Dbu pokalturneringen.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Dbu pokalturneringen.
Troede egentligt, at hvis man vandt pokalturneringen, så var man sikret direkte adgang til cup winners cup, men sådan er det tilsyneladende ikke, fandt jeg ud af, efter at have læst lidt op på det.
"Men i øjeblikket skal den danske pokalvinder ud i kvalifikation til turneringen. Det sker som følge af de danske klubbers placering på UEFAs rangliste".
Er der nogle som ved hvornår vi indtræder i turneringen ?
"Men i øjeblikket skal den danske pokalvinder ud i kvalifikation til turneringen. Det sker som følge af de danske klubbers placering på UEFAs rangliste".
Er der nogle som ved hvornår vi indtræder i turneringen ?
Re: Dbu pokalturneringen.
Vi indtræder i 3. runde, der spilles ca. 22. september.
Cup winners cup? Det er vist mange år siden. I de sidste år, har pokalvinderen fået en EL-billet, der jo afhænger af DKs rangering.
Cup winners cup? Det er vist mange år siden. I de sidste år, har pokalvinderen fået en EL-billet, der jo afhænger af DKs rangering.
-
TrueWolfMidt
Tak for svar Kent. Ja det hed engang Cup winners cup.Kent skrev:Vi indtræder i 3. runde, der spilles ca. 22. september.
Pokalvinderen træder ind i 2. kvalrunde til Europa League.
Superligahold træder ind 3 runde som Kent skriver.
Sådan har det da ikke været i denne sæson ?Lupus1999 skrev:Pokalvinderen træder ind i 2. kvalrunde til Europa League.
I denne har det været på følgende måde:
FCM - ChL 2. runde
FCK - EL 2. runde
BIF - EL 1. runde
RFC - EL 1. runde
Jeg kan ikke huske om pokalturneringen er med indtrædelse i anden eller første runde EL. Jeg mener, at det er anden runde, og så fik Randers så den ekstra EL plads, da de var bedst i ligaen.
Det kan vel ikke passe, at Danmark er røget længere ned på koefficient og så træder senere ind i kval ?
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... s2015.html
Det hele kan ses her. Man kan også se hvor meget vi har mistet på at Danmark er faldet i ranking. Om det så er positivt (fordi man starter tidligere mod nemmere modstandere) eller negativt må tiden vise.
Det hele kan ses her. Man kan også se hvor meget vi har mistet på at Danmark er faldet i ranking. Om det så er positivt (fordi man starter tidligere mod nemmere modstandere) eller negativt må tiden vise.
-
Chiquizito92
Bare lige for at udrede misforstaaelser .... Der er vidst to forskellige turneringer, som bliver sammenblandet og skaber misfortaaelsen her ... Det, som Lupus1999 sikkert mente, var:tubbe93 skrev:
Sådan har det da ikke været i denne sæson ?
I denne har det været på følgende måde:
FCM - ChL 2. runde
FCK - EL 2. runde
BIF - EL 1. runde
RFC - EL 1. runde
Jeg kan ikke huske om pokalturneringen er med indtrædelse i anden eller første runde EL. Jeg mener, at det er anden runde, og så fik Randers så den ekstra EL plads, da de var bedst i ligaen.
Det kan vel ikke passe, at Danmark er røget længere ned på koefficient og så træder senere ind i kval ?
Lupus1999 skrev:Pokalvinderen træder ind i 2. kvalrunde til Europa League.
Pokalvinderne indtraeder - som naevnt - i 2. kvalifikationsrunde til Europa League
Superligahold indtraeder i 3. runde AF POKALTURNERINGEN ....
(Danske hold, kvalificeret gennem 2. og 3. pladsen i Superliagen indtraeder helt rigtigt, som du selv naevner, allerede i 1. kvalifikationsrunde til Europaleague)
Over and out
Arhhh, jeg havde ikke lige set, at det var superligaholdenes indtræden til pokalen, der blev snakket omChiquizito92 skrev:
Pokalvinderne indtraeder - som naevnt - i 2. kvalifikationsrunde til Europa League
Superligahold indtraeder i 3. runde AF POKALTURNERINGEN ....
(Danske hold, kvalificeret gennem 2. og 3. pladsen i Superliagen indtraeder helt rigtigt, som du selv naevner, allerede i 1. kvalifikationsrunde til Europaleague)
Over and out
Det skal vel så også nævnes, at hold placeret på 5-12 pladsen træder ind allerede i 2. runde, og kun de fire bedste der træder ind i tredje runde.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
-
TrueWolfMidt
Vildt!!! Vores onde ånd Fcn er slået ud af Næstved der endda spiller med 10 mand og senere kun 9 mand da de får 2 rød kort efter 32 og 37 minutter. Måske skal pokalen til Fcm i år.
Ja, det kunne være rart også at få brudt den forbandelse. Men i mine øjne er pokalturneringen 80% lodtrækningsheld og 20% dygtighed. Det er derfor ikke værd at satse det helt store på turneringen før man er nået til semifinalen. Indtil da er det primært en turnering til at holde truppens bredde ved lige. Det er jo træls at have den som sit store sæsonmål for derefter at trække FCK i Parken i en kvartfinale. De år vi har været i finalen, har det også primært handlet om gode lodtrækninger i de indledende runder, der har gjort det muligt at komme relativt let i finalen. Det er dog ikke så mange runder vi skal igennem i år, og jeg mener ikke, at vi kan trække andre superligahold i den første runde, som vi er med i. Så det er måske kun 1-2 runder vi skal undgå lodtrækningsuheld for at den er værd at satse på.TrueWolfMidt skrev:Vildt!!! Vores onde ånd Fcn er slået ud af Næstved der endda spiller med 10 mand og senere kun 9 mand da de får 2 rød kort efter 32 og 37 minutter. Måske skal pokalen til Fcm i år.
Det var simpelthen det fedeste når nu vi har haft så forbistret meget bøvl med FCN i pokalen. Fantastisk af Næstved 
-
TrueWolfMidt
Vores første kamp i pokalen bliver mod Næstved.
-
Steffen am
Som jo tæskede vores onde ånd, fra Nordsjælland med 9 mand.
Men et bundhold i 1. division. Burde være en kamp, hvor der er mulighed for at vise truppens bredde, og holde alle mand skarpe.
Men et bundhold i 1. division. Burde være en kamp, hvor der er mulighed for at vise truppens bredde, og holde alle mand skarpe.
-
Steffen am
- DenStolteJyde
Ikke den absolut letteste modstander, men dog et hold vi skal kunne slå.. også med reserverne..
Det kunne sagtens være en kamp hvor store Paul får lov til at starte på toppen..
Duelund, Marco Larsen, Gemmer, m.fl. kunne også godt tænkes at blive bragt i spil i en sådan kamp..
Jeg tænker noget i den her retning:
Mikkel Andersen
Andre Rømer, Rasmus Lauritsen, Patrik Banggaard, Jesper Lauridsen
Gemmer
Urena, Olsson, Larsen, Duelund
Store Paul.
Det er så egentlig forsvaret jeg ville være mest bekymret for i en sådan opstilling..
Dog er der stadig det lille problem at det ikke er et særlig sammenspillet hold.. Men til gengæld ville det være fedt at kunne stille med så mange spillere af egen avl.. (Mikkel A, Urena og Olsson kan vi ikke rigtig tage æren for)
Det kunne sagtens være en kamp hvor store Paul får lov til at starte på toppen..
Duelund, Marco Larsen, Gemmer, m.fl. kunne også godt tænkes at blive bragt i spil i en sådan kamp..
Jeg tænker noget i den her retning:
Mikkel Andersen
Andre Rømer, Rasmus Lauritsen, Patrik Banggaard, Jesper Lauridsen
Gemmer
Urena, Olsson, Larsen, Duelund
Store Paul.
Det er så egentlig forsvaret jeg ville være mest bekymret for i en sådan opstilling..
Dog er der stadig det lille problem at det ikke er et særlig sammenspillet hold.. Men til gengæld ville det være fedt at kunne stille med så mange spillere af egen avl.. (Mikkel A, Urena og Olsson kan vi ikke rigtig tage æren for)