Champions League 2015/2016
Re: Champions League 2015/2016
Efter tirsdagens skuffende resultat kan vi dog glæde os over, at vi trods alt ikke var det eneste hold der underpræsterede.
Faktisk var der flere af de seedede hold til 3. kval runde som skuffede.
Apoel, Ludogorets og Dinamo Zagreb. Det vil bestemt være en fordel, hvis disse hold ryger ud, såfremt vi selvfølgelig selv klarer arbejdet i Gibraltar.
Lodtrækningen til 3. kval runde finder allerede sted på fredag.
Faktisk var der flere af de seedede hold til 3. kval runde som skuffede.
Apoel, Ludogorets og Dinamo Zagreb. Det vil bestemt være en fordel, hvis disse hold ryger ud, såfremt vi selvfølgelig selv klarer arbejdet i Gibraltar.
Lodtrækningen til 3. kval runde finder allerede sted på fredag.
Der trækkes allerede lod til næste runde i dag kl 12, og vores potentielle modstandere i næste runde er:
FC Salzburg (AUT)
FC Viktoria Plzeň (CZE)
APOEL FC (CYP)/FK Vardar (MKD)
FC BATE Borisov (BLR)/Dundalk FC (IRL)
GNK Dinamo Zagreb (CRO)/CS Fola Esch (LUX)
Vi skulle gerne undgå Salzburg, men hvis vi kunne trække en af de nederste 3 og så håbe på en overraskelse, så vil det være en drømmelodtrækning.
FC Salzburg (AUT)
FC Viktoria Plzeň (CZE)
Vi skulle gerne undgå Salzburg, men hvis vi kunne trække en af de nederste 3 og så håbe på en overraskelse, så vil det være en drømmelodtrækning.
Og alle 3 underdogs i de 3 nederste kampe har et fint udgangspunkt til returopgørene.Kent skrev:Der trækkes allerede lod til næste runde i dag kl 12, og vores potentielle modstandere i næste runde er:
FC Salzburg (AUT)
FC Viktoria Plzeň (CZE)
APOEL FC (CYP)/FK Vardar (MKD) 0-0
FC BATE Borisov (BLR)/Dundalk FC (IRL) 2-1
GNK Dinamo Zagreb (CRO)/CS Fola Esch (LUX) 1-1
En tur til Irland kunne da være meget sjovt! Sportsligt er Fola vel umiddelbart ønskelodtrækningen.
APOEL har nu givet danske hold rigeligt med problemer. AaB blev da fuldstændig savet over af dem sidst.
Nå, men lad os lige klare Lincoln først, så må vi se, om der lurer en overraskelse i den anden kamp.
Nå, men lad os lige klare Lincoln først, så må vi se, om der lurer en overraskelse i den anden kamp.
Det vigtigste var at slippe for Salzburg og Plzen. APOEL synes jeg vi har en OK chance imod, og hvis nu Vardar lige kunne lave overraskelsen og sende APOEL ud, vil vores muligheder stige betragteligt!Acebone skrev:APOEL har nu givet danske hold rigeligt med problemer. AaB blev da fuldstændig savet over af dem sidst.
Høvdingen af Herning
Set på papiret en ønske lodtrækning.
Kender ikke til Vardar men APOEL har skiftet nogle stykker ud I truppen siden forrige sæson.
Kravet må bestemt være at gå videre både her i første og andet forsøg – jeg er alligevel ret usikker på om det sker.
Kigger man på opgøret tidligere i ugen og vores internationale historik ser man en åbenlys tendens for hver gang er ødsle det hele væk.
Argumenter som held, dygtighed, erfaring mm. mener jeg man skal gemme langt væk.
Lad støvlerne tale i forhold til de forhåbninger man gør sig om at få etableret en klub med internationalt snit.
Kender ikke til Vardar men APOEL har skiftet nogle stykker ud I truppen siden forrige sæson.
Kravet må bestemt være at gå videre både her i første og andet forsøg – jeg er alligevel ret usikker på om det sker.
Kigger man på opgøret tidligere i ugen og vores internationale historik ser man en åbenlys tendens for hver gang er ødsle det hele væk.
Argumenter som held, dygtighed, erfaring mm. mener jeg man skal gemme langt væk.
Lad støvlerne tale i forhold til de forhåbninger man gør sig om at få etableret en klub med internationalt snit.
Det er en klassisk cup-diskussion, men hvis Vardar Skopje er gode nok til at slå APOEL ud, skal man jo også være lidt på vagt over for dem. Men APOEL er nok alligevel stærkest på papiret, så man skal vel håbe på makedonerne.Saemala skrev:Det vigtigste var at slippe for Salzburg og Plzen. APOEL synes jeg vi har en OK chance imod, og hvis nu Vardar lige kunne lave overraskelsen og sende APOEL ud, vil vores muligheder stige betragteligt!
Jeg gruer dog stadig for returkampen i Gibraltar. Varmen, kunstgræsset og den spinkle sejr i bagagen. Det skulle ikke have været spændende længere. Et exit mod Lincoln vil simpelthen være et historisk lavpunkt for FCM så kort tid efter det absolutte højdepunkt.
Vi skal hæve niveauet alvorligt fra første kamp, ellers er det ikke engang sikkert at vi går videre. Skulle vi gå videre, får vi ørerne i maskinen hvis ikke niveauet hæves en del. APOEL kørte rundt med Aab senest og har masser af europa erfaring, så jeg ser dem som favorit mod os. De har dog som nævnt skiftet lidt ud på holdet og det kan være til vores fordel. Slår Vardar Skopje, Apoel ud, skal vi selvfølgeligt tage dem særdeles alvorligt.
Men det hele ligger på os selv. Vi skal simpelthen op i et helt andet gear, ellers vil vores europa tur, være ovre inden den reelt er begyndt.
Men det hele ligger på os selv. Vi skal simpelthen op i et helt andet gear, ellers vil vores europa tur, være ovre inden den reelt er begyndt.
Som jeg husker AaBs opgør mod APOEL sidste år, så var AaB meget dominerende i det første opgør og burde have vundet det med et par mål. Det blev så kun 1-1 hjemme, og så fik de ørene i maskinen (4-0) på Cypern efter et hurtigt mål til APOEL.
Klart vi har en chance mod APOEL, men de må stadig ses som favoritter (60-40) qua deres større erfaring i internationale kampe.
Klart vi har en chance mod APOEL, men de må stadig ses som favoritter (60-40) qua deres større erfaring i internationale kampe.
Apoel ville være en klasselodtrækning 
Og de er ikke så gode, som de tidligere har været
EDIT: Det er naturligvis fordi jeg bor i Cypern, at jeg synes det vil være klasse. Sportsligt set, er det nok lettere med FC something by-i-lille-land-i-østeuropa.
BLiver det APOEL, skal jeg nok lave en rejseguide
EDIT: Det er naturligvis fordi jeg bor i Cypern, at jeg synes det vil være klasse. Sportsligt set, er det nok lettere med FC something by-i-lille-land-i-østeuropa.
BLiver det APOEL, skal jeg nok lave en rejseguide
@Mazter81
Det vil vi glæde os til:)
Det vill være klassRockogRul skrev:@Mazter81
http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... index.htmlMazter81 skrev:Apoel ville være en klasselodtrækning
http://www.uefa.com/uefachampionsleague ... index.html
Det ser ud til, at der har været en del udskiftninger på APOELs hold, når man ser deres start 11 mod Varder Skopje i dag ift. holdet, der kørte AAB over sidste år på hjemmebane. Har du et indtryk af, om det generelt er profiler, der er forsvundet fra deres hold?
Har den generelle finansielle krise i Sydeuropa måske også ramt APOEL?
Det ser ikke ud til, at de ikke har været prangende i deres træningskampe(ikke at man nødvendigvis kan udlede noget af det, hvis de har spillet deres reserver og afprøvet en række eksperimenter m.v.), men de har bl.a. tabt til 3 polske hold, og jeg tænker ikke umiddelbart den polske liga er markant stærkere end den danske. Jeg kan også se, at første runde i den cypriotiske liga starter den 22. august, så det må være til vores fordel.
John Arne Riise har forladt klubben, men ellers ved jeg ikke noget pt. Jeg prøver at finde ud af noget