Forventninger til sæsonen 2015/2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Forventninger til sæsonen 2015/2016

Indlæg af Kent »

mnm123 skrev:Ok havde læat det som han havde spillet 95 kampe, sorry, men så kan han og Bak da bare dele kampene.
Pånær skadesfrekvensen er jeg sådan set enig i, at Dalsgaard har den profil, som vi leder efter: stor fysik, aggressivitet og fart - desuden har han kontraktudløb til vinter, så vi kan tale frit med ham og hente ham billigt/gratis. Jeg er bare i tvivl om, om han er en spiller til 33-40 kampe på en sæson. Jeg kan ikke huske, hvilke skader det er, som han har haft, men måske har han bare ikke fysikken til fodbold på topplan.

Han har udtalt, at han gerne vil til udlandet og har trukket kontraktsnakken med AaB af den grund. Men er vist heller ikke tilfreds med økonomien i en evt forlængelse. Spørgsmålet er, om økonomipakken hos os, er så meget bedre, at han vil lave et skifte, som vil gøre ham ekstremt upopulær i det nordjyske. Samtidig vil han jo ikke blive hentet som sikkert førstevalg hos os.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Pjat Bak vil jo stadig helst være angriber :-)
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jeg synes vi skal hente Dalsgaard - udelukkende for at pisse AaB af. Så kan han tage Kenneth Emil med til at hente bolde og spise vores sugardaddys pastasalat!

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg har svært ved at opstille en målstætning og forventning til den kommende sæson, da der for mig stadig er mange ubekendte. Hvordan ser truppen ud? Har vi stadig Pione? Har vi kvalificeret os til europæsik gruppespil? Hvordan ser vores konkurrenter ud?

Som tingene er lige nu, er det alt overskyggende mål for klubben at deltage i et gruppespil, og derfor tror jeg også man forstærker truppen derefter. Hvis vi gør det, synes jeg målet igen i år skal være at spille med om mesterskabet, og så kunne jeg godt tænke mig, at vi også satsede lidt på pokalen, da det snart må være vores tur til at få den hjem i skabet.

Men som minumum er mine forventninger at den hedder top-3, og at vi også deltager i pokalen til foråret. Dette kan dog ændres, hvis vi kommer i gruppespil og samtidig gør det godt der.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Forventningerne til Brøndby som reel titeludfordrer må være kraftigt dalende. Tre runder inde i sæsonen er det selvfølgelig alt for tidligt at sige noget definitivt om slutstillingen, men de er immervæk distanceret med 9 point til os og måske til FCK.

Første trænerfyring kommer på Sjælland...

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Enig. Jeg er dog alvorligt bange for, at Glen kan blive fristet af de tilnærmelser, som Brøndby helt givet vil gøre sig.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lund7400 skrev:Enig. Jeg er dog alvorligt bange for, at Glen kan blive fristet af de tilnærmelser, som Brøndby helt givet vil gøre sig.
Det tror jeg ikke. For det første har Glen sagt, at han gerne vil holde pause (og naturligvis kan det være, at BIF kan få ham på andre tanker). For det andet, så er Glen gode venner med Thomas Frank, så tror ikke Glen vil være manden, som indirekte vipper ham af pinden. For det tredje tvivler jeg på, at Glen passer på den profil, som Jan Bech Andersen vil have på den kommende træner. Tror det skal være noget mere pompøst i stil med Laudrup (som jeg dog heller ikke tror de kan få, men så vil hele 2005-holdet jo næsten være samler igen).

JBT

Indlæg af JBT »

Det er heller ikke så vigtigt med kære Brøndby hvis vi selv formår at holde snuden i sporet og forsøger følge med FCK.
Må erkende at det ser ud til at de er sultne og af hvad jeg har set til dem, har de spillet fornuftige kampe på et højere niveau end os. Indtil videre.

Håber vi kan lægge på og presse dem langt hen i turneringen medmindre vi skal spille Europa. Det vil være større (historisk) end at tabe en suppe kamp i ny og næ.

I forhold til Randers egne forventninger ser det ud til at ramle lidt for tiden. Helt vildt for mange røde kort de formår at få.
Vi plejer jo ikke selv være bagefter med at placere os langt nede på fair play listen, men måske er skuden vendt her - det afgøre ofte kampe på vigtige positioner i sidste ende.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

JBT skrev:Det er heller ikke så vigtigt med kære Brøndby hvis vi selv formår at holde snuden i sporet og forsøger følge med FCK.
Må erkende at det ser ud til at de er sultne og af hvad jeg har set til dem, har de spillet fornuftige kampe på et højere niveau end os. Indtil videre.

Håber vi kan lægge på og presse dem langt hen i turneringen medmindre vi skal spille Europa. Det vil være større (historisk) end at tabe en suppe kamp i ny og næ.

I forhold til Randers egne forventninger ser det ud til at ramle lidt for tiden. Helt vildt for mange røde kort de formår at få.
Vi plejer jo ikke selv være bagefter med at placere os langt nede på fair play listen, men måske er skuden vendt her - det afgøre ofte kampe på vigtige positioner i sidste ende.
Meget enig. Mine forventinger til sæsonen påvirkes i høj grad af, at jeg forventer en titel til FCK. Hvis vi kan holde trit med dem langt hen i foråret, så vil jeg være mere end tilfreds ifht. Suppen. Det er samtidig under den forudsætning, at jeg ikke rigtig længere tror på at vi kommer nogen vegne i europa heller ikke ifht. EL.

Mathias

Indlæg af Mathias »

Jeg syntes jeg hører forskellige meldinger på hvor vi star såfremt APOEL slår os over 2 kampe. Har vi I så fald yderligere en mulighed for at kvalificere os til EL, eller er nedlag samlet mod APOEL = Europæisk exit?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mathias skrev:Jeg syntes jeg hører forskellige meldinger på hvor vi star såfremt APOEL slår os over 2 kampe. Har vi I så fald yderligere en mulighed for at kvalificere os til EL, eller er nedlag samlet mod APOEL = Europæisk exit?
Ved nederlag til Apoel ryger vi over i Europa-league playoff. Så en chance til.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber på at vi kan komme i blandt top 3 i denne sæson, dog kan en dårligere placering accepteres, hvis vi kommer i Europa-league gruppespillet. Min største frygt i denne sæson er, hvordan vi står rustet i forhold til de skader der er, samt dem som vil komme. Derudover er der jo karantænerne, som vi nok heller ikke undgår nogle af. Med Fck's vanvittige oprustning i dette transfervindue, med et transferbeløb på køb af spillere på 125 millioner, må jeg nok erkende, at så er vi sat gevaldigt bagud, men vi skal gøre alt for, at det bliver svært for dem, at få det danske mesterskab i år. Mit største ønske er, at vi får yderligere 2 nye spillere i truppen inden transfervinduet lukket, måske utopi at tro, men når man vil i Europa, så tit som det er udmeldt, så skal man også have en bred trup. Håber at vi for første gang i år vinder pokalturneringen. Den skal vi gå benhårdt efter i år.

Spicker

Indlæg af Spicker »

TrueWolfMidt skrev:Håber på at vi kan komme i blandt top 3 i denne sæson, dog kan en dårligere placering accepteres, hvis vi kommer i Europa-league gruppespillet. Min største frygt i denne sæson er, hvordan vi står rustet i forhold til de skader der er, samt dem som vil komme. Derudover er der jo karantænerne, som vi nok heller ikke undgår nogle af. Med Fck's vanvittige oprustning i dette transfervindue, med et transferbeløb på køb af spillere på 125 millioner, må jeg nok erkende, at så er vi sat gevaldigt bagud, men vi skal gøre alt for, at det bliver svært for dem, at få det danske mesterskab i år. Mit største ønske er, at vi får yderligere 2 nye spillere i truppen inden transfervinduet lukket, måske utopi at tro, men når man vil i Europa, så tit som det er udmeldt, så skal man også have en bred trup. Håber at vi for første gang i år vinder pokalturneringen. Den skal vi gå benhårdt efter i år.
Det skal så siges de 125 mil er siden 2013 hvor Ståle tog over igen, ikke bare for i år. Det er dog stadig ikke småpenge!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:Håber på at vi kan komme i blandt top 3 i denne sæson, dog kan en dårligere placering accepteres, hvis vi kommer i Europa-league gruppespillet. Min største frygt i denne sæson er, hvordan vi står rustet i forhold til de skader der er, samt dem som vil komme. Derudover er der jo karantænerne, som vi nok heller ikke undgår nogle af. Med Fck's vanvittige oprustning i dette transfervindue, med et transferbeløb på køb af spillere på 125 millioner, må jeg nok erkende, at så er vi sat gevaldigt bagud, men vi skal gøre alt for, at det bliver svært for dem, at få det danske mesterskab i år. Mit største ønske er, at vi får yderligere 2 nye spillere i truppen inden transfervinduet lukket, måske utopi at tro, men når man vil i Europa, så tit som det er udmeldt, så skal man også have en bred trup. Håber at vi for første gang i år vinder pokalturneringen. Den skal vi gå benhårdt efter i år.
De sidste udmeldinger jeg har hørt er at man mener truppen er på plads som det er nu. Kommer vi i et gruppespil så skal der købes 1-2 spillere mere. Selvflg vil evt spillersalg af eks Sisto eller Svia gøre at vi skal have erstatningskøb.

Jeg tvivler lidt på at vi får solgt Sisto i den her omgang, eftersom han stadig ikke er helt på niveau efter sin skade. Hans boldomgang har været kritisabel og han har vist at når modstandernes niveau stiger (APOEL og U21) så har han indtil videre sine begrænsninger. Det tager tid at komme på på tidligere niveau efter så lang en skadespause.

Min tvivl ligger dog ikke i om han stadig er interessant for udlandet, men i om han kan indbringe et beløb vi ikke kan sige nej til. Iflg rygterne så har Leicester lagt et bud på ca 60 mio for Amartey i FCK. Det vil være vildt for mig hvis Amartey kan indbringe et større beløb end Sisto.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

mousebreaker skrev:
De sidste udmeldinger jeg har hørt er at man mener truppen er på plads som det er nu. Kommer vi i et gruppespil så skal der købes 1-2 spillere mere. Selvflg vil evt spillersalg af eks Sisto eller Svia gøre at vi skal have erstatningskøb.

Jeg tvivler lidt på at vi får solgt Sisto i den her omgang, eftersom han stadig ikke er helt på niveau efter sin skade. Hans boldomgang har været kritisabel og han har vist at når modstandernes niveau stiger (APOEL og U21) så har han indtil videre sine begrænsninger. Det tager tid at komme på på tidligere niveau efter så lang en skadespause.

Min tvivl ligger dog ikke i om han stadig er interessant for udlandet, men i om han kan indbringe et beløb vi ikke kan sige nej til. Iflg rygterne så har Leicester lagt et bud på ca 60 mio for Amartey i FCK. Det vil være vildt for mig hvis Amartey kan indbringe et større beløb end Sisto.
Det synes jeg er i orden. Amartey er simpelthen en klassespiller, og kan spille flere positioner. P.t. er han en klasse over Sisto hvis de overhovedet kan/skal sammenlignes.
Hvis det er rigtigt at der ikke kommer flere nye håber jeg at man allerede nu forbereder sig til næste års kval. kampe, så vi er klar, da vi jo indtil videre ikke har vist at vi kan matche hold fra andre ligaer.

Besvar