Optakt: AAB VS. FCM
Optakt: AAB VS. FCM
Efter en flot flot sejr, på en meget svær udebane, er det nu tid til at tage nordpå Istedet, Nordjyske Arena lægger bane til årets første opgør mellem Åb og Fcm. Kickis er mandag 10. August kl. 19.
Vi kommer med en kamp i benene, fra Cypern, og vel nok lidt blandet fornemmelse, flot sejr, men gik ikke videre, desværre.
Aab har sidst spillet i mod FCN i SL, hvor de tabte 2-1. Endvidere er R.Wurtz tvivlsom hvilket ikke Gør noget...
Sidste sæson fik vi 2 sejre, 2-0 i Herning, og så husker vi nok alle kampen i Aalborg hvor Polle for alvor fik pokalen til at pege næsen mod MidtJylland
et nederlag i 2.Runde på 2-0, var alt de kunne drille os med.
Kampen i herning: https://m.youtube.com/watch?v=RBraZ5Hiljw
Lidt lir fra Aalborg kampen:https: //m.youtube.com/watch?v=XfFgqeR9uso
Truppen.
Mon ikke Bak, Dahlin og Andersson spares, afhængig af omfanget af deres småskader.
Bud på start11.
Mikkel
Rømer Erik Kian Jesper
Sparv
Sisto Polle olsson Royer
Pusic
Slutresultat 1-1
Vi kommer med en kamp i benene, fra Cypern, og vel nok lidt blandet fornemmelse, flot sejr, men gik ikke videre, desværre.
Aab har sidst spillet i mod FCN i SL, hvor de tabte 2-1. Endvidere er R.Wurtz tvivlsom hvilket ikke Gør noget...
Sidste sæson fik vi 2 sejre, 2-0 i Herning, og så husker vi nok alle kampen i Aalborg hvor Polle for alvor fik pokalen til at pege næsen mod MidtJylland
et nederlag i 2.Runde på 2-0, var alt de kunne drille os med.
Kampen i herning: https://m.youtube.com/watch?v=RBraZ5Hiljw
Lidt lir fra Aalborg kampen:https: //m.youtube.com/watch?v=XfFgqeR9uso
Truppen.
Mon ikke Bak, Dahlin og Andersson spares, afhængig af omfanget af deres småskader.
Bud på start11.
Mikkel
Rømer Erik Kian Jesper
Sparv
Sisto Polle olsson Royer
Pusic
Slutresultat 1-1
- FCM Fan nr. 1
Re: Optakt: AAB VS. FCM
6 dage siden sidste kamp, vi skal meget gerne være klar, og kampen på Cypern bør ikke betyde noget fysisk, og heller ikke mentalt da spillerne har haft lang tid til at bearbejde skuffelsen fra 1. Opgør mod APOe FC.
Med FCK s pointtab har vi en unik mulighed for at ligge max tryk på dem, inden næste runde.....
Sejr i Aalborg vil være = drømmestart i ligaen.
Med FCK s pointtab har vi en unik mulighed for at ligge max tryk på dem, inden næste runde.....
Sejr i Aalborg vil være = drømmestart i ligaen.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
AaB er uden Würtz i morgen, og med det in mente er det en kamp vi SKAL vinde. Når det så er sagt, så plejer vi at have problemer i Aalborg, og det lader til at AaB vil slå os mere end vi vil slå dem.
Jeg ser et par nøgler i kampen!
- vi skal lukke ned for deres omstillinger, hvor de reelt set er farligst.
- vi skal ramme samme niveau som mod OB og særligt første halvleg på Cypern. Kan vi tage den europæiske kynisme med til Aalborg i morgen, og samtidig spille flot og hurtigt angrebsspil, så ser jeg gode chancer for os.
- standarderne skal også gerne blive et farligt våben igen, særligt med tanke på, hvor mange frispark, indkast og hjørnespark vi havde mod OB - de SKAL forbedres, og så har vi pludselig muligheder igen.
Jeg ser et par nøgler i kampen!
- vi skal lukke ned for deres omstillinger, hvor de reelt set er farligst.
- vi skal ramme samme niveau som mod OB og særligt første halvleg på Cypern. Kan vi tage den europæiske kynisme med til Aalborg i morgen, og samtidig spille flot og hurtigt angrebsspil, så ser jeg gode chancer for os.
- standarderne skal også gerne blive et farligt våben igen, særligt med tanke på, hvor mange frispark, indkast og hjørnespark vi havde mod OB - de SKAL forbedres, og så har vi pludselig muligheder igen.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
En problematisk udebane. Hvor jeg egentlig tror at Kent og hans måde at spille på skabte os flere problemer, end Aab holdet generelt. En kamp vi skal vinde for at sætte Fck under maks pres, i det kommende møde på fredag og ligeledes skabe et lille hul, til en stor del af holdene i ligaen. Ikke destro mindre skal vi holde et højt niveau over alle kampens 90+ min for at hive en sejr på en svær udebane.
Så må vi gerne skabe lidt mere i åbent spil, da vores dødbolde som værende tæt på eneste trussel, ikke er holdbart i længden.
Så må vi gerne skabe lidt mere i åbent spil, da vores dødbolde som værende tæt på eneste trussel, ikke er holdbart i længden.
Det er en svær udekamp. Vi bør have fordel af at være oppe i gear efter UEFA kampene, vi er kort sagt længere fremme end Aab. Desuden er vores selvtillid formentlig tårnhøj, vi har formået at fortsætte kursen fra mesterskabssæsonen og lavet endnu en god sæsonstart.
Vi har en svær hjemmekamp mod FCK allerede på fredag, men tre dage burde altså være nok til at restituere i, så medmindre folk er småskadet bør vi stille i stærkeste opstilling.
De store spørgsmålstegn er
1. Kan vi få gang i Pusic, sæsonstarten har været en sløj affære fra hans side?
2. Har Sparv fået rystet kalenderårets vel nok eneste to fejl fra hans side, begået i de seneste kampe, af sig?
3. Roterer vi igen på målmandsposten?
4. Sisto havde en sløj kamp mod OB, ser vi ham på hans normale høje niveau mod Aab?
5. Kan Royer forsætte hvor han slap, det begynder jo virkelig at ligne noget?
6. Er Petter Andersson klar til at ramme sit normalt høje niveau igen?
Find selv på flere. Umiddelbart er jeg begejstret for Jess Thorups start i klubben, han virker til at passe fint ind i FCM ånden. Jeg synes ikke der er noget tæt på mæthed mentalt i spillertruppen, det kunne man godt have frygtet efter et mesterskab. Det er i sæsonstarten at fårerne skilles fra bukkene. Brøndby har fx vist at mesterskabet er langt væk, for deres vedkommende. Kan vi holde fast i den gode sæsonstart og hente flere sejre, så placerer vi et enormt pres på FCK og Ståle Solbakken og viser samtidig at FCMs mesterskab ikke var en enkelt god sæson, men at vi som klub hører til i toppen, at det er os der er mesterholdet og FCK som er udfordreren.
Vi har en svær hjemmekamp mod FCK allerede på fredag, men tre dage burde altså være nok til at restituere i, så medmindre folk er småskadet bør vi stille i stærkeste opstilling.
De store spørgsmålstegn er
1. Kan vi få gang i Pusic, sæsonstarten har været en sløj affære fra hans side?
2. Har Sparv fået rystet kalenderårets vel nok eneste to fejl fra hans side, begået i de seneste kampe, af sig?
3. Roterer vi igen på målmandsposten?
4. Sisto havde en sløj kamp mod OB, ser vi ham på hans normale høje niveau mod Aab?
5. Kan Royer forsætte hvor han slap, det begynder jo virkelig at ligne noget?
6. Er Petter Andersson klar til at ramme sit normalt høje niveau igen?
Find selv på flere. Umiddelbart er jeg begejstret for Jess Thorups start i klubben, han virker til at passe fint ind i FCM ånden. Jeg synes ikke der er noget tæt på mæthed mentalt i spillertruppen, det kunne man godt have frygtet efter et mesterskab. Det er i sæsonstarten at fårerne skilles fra bukkene. Brøndby har fx vist at mesterskabet er langt væk, for deres vedkommende. Kan vi holde fast i den gode sæsonstart og hente flere sejre, så placerer vi et enormt pres på FCK og Ståle Solbakken og viser samtidig at FCMs mesterskab ikke var en enkelt god sæson, men at vi som klub hører til i toppen, at det er os der er mesterholdet og FCK som er udfordreren.
En meget interessant kamp. Ikke fordi jeg tror, at holdene vil ende side om side, til det er vi for gode og AaB for middelmådige. Den er dog alligevel ekstrem vigtig, særligt på baggrund af FCK-kampen fredag. Såfremt vi fisker 3 point i aften, så vil der allerede være et markant pres på FCK fredag, og det tror jeg kan give os en betydelig fordel.
I forhold til kampen så kan den blive tæt, enddog rigtig tæt. Vi har det notorisk svært i Aalborg, men pt. er vi altså et betydeligt bedre mandskab, som ovenikøbet også er væsentligt bedre kørende, og det bør give 3 point i afkast. Jeg forventer at Sisto præsterer betydeligt bedre, og at vi i øvrigt skaber væsentligt mere i åbent spil end tidligere.
Jeg skyder på en 0-2 med Sisto og Pusic som målscorer.
I forhold til kampen så kan den blive tæt, enddog rigtig tæt. Vi har det notorisk svært i Aalborg, men pt. er vi altså et betydeligt bedre mandskab, som ovenikøbet også er væsentligt bedre kørende, og det bør give 3 point i afkast. Jeg forventer at Sisto præsterer betydeligt bedre, og at vi i øvrigt skaber væsentligt mere i åbent spil end tidligere.
Jeg skyder på en 0-2 med Sisto og Pusic som målscorer.
-
Steffen am
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Når holdet tager afsted til udekampe, kommer hele truppen så med, altså alle 28-30 mand eller hvor mange der nu er. Tror det vil give en spiller som Mabil et indblik i hvordan Fcm spiller fodbold, bare det at se os spille.
Holdopstilling:
http://www.superliga.dk/no_cache/forsid ... tabId%5D=4
Andersson og Bak Bach ikke engang på bænken.
Kun sejre tæller over AaB
http://www.superliga.dk/no_cache/forsid ... tabId%5D=4
Andersson og Bak Bach ikke engang på bænken.
Kun sejre tæller over AaB
Fin opstilling, bortset fra Bak og Andersson er det stærkeste opstilling 
Haha. Konge prematch interview med 32 og KEP. Det klarede 32 sgu fremragende med den samme ligegyldige, nonchalante stil som vanligt mod AaB.
I øvrigt også sjovt, som nogle hos Viasat tror at FCM hader AaB mest, godt at kommentatoren fik det på plads. Og i øvrigt også bemærkede, at Janteloven i Nordjylland er fyord, og at det er derfra rivaliseringen stammer. Haha.
I øvrigt også sjovt, som nogle hos Viasat tror at FCM hader AaB mest, godt at kommentatoren fik det på plads. Og i øvrigt også bemærkede, at Janteloven i Nordjylland er fyord, og at det er derfra rivaliseringen stammer. Haha.
Helt fantastisk af alle sammen! Det være sig Dennis Sønder, Boldsen, KEP og Bak !Lund7400 skrev:Haha. Konge prematch interview med 32 og KEP. Det klarede 32 sgu fremragende med den samme ligegyldige, nonchalante stil som vanligt mod AaB.
Jeg vil dog tvivle på, at Gaarde ville kunne fredeligt gennem Herning en fredag/lørdag aften!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
Nogen der har et link til det?
-
Steffen am
Vel svært at være uenig i at Kenneth Emil laver klart gul kort på Sisto efter '43?