optakt CL: FCM vs. Apoel
Re: optakt CL: FCM vs. Apoel
Hmmm. Jeg tror altså ikke rigtigt, at de her "brændtaler" eller hvad man skal kalde dem, virker. Det er lidt som når stadion speakeren opfordre til stemning, Det er lidt pinligt synes jeg. Jeg forstår godt, at klubben håber på stor opbakning, men det skal jo komme af passion og arrangement. Lad det nu komme selv, kommer det ikke, ja så er det sådan det er.
Udebaneafsnit, CC og Handelbanken tribuner er alle udsolgt, så glæder mig til at se samtlige sponsorer lave en "Fenerbache", når Kian kyler et langt indkast ind foran mål
Jeg håber også, at vi får udsolgt på Faxe Kondi og Sportsmaster. Det er sgu vigtigt, at alle er klar. Hvis vi skal videre, så er det i morgen vi skal give os selv et fantastisk udgangspunkt mod et hold, der forhåbentlig ikke er sammenspillet, og så håber jeg også, at kampens slutfase viser, at vi er i bedre form, og at vi kan finde samme kynisme som i Haderslev!
Allez allez allez oh!
Jeg håber også, at vi får udsolgt på Faxe Kondi og Sportsmaster. Det er sgu vigtigt, at alle er klar. Hvis vi skal videre, så er det i morgen vi skal give os selv et fantastisk udgangspunkt mod et hold, der forhåbentlig ikke er sammenspillet, og så håber jeg også, at kampens slutfase viser, at vi er i bedre form, og at vi kan finde samme kynisme som i Haderslev!
Allez allez allez oh!
Som lovet tidligere i dag, har jeg nu fået mit "interview" med en cypriotisk sportsjournalist om APOEL, spillerne og hans chancevurdering lagt på hjemmesiden.
Her er det direkte link til interviewet, som dog er på engelsk: http://cypernguiden.dk/fcm-champions-le ... POELs-favr
Her er det direkte link til interviewet, som dog er på engelsk: http://cypernguiden.dk/fcm-champions-le ... POELs-favr
-
Steffen am
Lækkert Mazter81, thumbs up herfra 
Fremragende med indsigt fra Cypern. Tusind tak for det. Det Lyder til, at de bakser med problemer, vi kan genkende i FCM. Mange ligheder i sæsonopstarten.
Fedt interview!Mazter81 skrev:Som lovet tidligere i dag, har jeg nu fået mit "interview" med en cypriotisk sportsjournalist om APOEL, spillerne og hans chancevurdering lagt på hjemmesiden.
Er der noget nyt fra Cypern vedr. APOELs trup til kampen?
Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside, men det kunne være interessant at vide om deres profiler(jf. journalisten) som Efrem, Aloneftis and Pardo er med i Herning?
@steffen
Tak
@noe
Ja, de er jo stadig bare i optaktsfasen og målmanden skadet er jo aldrig godt.
@thenry
Jeg tror aldrig, der er nogen, som har fundet hvad de søgte på en cypriotisk hjemmeside. Så du er helt sikkert ikke den første.
Jeg tror kun det er keeperen der er skadet, så resten er formentlig med i Herning
Tak
@noe
Ja, de er jo stadig bare i optaktsfasen og målmanden skadet er jo aldrig godt.
@thenry
Jeg tror aldrig, der er nogen, som har fundet hvad de søgte på en cypriotisk hjemmeside. Så du er helt sikkert ikke den første.
Jeg tror kun det er keeperen der er skadet, så resten er formentlig med i Herning
@Mazter81
Ja godt interview!
Og tak for link.
Ja godt interview!
Og tak for link.
Fedt med interview Matzer.
Det bekræfter jo også nogle af de ting vi allerede har snakket om. Særligt bliver jeg bekræftet i hvor vigtigt der at holde nullet, da interviewet giver mig det indtryk at det nærmest er umuligt at åbne et opgør mod APOEL der bare vil forsvare sig i egen hule. Med 0-0 hos kan de ikke på samme måde tillade sig at stå tilbage, hvilket jeg tror vi kan udnytte dernede med vores stil og spillere in mente.
Jeg er opkørt over dagens opgør, så det er måske at stramme den, men jeg synes aftenens kamp kan sammenlignes med en finale for os. Meget er tabt med et nederlag. Ja, ja, vi kan forsat nå EL-gruppespil, men så presses vi pludselig af transferdeadline og vores sti er meget mindre klar.
Også ifht. interviewet så bliver det virkelig, virkelig spændende at se hvem der vinder kampen om den centrale midtbane. Det er et sted på banen hvor vi også selv føler vi har en styrke og når APOEL har samme følelse, ja, så kan man ikke andet end forvente at der bliver gået til stålet fra begge sider inde centralt på banen. Det er virkelig nu at særligt Sparv og Poulsen (de meste centrale for denne kamp i kampen i min bog) skal vise at de er på toppen af deres karriere og har internationalt snit.
Det bekræfter jo også nogle af de ting vi allerede har snakket om. Særligt bliver jeg bekræftet i hvor vigtigt der at holde nullet, da interviewet giver mig det indtryk at det nærmest er umuligt at åbne et opgør mod APOEL der bare vil forsvare sig i egen hule. Med 0-0 hos kan de ikke på samme måde tillade sig at stå tilbage, hvilket jeg tror vi kan udnytte dernede med vores stil og spillere in mente.
Jeg er opkørt over dagens opgør, så det er måske at stramme den, men jeg synes aftenens kamp kan sammenlignes med en finale for os. Meget er tabt med et nederlag. Ja, ja, vi kan forsat nå EL-gruppespil, men så presses vi pludselig af transferdeadline og vores sti er meget mindre klar.
Også ifht. interviewet så bliver det virkelig, virkelig spændende at se hvem der vinder kampen om den centrale midtbane. Det er et sted på banen hvor vi også selv føler vi har en styrke og når APOEL har samme følelse, ja, så kan man ikke andet end forvente at der bliver gået til stålet fra begge sider inde centralt på banen. Det er virkelig nu at særligt Sparv og Poulsen (de meste centrale for denne kamp i kampen i min bog) skal vise at de er på toppen af deres karriere og har internationalt snit.
TY @project & stoffer
Jeg har i øvrigt lige skrevet til APOELs operations manager ang. billetter til returkampen. Skal forsøge at holde det opdateret, hvis det er relevant for nogle. Jeg kan i øvrigt se, at APOEL har arrangeret udebanetur.
De reklamerer stadig for billetter til turen til Herning på deres hjemmeside
Jeg har i øvrigt lige skrevet til APOELs operations manager ang. billetter til returkampen. Skal forsøge at holde det opdateret, hvis det er relevant for nogle. Jeg kan i øvrigt se, at APOEL har arrangeret udebanetur.
De reklamerer stadig for billetter til turen til Herning på deres hjemmeside
-
mousebreaker
.
Senest rettet af mousebreaker 28. jul 2015, 14:53, rettet i alt 1 gang.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Superfedt. Thumbs up til trænerteamet herfra. Tak for at dele med os der ikke er på facebook KentKent skrev:Fra Facebook, hvis ikke folk har set det:
Du er en del af taktikken!
LÆS VENLIGST DETTE:
Jess Thorup: Som 12. mand spiller du en afgørende rolle for os
Når stemningen på MCH Arena er allermest elektrisk, afgør det fodboldkampe for FC Midtjylland. Sådan var det, da FCM slog FCK 2-0 i mesterskabsduellen. Den dag bar et fyldt MCH Arena holdet frem i et opgør, FCM ikke kunne tabe.
Nu opfordrer FCM’s trænerteam tilskuerne på MCH Arena til at finde intensiteten fra FCK-kampen frem og sætte ild til den i forbindelse med FCM’s mange dødbolde.
”Dødboldene har det seneste år været et af vores vigtigste og farligste våben, og nu vil vi gerne inddrage publikum som en faktor i forbindelse med dødboldene,” siger FCM’s cheftræner Jess Thorup.
Praktisk betyder det, at tilskuerne på MCH i den grad skal i aktion, når FCM får frispark, hjørnespark eller indkast tæt på modstandernes straffesparksfelt.
”Helt konkret vil vi opfordre tilskuerne til at lave masser af larm, når vi får dødbolde i de positioner. Man kan klappe taktfast, man kan
rejse sig op, eller man kan lave samme råb som i forbindelse med en ”Fenerbahce”, hvor stemmerne stiger, indtil spilleren vinker, så det hele eksploderer i lyd og larm,” supplerer Brian Priske, der er FCM’s dødbold-professor.
Målet er, at vi sammen skal lægge maksimalt pres på modstanderne. De skal mærke, at der er noget særligt under opsejling. Og de skal fornemme, at vi alle tror, FCM måske scorer.
”Så når Pione eller Jakob står klar ved et direkte frispark, når Kian er klar til et langt indkast, eller når Jesper Lauridsen vinkler den ind på et hjørnespark, så skal modstanderne presses fra lægterne,” slår Brian Priske fast.
Vi kan ikke planlægge resultater, men når Heden står sammen,
kan vi præstere det, andre ikke troede, var muligt!
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Lidt mere optakt fra Cypern:
http://cyprus-mail.com/2015/07/28/apoel ... ns-league/
Jeg syntes at den her kamp er en svær størrelse og der virker til at være fokus på defensiven og at holde nullet, som i den grad er vigtigt. Men Vi har set hvordan hold har store problemer på cypern, hvor ikke mindst FCK og AAB har fået ørene i maskinen, så at holde nullet vil formentligt slet ikke være nok. Jeg tror at vi skal op og vinde med en 2-3 stykker idag for at stå med et godt udgangspunkt til returen, hvor vi må forvente at vi får det utroligt svært.
Derud over så tvivler jeg lidt på om vi overhovedet kan score de mål der skal til. Hvor vi med et hold der egentligt er startet fint defensivt, men utroligt svag offensivt og uhyre svært ved at skabe målchancer i åbentspil, endnu engang skal sætte vores lid til dødbolde og eller en sprudlende Sisto og det er yderst problematisk at vi ikke har mere at byde på.
Jeg tror og håber dog på at vi kan hente en sejr idag, så må vi se om den bliver stor nok til at stå imod med på Cypern. Vi skal ihvertfald op i et helt andet gear, end vi indtil nu har præsteret, her i opstarten, hvis vi skal gøre os forhåbninger om nogen form for gruppespil.
Ikke destro mindre ser jeg frem til kampen og håber at vi har hævet niveauet en tand eller to, for er det tilfældet kan vi sagtens byde vores gæster op til dans og sende dem hjem med en røvfuld
God kamp.

Derud over så tvivler jeg lidt på om vi overhovedet kan score de mål der skal til. Hvor vi med et hold der egentligt er startet fint defensivt, men utroligt svag offensivt og uhyre svært ved at skabe målchancer i åbentspil, endnu engang skal sætte vores lid til dødbolde og eller en sprudlende Sisto og det er yderst problematisk at vi ikke har mere at byde på.
Jeg tror og håber dog på at vi kan hente en sejr idag, så må vi se om den bliver stor nok til at stå imod med på Cypern. Vi skal ihvertfald op i et helt andet gear, end vi indtil nu har præsteret, her i opstarten, hvis vi skal gøre os forhåbninger om nogen form for gruppespil.
Ikke destro mindre ser jeg frem til kampen og håber at vi har hævet niveauet en tand eller to, for er det tilfældet kan vi sagtens byde vores gæster op til dans og sende dem hjem med en røvfuld
God kamp.
Altid godt med lidt insightMazter81 skrev:Lidt mere optakt fra Cypern:
-
Uldkraemmeren
Vi skal håbe på at Andersson og Royer kommer i gang i dag, og at Sisto holder niveauet. Jeg kan ikke huske hvornår Rømer og Lauridsen sidst har slået et farligt indlæg så det er de andre det skal komme fra, med mindre Pusic/Erik/Poulsen scorer i forbindelse med en dødbold. Jeg er optimistisk men tror ikke på at resultatet kan blive bedre end 1-0.
Bak og Sly kom tilbage! De havde forstærket holdet med 41 % i dag.
Bak og Sly kom tilbage! De havde forstærket holdet med 41 % i dag.