mnm123 skrev:Kampen viste tydeligt at vi har spillere som mangler kamp træning, så please spil med de 11 som spiller Tirsdag spille Fredag, alt for mange mangler kampe og fysik så ud at spille med dem.
Tja, Sparv er en af dem, der har spillet flest kampe her i starten af sæsonen (fuld tid på nær i den første kamp mod Lincoln), og han så godt nok skidt ud i går. Så endda ud til, at han havde krampe i læggen til sidst.
Hvis du har prøvet at spille fodbold på højt niveau, så vil du nok have oplevet, at det er temmelig hårdt at spille to kampe på en uge.
Hvad kalder du højt niveau ? Jeg har spillet 1. division for Ove P og der var ingen undskyldninger for ikke at kunne klare sådan et program. Jeg mener for at komme ind i kamp mekanismerne og lære hinanden i forsvaret for de går galt af mange bolde og står skidt for hinanden i mange situationer som kun kan gøres bedre ved at spille kampe med hinanden.
He-he ja, det er højt niveau. Selvfølgelig skal spillere kunne klare at spille et sådant program, men ekspemplet med Sparv viser også, at selvom man har spillet næsten fuld tid indtil videre, så elimnerer det ikke fejl. Tror faktisk at trætheden spillede ind hos ham, det så lidt sådan ud. Erik har også spillet mange kampe på det seneste, alligevel laver han en stor brøler - han så dog ikke træt ud.
Du kan dog godt have en pointe i forhold til vores opspil, som haltede i går. Her er det tydeligt, at vi ikke er 100% spillet sammen endnu.
Niels-Christian Holmstrøm: Jeg forstår ikke rigtig, hvad de mener med læreproces. Hvis det er første gang, man kommer ud og spiller europæiske kampe, kan det være, man ikke ved, hvad det handler om, men det burde de vel vide.
Men må indrømme jeg er enig med ham. Hvad er det for lærepenge vi har behov for? Vi har da som han siger spillet flere europæiske kampe efterhånden. Det er en tynd undskyldning for ikke at være tilstrækkelig klar på dagen?
Svagstrøm har ret i det han siger her.. Masser af pop smarte stikpiller dog. Svagstrøm hader FCM og det lægger han ikke skjul på. Men hvornår har vi sidst hørt fra det gamle fjols? Hvor var alle de bitre og nedladende udmeldinger sidste år?
Når det er sagt så gider jeg sgu heller ikke den der retorik med lærepenge. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg godt kan lige Steinlein. Men at fyre sådan en gang øregas af med at det var fremskridt ifht til katastrofen 0-3 hjemme. Det gider jeg simpelthen ikke høre på. Det er for lamt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Niels-Christian Holmstrøm: Jeg forstår ikke rigtig, hvad de mener med læreproces. Hvis det er første gang, man kommer ud og spiller europæiske kampe, kan det være, man ikke ved, hvad det handler om, men det burde de vel vide.
Men må indrømme jeg er enig med ham. Hvad er det for lærepenge vi har behov for? Vi har da som han siger spillet flere europæiske kampe efterhånden. Det er en tynd undskyldning for ikke at være tilstrækkelig klar på dagen?
Svagstrøm har ret i det han siger her.. Masser af pop smarte stikpiller dog. Svagstrøm hader FCM og det lægger han ikke skjul på. Men hvornår har vi sidst hørt fra det gamle fjols? Hvor var alle de bitre og nedladende udmeldinger sidste år?
Når det er sagt så gider jeg sgu heller ikke den der retorik med lærepenge. Det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg godt kan lige Steinlein. Men at fyre sådan en gang øregas af med at det var fremskridt ifht til katastrofen 0-3 hjemme. Det gider jeg simpelthen ikke høre på. Det er for lamt
Bare lige til orientering, så betalte FCK europæiske lærepenge så sent som i efteråret: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 290137.ece
Så Holmstrøm må virkelig være arrig på Ståle, når han efter 9 gruppespil i træk stadig taler om lærepenge. Det er da trods alt en smule mere erfaring end vi har.
Holmstrøms retorik er meget indebrændt, og det er tydeligt, at han længe har sparret op og ventet på en mulighed for at komme ud med lidt FCM-bashing. Fred være med det.
Alle er skuffet, inklusiv undertegnet på grund af et skuffende resultat. Det virker så typisk Midtjylland(bortset fra i sidste sæson) at tabe på dumme fejl. Gid vi kunne spille kampen om igen for så kunne resultatet meget vel være blevet anderledes(Benham kan sikkert regne de rette sandsynligheder for 1, X eller 2 ud baseret på kampens statistikker). Dog synes jeg kritikken - medierne inklusiv - af vores præstation er for voldsom(det hænger dog sikkert sammen de udmeldte høje ambitioner – så står folk som bl.a. Holmstrøm klar til at hakke til, når vi fejler).
For rent spillemæssigt er vi fuldt på højde med APOEL i denne kamp, og over 90 minutter ser jeg en fuldstændig lige kamp, hvor de er bedst i første halvleg, og vi er det i den anden. Jeg har 3 store chancer til dem – alle efter personlige fejl, hvoraf de kynisk scorer de to kasser. Vi har ligeledes 3 store chancer samt en række giftige standardsituationer, hvor de er under tryk. Vi scorer efter en af disse. Alt i alt en meget lige kamp, som lige så godt kunne have endt uafgjort eller måske endda med en snæver hjemmesejr, hvis vi havde haft heldet på vores side, og De Vincenti f.eks. ikke lige skulle sparket en bold ind, som jeg ikke tror han altid sender i kassen. Omvendt var en udesejr heller ikke ufortjent.
I åbent spil holder vi dem reelt set fra chancer – bortset fra når vi laver nogle idiotiske personlige fejl af spillere, der ikke dummede sig på denne måde i sidste sæson(vel bortset fra Eriks mod FCK), og skaber selv chancer, som vi normalt bør sparke ind. Nogen gange glider Gerard også i bolden eller Higuain brænder et vigtigt straffe. Nogle gange bliver man straffet for disse personlige fejl, og andre gange gør man ikke. Sådan er det nogle gange i fodbold, og denne gang blev vi gang på gang straffet ubønhørligt ved personlige fejl og manglende coolness. Derfor er det hele bare sort i dag.
Det er bare pisseærgerligt, at det skulle ske i denne utrolige vigtige kamp, og det er skide ærgerligt, at de ukarakteristiske personlige fejl skulle komme netop i denne kamp, fordi vi bestemt havde chancen for at opnå et ganske fornuftigt resultat, hvis ikke dette var sket. Marginalerne i afgørende situationer var ikke på vores side denne gang(som mod Sønderjyske eller kampe i sidste sæson), og de havde en af de dage, hvor chancerne blev udnyttet iskoldt.
Jeg er enig i, at den passive start virkede underlig, da vores besungne DNA er et aggressivt og højt pres på hjemmebane. Havde det dog ikke været på grund af to store tåbelige kogere i første halvleg, så havde JT sluppet fra denne taktik, og første halvleg var vel bare gået over i historien som chanceløs, målløs og pisse kedelig, men det havde bestemt også været fin nok. Rent resultatmissægt. Jeg savnede dog i den grad Baks vilje, attitude og engagement til at gå forrest i netop første halvleg. Han var i den grad en savnet mand!
Polles mål giver os vel 5-10 % chance for videreavancement, selvom det bliver utrolig svært i deres brandvarme heksekedel. Dog er jeg bestemt ikke skræmt over deres spillemæssige niveau(man kan dog frygte, at de kan hæve det på deres bane), men hvis OB kan gå videre med sejr på Bernabeu, Brøndby kan gå videre med sejr på Anfield og Brøndby ligeledes kan tabe 1-3 hjemme, men gå videre med en 5-0 sejr på udebane over Karlsruhe, så er det ikke endegyldigt umuligt, hvis vi rammer en af de dage, hvor vi er skarpe foran kassen og eliminere de personlige fejl. Fordelen er, at vi kommer ned som underdogs, og alle har afskrævet os, hvilket er ganske fint. Jeg kan sagtens se os score efter standarder mod APOEL, da deres målmand virker usikker ude i feltet. Måske vi skulle tage Paul med på bænken til denne kamp som en joker i slutfasen?
På den positive side er det tydeligt at se, at Kian er et rigtig godt køb, og jeg synes også Royer havde et rigtig fint indhop. Klart det bedste vi har set til ham. Pusic var også rigtig god, og for mig er det største kritikpunkt af JT vel, hvorfor fanden Urena skulle ind i stedet for Duncan. Hvad var pointen heri?
@THenry: fuldstændig enig. Jeg synes generelt kritikken har fået lidt for frit løb. Når EB bruger overskriften "FC Megapinlig", så skal man altså huske, at vi - fraset de personlige fejl - spiller en meget lige kamp, mod et hold som hverken er Gorija, Dila Gori eller andre af de hold, som danske hold vitterligt har blameret sig imod.
Hvis man genser kampen, er der ikke noget, som gør, at man ikke skal tro på, at vi kan vinde 2-0 i returen. Vi blev ikke nedspilet af et klassemandskab. Vi spillede en lige kamp. Udfordringen for returkampen er naturligvis, ar Apoel traditionelt er en del bedre på hjemmebane. Vores udfordring er så at sørge for, at de også skal være det, for at gå videre denne gang.
jeg kunne også godt tænke mig at se Thorup rejse sig fra bænken og råbe lidt af spillerne når han kan se at det er alt for passivt og alt for langsommeligt. For lidt løb uden bold osv.
Så må han sgu godt blive ilter på sidelinjen og bliver en indpisker for holdet. I stedet for at vente til pausen.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Problemet er jo netop(!) at de personlige fejl som bliver ved med at dukke op når virkelig gælder, og det flere år i træk tilmed.
Hvis man tager de farvet briller af skal man godt nok være snæversynet for ikke at se vi har et stykke op til dette niveau fortsat.
Sparv mente i hans interview efter kampen i går at bortset fra afleveringen til målet (hvilket var helt galt i sig selv) havde han ikke lavet nogle fejl og følte han var godt med. Tænkte straks hvilken kamp han havde set.
Jeg ved godt at det skaber røre i andedammen, men selv sæsonens bedste mand indtil nu, blev kørt over på den midtbane.
Glem store dele af 2. halvleg, for selvfølgelig får vi mere spilovertag osv. når modstanderen har et mere end brugbart resultat efter 45 min.
Vores hold spiller kort sagt ikke hurtigt nok, mangler afgørende kynisme, og spiller til tider (igen) med hovedet under armen i defensiven. Fejl er ikke bare fejl men en konstant rutine for nogle spillere efterhånden. Så kan man tolke hvad man vil heraf.
Det skær sgu i hjertet at det skal være lige ved og næsten for vores klub hver gang.
JBT skrev:Det skær sgu i hjertet at det skal være lige ved og næsten for vores klub hver gang.
Aj den der kan vi altså ikke bruge mere. Vi er Danske mestre for dælen da
Vi er jo hverken dårligere eller bedre end de andre danske hold, der er ingen danske hold som præsterer stabilt europæisk.
vi er da yderst stabile
Vores resultater mod seedede hold i europa
Hjemme kampe: 9
Samlet målscore: 4 - 20!
point antal: 1
Vi har aldrig scoret mere end 1 mål i en kamp på hjemmebane mod en seedet modstander. Har holdt nullet een gang og modstanderen til 1 scoring een gang !!!
Udekampe: 8
Samlet målscore: 8 - 17
point antal: 6
2 sejre hvor vi begge gange spillede til nul. Ellers har modstanderne scoret 2+ mål hver gang.
FCM2000 skrev:sparv, Andersson, poulsen var elendige.
Andersson var da god? Han var involveret i eller bagmand til de eneste fornuftige angreb, vi havde op til sin udskiftning. Først derefter gik det rigtig galt. Det er sgu rimelig patetisk at klandre Andersson for sin indsats.
Kent skrev:@THenry: fuldstændig enig. Jeg synes generelt kritikken har fået lidt for frit løb. Når EB bruger overskriften "FC Megapinlig", så skal man altså huske, at vi - fraset de personlige fejl - spiller en meget lige kamp, mod et hold som hverken er Gorija, Dila Gori eller andre af de hold, som danske hold vitterligt har blameret sig imod.
Hvis man genser kampen, er der ikke noget, som gør, at man ikke skal tro på, at vi kan vinde 2-0 i returen. Vi blev ikke nedspilet af et klassemandskab. Vi spillede en lige kamp. Udfordringen for returkampen er naturligvis, ar Apoel traditionelt er en del bedre på hjemmebane. Vores udfordring er så at sørge for, at de også skal være det, for at gå videre denne gang.
Nu er Jan Kalborg bestemt ikke en af mine yndlingseksperter, da han generelt lukker meget intetsigende og snæversynet varm luft ud, men dette er i mine øjne et eksempel på mediernes bagkloge tolkninger: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/europa ... bage-i-fck
Skal ærlig indrømme, at jeg ikke fulgte 100% med i FCKs kamp, men min umiddelbare forklaring på forskellen i resultat mellem FCK og FCM, handler i højere grad om forskellen i niveau på modstanderne end på forskelle mellem FCK og FCM. FCK lavede nøjagtig samme børnefejl som FCM og forærede chancer væk, men deres modstandere scorede bare ikke på dem. FCK spillede en dårlig kamp og var meget heldige med resultatet.
Nu er Jan Kalborg også den absolut dårligste af samtlige såkaldte eksperter. Med afstand den dårligste i min bog. Han skal dog roses for at have fastholdt den position gennem mange år