Jeg er skuffet, men egentlig ikke overrasket. Man kan ikke lave så mange fejl i europa
optakt CL: FCM vs. Apoel
Re: optakt CL: FCM vs. Apoel
Apoel er flere klasser bedre end os. Måske har vi bolden mere i anden halveg, og måske kommer vi frem til chancer. Men i de afgørende situationer, både offensivt og defensivt, er de altså langt bedre. Tim Sparv er en katastrofe i dag, Olsson er for klejn til europæiske kampe og vores anfører laver en kæmpe brøler.
Jeg er skuffet, men egentlig ikke overrasket. Man kan ikke lave så mange fejl i europa
- FCM Fan nr. 1
Største fejl var taktikken..... Hjemmebanefordelen pisset væk. Satme SKANDALØST....aldrig igen skal vi prøve at spille til nul hjemme......Noerum skrev:Apoel er flere klasser bedre end os. Måske har vi bolden mere i anden halveg, og måske kommer vi frem til chancer. Men i de afgørende situationer, både offensivt og defensivt, er de altså langt bedre. Tim Sparv er en katastrofe i dag, Olsson er for klejn til europæiske kampe og vores anfører laver en kæmpe brøler.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
Naturligvist elendigt at tabe denne kamp, men jeg synes mest det handler om måden vi gjorde det på. Det er vanvittigt, at to af vores bedste spillere forærer dem sejren. Sparv spiller jo sin med afstand mest elendige kamp i FCM-trøjen nogensinde.
Set over hele kampen skaber Apoel kun chancer, når vi forærer dem til dem, og vi skaber 4-5 store chancer, som burde være omsat i mindst 2-3 scoringer.
Det er simpelthen ikke godt nok, at vi er så uskarpe i begge ender af banen, i lige nøjagtig denne kamp.
Set over hele kampen skaber Apoel kun chancer, når vi forærer dem til dem, og vi skaber 4-5 store chancer, som burde være omsat i mindst 2-3 scoringer.
Det er simpelthen ikke godt nok, at vi er så uskarpe i begge ender af banen, i lige nøjagtig denne kamp.
det bedste forsvar er at angribe, mere rigtigLupus1999 skrev:Jeg fatter hat af, at vi stiller os så defensivt op. Vi har aldrig kunne stille os ned og spille på et resultat.
De personlige fejl på egen banehalvdel kunne have været undgået, hvis man havde spillet på modstanderens banehalvdel eller havde haft bolden.
Den må falde tilbage på Thorup. Hvordan kan spillerne se så forkrampede ude.
-
Apoelistas
Sorry guys, but at the end of the day, we were the cynical ones tonight.
Tuesday night will be much tougher I'm afraid for your team. It is hot in our home...
Tuesday night will be much tougher I'm afraid for your team. It is hot in our home...
-
mousebreaker
De der personlige fejl på egen banehalvdel er til at blive vanvittig over. Dem kan Thorup ikke gøre så meget ved. Jeg mener dog at kritikken af hans taktiske oplæg er helt på sin plads. De fik alt for meget ro til at spille op bagfra og vi fik jo nærmest ikke en dødbold af samme årsag.
Jeg har ikke set nogen interviews efter kampen, men kan forestille mig at Thorup vil hænge sig i at vi skaber nok store chancer. Det var dog først efter vi var bagud med 2-0 på de to håbløse fejl. Vi fik ikke kreeret noget der bare lignede en chance mens vi spillede efter den lagte taktik. Og en sølle dødboldsituation. APOEL havde bolden stort set hele tiden. Mareridt at se på. Og ja - til syvende og sidst så hænger den her på Thorup. Hvorfor overrasker det mig ikke.....
Jeg har ikke set nogen interviews efter kampen, men kan forestille mig at Thorup vil hænge sig i at vi skaber nok store chancer. Det var dog først efter vi var bagud med 2-0 på de to håbløse fejl. Vi fik ikke kreeret noget der bare lignede en chance mens vi spillede efter den lagte taktik. Og en sølle dødboldsituation. APOEL havde bolden stort set hele tiden. Mareridt at se på. Og ja - til syvende og sidst så hænger den her på Thorup. Hvorfor overrasker det mig ikke.....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Hmm synes egentlig ikke at vi stillede så defensivt op når man ser på startopstillingen, Men enten er vi bange for Apoel eller også var var de bare en for stor mundfuld? Første halvleg var ikke meget værd. Det var som om at regnen generede os mere end cyprioterne. Vi mangler desuden hårdt Sly og Izu i dag (og Glen.. ja det er næsten fy at sige det??)
I returkampen er vi nødt til at satse på at score hurtigt, så kampen kan blive åben igen.
I returkampen er vi nødt til at satse på at score hurtigt, så kampen kan blive åben igen.
Nu var Glen jo heller ikke ligefrem et taktisk unikum - det var i mine øjne hans største svaghed, at han heller ikke var god til at sætte en taktik op mod hold, der kom frem mod os.
Jeg er absolut ikke fan af Jess Thorup, tværtimod mener jeg slet ikke han er den rette træner for FCM. I mine øjne var det bl.a. En stor fejl, , at han sparede så mange profiler mod SE. Vi er slet ikke så langt henne på sæsonen, at det er nødvendigt at spare spillerne fra kamp til kamp. Nu havde han så nogle spillere, der endnu ikke havde den rette føling i spillet, og som jo ikke helt har fundet hinanden igen ( og for de nyes vedkommende endnu).
Desuden er han godt igang med, at spille Duncan ud af holdet. I sådan en kamp som i går, mener jeg han skulle have været inde langt før, og ikke i stedet for Pusic, men i stedet for f.eks. Olsson, der slet ikke er klar til disse kampe.
Tag dig sammen Jess Thorup!
Jeg er absolut ikke fan af Jess Thorup, tværtimod mener jeg slet ikke han er den rette træner for FCM. I mine øjne var det bl.a. En stor fejl, , at han sparede så mange profiler mod SE. Vi er slet ikke så langt henne på sæsonen, at det er nødvendigt at spare spillerne fra kamp til kamp. Nu havde han så nogle spillere, der endnu ikke havde den rette føling i spillet, og som jo ikke helt har fundet hinanden igen ( og for de nyes vedkommende endnu).
Desuden er han godt igang med, at spille Duncan ud af holdet. I sådan en kamp som i går, mener jeg han skulle have været inde langt før, og ikke i stedet for Pusic, men i stedet for f.eks. Olsson, der slet ikke er klar til disse kampe.
Tag dig sammen Jess Thorup!
-
mousebreaker
Jeg mener heller ikke at vi stillede defensivt op. Men vi spillede med defensiv taktik. Normalt går vi helt op på modstanderens banehalvdel og presser boldholder, så de ikke får ro i opspillet. I går stod vi med alle spillere på egen banehalvdel og ventede på at APOEL selv kom ned. Jeg var ved at eksplodere af raseri da jeg så det, kan jeg godt indrømme. Den første halve time - inden scoringerne - var vi knap nok over midten med bolden. Det var så frustrerende at se på. Vi opgav vores største styrke på det taktiske alter.Ravnen skrev:Hmm synes egentlig ikke at vi stillede så defensivt op når man ser på startopstillingen, Men enten er vi bange for Apoel eller også var var de bare en for stor mundfuld?)
-
Badcompany
Man sidder med den samme frustation som under U21 EM hvis man så et par af de danske kampe med Jess i spidsen..
Jeg var skuffet med det samme jeg hørte det skulle være ham - ikke personligt, med mandskabpleje osv, men rent taktisk. Jeg synes bare ikke han lykkedes med de ting han foretager sig og jeg ser ikke hvor han vil hen.
APOEL med deres store europæiske erfaring så har vi været underdogs hele tiden. Ufatteligt at medier og herinde kan køre det op som vi skal gå videre osv osv osv.
Jeg var skuffet med det samme jeg hørte det skulle være ham - ikke personligt, med mandskabpleje osv, men rent taktisk. Jeg synes bare ikke han lykkedes med de ting han foretager sig og jeg ser ikke hvor han vil hen.
APOEL med deres store europæiske erfaring så har vi været underdogs hele tiden. Ufatteligt at medier og herinde kan køre det op som vi skal gå videre osv osv osv.
Vi er enige om, at vi ikke ramte dagen og at vi ikke fik udnyttet nogle af vores forcer, men at slagte Thorup for the taktiske, synes jeg er forfejlet. Vi starter rigtigt nok defensivt indstillet og er afventende. Men det synes jeg er ok. Så får spillerne lige mulighed for at mærke niveuet hos modstanderen. Det koster naturligvis på vores offensiv, men mon ikke tanken her har været at vores standarder kunne opveje dette langt hen ad vejen? Uanset, er det i hvert fald altid fornuftigt ikke at lade modstanderen få det berømte udebanemål.
Jeg synes faktisk, vi spillede en fornuftig kamp indtil Eriks fejl og at Sparv vælger kampen i går til at lave sin dårligste præstation til dato, er bare pokkers uheldigt.
Jeg er også smadder ærgerlig og forbandet, men come on - det er altså et rigtigt godt hold med nogle dygtige spillere. Det bliver meget svært derned, men mirakler sker i fodbold
.
/Cortez
Jeg synes faktisk, vi spillede en fornuftig kamp indtil Eriks fejl og at Sparv vælger kampen i går til at lave sin dårligste præstation til dato, er bare pokkers uheldigt.
Jeg er også smadder ærgerlig og forbandet, men come on - det er altså et rigtigt godt hold med nogle dygtige spillere. Det bliver meget svært derned, men mirakler sker i fodbold
/Cortez
Jeg er en smule uforstående omkring det voldsomme kritik af det taktiske oplæg. Jeg synes ikke det er taktikken der fejler, men netop en gruppe spillere som er nervøse og hvor de centrale figurer som skal træde i karakter i stedet begår store personlige fejl. Jeg skrev tidligere i tråden at jeg så kynisme som afgørende og jeg ser netop det som forskellen igår. Jeg synes ikke vi bliver udspillet, faktisk heller ikke i 1. halvleg, men APOEL har rutinen i denne type kampe og vi er simpelthen ikke vant til at der bliver afregnet med det samme når man begår store fejl.
Jeg skrev også tidligere i tråden at kampen på den centrale midtbane bliver afgørende og det synes jeg også blev tilfældet. APOEL presser særligt i 1. halvleg højt og det første pres formår vi ikke at spille os ud af og når det tilfældet så er det svært at være aggressiv som det efterlyses. Rigtig mange af problemerne igår kan hænges på Sparv - jeg føler med manden, som ved sit dårlige spil igår omvendt også viser at han er den spiller som får holde til at klikke og er uvurderlig vigtig når vi skal spille os ud af højt pres. Jeg kan være bekymret for hvordan vi i fremtiden overvinder hold, der emulerer APOELs taktiske oplæg i denne henseende.
Det er virkelig ærgerligt at vi mister Andersson så tidligt, da jeg også tror det skaber noget unødvendigt ekstra nervøsitet - men for pokker, det er ingen undskyldning med skader.
Jeg er dybt skuffet og anser det som umuligt at vi kan skabe et resultat ude. Det man kan håbe på er at hele FCM altså både organisation, trænerstab og spillere bruger denne dukkert til at bygge videre - jeg synes omvendt mange ovenfor der var nogle positive momenter at tage med. Træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen og det synes jeg i særdeleshed vi i FCM har brug for at blive mindet om ind imellem.
Iøvrigt må jeg gå i retten med alle jer der nu altid har kunne se at Thorup ikke var den rigtige osv. - det er nyt for mig, at så mange kunne se det så klart. Jeg mindes ikke en Thorup tråd hvor alle var så klare i spyttet. Sorry, drilleri. Min pointer er bare: En del af den succes Glen nød var i mine øjne qua den kontinuitet som vi fik opbygget både Thorup og klubben bør tillades arbejdesro i al fald et stykke tid. Og: Jeg synes at det er spillerne som fejler igår ikke Thorup (selvom det naturligvis i et omfang er kunstigt at adskille)
EDIT: Ooog Cortez kom mig i forkøbet.. Gode ord, Cortez.
Jeg skrev også tidligere i tråden at kampen på den centrale midtbane bliver afgørende og det synes jeg også blev tilfældet. APOEL presser særligt i 1. halvleg højt og det første pres formår vi ikke at spille os ud af og når det tilfældet så er det svært at være aggressiv som det efterlyses. Rigtig mange af problemerne igår kan hænges på Sparv - jeg føler med manden, som ved sit dårlige spil igår omvendt også viser at han er den spiller som får holde til at klikke og er uvurderlig vigtig når vi skal spille os ud af højt pres. Jeg kan være bekymret for hvordan vi i fremtiden overvinder hold, der emulerer APOELs taktiske oplæg i denne henseende.
Det er virkelig ærgerligt at vi mister Andersson så tidligt, da jeg også tror det skaber noget unødvendigt ekstra nervøsitet - men for pokker, det er ingen undskyldning med skader.
Jeg er dybt skuffet og anser det som umuligt at vi kan skabe et resultat ude. Det man kan håbe på er at hele FCM altså både organisation, trænerstab og spillere bruger denne dukkert til at bygge videre - jeg synes omvendt mange ovenfor der var nogle positive momenter at tage med. Træerne vokser som bekendt ikke ind i himlen og det synes jeg i særdeleshed vi i FCM har brug for at blive mindet om ind imellem.
Iøvrigt må jeg gå i retten med alle jer der nu altid har kunne se at Thorup ikke var den rigtige osv. - det er nyt for mig, at så mange kunne se det så klart. Jeg mindes ikke en Thorup tråd hvor alle var så klare i spyttet. Sorry, drilleri. Min pointer er bare: En del af den succes Glen nød var i mine øjne qua den kontinuitet som vi fik opbygget både Thorup og klubben bør tillades arbejdesro i al fald et stykke tid. Og: Jeg synes at det er spillerne som fejler igår ikke Thorup (selvom det naturligvis i et omfang er kunstigt at adskille)
EDIT: Ooog Cortez kom mig i forkøbet.. Gode ord, Cortez.
Det er da bare pinligt at man som FCM fan skal sidde og læse om hvordan at man bare brokker sig over VORES træner Thorup. Han har da helt sikkert sagt til spillerne at i skal lave to store personlige fejl og sagt til Sisto at når han kom helt fri for mål så skulle han bare ligge bolden tilbage til deres målmand i stedet for at sparke bolden i mål. Han siger jo også efter kampen at det ikke lykkedes med deres "FCMs" høje presspil, så i kan da være sikker på at det ikke er ham der har sagt til spillerne at de skulle stå så defensivt. Alle siger at vi skal støtte spillerne med sang og larm kampen igennem. Hvad så med at vi også prøver at støtte den træner vi nu engang har, alt andet er bare pinligt.
Nogle som ved hvem vi kan løbe ind i, i Europa Leauge play off?
Jeg syntes det er skamfuldt at vi endnu engang pisser en europæisk kamp væk på måden som i går. De personlige fejl skal fjernes - og mange spiller dumper big time på denne scene. Man må også rose modstanderen for at være klar i alle dueller fysisk og presmæssigt, være kyniske og stå stærkt bagud.
Mener ikke at vi lærer noget overhovedet, af alle de gange vi er røget ud. Alle de forskellige påstande med held, erfaring, dommeren, skader osv. skal bare pakkes væk. Materialet er bare ikke bedre.
Hvis ikke man efterhånden kan stå distancen, kan må godt pakke forhåbningerne væk meget hurtigt (gælder også EL)
Ankersen meldte i går ud at målet om kval hvert 2. år var over en 10 årig periode.
Man kunne da håbe at vi snart kom i gang for jeg tror der er mange som griner af FC Midtjylland når det kommer til internationalt snit og de høje forventninger år efter år.
Nogle gange kan det være sundt at se indad og skrue en smule ned for arrogancen udadtil. Personlig holdning.
Jeg syntes det er skamfuldt at vi endnu engang pisser en europæisk kamp væk på måden som i går. De personlige fejl skal fjernes - og mange spiller dumper big time på denne scene. Man må også rose modstanderen for at være klar i alle dueller fysisk og presmæssigt, være kyniske og stå stærkt bagud.
Mener ikke at vi lærer noget overhovedet, af alle de gange vi er røget ud. Alle de forskellige påstande med held, erfaring, dommeren, skader osv. skal bare pakkes væk. Materialet er bare ikke bedre.
Hvis ikke man efterhånden kan stå distancen, kan må godt pakke forhåbningerne væk meget hurtigt (gælder også EL)
Ankersen meldte i går ud at målet om kval hvert 2. år var over en 10 årig periode.
Man kunne da håbe at vi snart kom i gang for jeg tror der er mange som griner af FC Midtjylland når det kommer til internationalt snit og de høje forventninger år efter år.
Nogle gange kan det være sundt at se indad og skrue en smule ned for arrogancen udadtil. Personlig holdning.
-
mousebreaker
Du har misset Ny cheftræner tråden kan jeg regne ud. Der var mange kritiske røster over det træner valg. Deriblandt fra undertegnede som synes JT var en katastrofe under U21-EM. Vi må dog nok se i øjnene at så længe klubben ønsker at cheftræneren ikke skal have veto-ret overfor nye spillere, så bliver det svært at finde trænere på den hylde man egentlig ønsker. JT blev i dagspressen set som 5-6 valg og det tror jeg er rigtigt. Et kompromis vi må leve med. Der er bare det med kompromiser, at de sjældent er optimale.Stoffer skrev:
Nu er det ikke sådan at jeg vil plædere for "fyr Thorup" eller noget i den stil. Manden har haft 5 kampe på 15 dage og ingen tid til at sætte sit præg på træningen. Det vil han formodentlig først få i vinterpausen. Det er uheldigt og det er en situation som udelukkende skyldes Glen. Ret træls situation han har sat klubben i ved at skride på det absolut mest uheldige tidspunkt overhovedet for klubben. JT skal have en reel chance. Dermed ikke sagt at man ikke må stille spørgsmålstegn ved det han foretager sig.
Jess Thorup kan ikke gøre for de fejl spillerne begår på banen. Jeg synes han stillede det helt rigtige hold. Olsson i stedet for Royer synes jeg var udmærket ifht hvad Royer har vist indtil nu. Fejlen som han lavede bestod efter min mening i at vi stod alt for lavt og gav APOEL al den tid og ro de skulle have for at bygge op, og smide nerverne. Det er jo ikke kun os der kan få nerver på. Nogle gange er det også bare bedst at spille aggressivt frem for passivt når man er nervøs. Giver måske et gult kort eller to tidligt i kampen, men sådan er det. Til gengæld får man også flere dødbold situationer. I min verden vandt APOEL stort på trænerbænken.
@6097: Jeg tror ikke en skid på at JT ville spille med højt pres. Dertil stod spillerne for lavt og solidt i den første halve time. APOEL var favoritter over to kampe, javist. På grund af deres rutine. Men spiller for spiller er de ikke meget bedre end os. Hvis de overhovedet er det. Som Jesper Grønkjær sagde: APOEL ville helt sikkert IKKE kunne vinde DM guld.