Ny trøjepartner!

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lazki

Re: Ny trøjepartner!

Indlæg af Lazki »

Bjarne Fonnesbech skrev: Desuden vil det tage en rum tid at få mærke til at være "in". Her tænker jeg på, at hvis jeg var en lille knægt og skulle ønske mig en fodboldtrøje i gave, ja, så ville jeg sq nok ikke lige vælge en trøje fra Wunderelf, men derimod fra et kendt mærke ! Ville da ikke give mine skolekammerater muligheden for at moppe mig, så hellere vælge en sikker løsnng fra en af de store europæiske klubber !
Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener med "in"... Det hele handler da om hvem man er fan af og for hvilken klub hjertet banker, eller er det bare mig !?!

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Lazki skrev:
Bjarne Fonnesbech skrev: Desuden vil det tage en rum tid at få mærke til at være "in". Her tænker jeg på, at hvis jeg var en lille knægt og skulle ønske mig en fodboldtrøje i gave, ja, så ville jeg sq nok ikke lige vælge en trøje fra Wunderelf, men derimod fra et kendt mærke ! Ville da ikke give mine skolekammerater muligheden for at moppe mig, så hellere vælge en sikker løsnng fra en af de store europæiske klubber !
Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener med "in"... Det hele handler da om hvem man er fan af og for hvilken klub hjertet banker, eller er det bare mig !?!
Jeg er hvertfald fuldstændig ligeglad med om der står Wunderelf, Addias, Puma på trøjen, jeg køber trøjen for at støtte klubben og vise vores stolte farver frem.
Og jeg håber ikke der er nogen børn der har den forskruet tankegang, for så er de opdraget forkert.

Brugeravatar
Bjarne Fonnesbech
Geografisk sted: Herning

!

Indlæg af Bjarne Fonnesbech »

Yes, som jeg også skriver, så regner jeg da bestemt også med at købe en trøje fra Wunderelf.

Tror desværre ikke man kan opdrage børn med, at de skal støtte den og den klub med hjertet. Mon børn forstår, hvad det går ud på ?

"In" - det er det som er populært jvfr. diverse undersøgelser og opgørelser indenfor mærkevarer (lad os kalde det for efterspørgsel) - hvis du altså skulle være i tvivl ... Heri er ikke medregnet, hvad "hjertet banker for". Det tror jeg marketingsfolk, sælgere, direktører m.m. er fløtende ligeglade med ! De tænker kun på bundlinjen. Ja, det er en brutal verden ...

Men lad os da håbe, at når flere og flere går i trøjen, så bliver den populær - også hos de mindste :) .

Mvh Bjarne

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Ny trøjepartner!

Indlæg af PH1978 »

Øhmm. ... Det er jeg ikke helt sikker på, at jeg forstår.

Mener du, at såfremt valget for forbrugeren kunne stå imellem to spilletrøjer, hvor en kunne være Nike og den anden Wunderelf, begge FCM trøjer, at de så ville vælge Nike?

Lazki

Re: !

Indlæg af Lazki »

Bjarne Fonnesbech skrev: "In" - det er det som er populært jvfr. diverse undersøgelser og opgørelser indenfor mærkevarer (lad os kalde det for efterspørgsel) - hvis du altså skulle være i tvivl ... Heri er ikke medregnet, hvad "hjertet banker for". Det tror jeg marketingsfolk, sælgere, direktører m.m. er fløtende ligeglade med ! De tænker kun på bundlinjen. Ja, det er en brutal verden ...
Fans gider da ikke kigge på alle mulige undersøgelser og opgørelser af hvilke mærkevarer der er IN.. Og jeg tror slet ikke, at selve mærket har noget at sige.. Hvis vi skal til at snakke IN, så er det er nærmere hvordan designet af trøjen er, altså om den er fed og cool at have på, der afgør om den bliver populær... Og i forhold til dit marketing-snak, så er der også noget der hedder "differentiering", altså at skille sig ud fra mængden (alle de andre fodboldtrøjer)... Wunderelf har nu muligheden for, at skabe et unikt design fordi FC Midtjylland formodentlig bliver deres største kunde/samarbejdspartner, og derved ønsker at brande brandet, Wunderelf...

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Nogen der ved hvornår den nye Ulveshoppen.dk åbner igen?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ja, så endte Wundelf-eventyret for denne gang. Allerede da vi signede dem var der en del skepsis, ift om de nu også kunne levere både trøjemæssigt og finansielt. Det endte jo nok med, at de ikke havde pengene.

Jeg har dog været positivt overrasket over deres trøjer, og synes det har været lidt kult, at vi havde et mærke som andre ikke havde, og at der dermed ikke var andre, der løb rundt i en trøje magen til. Det er vel lidt det, der kan blive udfordringen ift Nike (såfremt det bliver dem) - her bliver FCM bare en lille fisk i en stor sø, så det er ikke sikkert, at FCM vil få samme opmærksomhed, som de fik ved Wunderelf.

Men okay, hvis sponsoratet går fra 0.8 mio/år til 4-5 mio/år så lever jeg nok med det!

Det bliver dog spændende at se, hvordan den nye trøje kommer til at se ud! - der er jo ikke længe, til vi skal bruge den.

Har tidligere hørt, at planen var at spille i en guldtrøje i den sidste hjemmekamp, såfremt vi blev mestre. Med annonceringen af stoppet med Wunderelf er det spørgsmålet om der kommer en sådan trøje og om det i så fald bliver en Wunderelf eller Nike - eller om sidste hjemmekamp spilles i den nye trøje til næste sæson? Timingen af nyheden kunne jo godt tyde på, at der er ny trøjesponsor inde over allerede på søndag (for ellers kunne man lige så godt have ventet til efter søndag med nyheden).

rasmusronnebech

Indlæg af rasmusronnebech »

FEDT med nike! har altid ønsket mig at netop de blev tøjsponsere, positivt, lækker kvali, og altid et fedt design! Godt for fcm udadtil og i europæisk sammenhæng!

Kim

Indlæg af Kim »

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Den er ikke helt tosset :mrgreen:

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Råber også hurra for Nike, synes de har lavet rigtig mange fede stilrene trøjer de seneste år. For min skyld må de meget gerne holde trøjerne meget simple. Og kunne de så nøjes med bare én sponsor på fronten, ligesom de fleste større klubber, så er det lige før selv jeg vil købe en.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Er ret vild med Werder Bremens design, selvom vores naturligvis ikke skal være grøn. ;)

http://images.sportsdirect.com/images/i ... 16_xxl.jpg

Men den trøje med sort i stedet for grøn og rød i stedet for hvid. Og én sponsor på trøjen. Ja tak.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

http://fc04.deviantart.net/fs70/f/2013/ ... 5z2zgc.jpg

Kan egentlig godt lide denne.. self med sort/rød..

4096

Indlæg af 4096 »

Personligt synes jeg denne kunne være ret fed - selvfølgelig i sort/rød, men glæder mig nu bare til at at se hvad de disker op med :D
Vedhæftede filer
Inter_Nike_14.jpg

Mikael Lyk Madsen

Indlæg af Mikael Lyk Madsen »

Synes det kunne være fedt at prøve med røde shorts, måske som her. Udgangspunktet er Barcelonas helt nye Nike trøje. Striben over brystet ville desuden være en slags reference til den første fcm trøje:

Billede

Besvar