Champions League 2015/2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Jacob

Champions League 2015/2016

Indlæg af Jacob »

Det må være på tide, vi får vores første Champions League-tråd nogensinde!

Billede

I morgen d. 22. starter vores forhåbenligt lange eventyr. Der bliver nemlig trukket lod til første og anden kvalifikationsrunde. Lodtrækningen kan følges live på UEFA's hjemmeside. Vi indtræder som bekendt i anden runde og er blevet seeded. Det betyder vi kan trække et af følgende hold:

Vinderen af: The New Saints - Crusaders Belfast
Vinderen af: Levadia Tallinn - B36 Torshavn
Vinderen af: Pyunik Yerevan - Lincoln Red Imps
Vinderen af: FC Santa Coloma - Folgore

FK Sarajevo
FK Ventspils
Dila Gori
AS Trencín
Zalgiris Vilnius
FK Astana
Milsami Orhei
Rudar Pljevlja
Vardar Skopje
Stjarnan FC
CS Fola Esch
Dundalk
Hibernians FC

På papiret er det alle hold som vi burde være overlegne. En god lodtrækning synes jeg kunne være The New Saints, Dundalk eller Stjarnan FC hvor både geografi og niveau burde være til at klare.

Danne

Re: Champions League 2015/2016

Indlæg af Danne »

Det bliver utrolig spændende og følge lodtrækningen, vi bør dog gå videre uanset modstander her i 2. runde.

Jeg vil helst trække et af disse hold; The New Saints, Fola Esch, Dundalk eller Hibernians.

Skrækmodstanderne må være; Sarajevo, Dila Gori og Astana. Stjarnan er jeg også lidt splittet omkring, jeg mener de lavede et rigtig fint run sidste år, hvor de bl.a. slog Lech Poznan ud.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det kunne vist ikke ende meget lettere. Enten et hold fra Andorra eller Gibraltar. Vi starter hjemme.
Den kikser vi ikke.

SimonH

Indlæg af SimonH »

http://mobil.bold.dk/nyt/fc-midtjylland ... miniputter

Mesteren fra Andorra eller Gibraltar som skal have 2 kampe inden.
Kunne ikke være bedre :D

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Hvordan er det med tredje og fjerde runde? Er der et overblik over, hvem vi kan møde der, og hvad konsekvenserne er af at tabe en af de runder?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det skal bare overståes. Men samtidig en fin "træningskamp" inden superliga start :mrgreen:

SimonH

Indlæg af SimonH »

tgjensen skrev:Hvordan er det med tredje og fjerde runde? Er der et overblik over, hvem vi kan møde der, og hvad konsekvenserne er af at tabe en af de runder?
Hvis vi taber i 2. Kval=ude
Taber 3. Kval= playoff el
Taber playoff cl= el Grp.

3. RUNDE(sandsynlige modstandere, nogen igennem kval ligesom os)
FC Basel, Schweiz
Red Bull Salzburg, Østrig
Viktoria Plzen, Tjekiet
Steaua Bukarest, Rumænien
Celtic, Skotland
Apoel, Cypern
Bate Borisov, Hviderusland
Ludogorets, Bulgarien
Dinamo Zagreb, Kroatien
NK Maribor, Slovenien

4. runde stort set det samme som 3.

El er ligeså svært, endda nok lidt sværre modstandere...

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

Tak for svar. Jeg forstår det sådan, at der ikke er nogle nye hold, der træder ind i 4. runde, men at det blot er vinderne fra 3. runde, der skal skæres yderligere ned? I så fald må man da sige, at vi trods alt har en ok chance for at nå gruppespillet.

SimonH

Indlæg af SimonH »

tgjensen skrev:Tak for svar. Jeg forstår det sådan, at der ikke er nogle nye hold, der træder ind i 4. runde, men at det blot er vinderne fra 3. runde, der skal skæres yderligere ned? I så fald må man da sige, at vi trods alt har en ok chance for at nå gruppespillet.
Det er helt rigtigt forstået.
Dog vil jeg sige at det bliver svært at vinde i 3 runde, hvor vi vil være totalt undertippede i hvilken som helst kamp, men så er der jo stadig chance for el, modsat nu hvis vi ryger ud.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Fantastisk lodtrækning i mine øjne, det må bare ikke glippe..
Nogen der har et par bud på hvem ønskemodstanderen er i 3.runde?

Danne

Indlæg af Danne »

Rigtig fin lodtrækning! Vi bør kunne sætte det på plads allerede i første kamp, hvad end det er mod Lincoln eller Santa Coloma.

3. Runde bliver svær, og der vil vi være underdogs mod alle 10 hold.
Holdene er dog ikke helt sikre endnu, da 7 af dem også skal spille 2. runde ligesom os, og dermed kan ryge ud.

Som jeg ser det, må ønskemodstanderne i 3 runde være; Maribor, Dinamo Zagreb eller Celtic. - Jeg mener ikke, at Zagreb og Celtic har tidligere tiders styrke, og derfor vil have en rimelig chance mod dem.

Nå, lad os nu lige får klaret tingene i 2. runde først :-)

SimonH

Indlæg af SimonH »

Danne skrev:Rigtig fin lodtrækning! Vi bør kunne sætte det på plads allerede i første kamp, hvad end det er mod Lincoln eller Santa Coloma.

3. Runde bliver svær, og der vil vi være underdogs mod alle 10 hold.
Holdene er dog ikke helt sikre endnu, da 7 af dem også skal spille 2. runde ligesom os, og dermed kan ryge ud.

Som jeg ser det, må ønskemodstanderne i 3 runde være; Maribor, Dinamo Zagreb eller Celtic. - Jeg mener ikke, at Zagreb og Celtic har tidligere tiders styrke, og derfor vil have en rimelig chance mod dem.

Nå, lad os nu lige får klaret tingene i 2. runde først :-)

Tænker at Basel, Salzburg, Bate, ludogeretz og evt Apoel vil være de værste at komme
mod...

Zagreb, maribor og evt Bukarest vil være de "nemmeste" men vi vil stadig være underdogs

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Håber Stjarnan slår Celtic ud, og at vi trækker Stjarnan.

Eller bare et andet useedet hold. Slår er useedet hold et seedet hold ud i 2. Kvalrunde, så overtager det useedet hold, det seedet holds seedning.

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Lupus1999 skrev:Slår er useedet hold et seedet hold ud i 2. Kvalrunde, så overtager det useedet hold, det seedet holds seedning.
Er det kun i 2. Kvalrunde den regel gælder eller også i 3.? I så fald ville vi jo "kun" skulle slå ét seedet hold, hvorefter vi selv ville blive seedet. Men sådan er det nok næppe.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det er kun tilfældet i 1. og 2. Kvalrunde, desværre.

Dog vil kampen i 3. kvalrunde være af afgørende betydning og måske den vigtigste. Går vi videre der, så er klubben sikre på at skulle spille i et europæisk gruppespil.

Besvar