VI ER MESTRENE, MESTRENE, MESTRENEEEEE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
DenLange
Geografisk sted: Silkeborg, Jylland

VI ER MESTRENE, MESTRENE, MESTRENEEEEE

Indlæg af DenLange »

<33333

Brugeravatar
pr0j3ct

Re: VI ER MESTRENE, MESTRENE, MESTRENEEEEE

Indlæg af pr0j3ct »

Jaaaaaaaaaaaaaaahhhhh...

http://ekstrabladet.dk/sport/kommentare ... sy/5574291

Haha Guld Glen :D

Endelig.. Tillykke til klubben og holdet, fortjent

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kæft hvor er det stort. Endelig. Så mange sæsoner med godt spil, men hvor vi alligevel ikke var helt gode nok. Og nu er den der, nu har vi mesterskabbet og jeg synes klubben virker godt indrettet til at bygge yderligere på - det er en fornøjelse at være vidne til. :D

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Er godt nok træt efter Slagelse-turen, men:

JjjjjaaaaAAAAAAAA!!! :D

Der er et eller andet smukt ved historien om vores hold, der skulle så grueligt meget igennem, før det lykkedes. Præstationerne siden i sommer har været det bedste modsvar, man kunne ønske sig.

Kæmpe tillykke til alle! Det har været en god rejse!

Tak til alle fra staben til truppen til fansene. Og en særlig tak til GULD-GLEN for at være den stærkeste, selv når Ståle og det halve kongerige prøvede at knække og psyke ham og hans mandskab.

2015 er vores år! :D

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nå, nu er jeg endelig ved at være så frisk i hovedet, ovenpå en feststemt uge der har taget hårdt på en halvgammel mand, at jeg kan skrive et sammenhængende jubel-indlæg, så here goes:

YES! For h****** hvor har vi ventet længe på denne dag! Hvor er det fedt. Mestre! Mestre! Mestre!

Selvom det var en forløsning, så var det heller ikke fuldstændigt uvirkeligt, da mesterskabet ikke var noget pludselig opstået, men noget som over en lang periode er blevet mere og mere sandsynligt, kulminerende i sejren sidste søndag og så det endelige punktum torsdag. Når jeg ser tilbage, tror jeg det var i perioden fra udesejren i Randers til udesejren i AaB, at det stille og roligt faldt på plads for mig, at vi ville blive mestre. At vi ikke ville smide det. At de andre var for ustabile. At vi havde de nødvendige marginaler med os. Efter den heldige sidste-sekunds sejr i Aalborg var jeg ikke rigtig i tvivl længere: Vi skulle nok blive mestre. En fantastisk følelse - og naturligvis har det været lidt svært at holde tårnene tilbage i denne uge, hvor det endegyldigt skete. Den følelse tror jeg, at der er mange der kender. Og sikker en kontrast til humøret for et år siden, hvor jeg personligt havde noget der lignende en fodbold-depression.

Hvad så nu? - ja, det er det store spørgsmål. Er mesterskabet en kulmination eller et springbræt ind i en ny periode? Laver vi en AaB eller har vi et mere holdbart projekt? Jeg håber bestemt på det sidste, og det er også de signaler, der sendes. Husk, at vi med mesterskabet ikke har indfriet noget som helst. Vores målsætning er ikke at blive mester - vores målsætning er 3*gruppespil inden 2020. Så vi er ikke i mål.

Har man nogen grund til at tro på at vi er langtidsholdbare? Mit svar vil være 'ja', bl.a. begrundet i, at vi allerede er langtidsholdbare.

Lad os kigge lidt på data:
Tror de fleste er med på, at vi både i kalenderåret 2013, 2014 og 2015 har været holdet med flest point og vi har i den periode haft et pointsnit på 1.95. Til sammenligning har FCK haft et snit på 1.74 og AaB 1.53. Det er altså en høj grad af stabilitet over en lang periode.

Hvis vi kigger på de to sidste sæsoner, har vi ligget nr. 1 i 55 runder ud af 66, hvor de sidste 11 runder er fordelt med 8 førstepladser til AaB og 1 til hver af EfB, Hobro og Randers (og i parentes bemærket et rundt 0 til FCK). Vi har ligget nr 1 flere runder i de sidste to år, end fx AaB har gjort i hele deres glorværdige historie, og er det hold, der sammenlagt har 3. flest runder som nr 1 i superligaens historie. Faktisk har AaB fået 4 mesterskaber ud af 'kun' 50 uger som nr 1 (FCN endda 1 mesterskab på 5 runder som nr 1).

Ud fra ovenstående kan man kun konkludere, at dette mesterskab har været længe undervejs, og vi faktisk har skulle kæmpe en hel del mere for det end andre. Det er ikke opstået ud af tilfældigheder og en enkelt god (halv-)sæson, men ud af et langt stykke arbejde, hvor der er blevet bygget på.

Min pointe: Jeg ser ingen grund til, at vi ikke kan blive ved med at være et stabilt tophold, da vi allerede har været det i 2½ år. Og fundamentet er styrket markant set ift de første 1½ år af den periode.

Det bliver naturligvis en udfordring næste år - er sulten der hos spillerne? Får vi erstattet dem, der smutter? Kan vi klare de forhåbentlig flere kampe i Europa? Nogle vil sige, at der også vil komme ekstra pres på i turnering, da vi nu er mestre, og et hold de andre ekstra-gerne vil slå. Det tror jeg ikke på. Vi har ligget nr 1 så længe, og har så store rivaliseringer med mange af de andre klubber, at den del er vi klædt på til allerede.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kæmpe tillykke til U 19 med mesterskabet. 2 medaljer til Gemmer og Duelund på 3 dage. Jamen de må vel nærmest svæve rundt på en sortrød sky. Fantastisk præstation.
http://fcm.dk/nyheder/fcm-tv-s%C3%A5dan ... mesterskab

Besvar