optakt CL: FCM vs. Apoel
optakt CL: FCM vs. Apoel
så nærmer det sig. efter vi har sendt Lincoln ud kommer der nu et hold af en helt anden kaliber. Apoel Nicosia fra Cypern der tidligere har sendt både FCK og Aab ud. Kommer på besøg tirsdag aften. Puha en vigtig kamp, vi skal komme ud med et godt udgangspunkt, da det ofte er en ren heksekedel dernede....
Tid: Tirsdag den 28 juli kl. 19.00
Sted: MC arena. Herning
Fordele: Vi er, modsat cyprioter, igang med betydende kampe på nærmeste varde kampene, så vi er forhåbentlig oppe i gear.
ifølge div. Medier er Apoel ikke oppe på samme niveau som i fck og Aab kampene.
Ulemper: de er et niveau, eller 2, over os, altså på papiret.
vores spil har, trods lutter sejre, ikke helt kørt endnu. Det skal det Gøre tirsdag aften.
Bud på start11:
Dahlin
Bak - Kian - Erik - Jesper
Sparv
Royer - Petter - Polle - Pione
Pusic
Slut: 1-0 mål af Pione.
Vi har aldrig tidligere mødt Apoel, men her er highlights fra fck og Aab kampene.
an - Aab https://m.youtube.com/watch?v=3_g78DGad ... _g78DGadLs
an - Fck https://m.youtube.com/watch?v=qtpJ1Nkr4SE
Sidst vi havde europæisk besøg så det således ud:
https://m.youtube.com/watch?v=ys1POVNtZ ... 6O_eQUZyqs
Tid: Tirsdag den 28 juli kl. 19.00
Sted: MC arena. Herning
Fordele: Vi er, modsat cyprioter, igang med betydende kampe på nærmeste varde kampene, så vi er forhåbentlig oppe i gear.
ifølge div. Medier er Apoel ikke oppe på samme niveau som i fck og Aab kampene.
Ulemper: de er et niveau, eller 2, over os, altså på papiret.
vores spil har, trods lutter sejre, ikke helt kørt endnu. Det skal det Gøre tirsdag aften.
Bud på start11:
Dahlin
Bak - Kian - Erik - Jesper
Sparv
Royer - Petter - Polle - Pione
Pusic
Slut: 1-0 mål af Pione.
Vi har aldrig tidligere mødt Apoel, men her er highlights fra fck og Aab kampene.
an - Aab https://m.youtube.com/watch?v=3_g78DGad ... _g78DGadLs
an - Fck https://m.youtube.com/watch?v=qtpJ1Nkr4SE
Sidst vi havde europæisk besøg så det således ud:
https://m.youtube.com/watch?v=ys1POVNtZ ... 6O_eQUZyqs
Re: optakt CL: FCM vs. Apoel
Er der nogen som kender til et live stream link som kan bruges i udlandet til denne kamp? Sidder i Spanien og vil VILDT gerne se kampen....
Tjek evt. "wiziwig.to" på tirsdag. De plejer at vise de fleste kampe, som har bare en lille smule interesse og næsten samtlige superligakampe.Mathias skrev:Er der nogen som kender til et live stream link som kan bruges i udlandet til denne kamp? Sidder i Spanien og vil VILDT gerne se kampen....
Er der nogen, som har planlagt at tage til Cypern til returen?
Denne kamp og retur opgøret er fuldstændig afgørende for hvordan jeg vil se tilbage på denne sæson. Da jeg ser hele vores sæson skifte karakter med et samlet nederlag og ditto sejr.
Jeg er bekymret for vores manglende rutine og vores tidligere resultater i europa. At APOEL ikke spiller betydende kampe, at APOEL ikke er i gear - det må jeg indrømme jeg ikke giver meget for. Vi er klare underdogs og jeg ser os som et hold der i denne sammenhæng (forståes: europapæisk kval) som udgangspunkt er to niveauer under APOEL.
Jeg er pessimist af natur, hvilket jeg indrømmer. Men givet vores spil i denne sæson og vores historie i europæisk fodbold, så vil jeg gerne sælge den kamp for en heldig 1-0 sejr.
I en anden tråd blev der talt om at komme over en hurdle ifht. at vinde mesterskabet og at vi har en lignende hurdle i europæisk fodbold. Jeg har den frygt (og tildels forventning) at vi også skal bruge et par sæsoner førend vi opnår en vis stabilitet i europæisk fodbold. Stabilitet forstået som at vi ikke som fuldstændig regel ryger på røven når vi møder en modstander seedet bedre end os.
Mit bud på et resultat: 1-2 til APOEL med en sen udligning af Pusic.
Jeg er bekymret for vores manglende rutine og vores tidligere resultater i europa. At APOEL ikke spiller betydende kampe, at APOEL ikke er i gear - det må jeg indrømme jeg ikke giver meget for. Vi er klare underdogs og jeg ser os som et hold der i denne sammenhæng (forståes: europapæisk kval) som udgangspunkt er to niveauer under APOEL.
Jeg er pessimist af natur, hvilket jeg indrømmer. Men givet vores spil i denne sæson og vores historie i europæisk fodbold, så vil jeg gerne sælge den kamp for en heldig 1-0 sejr.
I en anden tråd blev der talt om at komme over en hurdle ifht. at vinde mesterskabet og at vi har en lignende hurdle i europæisk fodbold. Jeg har den frygt (og tildels forventning) at vi også skal bruge et par sæsoner førend vi opnår en vis stabilitet i europæisk fodbold. Stabilitet forstået som at vi ikke som fuldstændig regel ryger på røven når vi møder en modstander seedet bedre end os.
Mit bud på et resultat: 1-2 til APOEL med en sen udligning af Pusic.
Jeg tror på en 3-1 sejr. Selvom meget er sket siden gulddagene, så rider vi tilsyneladende stadig på en form for momentum. Selvtilliden er i top og på en måde er det godt at starte på hjemmebane, så vi kan udnytte vores stærke hjemmebane før det måske var for sent (hvis vi tabte stort ude først).
ja det var jo det der skete sidste år
DR har godt nok kigget dybt i arkivet efter deres foto til denne artikel: http://www.dr.dk/nyheder/regionale/midt ... ons-leauge
Tror sgu det er fra den legendariske 1-0-sejr i Parken, hvor Frandsen scorede. Dejligt gensyn.
Anyway, vi skal huske, at vi kan ende med Europa League uanset, om vi går videre mod APOEL eller ej. Dog risikerer vi at møde f.eks. Dortmund, hvis vi taber, så realistisk set skal gruppespillet sikres i første hug.
Anyway, vi skal huske, at vi kan ende med Europa League uanset, om vi går videre mod APOEL eller ej. Dog risikerer vi at møde f.eks. Dortmund, hvis vi taber, så realistisk set skal gruppespillet sikres i første hug.
Jeg har snakket med en cypriotisk sports journalist som dækker cl for en af de engelsk sprogede cypriotiske aviser.
Han mener det er ca 40-60 i APOEL favør. Opdaterer lige med resten i aften efter arbejde
Han mener det er ca 40-60 i APOEL favør. Opdaterer lige med resten i aften efter arbejde
Tror I, at der bliver udsolgt? Jeg kunne forstå, at kapaciteten var ca. 9.700 på grund af sæderne.
Det afhænger af om alle sæsonkortholdere kommer. I går aftes på CC var der kun 98 billetter tilbage.
Gætter på vi bliver 8500-9000. Der er en del på ferie, som "glemmer" at låne sit sæsonkort ud, eller afmelde/printe en billet ud til en ven, såfremt vedkommende ikke selv kan komme.
Gætter på vi bliver 8500-9000. Der er en del på ferie, som "glemmer" at låne sit sæsonkort ud, eller afmelde/printe en billet ud til en ven, såfremt vedkommende ikke selv kan komme.
Ja det har du ret i. CC tribunen er udsolgt nu. Det samme er udebaneafsnittet. Men om udebaneafsnittet er udsolgt fordi salget sker via Apoel, det ved jeg ikke. Jeg vil sige, at under 9.000 tilskuere er skuffende.
-
Steffen am
Truppen mod Apoel
2. Kian Hansen
3. Tim Sparv
4. Erik Sviatchenko
7. Jakob Poulsen
8. Petter Andersson
9. Morten 'Duncan' Rasmussen
10. Martin Pusic
11. Marcos Ureña
15. Jesper Lauridsen
16. Johan Dahlin
17. Kristoffer Olsson
19. Marco Larsen
22. Mikkel Duelund
26. Patrick Banggaard
27. Pione Sisto
28. André Rømer
31. Mikkel Andersen
33. Paul Onuachu
35. Frederik Møller
77. Daniel Royer
20 mand udtaget, deraf 4 angribere. Røgslør eller nogen tvivlsomme?
2. Kian Hansen
3. Tim Sparv
4. Erik Sviatchenko
7. Jakob Poulsen
8. Petter Andersson
9. Morten 'Duncan' Rasmussen
10. Martin Pusic
11. Marcos Ureña
15. Jesper Lauridsen
16. Johan Dahlin
17. Kristoffer Olsson
19. Marco Larsen
22. Mikkel Duelund
26. Patrick Banggaard
27. Pione Sisto
28. André Rømer
31. Mikkel Andersen
33. Paul Onuachu
35. Frederik Møller
77. Daniel Royer
20 mand udtaget, deraf 4 angribere. Røgslør eller nogen tvivlsomme?
Fra Facebook, hvis ikke folk har set det:
Du er en del af taktikken!
LÆS VENLIGST DETTE:
Jess Thorup: Som 12. mand spiller du en afgørende rolle for os
Når stemningen på MCH Arena er allermest elektrisk, afgør det fodboldkampe for FC Midtjylland. Sådan var det, da FCM slog FCK 2-0 i mesterskabsduellen. Den dag bar et fyldt MCH Arena holdet frem i et opgør, FCM ikke kunne tabe.
Nu opfordrer FCM’s trænerteam tilskuerne på MCH Arena til at finde intensiteten fra FCK-kampen frem og sætte ild til den i forbindelse med FCM’s mange dødbolde.
”Dødboldene har det seneste år været et af vores vigtigste og farligste våben, og nu vil vi gerne inddrage publikum som en faktor i forbindelse med dødboldene,” siger FCM’s cheftræner Jess Thorup.
Praktisk betyder det, at tilskuerne på MCH i den grad skal i aktion, når FCM får frispark, hjørnespark eller indkast tæt på modstandernes straffesparksfelt.
”Helt konkret vil vi opfordre tilskuerne til at lave masser af larm, når vi får dødbolde i de positioner. Man kan klappe taktfast, man kan
rejse sig op, eller man kan lave samme råb som i forbindelse med en ”Fenerbahce”, hvor stemmerne stiger, indtil spilleren vinker, så det hele eksploderer i lyd og larm,” supplerer Brian Priske, der er FCM’s dødbold-professor.
Målet er, at vi sammen skal lægge maksimalt pres på modstanderne. De skal mærke, at der er noget særligt under opsejling. Og de skal fornemme, at vi alle tror, FCM måske scorer.
”Så når Pione eller Jakob står klar ved et direkte frispark, når Kian er klar til et langt indkast, eller når Jesper Lauridsen vinkler den ind på et hjørnespark, så skal modstanderne presses fra lægterne,” slår Brian Priske fast.
Vi kan ikke planlægge resultater, men når Heden står sammen,
kan vi præstere det, andre ikke troede, var muligt!
Du er en del af taktikken!
LÆS VENLIGST DETTE:
Jess Thorup: Som 12. mand spiller du en afgørende rolle for os
Når stemningen på MCH Arena er allermest elektrisk, afgør det fodboldkampe for FC Midtjylland. Sådan var det, da FCM slog FCK 2-0 i mesterskabsduellen. Den dag bar et fyldt MCH Arena holdet frem i et opgør, FCM ikke kunne tabe.
Nu opfordrer FCM’s trænerteam tilskuerne på MCH Arena til at finde intensiteten fra FCK-kampen frem og sætte ild til den i forbindelse med FCM’s mange dødbolde.
”Dødboldene har det seneste år været et af vores vigtigste og farligste våben, og nu vil vi gerne inddrage publikum som en faktor i forbindelse med dødboldene,” siger FCM’s cheftræner Jess Thorup.
Praktisk betyder det, at tilskuerne på MCH i den grad skal i aktion, når FCM får frispark, hjørnespark eller indkast tæt på modstandernes straffesparksfelt.
”Helt konkret vil vi opfordre tilskuerne til at lave masser af larm, når vi får dødbolde i de positioner. Man kan klappe taktfast, man kan
rejse sig op, eller man kan lave samme råb som i forbindelse med en ”Fenerbahce”, hvor stemmerne stiger, indtil spilleren vinker, så det hele eksploderer i lyd og larm,” supplerer Brian Priske, der er FCM’s dødbold-professor.
Målet er, at vi sammen skal lægge maksimalt pres på modstanderne. De skal mærke, at der er noget særligt under opsejling. Og de skal fornemme, at vi alle tror, FCM måske scorer.
”Så når Pione eller Jakob står klar ved et direkte frispark, når Kian er klar til et langt indkast, eller når Jesper Lauridsen vinkler den ind på et hjørnespark, så skal modstanderne presses fra lægterne,” slår Brian Priske fast.
Vi kan ikke planlægge resultater, men når Heden står sammen,
kan vi præstere det, andre ikke troede, var muligt!