optakt CL: FCM vs. Apoel

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: optakt CL: FCM vs. Apoel

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev: Ankersen meldte i går ud at målet om kval hvert 2. år var over en 10 årig periode.
Man kunne da håbe at vi snart kom i gang for jeg tror der er mange som griner af FC Midtjylland når det kommer til internationalt snit og de høje forventninger år efter år.

Nogle gange kan det være sundt at se indad og skrue en smule ned for arrogancen udadtil. Personlig holdning.

Tror jeg godt du kan glemme alt om så længe bestyrelsesformanden hedder Rasmus Ankersen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Jeg synes kampen igår viser at vi ikke er kommet ret meget længere end sidste år mod Panathinaikos. Men det synes spillerne selv (ES)

De fejl vi laver igår er måske tegn på usikkerhed som egentlig ikke burde være tilfældet med den trup vi har. At det så er de erfarne der laver mega fejl er heller ikke godt.

JT kan jo ikke gøre noget ved personlige fejl, og synes egentlig kritikken skal rettes mod de spillere som skulle bære holdet igennem sådan en kamp.

Hvis vi ser på kampen skaber Apoel ikke en eneste chance selv. Dahlin har ikke en redning. Vi giver dem selv chancerne. Derfor tror jeg også vi kan gøre noget ved dem på Cypern for så gode er de heller ikke, men vi har mange ting imod os både temperatur, tilskuere og resultatet.

Noe

Indlæg af Noe »

Der kan I se, FCMReal havde ret hele tiden - det er alt sammen Eriks skyld ;)
mousebreaker skrev:
Nu er det ikke sådan at jeg vil plædere for "fyr Thorup" eller noget i den stil. Manden har haft 5 kampe på 15 dage og ingen tid til at sætte sit præg på træningen. Det vil han formodentlig først få i vinterpausen. Det er uheldigt og det er en situation som udelukkende skyldes Glen. Ret træls situation han har sat klubben i ved at skride på det absolut mest uheldige tidspunkt overhovedet for klubben. JT skal have en reel chance. Dermed ikke sagt at man ikke må stille spørgsmålstegn ved det han foretager sig.
Jeg er meget på linje her, det er alt for tidligt at dømme Thorup. Til gengæld synes jeg det skinnede igennem i går, at det er en træner, som mangler erfaring. Jeg synes det er rimeligt, at kritisere hans taktiske udlæg. Især fordi Apoel ikke er ukendt for danske hold.

Nu er der tilbage at se fremad. Vi er ude af CL, men ikke Europa. For en gangs skyld kan vi profitere hurtigt af de dyre lærepenge, vi konstant smider, når vi spiller internationalt. Paradoksalt er det de store profiler (Erik, Sparv, Kian, Pusic, Pione) der tilsyneladende har mest at arbejde med.

Til gengæld synes jeg også, at der var gode ting. Vi spiller efter min mening en rigtig god anden halvleg, hvor den offensive del fungerede bedre end længe. Faktisk i perioder noget af det spillemæssigt bedste i 2015 (og det siger måske ikke så meget). Og så synes jeg, at man kan fremhæve især Rømer og Royer for en rigtig god kamp. Det her hold skal nok finde sine ben igen. Det kræver rimeligvis bare lidt tid.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
Stoffer skrev:
Iøvrigt må jeg gå i retten med alle jer der nu altid har kunne se at Thorup ikke var den rigtige osv. - det er nyt for mig, at så mange kunne se det så klart. Jeg mindes ikke en Thorup tråd hvor alle var så klare i spyttet. Sorry, drilleri. Min pointer er bare: En del af den succes Glen nød var i mine øjne qua den kontinuitet som vi fik opbygget både Thorup og klubben bør tillades arbejdesro i al fald et stykke tid. Og: Jeg synes at det er spillerne som fejler igår ikke Thorup (selvom det naturligvis i et omfang er kunstigt at adskille)
Du har misset Ny cheftræner tråden kan jeg regne ud. Der var mange kritiske røster over det træner valg. Deriblandt fra undertegnede som synes JT var en katastrofe under U21-EM. Vi må dog nok se i øjnene at så længe klubben ønsker at cheftræneren ikke skal have veto-ret overfor nye spillere, så bliver det svært at finde trænere på den hylde man egentlig ønsker. JT blev i dagspressen set som 5-6 valg og det tror jeg er rigtigt. Et kompromis vi må leve med. Der er bare det med kompromiser, at de sjældent er optimale.
Åbenbart, hehe. Ej, jeg tænker bare at der er forskel på den dengang berrettigede kritik og bekymring som så for nogen allerede er lige ved at udvikle sig til "fyr Thorup". Hvilket også er grunden til at jeg skriver at folk er blevet mere klare i spyttet end dengang.

Jeg synes kritikken er meget voldsom her i tråden henset til at jeg ikke synes dette nederlag kan placeres entydigt hos Thorup, det er også i høj grad spillerne jeg synes ikke dukker tilstrækkeligt op (du beskriver det flot nedenfor). Jeg plæderer nok mest af alt for tålmodighed på nuværende tidspunkt i sæsonen, hvor det værste vi kan gøre er at overreagere. Kampen viste med al tydelighed at vi har langt vej igen, hvilket må tages til efterretning både hos klub og fans. Jeg tror faktisk det kan være sundt at vi bliver dukket - som JBT skriver, så må vi se indad og jeg synes netop vi, særligt ved Steinlein og tildels Ankersen har været lige rigelig kradsbørstige i retorikken.
mousebreaker skrev: Nu er det ikke sådan at jeg vil plædere for "fyr Thorup" eller noget i den stil. Manden har haft 5 kampe på 15 dage og ingen tid til at sætte sit præg på træningen. Det vil han formodentlig først få i vinterpausen. Det er uheldigt og det er en situation som udelukkende skyldes Glen. Ret træls situation han har sat klubben i ved at skride på det absolut mest uheldige tidspunkt overhovedet for klubben. JT skal have en reel chance. Dermed ikke sagt at man ikke må stille spørgsmålstegn ved det han foretager sig.

Jess Thorup kan ikke gøre for de fejl spillerne begår på banen. Jeg synes han stillede det helt rigtige hold. Olsson i stedet for Royer synes jeg var udmærket ifht hvad Royer har vist indtil nu. Fejlen som han lavede bestod efter min mening i at vi stod alt for lavt og gav APOEL al den tid og ro de skulle have for at bygge op, og smide nerverne. Det er jo ikke kun os der kan få nerver på. Nogle gange er det også bare bedst at spille aggressivt frem for passivt når man er nervøs. Giver måske et gult kort eller to tidligt i kampen, men sådan er det. Til gengæld får man også flere dødbold situationer. I min verden vandt APOEL stort på trænerbænken.
Jeg er ganske enig.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Stoffer skrev:Åbenbart, hehe. Ej, jeg tænker bare at der er forskel på den dengang berrettigede kritik og bekymring som så for nogen allerede er lige ved at udvikle sig til "fyr Thorup". Hvilket også er grunden til at jeg skriver at folk er blevet mere klare i spyttet end dengang.
Nu skal vi vel heller ikke gøre det værre end det er. Nogle folk sætter spørgsmålstegn ved den Defensive start på en hjemmebane hvor vi ellers i vores styrker, aggressivitet og højt pres, højt på banen har bygget en stærk hjemmebane op. Den defensive tilgang med 11 mand på egen bane halvdel virkede ikke for de gange Glen (bla. vores senest euro kamp) han prøvede det og det virkede sjovt nok heller ikke i går, for Thorup. Vi kan ikke bare forsvare et resultat hjem over 90+ min. At det så er personlige fejl og dårligt niveau fra vores bærende kræfter, kan Thorup jo ikke gøre noget ved.
Jeg synes kritikken er meget voldsom her i tråden henset til at jeg ikke synes dette nederlag kan placeres entydigt hos Thorup, det er også i høj grad spillerne jeg synes ikke dukker tilstrækkeligt op (du beskriver det flot nedenfor). Jeg plæderer nok mest af alt for tålmodighed på nuværende tidspunkt i sæsonen, hvor det værste vi kan gøre er at overreagere. Kampen viste med al tydelighed at vi har langt vej igen, hvilket må tages til efterretning både hos klub og fans. Jeg tror faktisk det kan være sundt at vi bliver dukket - som JBT skriver, så må vi se indad og jeg synes netop vi, særligt ved Steinlein og tildels Ankersen har været lige rigelig kradsbørstige i retorikken.
Der er vel heller ingen der entydigt placerer kritikken hos Thorup ? tror godt jeg tør tale for alle og sige at folk er enige om at det en stor del af spillerne leverede er under al kritik. Jeg syntes ikke kritikken er voldsom. Folk sætter spørgsmålstegn ved og forstår ikke den defensive start, hvor alle mand er på egen bane halvdel og overlader al initiativ til Apoel. Nu var det så Thorup der var træneren bag, kritikken var der også de gange Glen prøvede lignende og fejlede. Personligt har jeg altid syntes at starte så defensivt ud som igår på hjemmebane, med en trup der aldrig i sine dage har kunnet forsvare et resultat hjem er hovedrystende. Så er det sådan set ligemeget om træneren hedder Thorup, Glen eller Mourinho.
Ravnen skrev:(og Glen.. ja det er næsten fy at sige det??)
Ikke noget fy i det. Tror personligt bare ikke på at Glen havde ændret det store. Glen har også op til flere gange startet ud i lignende defensive tilgang, som Thorups tropper igår uden succes, bla. i europakampe.

I returkampen er vi nødt til at satse på at score hurtigt, så kampen kan blive åben igen.
Enig.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Så vigtigt er det jo heller ikke at score tidligt i returen. Vi skal bare først og fremmest ikke lukke mål ind.

Hvis vi starter som i anden halvleg med fokus og aggressivitet minus vores dårlige afleveringer på midten, er vi kommet godt igang.
Så kan vi altid åbne mere op senere. Det er vigtigt ikke at indkassere mål tidligt. Den er rar at have som buffer senere, hvis vi skal gå gung-ho efter mål nr to

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Svagstrøm i medierne: http://www.bold.dk/nyt/fck-boss-forstaa ... forklaring
Niels-Christian Holmstrøm: Jeg forstår ikke rigtig, hvad de mener med læreproces. Hvis det er første gang, man kommer ud og spiller europæiske kampe, kan det være, man ikke ved, hvad det handler om, men det burde de vel vide.
Men må indrømme jeg er enig med ham. Hvad er det for lærepenge vi har behov for? Vi har da som han siger spillet flere europæiske kampe efterhånden. Det er en tynd undskyldning for ikke at være tilstrækkelig klar på dagen?

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg er enig med Holmstrøm i at det er helt til grin.
Det vælter efterhånden ind med dårlige undskyldninger alle steder fra i klubben, i stedet for at se indad og erkende at der skal noget andet til, eller at men ikke er gearet til det setup.

Det var drenge mod mænd i går, og det der efterhånden nu sker hvert år, kan absolut ikke forsvares længere.

Vi er forresten useedet i EL turneringen, så det er vist bare at se langt herefter. Fenerbahce eller Shakhtar vil f.eks. være knap så sjov at løbe ind i.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:Svagstrøm i medierne: http://www.bold.dk/nyt/fck-boss-forstaa ... forklaring
Niels-Christian Holmstrøm: Jeg forstår ikke rigtig, hvad de mener med læreproces. Hvis det er første gang, man kommer ud og spiller europæiske kampe, kan det være, man ikke ved, hvad det handler om, men det burde de vel vide.
Men må indrømme jeg er enig med ham. Hvad er det for lærepenge vi har behov for? Vi har da som han siger spillet flere europæiske kampe efterhånden. Det er en tynd undskyldning for ikke at være tilstrækkelig klar på dagen?
Enig, Steinlein og jess prover at beskytte sig selv.
Hvis Erik tror han skal saelges til storklub i Europa, saa skal det vaere bedre. Gang paa gang saa svigter han I de her kampe.

sparv, Andersson, poulsen var elendige.

Andersson bekymre mig, skader paa skader holder ham fra topformen.

en Falk fra OB kunne vaere en god substitut

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

35 europæiske kampe har vi spillet. Lærepengene må snart være brugt op :) http://www.bt.dk/superligaen/skuffelse- ... d-i-europa

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Kampen viste tydeligt at vi har spillere som mangler kamp træning, så please spil med de 11 som spiller Tirsdag spille Fredag, alt for mange mangler kampe og fysik så ud at spille med dem.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

mnm123 skrev:Kampen viste tydeligt at vi har spillere som mangler kamp træning, så please spil med de 11 som spiller Tirsdag spille Fredag, alt for mange mangler kampe og fysik så ud at spille med dem.
Tja, Sparv er en af dem, der har spillet flest kampe her i starten af sæsonen (fuld tid på nær i den første kamp mod Lincoln), og han så godt nok skidt ud i går. Så endda ud til, at han havde krampe i læggen til sidst.
Hvis du har prøvet at spille fodbold på højt niveau, så vil du nok have oplevet, at det er temmelig hårdt at spille to kampe på en uge.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

hviid skrev:
mnm123 skrev:Kampen viste tydeligt at vi har spillere som mangler kamp træning, så please spil med de 11 som spiller Tirsdag spille Fredag, alt for mange mangler kampe og fysik så ud at spille med dem.
Tja, Sparv er en af dem, der har spillet flest kampe her i starten af sæsonen (fuld tid på nær i den første kamp mod Lincoln), og han så godt nok skidt ud i går. Så endda ud til, at han havde krampe i læggen til sidst.
Hvis du har prøvet at spille fodbold på højt niveau, så vil du nok have oplevet, at det er temmelig hårdt at spille to kampe på en uge.
Hvad kalder du højt niveau ? Jeg har spillet 1. division for Ove P og der var ingen undskyldninger for ikke at kunne klare sådan et program. Jeg mener for at komme ind i kamp mekanismerne og lære hinanden i forsvaret for de går galt af mange bolde og står skidt for hinanden i mange situationer som kun kan gøres bedre ved at spille kampe med hinanden.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sparv lavede for mig at se 1 fejl i hele kampen, og vel nok hans første fejl af den kaliber i hans tid i FCM. Jeg synes ikke han så så skidt ud, men vi spillede forkert, vi skulle spille fremad på hjemmebane, vi stod for langt tilbage og så sker sådan nogle fejl.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Har lige genset kampen og Sparv lavede flere kæmpe fejl. Han er skyld i målet, han mister bolden midt på banen der udover, han forærer dem bolden i 2. Halvleg, som igen kunne have kostet mål. Han har op til flere håbløse afleveringer.

Han var med afstand den dårligste spiller i går.

Besvar