Det kan ikke blive ved med at gå godt.

/Cortez

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Vi har jo nogle af ligaens absolut skarpeste defensive headere på holdet, så jeg synes det er fornuftigt at dække zone.

Desuden synes jeg ikke man skal begynde at eksperimentere med et forsvar som har lukket 1 mål ind i 4 superliga kampe.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fantastisk kamp, vi moser Aab fuldstændig. Aab ligner det meste af kampen et hold fra Danmarksserien. De havde en del udskiftninger, men det er størstedelen vores fortjeneste for vi pressede dem konstant.
Må også rose Jess Thorup for at have fingeren på truppens puls samt gode indskiftninger (dog var Marco Larsen ikke helt overbevisende)
Vi ligner i den grad et mesterhold. Kan vi holde på profilerne og få lukket det transfervindue, så har vi absolut det der skal til for at forsvare mesterskabet.
Fremragende kamp af Royer, man ser virkelig hvor god en spiller han er.

Eneste lille minus er Duncan som ikke rigtig kommer til noget i dag, jeg gætter på at Pusic starter inde på fredag.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Ville være ok at give Duncan en pause, også mhb på europakampene, hvor vi får brug hans kompetencer...
Fin ide med Pusic på toppen mod FCK.....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Fin sejr på en svær udebane.

Jeg synes dog også der er malurt i bægeret.

Vi vinder på en billig baggrund, hvor Aab spiller en skidt kamp og da de rent faktisk begynder at spille lidt bold (til dels fordi vi trækker os tilbage, hvilket jeg synes lykkedes dårligt) da har de tre store chancer, som på mange andre dage kunne have udlignet. Ligesom mod OB har vi i øjeblikket i Suppen heldet på vores side og undgår en udligning - men det er uholdbart ved en føring på 1-0 eller ved 0-0.

Vores manglende evne til at skabe chancer begynder også at bekymre mig. Vi har flere gode skud uden for feltet, men vi savner at få backs i overlap, stikninger i dybden med mere præcision osv.

Olsson roses lidt ser jeg - jeg er da heller ikke uenig i de punkter hvori han roses (genpres, ro på bolden), men han er en offensiv spiller, som i sidste ende skal bidrage ved at skabe chancer og mål indimellem, hvilket jeg ikke så meget af (1 fint skud var det bidrag jeg bemærkede).

Bemærk dette var min kritik. Jeg synes det var en god kamp hvor mange spillere gjorde det godt og meget fungerede fint. Så jeg fremhæver bare lige i flæng: Min MoM var Erik, som spiller på et fint niveau og virker til at køre godt sammen med Kian. Royer fik sig et mål. Dahlin har et afgørende indgreb af høj klasse.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Dondinho skrev:Vi har jo nogle af ligaens absolut skarpeste defensive headere på holdet, så jeg synes det er fornuftigt at dække zone.

Desuden synes jeg ikke man skal begynde at eksperimentere med et forsvar som har lukket 1 mål ind i 4 superliga kampe.
Det ser jeg som en resultatorienteret måde at se tingene på. Hvis man kigger på størrelsen af de chancer vi giver væk, så fortæller det en lidt anden historie. Det er jo ikke vores skyld at de brænder de gigantiske chancer de får. Både OB og Aab kommer frem til langt større chancer end os i kampe hvor vi er totalt dominerende. Jeg vil ikke male fanden på væggen. Jeg synes bestemt at vores defensive base ser bedre ud end nogensinde. Men ret skal være ret, det er nogle vilde chancer vores modstandere har misbrugt, og derfor fortæller 1 mål imod i 4 kampe ikke den sande historie

Og så har jeg ikke engang nævnt SønderjyskE kampen...... men det var jo også en underlig opstilling vi kom med der.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kanon indsats og bedste vi har leveret i Aalborg længe.

Vi sad på dem fra 1 minut og kampen var reelt en ren magtdemonstration, hvor eneste bebrejdelse vel igen (ligesom OB) er at kampen stadig tildels lever 90 minutter. Vores defensiv med Dahlin, Erik, Kian og Sparv er historisk god og jeg tror nærmest ikke tidligere AaB på hjemmebane har skulle spille 60 minutter inden deres første afslutning faldt. Det måske frygtede kollaps efter Ridderholms exit må foreløbigt være sparket til hjørne. Vi viser den helt rigtige indstilling og spiller igen noget af det fodbold der gjorde os så gode i specielt efteråret 2014.

Jeg ser frem til kampen fredag hvor vi allerede efter 5 runder kan ligge maximalt pres på Ståle og co. Samtidigt med at vi med deres pointtab i FCN selv kan spille nogenlunde frit. Det i de kampe vi plejer at være bedst og jeg forventer vi med samme indstilling som igår, kan tage endnu en sejr på hjemmebanen.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Stoffer skrev:Fin sejr på en svær udebane.

Jeg synes dog også der er malurt i bægeret.

Vi vinder på en billig baggrund, hvor Aab spiller en skidt kamp og da de rent faktisk begynder at spille lidt bold (til dels fordi vi trækker os tilbage, hvilket jeg synes lykkedes dårligt) da har de tre store chancer, som på mange andre dage kunne have udlignet. Ligesom mod OB har vi i øjeblikket i Suppen heldet på vores side og undgår en udligning - men det er uholdbart ved en føring på 1-0 eller ved 0-0.

Vores manglende evne til at skabe chancer begynder også at bekymre mig. Vi har flere gode skud uden for feltet, men vi savner at få backs i overlap, stikninger i dybden med mere præcision osv.

Olsson roses lidt ser jeg - jeg er da heller ikke uenig i de punkter hvori han roses (genpres, ro på bolden), men han er en offensiv spiller, som i sidste ende skal bidrage ved at skabe chancer og mål indimellem, hvilket jeg ikke så meget af (1 fint skud var det bidrag jeg bemærkede).

Bemærk dette var min kritik. Jeg synes det var en god kamp hvor mange spillere gjorde det godt og meget fungerede fint. Så jeg fremhæver bare lige i flæng: Min MoM var Erik, som spiller på et fint niveau og virker til at køre godt sammen med Kian. Royer fik sig et mål. Dahlin har et afgørende indgreb af høj klasse.
Du kan også vælge at sige at vores tilgang til kampen gjorde AaB dårlige.

Besvar