Vores offensiv
Vores offensiv
Hej med jer,
ja, jeg var også skuffet i går, men dog fattet i dag - det er jo vores egen skyld. Jeg vil gerne høre jeres feedback på vores trup - og i særdeleshed vores offensiv. Efter guldsæsonen er vi blevet luret efter min mening. Betydningen af Sparv er stor og han er kigget ud - specielt, at han gerne søger tilbage i banen for at vi spiller op. Kombineret med, at vores nye Kian også ynder at spille ser det jo lovende ud - omend vi må forvente lidt flere fejl pt.
I mit hoved blev det afgørende, at Sisto og Petter A ikke var bedre i går. Specielt sidstnævnte skuffer og har gjort det i et stykke tid nu. Er hans tid ovre? Har vi råd til så dyr en spiller, som tilmed er skadet konstant. Han er vores offensive strateg - er det nok? Backs vil jeg ikke kommentere nærmere på - blot konstatere som så mange andre, at Jesper er ok, men ikke top 3 - og Bak er - når han ellers kan spille - i top 3, men det er Rømer ikke.
Petter A - hvad tænker i? Over the hill?
ja, jeg var også skuffet i går, men dog fattet i dag - det er jo vores egen skyld. Jeg vil gerne høre jeres feedback på vores trup - og i særdeleshed vores offensiv. Efter guldsæsonen er vi blevet luret efter min mening. Betydningen af Sparv er stor og han er kigget ud - specielt, at han gerne søger tilbage i banen for at vi spiller op. Kombineret med, at vores nye Kian også ynder at spille ser det jo lovende ud - omend vi må forvente lidt flere fejl pt.
I mit hoved blev det afgørende, at Sisto og Petter A ikke var bedre i går. Specielt sidstnævnte skuffer og har gjort det i et stykke tid nu. Er hans tid ovre? Har vi råd til så dyr en spiller, som tilmed er skadet konstant. Han er vores offensive strateg - er det nok? Backs vil jeg ikke kommentere nærmere på - blot konstatere som så mange andre, at Jesper er ok, men ikke top 3 - og Bak er - når han ellers kan spille - i top 3, men det er Rømer ikke.
Petter A - hvad tænker i? Over the hill?
Re: Vores offensiv
Syntes egentligt ikke at vi er blevet luret som sådan. Hele foråret, som jo var en del af guldsæsonen havde vi også problemer med at skabe åbne målchancer i åbent spil og vi vandt en del kampe på dødbolde alene.
Vi har jo gode offensive spillere, så hvorfor vi har så svært ved at skabe noget i åbent spil, forstår jeg simpelthen ikke. En del af forklaringen findes måske i de manglende kvaliteter vores backs har offensivt, da vores wings ofte vil søge ind i banen, har vi ikke nok løb mod baglinien, med dertil hørende indlæg ind i feltet, så vores offensive spil går meget igennem midten og det er måske nok læst.
Poulsen er vores anden offensive strateg for at bruge dit eget udtryk, så det hænger ikke på Petter alene. Det er dog et problem at vi har en så god spiller, som Petter, der er så ofte skadet og ja han har ikke lige nået et topniveau endnu i denne omgang. Men det samme gælder jo egentligt også Bak Back, Jim Larsen og til dels også Dahlin. Vi har generelt alt for mange spillere med kroniske glasben og andre kroniske lidelser og det er et problem.
Petter A over the hill? Nej det tror jeg egentligt ikke, men problemet findes nok i de mange skades problemer og det at petter nærmest konstant er i en genoptræningsfase. han når vel egetligt aldrig at blive 100% og forblive der en periode, han går som regel i stykker inden han finder topformen.
Man kan jo også kigge på Bak Backs situation. Mange mener at vi skal have en erstatning for Jesper og en backup for Bak Back. Men spørgsmålet er vel snart om ikke vi skal have en erstatning for Bak Back og han så bliver reserven der kan spille når han ikke er skadet. (ved godt hvilken kæmpe betydning han har for vores hold), men han er snart mere væk fra banen end på.
Vi har jo gode offensive spillere, så hvorfor vi har så svært ved at skabe noget i åbent spil, forstår jeg simpelthen ikke. En del af forklaringen findes måske i de manglende kvaliteter vores backs har offensivt, da vores wings ofte vil søge ind i banen, har vi ikke nok løb mod baglinien, med dertil hørende indlæg ind i feltet, så vores offensive spil går meget igennem midten og det er måske nok læst.
Poulsen er vores anden offensive strateg for at bruge dit eget udtryk, så det hænger ikke på Petter alene. Det er dog et problem at vi har en så god spiller, som Petter, der er så ofte skadet og ja han har ikke lige nået et topniveau endnu i denne omgang. Men det samme gælder jo egentligt også Bak Back, Jim Larsen og til dels også Dahlin. Vi har generelt alt for mange spillere med kroniske glasben og andre kroniske lidelser og det er et problem.
Petter A over the hill? Nej det tror jeg egentligt ikke, men problemet findes nok i de mange skades problemer og det at petter nærmest konstant er i en genoptræningsfase. han når vel egetligt aldrig at blive 100% og forblive der en periode, han går som regel i stykker inden han finder topformen.
Man kan jo også kigge på Bak Backs situation. Mange mener at vi skal have en erstatning for Jesper og en backup for Bak Back. Men spørgsmålet er vel snart om ikke vi skal have en erstatning for Bak Back og han så bliver reserven der kan spille når han ikke er skadet. (ved godt hvilken kæmpe betydning han har for vores hold), men han er snart mere væk fra banen end på.
Det tror jeg desværre du har ret i. Bak er uden tvivl en enorm vigtig spiller for os, men han bliver ikke yngre. I går blev han tacklet i anden halvleg mener jeg, og efter dette virkede det som om han egentlig burde have været skiftet ud, så vidt jeg så tog han ikke ret mange defensive tilbageløb efter den tackling og han virkede til at have problemer.pr0j3ct skrev:Man kan jo også kigge på Bak Backs situation. Mange mener at vi skal have en erstatning for Jesper og en backup for Bak Back. Men spørgsmålet er vel snart om ikke vi skal have en erstatning for Bak Back og han så bliver reserven der kan spille når han ikke er skadet. (ved godt hvilken kæmpe betydning han har for vores hold), men han er snart mere væk fra banen end på.
fakta er at Andersson Ikke er i topform.
han mangler hurtighed.
han mangler hurtighed.
nej - og det kommer man sjældent, når man er så ofte skadet. Hvornår har han kontrakt til? Tænker måske, at vi skal tænke forstærkning her - ved godt, at Olsson er en kandidat, men han når efter min mening ikke Petters niveau foreløbig
Helt enig med Clint, Petter og Pione var der ikke i går, eller også havde de fået for mange defensive pligter. Petter i topform er blandt de bedste 8'ere i superligaen, hvis ikke den bedste, men hvor er det dog sjældent vi ser ham i topform. Over the hill - ja det er muligt, hvis han er blevet så gammel, så han ikke kan holde sig i topform, samtidig med at han kan undgå skader. Jess må jo vurdere, at han stadig er bedre end Ohllson, efter som vi ikke så ham i går aftes. Jeg er måske mere skuffet over Pusic i går. Han var da overtændt. Duncan gør hvad han kan, og det gør lange poul vel også.
jeg er helt enig - jeg er total vild med Petter, når han rammer sit topniveau - og også enig i, at han er i særklasse så. Jeg er med på, at vi aldrig havde fået ham, hvis han havde haft en anden skadeshistorik. Men FCM har flyttet sig - er nu guldvindere og vil i gruppespil hvert 2. år - det kalder i min optik på en 10´er, der spiller - næsten - hver gang. Vi kunne ikke låse Apoel op i går - og det er en spilfordeler altså en væsentlig nøgle til. Hvor mange kampe har han egentlig spillet fuld tid det sidste år? Og ja, når vi vender dem - så kan vi da også lige tage Jim og Hassan med......det er alle nøglespillere med glasben. Hvordan kunne en Jim egentlig blive godkendt til underskrift - spørger bare.......???
-
Uldkraemmeren
Jeg vil sådan ønske at FCM ryger i det gruppespil fordi der så skal spilles så mange kampe at der kan spilles med to, måske endda tre forskellige opstillinger offensivt. Jeg forestiller mig fx. at Andersson spiller EL kampe, Duelund pokal kampe og Olsson/Marco Larsen Superliga kampe. Hassan og Mabil kan så spille nogle kampe, Royer og Sisto nogle andre, så alle får kontinuerlig spilletid. Vi har masser af unge spillere som mangler 25 kampe mere fra start for at de for alvor brager igennem og det er et problem at Andersson er permanent på 75 % og alligevel holder de andre ude.
Ryger man ikke i gruppespil vil jeg tænke det ville give mest mening at lade Andersson bruge efteråret på at blive mere fit, spille reserve og pokalkampe tilpasset hans genoptræning og så få Olsson kørt i stilling i Superligaen.
Jeg er derudover meget enige i at vi savner mere offensive stabile backs, det er vores klart sørste udfordring. Sly var så eksplosiv og god én mod én at han kompenserede for Lauridsens offensive mangler. Vi har pt en halvsvag venstre side som jeg ser det. Når Royer scorer sit første mål er jeg dog sikker på han brager igennem, han har været rigtig god de sidste par kampe.
Omvendt må vi sige at kommer Sisto tilbage i form og Bak tilbage til bare 75 % af kampene, så er vores højre side uhyggelig.
Ryger man ikke i gruppespil vil jeg tænke det ville give mest mening at lade Andersson bruge efteråret på at blive mere fit, spille reserve og pokalkampe tilpasset hans genoptræning og så få Olsson kørt i stilling i Superligaen.
Jeg er derudover meget enige i at vi savner mere offensive stabile backs, det er vores klart sørste udfordring. Sly var så eksplosiv og god én mod én at han kompenserede for Lauridsens offensive mangler. Vi har pt en halvsvag venstre side som jeg ser det. Når Royer scorer sit første mål er jeg dog sikker på han brager igennem, han har været rigtig god de sidste par kampe.
Omvendt må vi sige at kommer Sisto tilbage i form og Bak tilbage til bare 75 % af kampene, så er vores højre side uhyggelig.
Jeg er ikke uenig i dine betragtninger. Vi kan jo bare kigge på Vestegnen, hvis vi vil se hvor galt det kan gå, når man satser hele butikken på spillere med glasben
Vi er heldigvis ikke så afhængige af Petter, Jim og Hassan. Så lidt bredde har vi da i truppen.
Vi risikere, at Dortmund ryger op af hatten på fredag, vi er useedede blandt mange rigtigt gode hold. Jeg er bange for, at der kun er en europæisk kamp tilbage på MCH i år. Men en besnærende tanke, at spille mange forskellige konstellationer ind. Egentlig utroligt, at Lauridsen kan få så mange kampe, når vi synes han er så ringe?
Det er da ikke så utroligt. Lauridsen er den bedste venstreback, vi har. At vi så måske kan købe en bedre, er en anden sag. Men pt. ligner Møller ikke en konkurrent for alvor.Fcmrose skrev:Egentlig utroligt, at Lauridsen kan få så mange kampe, når vi synes han er så ringe?
- FCM Fan nr. 1
Drømmer om Dortmund op af hatten. Alle danske hold har lavet store resultater mod tyske hold. Ville være genialt at slå dem ud. Det vil også være en publikumsknaller. de ville kunne fylde MCH alene.... Og så har de de vildeste fans, ligesom en tur til ruhr-distriktet Away er yderst tilgængelig. Bundesligaen er heller ikke startet dvs. De er ikke i omdrejninger...Fcmrose skrev:Vi risikere, at Dortmund ryger op af hatten på fredag, vi er useedede blandt mange rigtigt gode hold. Jeg er bange for, at der kun er en europæisk kamp tilbage på MCH i år. Men en besnærende tanke, at spille mange forskellige konstellationer ind. Egentlig utroligt, at Lauridsen kan få så mange kampe, når vi synes han er så ringe?
Jeg vurderer at vi har ligeså stor chance for at lave et resultat mod dem som gennemsnittet af de andre.
Derudover må BVB kunne give vilde tv-penge. Og alene eksponeringen til Tyskland ville give værdi til FcM brandet...
Skrækmodstander: Fenerbache med tidl. FCMer Simon Kjær. Apoel gange 2.....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
Ja, det er vel kun et spørgsmål om tid før store tyske fanklubber skyder op overalt efter FCM har tabt sammenlagt 5-0 til Dortmund.
Enig. Vi skal til at tænke på en afløser for Bak, og lad så Bak starte kampene på bænken, og så må han brænde det af han kan. Som nævnt bliver han jo ikke yngre, og jeg synes faktisk også man godt kunne se på Poulsens position. Synes at han de sidste kampe har set lidt langsom ud, og er nem at presse/stresse. Der er også kommet flere fejl ind i hans spil.Ravnen skrev:Det tror jeg desværre du har ret i. Bak er uden tvivl en enorm vigtig spiller for os, men han bliver ikke yngre. I går blev han tacklet i anden halvleg mener jeg, og efter dette virkede det som om han egentlig burde have været skiftet ud, så vidt jeg så tog han ikke ret mange defensive tilbageløb efter den tackling og han virkede til at have problemer.pr0j3ct skrev:Man kan jo også kigge på Bak Backs situation. Mange mener at vi skal have en erstatning for Jesper og en backup for Bak Back. Men spørgsmålet er vel snart om ikke vi skal have en erstatning for Bak Back og han så bliver reserven der kan spille når han ikke er skadet. (ved godt hvilken kæmpe betydning han har for vores hold), men han er snart mere væk fra banen end på.
-
mousebreaker
Vi skal også lige have in mente at det var vores syvende kamp på 22 dage. Det kan sagtens være med til at sætte sine spor. Det undskylder dog ikke manglende kvalitet i bold behandlingen. Den har nemlig ikke været der et godt stykke tid
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -