SDR. VI FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: SDR. VI FCM

Indlæg af Arff »

Lund7400 skrev:Spændende perspektiver i Munksgaard, enig, omend jeg synes han er for febrilsk i sin boldomgang, og desuden også koster målet med en markeringsfejl (det koster dog så sjældent et mål - så ret uheldigt for ham). Absolut en tilnærmelsesvis fuldgod erstatning for Rømer, men dog stadig niveauer op til Bak. Møller gjorde det egentlig også fint, selvom det er svært at bedømme det offensive givet presset fra SønderjyskE. Sparv spiller igen igen en fantomkamp, hvor han vinder stort set alle lange udspark og derudover fordeler spillet glimrende.

Fantastisk indhop af både Sisto men især Paul, han bliver enormt spændende at følge, og det bør betyde en udlejning af Urena som virker fejlcastet.
Uenig! Jeg synes ikke det er Munksgaards mål. Han markerer ind, som man lærer spillerne helt nede fra U-10, da det er det rigtige. Skal vi klandre nogle, skal vi kigge på enten Banggaard som slipper Paulsen, så Munksgaard bliver nødt til at gå ind og dække ham, eller også skal vi kigge op på midtbanen/dem der står i opsamlingen, da det var efter en anden bold (som vi endnu en gang tabte).

Hvem var ikke ferbrilske i boldomgangen i dag? Selvfølgelig smitter det af på en 17-årige debutant, specielt når han ikke har nogle sikre afleveringsmuligheder frem i banen. Jeg synes han slap rigtig fint afsted med det, og laver vel kun én fejl da han får sit gule kort.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Bestemt. Jeg synes bare heller ikke Uréna har brilleret på angriberpositionen. Han kan løbe stærkt, men det har vi efterhånden nogen stykker der kan inklusiv Mabil :)

Han er altså allerede langt nede i hierakiet, når han end ikke får spilletid i en kamp som i dag. Det skal dog så siges i den sammenhæng, at han i sine præstationer ikke har været synderligt dårligere end Royer i sine. Jeg glæder mig til at få Rilwan tilbage og Mabil i gear.

EDIT: Ja, det er korrekt at midterforsvaret også markerer forkert. Men det ændrer ikke på at Munksgaard slipper sin mand, og ovenikøbet er tøvende i sin ageren da bolden nærmer sig sin destination. Men igen, i min optik en lillebitte fejl som intet betyder for hans præstation som helhed, og som desuden meget sjældent koster mål som det i dag. Ro på Arff, jeg synes bare Munksgaard alt for ofte søgte den lange/svære bold, i stedet for blot at vende spillet og søge Dahlin/Banggaard. At andre også svigtede i pasningsspillet, kan der ikke være delte meninger om, men nu var det Munksgaard jeg kommenterede på.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Lund7400 skrev:En blanding. Frisparket vil jeg sige er et spørgsmål om, at heldet forfølger de dygtige.

I øvrigt vanvittig redning Dahlin præsterer på Absas kanon. Dét var en kampafgørende redning, og det er præcis hvad vi håbede at få med Dahlin.
Enig. Han har set rigtig god ud i det første kampe i denne sæson, han var også sikker da vi mødte Lincoln hjemme, og egentligt også på det der var mod Viborg.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Lund7400 skrev: EDIT: Ja, det er korrekt at midterforsvaret også markerer forkert. Men det ændrer ikke på at Munksgaard slipper sin mand, og ovenikøbet er tøvende i sin ageren da bolden nærmer sig sin destination. Men igen, i min optik en lillebitte fejl som intet betyder for hans præstation som helhed, og som desuden meget sjældent koster mål som det i dag. Ro på Arff, jeg synes bare Munksgaard alt for ofte søgte den lange/svære bold, i stedet for blot at vende spillet og søge Dahlin/Banggaard. At andre også svigtede i pasningsspillet, kan der ikke være delte meninger om, men nu var det Munksgaard jeg kommenterede på.
Der er masser af ro på, Lund :-) Vi har lige stjålet 3 point i Haderslev med et halvt reservehold. Jeg siger bare, at jeg ikke er enig i at det er Munksgaard fejl, og jeg synes egentligt modsat dig, at han markere Paulsen som han skal, når han ikke kan vinde en duel mod ham - ind og markere tæt, og skub ham lidt, så han ikke kan time sit opspring korrekt.

Men som du selv siger, pyt med det. Uanset hvad, så er det lærerigt og noget han kan bruge konstruktivt fremad rettet. Det er selvfølgelig fair nok, og du har måske ret i at han ikke altid søger den lette afleveringen. Dog er jeg helt enig med dig om at han spiller en rigtig fin kamp, og er vel den bedste af de "nye" i dag :-)

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Lund7400 skrev:Det er i min optik indiskutabelt den rigtige disposition. Endelig(!) har vi chancen for CL, så kan en udekamp i Haderslev altså være ret ligegyldig i den sammenhæng.

Jeg er faktisk mere rolig i forhold til aftnens kamp, fordi det immervæk sænker forventningerne hos både jeg og andre. Derudover bliver det meget spændende at se folk som Duelund, Gemmer, Møller og Munksgaard. Mon ikke vi fredag mod OB så sparer de, som ikke spares i dag, som fx Sviatchenko, Andersson og Sparv - jeg håber det (self. hvis der er perspektiver i resultatet tirsdag).

Jeg tror at de nye brænder igennem, og at vi vinder 2-1. Kom så FC!
Klassekommentar!

Det vi så i aften var vist et tilfælde af at operationen lykkedes, og patienten lever i allerbedste velgående........
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Arff skrev: Hvem var ikke ferbrilske i boldomgangen i dag? Selvfølgelig smitter det af på en 17-årige debutant, specielt når han ikke har nogle sikre afleveringsmuligheder frem i banen. Jeg synes han slap rigtig fint afsted med det, og laver vel kun én fejl da han får sit gule kort.
Jeg synes egentlig at kampen i går bør mane diskussionen om kvaliteteten af vores reserver på backpladserne lidt i jorden.
Vi har tredjevalg på højre back ved siden af 4. valg som CB
2.valg på VB, som nærmest ikke har spillet på superliga niveau endnu

Det var ikke fejlfrit, men de står imod et fysisk stærkt hjemmehold, og hiver en sejr i land på trods af, at posen blev rystet meget.

Og derudover, kan vi ikke blive enige om, at Munksgaards fejl ligger inden det gule kort, da han taber bolden? Ikke at lave frispark vil være endnu en fejl (og større).
Jeg er egentlig lidt imponeret af, at vi har en 17-årig debutant, som så resolut laver det professionelle frispark

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

En spiller jeg gerne lige vil tage fat i efter denne kamp er Royer.

Han var nærmest usynlig. Når man endelig så ham var det enten fordi han var overaggressiv i sine defensive indgreb eller fordi han mislykkedes offensivt ved at tabe bolden på kluntet vis eller ikke at formå at løbe bolden op. Jeg savner at se ham mere på bolden - men i går hængte det formentlig også sammen med det meget direkte spil, hvor han stort set ikke fik bolden i fødderne med mulighed for at drive den frem langs kanten. Men selv med den undskyldning leveret, så synes jeg heller ikke han så god ud de gange han så fik muligheden med bolden: Det blev hver gang ved ligeved og næsten i hans forsøg på at sætte sin mand, hvor han for øvrigt ikke virkede overambitiøs men nærmere bare for teknisk svag. Det bør nævnes at selv under præmissen med lange bolde som i går, så fik han ikke særlig mange gode bolde i dybden at arbejde med, men de gange hvor han fik lidt, så manglede han farten og/eller teknikken til at få indlæg på. Om det også handler om en ung back der ikke tør tage sine løb frem tør jeg ikke helt sige.

Til sammenligning under den ovenstående præmis Royer som skulle spille under, så leverede Duelund mere - omend også med mange fejl - men fik i det mindste fat i bolden og skabt nogle drev frem i banen.

En meget skuffende indsats. Ret beset så er det eneste positive at tage med fra kampen hans arbejdesiver. Men med et hold som Sønderjyske forventede jeg langt mere fra Royer. Han har haft en bekymrende opstart, hvor han har skuffet mig meget.

Er i uenige i dette? Hvad så I?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Helt enig Stoffer. Det Royer leverede i går var meget lidt imponerende. I min optik var han vores dårligste mand på banen igår. Men jeg vil stadig lige give ham tid til at finde sig til rette i truppen og vores spillestil før jeg begynder at blive bekymret for alvor. Vi så også en mand som Petter have det svært i starten hos os. Jeg tror stadig på ham, men det i går var godt nok skidt.
Ellers var det lækkert at stjæle 3 point mens vi sparede spillere. Perfekt optakt til på tirsdag!

Lidt individuelle bedømmelser og kommentarer:

Dahlin - 10
Viser klassen i går. Det er sådan et niveau jeg håber vi ser ham på fremadrettet, hvor han er kampafgørende. Det tyder godt. Så skal han bare holde sig skadesfri.

Munksgaard - 8
En rigtig fin debut af vores unge gut. Tydeligt at han gør det lette og ikke sætter sig selv i dumme situationer (med undtagelse af sekvensen før kortet). Fine perspektiver!

Erik - 9
Bundsolid styrmand og kaptajn. Guider hans urutinerede forsvar fint gennem hele kampen. Tag du gerne en sæson mere her Erik!

Patrick - 9
Solid indsats af Banggaard. Er rolig og virker til at have det godt med Erik som makker!

Møller - 7
Den svageste i backkæden i går. Arbejder fint. Men hans boldomgang lader meget tilbage at ønske. I min optik ligner Møller en mand der har behov for fast spilletid på lavere niveau for at udvikle sig.

Tim - 10
Decideret outstanding igen i går. Den mand imponerer mig gang på gang med hans forudseende spil og fysiske udtryk. Min MOM i går sammen med Dahlin.

Petter - 7
Arbejder fint, men han får ikke helt sat spillet som vi normalt ser fra ham. Har selvfølgelig også en ung Gemmer ved siden af sig i stedet for Polle, hvilket også spiller ind.

Gemmer - 7
Arbejder stenhårdt men taber den centrale midtbane sammen med Petter i går. Dog imponerende at han fortsatte i samme tempo 85 min. Fine perspektiver i Gemmer og værdifuld erfaring!

Duelund - 8
Fin præstation af vort unge stjernefrø. Viser prøver på hans gode drev og boldomgang. Dejlig tro på egne evner, omend han bliver lidt for ivrig og egocentreret i perioder. Dejligt han kommer på tavlen.

Royer - 5
Intet lykkedes for ham i går. Det eneste der redder ham op på et 5-tal er hans vilje til at arbejde. Der er store rum til forbedringer!

Duncan - 9
Sat på en uriaspost alene fremme. Men står som matchvinder her efterfølgende. Det er bare klasse!

Paul - 9
Fantastisk indhop. Assisterer til Duncans kasse og får brugt sin fysik godt i slutminutterne, hvor han tager bolden til sig og holder på den.

Pione - 8
Den dreng kan bare noget specielt. Er ikke decideret kampafgørende med sine aktioner i går. Men der kommer flow i spillet da han ryger på banen.

Polle - UB

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Starter din karakter skala på 4 og slutter på 18 :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er enig i at Royer endnu ikke har vist hvorfor han er købt. Bedømme ham ud fra en kamp som i går er dog svært. Han er stadig helt ny og skal spille på det hold vi satte i går. Altså selv de rutinerede kunne knap finde deres fødder i aftes, så er det sgu svært. Når det er sagt så når han endelig havde bolden, så så det ikke godt ud. De andre kampe han har fået hidtil har holdet spillemæssigt heller ikke fungeret. Det har jo også betydning for en ny spiller. Han skal nok komme i gang efter noget tid (skrevet med en stille bøn)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Royer var klart svagest efterfulgt af Petter, der heller ikke var god. Jeg håber og tror en af årsagerne til at vores kreative kræfter stod så svagt i billede skyldes, at det var en kamp med mange lange bolden henover midtbanen, og dermed blev præmissen svær for typer som dem. Af samme årsag synes jeg indskiftningen af Big Paul var genial. Det gav ekstra fysisk pondus som opspilsstation, og et ekstra kort til at forsvare Sønderjyskes mange dødbolde. Det er ligeledes Paul, der snitter bolden videre ved Duncans scoring. Duelund var den eneste af de kreative offensive spillere, der forsøgte at skabe noget. Nogle ting lykkedes bedre end andre, men han fik vist, at der er krummer i knægten og potentialet er stort. I den forbindelse må man også huske på, at kampens præmis(som for Royer og Petter) ikke var til hans fordel.

Munksgaard spiller en god kamp defensivt, og har nogenlunde styr på Absa. Et dumt/overmodigt boldtab ved midterlinjen er den eneste større fejl, som jeg noterer mig. Offensivt ser vi ikke meget, men det er forståeligt, da vi nærmest ikke skaber noget som helst i åbent spil og har problemer med boldomgangen. Derudover er hovedfokus som ung debuterende back de defensive pligter.

Gemmer har en svær kamp, hvor han ikke er meget på bolden og til tider vel også overmatchet fysisk. Til gengæld leverer han stor fight og vilje og tager nogle gode defensive løb i kampens slutfase.

Sparv, Dahlin og Erik var de 3 bedste, og det er helt fantastisk, at Midtjylland har en meget stærk defensiv bygget op omkring Dahlin, Sparv, Kian og Erik med Jim som en meget stærk første reserve. Det har vi aldrig set bedre!

Banggaard skal også have ros for at gå ind og levere en solid og driftsikker indsats under Eriks kyndige ledelse. De havde lidt problemer før pausen, men han er bare solid, når han ikke lige spiller ved siden af Francis. Ingen brok, selvom han er reserve, og går ind og levere, når han bliver bedt om det. Han ender sikkert med at få masser af kampe i år, selvom han ret beset er 4. valget.

Fedt med en sejr, spilletid til de unge talenter og en puster til nogle af dem, der skal levere på tirsdag. En virkelig dejlig sikker, og så er vi tilbage på førstepladsen!

I øvrigt kan cyprioternes filmmand vist allerede slette sine optagelser fra kampen, da vi stiller et helt andet hold tirsdag :D

Sniper

Indlæg af Sniper »

Jeg er helt på linje med de øvrige der mener Royer har skuffet indtil videre. Det er stadig meget tidligt at fælde en dom over ham, men han har overhovedet ikke overbevist mig om at han er en holdbar erstatning for Sly. Jeg håber han finder sig bedre tilrette og begynder at vise hvorfor Smartodds ville have os til at signe ham.

Synes Dahlin spiller en god kamp og begynder at vise klassen, håber han holder dette niveau, så er vores målmands kvaler ovre som jeg ser det.
Munksgaard fik en godkendt debut som jeg så det, drengen er kun 17 år, man kan ikke forvente han ingen fejl laver.

Duelund bliver efterhånden ligeså spændende som Pione, han kunne godt gå hen og få et gennembrud i denne sæson.

Gemmer og Møller skuffede mig lidt, men Sønderjyske er også fysisk stærke og havde held med at tryne dem lidt.

Duncan var direkte dårlig i mine øjne men typisk for ham så redder han os alle 3 point, rigtig angriber.

Petter synes jeg er startet skuffende, han prøver en masse men mister bolden utrolig tit og smider sig let, har lidt på fornemmelsen at han vil blive overhalet i start11 i denne sæson, enten af Olsson eller Duelund (bare min fornemmelse).

Centerforsvarene ville jeg ikke bytte med nogen i suppen, synes vi har den absolut stærkeste kvartet i hele ligaen.

THenry

Indlæg af THenry »

Jeg synes det er svært at kritisere Duncan. Han har fuldstændig umulige arbejdsbetingelser. Der er ingen løb omkring, og han har ikke hurtigheden til at flikke bolden videre og selv løbe den op :D

Derudover er der ingen, der kommer til baglinjen og slår den ind i hovedet på ham. Møller har vel et enkelt indlæg ind i boksen, hvor han er kommet 10 meter ind på modstanderens banehalvdel, og det var nærmest umuligt for Duncan at heade den ind derfra.

Duncan led under, at vores offensiv var ringe og at de kreative typer havde det svært. Han er meget afhængig af, at blive serviceret af dem.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Sniper skrev:Jeg er helt på linje med de øvrige der mener Royer har skuffet indtil videre. Det er stadig meget tidligt at fælde en dom over ham, men han har overhovedet ikke overbevist mig om at han er en holdbar erstatning for Sly. Jeg håber han finder sig bedre tilrette og begynder at vise hvorfor Smartodds ville have os til at signe ham.

Synes Dahlin spiller en god kamp og begynder at vise klassen, håber han holder dette niveau, så er vores målmands kvaler ovre som jeg ser det.
Munksgaard fik en godkendt debut som jeg så det, drengen er kun 17 år, man kan ikke forvente han ingen fejl laver.

Duelund bliver efterhånden ligeså spændende som Pione, han kunne godt gå hen og få et gennembrud i denne sæson.

Gemmer og Møller skuffede mig lidt, men Sønderjyske er også fysisk stærke og havde held med at tryne dem lidt.

Duncan var direkte dårlig i mine øjne men typisk for ham så redder han os alle 3 point, rigtig angriber.

Petter synes jeg er startet skuffende, han prøver en masse men mister bolden utrolig tit og smider sig let, har lidt på fornemmelsen at han vil blive overhalet i start11 i denne sæson, enten af Olsson eller Duelund (bare min fornemmelse).

Centerforsvarene ville jeg ikke bytte med nogen i suppen, synes vi har den absolut stærkeste kvartet i hele ligaen.
Vedr. Andersson saa skal man lige huske at han var igennem en mindre operation og var Ikke med de sidste kampe I foraaret og er startet langsomt op. Derfor er hans form et stykke
fra topformen.

Royer skal have tid till at falde til.
Dog undre det mig at man kober en fra Austria Wiens baenk. Dog tror Jeg, at han er en op og ned spiller.

Paa backs pladserne mangler man kvalitet.

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Stiller mig lige over til koret, der roser Dahlin. Han virkede virkelig sikker hele kampen igennem, og viser virkelig klassen, klassen som vi netop søgte, da vi hentede ny målmand ind. Hvis nogle skulle have lyst til at nyde Dahlins fantomredning på skud fra Absalonsen, så er den her: http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... -flot-mal/

Besvar