FCM vs. OB 31/7-15

Om FC Midtjylland og Black Wolves
fanman

FCM vs. OB 31/7-15

Indlæg af fanman »

Jeg tyvstarter lidt, da det ellers bliver meget sent grundet noget ferie.

Kampen ligger placeret mellem vores to kampe mod Apoel, hvad jeg tror, det kan få af betydning har jeg forsøgt at skitsere nedenunder. Forudsat vi har en række småskede spillere, men hvornår har vi ikke det?

1. Vi spiller lige op med Apoel i første kamp, vi sparrer lidt mod OB for at kunne stille stærkeste start 11 i returopgøret mod Apoel.

2. Vi vinder stort i første kamp mod Apoel og stiller med stærkeste start 11 mod OB.

3. Vi får en ordentlig snitter, stiller stærkeste start 11 mod OB, da returopgøret mod Apoel er ligegyldigt.

OB er et hold vi burde slå, men faktum er at de driller os og har vundet 3 af de seneste 5.
Vi har dog en forstærket trup, der er ved at være sammenspillet, det må tælle til vores fordel.
Desværre kom det meste af OB's offensiv dog igang mod Hobro, men kan vi lukke OB ned offensivt, så skal vi nok få et enkelt mål eller to, og jeg sælger gerne kampen 1-0 eller 2-1.

Mht. startopstillingen tror jeg vi spiller nogenlunde op med Apoel og sparrer lidt mod OB.
Derfor tror jeg vores start 11 bliver meget lig den vi ser i aften mod SønderjyskE.

Tilskuerantallet frygter jeg bliver meget lavt til denne kamp, vi så Viborg kunne trække 7200 i ferien, uden medie hype om kampen, nu har vi OB, der for mange nok er en mindre spændende modstander, lige op ad kampen mod Apoel, man kunne håbe mange vil se begge kampe, men frygter de fleste vælger kun at se Apoel.
5000-6000 mod OB virker realistisk.
Jeg selv er også fløjet til sydens sol, så jeg kan "desværre" ikke komme på stadion.

tubbe93

Re: FCM vs. OB 31/7-15

Indlæg af tubbe93 »

Kampen er blevet flyttet til fredag den 31/7 kl 20.30.
Jeg er frivillig på stadion, og samtlige er lige blevet informeret pr mail, ser dog ikke ud til, at der er historier om det på nettet endnu.
FCM!
FCM!
FCM!

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

mon ikk start 11 er som den plejer.
med enkelte ændringer

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Bak er med i truppen, som i øvrigt tæller 22 mand, hvilket betyder at 4 spillere skal sorteres fra i morgen.

Dejligt at se Andersson i truppen, hvilket kunne tyde på, at skaden ikke var så slem.
Truppen mod OB http://fcm.dk/node/13770

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det var vel forventet med en stor trup, da røgsløret fra dagens træning ikke ville være effektiv, hvis vi så ender med at udtage 18, der viser hvilke profiler vi sparer.
Selvom Petter er med i truppen, tror jeg stadig han er skadet. Tror også Pione starter på bænken. Duncan starter nok i stedet for Pusic.

THenry

Indlæg af THenry »

Ha ha. Det er det helt store røgslør, der er lagt ud. OB kan sidde og fundere over om Bak nu er helt klar, og hvad med Petter?

Er der opstået nye skader mod APOEL, som vi ikke har hørt om? Spare vi en bunke spillere som mod Sønderjyske frem mod APOEL tirsdag?

Hvorfor var træningen lukket, hvilket ellers meget sjældent sker i løbet af en sæson(kan selvfølgelig ændre sig med JT). Er der noget større i gære, som en ændret spillestil til morgendagens kamp eller noget i den dur?

Der er noget at tænke over for Kent Nielsen.

Jeg kunne godt forestille mig, at Banggaard roteres ind i midterforsvaret, og får en kamp. Mon Erik kan blive ved med at spille de mange kampe med hans skadeshistorik in mente?

Mon Sparv skal have en pause snart, så han har ekstra energi til tirsdagens kamp på Cypern?

Det bliver spændende at se, hvordan Jess har bladet kortene.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lidt underligt, at man udtager Petter, for derefter at fortælle, at han er skadet: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ar/5667126

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Med det de viste i kampen I Tirsdags er der kun et at gøre. Spil med de 11 som han regner med starter Tirsdag.

1. Flere spillere mangler kampform.

2. De mangler helt klart kampe sammen i forsvaret angående kommunikation og placeringer i forhold til hinanden.

3. Kampen skal vindes så vi ikke for en dårlig tendens på hjemmebane.

4. Vi kan ikke være så heldige igen med et ungt hold som vi var i Sønderjyske.

2-0

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mnm123 skrev:Med det de viste i kampen I Tirsdags er der kun et at gøre. Spil med de 11 som han regner med starter Tirsdag.

1. Flere spillere mangler kampform.

2. De mangler helt klart kampe sammen i forsvaret angående kommunikation og placeringer i forhold til hinanden.

3. Kampen skal vindes så vi ikke for en dårlig tendens på hjemmebane.

4. Vi kan ikke være så heldige igen med et ungt hold som vi var i Sønderjyske.
Jeg er helt enig. Det kan vise sig rigtig skidt, hvis vi taber denne og taget til Cyperen og får tæv også. Så tør jeg ikke tænke på hvad der kan ske i suppen.

Derudover så må vi endelige ikke have for travlt med at kigge fremad. OB har set rigtig gode ud i deres to første kampe og vi skal spille rigtig godt, hvis vi skal have en sejr. Jeg håber virkelig at Thorup har fokus på at vi spiller vores eget spil og forsætter med den energi som spillerne viste i 2. halvleg i tirsdags.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Det hold vi kommer til at stille med mod APOEL vil nok ligne det vi havde på hjemmebane. Det et tæt på det stærkeste vi pt kan stille og det skal vi også.

Der var dog et par stykker, som så ud til at trænge til en pause (mentalt) for at være på 100% mod APOEL, så mon ikke vi kunne give Sparv en pause og måske Erik, måske også en start 11er pause til sisto eller royer .

For mig at se er det vigtigst at vi kan stille optimalt op mod APOEL, dog uden at skifte mere end nødvendigt. Måske på en 2-3 pladser (ikke medtaget er Duncan/Pusic, hvor skiftet ikke har en ret stor effekt på holdets styrke.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Jeg er i øvrigt ikke enig i, at forsvaret lader til at mangle kommunikation og placeringer i forhold til hinanden. Jeg synes, det har været vores klart bedste område indtil videre i sæsonen, men det kan være, vi snakker forbi hinanden, mnm & stoffer.

Hvis i hentyder til de personlige fejl, så ser jeg ikke det som et andet problem end mentalt. Det løser mere spilletid sammen ikke.

Jeg er dog helt enig i mnms punkt 4 of sidste afsnit af stoffers indlæg.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Synes da det er smart og fornuftigt at udtage 22 når man kan, men forstår ikke helt reglerne om at en trup skal udtages en dag før, hvis man alligevel kan udtage 4 mere end der er pladser på bænken?

Kampen mod Apoel er bare vigtig, så hvis der bliver sparret nogle, så fint for mig.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Dahlin
Bak, Banggaard, Erik, Lauridsen
Kian
Sisto, Poulsen, Duelund, Royer
Duncan

Eller
Dahlin
Rømer, Banggaard, Kian, Lauridsen
Sisto, Duelund, Olsson, Royer
Duncan, Paul

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Nogenlunde enig med den sidste Lupus. Tror sgu vi spiller 4-4-2 fr start med Paul og Duncan, og ðt håber jeg også virkelig. Er dog ret sikker på at Poulsen er på midten, skubber Dueland på kanten og Sisto på bænken. Synes ðt kunne være spændende med 4-4-2, bare ikke hvis den ene er Urena.

Besvar