Champions League 2015/2016
Re: Champions League 2015/2016
Puha....den bliver svær. 1-6 kan møde 7-12.
Har vi en chance mod Alkmaar? Eller russerne?
Group 4
1 Borussia Dortmund (GER)
2 AZ Alkmaar (NED)
3 Sparta Praha (CZE)
4 Panathinaikos (GRE)
5 Southampton (ENG)
6 FC Krasnodar (RUS)
7 HJK Helsinki (FIN)
8 FC Thun (SUI)
9 Astra Giurgiu (ROU)
10 Midtjylland (DEN)
11 Odds BK (NOR)
12 Qäbälä (AZE)
Har vi en chance mod Alkmaar? Eller russerne?
Group 4
1 Borussia Dortmund (GER)
2 AZ Alkmaar (NED)
3 Sparta Praha (CZE)
4 Panathinaikos (GRE)
5 Southampton (ENG)
6 FC Krasnodar (RUS)
7 HJK Helsinki (FIN)
8 FC Thun (SUI)
9 Astra Giurgiu (ROU)
10 Midtjylland (DEN)
11 Odds BK (NOR)
12 Qäbälä (AZE)
Hold kæft hvor er det også en uheldig gruppe. Southampton og Dortmund var mine absolut skrækscenarier, ud fra et sportslige synspunkt.
Jeg vil dog mene, at vi er favoritter mod Krasnodar, og på lige fod med Prag og Pana (Jeg ved det..) og kun en aneeelse underdog mod AZ - taget deres og Hollandsk fodbolds resultater i betragtning.
Det gode ved puljen er dog, at vi ikke både kan få en sportslig umulig og uinteressant opgave.
Jeg vil dog mene, at vi er favoritter mod Krasnodar, og på lige fod med Prag og Pana (Jeg ved det..) og kun en aneeelse underdog mod AZ - taget deres og Hollandsk fodbolds resultater i betragtning.
Det gode ved puljen er dog, at vi ikke både kan få en sportslig umulig og uinteressant opgave.
Jeg har svært ved at se os gå videre mod nogle af de seks. En rigtig uheldig "prelodtrækning". Jeg er lige ved at håbe på Dortmund, så vi kan ryge ud med en fest.
Enig.Noe skrev:Jeg har svært ved at se os gå videre mod nogle af de seks. En rigtig uheldig "prelodtrækning". Jeg er lige ved at håbe på Dortmund, så vi kan ryge ud med en fest.
Vi har ikke mange chancer mod BVB eller S'hampton. Krasnodar kender jeg ikke, men en lang tur til Rusland lyder ikke rart. Russiske hold plejer at være stærke, og vi har dårlige erfaringer de gange vi har mødt Moskva-hold. Spillede Urena i øverigt ikke i Krasnodar?
Panathinaikos kørte os over i sidste sæson, og vil klart være favoritter mod os. Dog har vi et bedre hold i år, og de er muligvis i svagere forfatning. Man kan håbe den generelle økonomiske krise i Grækenland også har ramt dem.
Alkmaar har jeg heller ikke det store kendskab til, men mit indtryk er, at den hollandske liga ikke er lige så stærk, som tidligere. Ajax røg også ud i CL kvalen til østrigske Wien. Jeg tror godt vi kunne have en mulighed mod dem.
Sparta Prag kender jeg ikke det store til, men vi bør have en reel mulighed mod dem. Selvom Jablonec kunne slå FCK, så bør tjekkisk fodbold ikke være meget foran dansk.
Udfra sportslige hensyn er Prag eller Alkmaar vel dem vi skal håbe på. Er der nogen, der har kendskab til nogle af disse hold?
Panathinaikos kørte os over i sidste sæson, og vil klart være favoritter mod os. Dog har vi et bedre hold i år, og de er muligvis i svagere forfatning. Man kan håbe den generelle økonomiske krise i Grækenland også har ramt dem.
Alkmaar har jeg heller ikke det store kendskab til, men mit indtryk er, at den hollandske liga ikke er lige så stærk, som tidligere. Ajax røg også ud i CL kvalen til østrigske Wien. Jeg tror godt vi kunne have en mulighed mod dem.
Sparta Prag kender jeg ikke det store til, men vi bør have en reel mulighed mod dem. Selvom Jablonec kunne slå FCK, så bør tjekkisk fodbold ikke være meget foran dansk.
Udfra sportslige hensyn er Prag eller Alkmaar vel dem vi skal håbe på. Er der nogen, der har kendskab til nogle af disse hold?
- bobthebuilder_dk
Lund7400 skrev:Hold kæft hvor er det også en uheldig gruppe. Southampton og Dortmund var mine absolut skrækscenarier, ud fra et sportslige synspunkt.
Jeg er 100 % enig!
I princippet har vi altså en chance imod alle disse modstandere! Undtaget imod Southampton og Dortmund samlet set måske ?
Men der er ingen tvivl om at vi skal ryste det der med at have unødvendig respekt for modstanderen af os i begge kampe! Som vi så i første halvleg hjemme imod Apoel, hele vejen rundt!
Hvis vi ikke tror på vores chance imod modstandere som disse så kan vi sgu ligeså godt lade være med at håbe på europæisk fodbold hvert år! come on ! på en god dag!.....
Hvem var det der vandt på City of Manchester Stadium for nogle år siden!
...og nej jeg er ikke naiv! men intet er afgjort på forhånd! Jeg er heller ikke sikker på at Jablonec regnede med at gå videre igår!
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Favorit mod russerne? Synes godt nok der mangler lidt realitetssans...Lund7400 skrev:Hold kæft hvor er det også en uheldig gruppe. Southampton og Dortmund var mine absolut skrækscenarier, ud fra et sportslige synspunkt.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Uanset hvem vi skal møde, så håber jeg bare ikke, at vores spillere skal en tur til Grækenland og spille i den forfærdelige varme igen. Ved ikke om Az ville ligge bedst til os. Dortmund slagter os.
Vi kunne jo så have gjort tingende færdig mod Apoel, som er en nemmere modstander end, nogle af dem vi møder nu, endog i en kamp hvor vi fik alt serveret på et sølvfad. Men ja bolden er rund alt kan ske.bobthebuilder_dk skrev:Hvis vi ikke tror på vores chance imod modstandere som disse så kan vi sgu ligeså godt lade være med at håbe på europæisk fodbold hvert år! come on ! på en god dag!.....![]()
Jeg hælder også mest til Alkmaar og Prag hvis nogen. Alkmar vil blive en stor mundfuld for os, men de hollandske hold har ikke virket helt så stærke europæisk den seneste tid, samt Alkmaar er lige på det niveau over os, hvor man kan håbe på at de ikke helt tager et dansk hold seriøst nok.THenry skrev:Vi har ikke mange chancer mod BVB eller S'hampton. Krasnodar kender jeg ikke, men en lang tur til Rusland lyder ikke rart. Russiske hold plejer at være stærke, og vi har dårlige erfaringer de gange vi har mødt Moskva-hold. Spillede Urena i øverigt ikke i Krasnodar?
Sparta Prag er ikke hvad de har været, så jeg tror godt at vi kan give dem kamp, hvis vi kan hæve niveauet og spille godt i alle 90 min. Dog skal det siges at Prag spillede et par fornuftige og tætte kampe mod CSKA Moskva 2-2 ude og 2-3 hjemme mener jeg at det blev.
Under alle omstændigheder, skal vi selv hæve niveauet en del, eller har vi ikke en jordisk chance mod nogen af de mulige modstandere. Så uanset hvem det bliver, bolden er rund, alt kan ske osv. så står og falder det hele med os selv.
Skræk modstanderen må være Panathinaikos.
Av. Det bliver svært, selvom vi har fine traditioner mod engelske hold. Starter vi på udebane, så må vi lige nappe en 1-0 sejr igen 
Senest rettet af THenry 7. aug 2015, 13:19, rettet i alt 1 gang.
-
TrueWolfMidt
Av Av Southampton.
-
TrueWolfMidt
Dog kan vi nok hente nogle brugbare info fra Benham.TrueWolfMidt skrev:Av Av Southampton.
AV AV ... Vi bliver spist af Southampton over to opgør. Koeman er en dygtigt træner som ikke har for vane at sparre spillere på trods af at man i England ikke går væsentlig op i Europa turneringen. Vitesse blev danset ud utroligt nemt så et mirakel skal der til. Flot placering i sidste sæsons Prl og spillermaterialet er sublimt på alle positioner også selvom man har mistet Clyne og Schnedlin. På trods af det, en seværdig kamp for fans og fodbold Danmark. Selvom intet er givet på forhånd skuffer det mig ufatteligt at vi skaber vores egne problemer. Se blot på hvem Apoel nu møder i afgørende runde samtidig med at man er sikret Europa gruppespil. Skamfuldt på mange måder, håber store dele af klubben krummer tæer over disse latterlige scenarier igen og igen. Det kan umuligt blive ved med at være interessant for især fansene og kender desværre flere som er enige. Øv!
-
TrueWolfMidt
Vi skal og kan håbe at på Southampton undervurderer os os, og ikke stiller med deres absolut bedste spillere samt at vores absolut bedste spillere er klar og præsterer over evne i begge kampe. Heldigvis skal vores spillere ikke til varmen i Grækenland igen. Southampton er naturligvis kæmpe favoritter og vi kan kun håbe på at overraske. Godt der er mange dage inden kick off. og at der muligvis kommer en ny transfer. Når alt kommer til stykket, kan vi vel kun overraske.
Re: Europa League 2015/2016
Nu behøver der jo ikke at gå Jan Kalborg i den, selvom man er indebrændt. APOEL var seedet, og kunne derfor trække Astana. Vi derimod, ville ikke have været seedet i playoff, og stod derfor til at møde enten Basel, Celtic, BATE, Dinamo Zagreb eller Maccabi Tel Aviv. Vi havde haft en fin chance mod flere af holdene, men det er nu engang turneringsformatet, at man møder mestre fra de små nationer.JBT skrev:Selvom intet er givet på forhånd skuffer det mig ufatteligt at vi skaber vores egne problemer. Se blot på hvem Apoel nu møder i afgørende runde samtidig med at man er sikret Europa gruppespil. Skamfuldt på mange måder, håber store dele af klubben krummer tæer over disse latterlige scenarier igen og igen. Det kan umuligt blive ved med at være interessant for især fansene og kender desværre flere som er enige. Øv!
Jeg er også ærgerlig over at vi igen snublede, og burde have været mere cool i begge de to kampe. Dertil kan man dog stilfærdigt nævne, at det danske hold der tabte til en useedet modstander i denne runde, IKKE var FCM. Der er absolut intet skamfuldt i at tabe mod en bedre seedet modstander. Fint nok at man ærger sig, men Graven er som sædvanligt kørt helt ud i hampen, fordi vi møder lidt modvind.
Lad os nu glæde os til at møde en attraktiv modstander. Skulle det betyde exit, er FCKs fordel med færre kampe i hvert fald næsten udlignet. Glasset er halvt fyldt.