FCM - FCK
Re: FCM - FCK
Er den udtalelse ikke fra 2003, eller noget i den stil? Nu ved jeg ikke om han har sagt det igen, men han har hvertfald ikke været aktiv i FCK i en 7-8 år hvis jeg ikke husker helt forkert. Det virker lidt irrelevant at bringe det op som eksempel på det "had" der er kommet mod FCM efter i har fået "succes".
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Nu har jeg kun fulgt superligaen og Fcm siden 2010 og har aldrig set klippet for. Har efterfølgende fundet ud af at det er et klip fra arkivet, som af uransagelige årsager skal genudsendes idag.jonas386 skrev:Er den udtalelse ikke fra 2003, eller noget i den stil? Nu ved jeg ikke om han har sagt det igen, men han har hvertfald ikke været aktiv i FCK i en 7-8 år hvis jeg ikke husker helt forkert. Det virker lidt irrelevant at bringe det op som eksempel på det "had" der er kommet mod FCM efter i har fået "succes".
Det er selvfølgelig en ærlig sag. Kan bare huske der dengang, og også i årene efter, var en del snak om episoden. Så derfor undrede det mig bare det blev bragt op nu.TrueWolfMidt skrev:Nu har jeg kun fulgt superligaen og Fcm siden 2010 og har aldrig set klippet for. Har efterfølgende fundet ud af at det er et klip fra arkivet, som af uransagelige årsager skal genudsendes idag.jonas386 skrev:Er den udtalelse ikke fra 2003, eller noget i den stil? Nu ved jeg ikke om han har sagt det igen, men han har hvertfald ikke været aktiv i FCK i en 7-8 år hvis jeg ikke husker helt forkert. Det virker lidt irrelevant at bringe det op som eksempel på det "had" der er kommet mod FCM efter i har fået "succes".
Hold da op! Der bliver godt nok fyret godt op under kedlerne med retorikken i diverse medier. Alle hader FCM og det er så synd for FCK med alle deres skader, osv. og blah, blah, blah...
Nu er det altså nu, vi skal være smarte. Vi skal ikke lade os rive med og angribe kampen med en "nu skal vi satme vise alle, hvor det skab skal stå (eller rettere pokal
)". Det er ikke os, der skal jagte noget. Vi skal spille klogt og så forhåbentlig straffe dem på en fejl. Så bliver vi "næsten"-mestre allerede denne dag. Ellers bliver vi det i løbet af de resterende kampe. Brug hovedet på søndag!
/Cortez
Nu er det altså nu, vi skal være smarte. Vi skal ikke lade os rive med og angribe kampen med en "nu skal vi satme vise alle, hvor det skab skal stå (eller rettere pokal
/Cortez
Start 11 (bud/håb)
Dahlin
Bak-Erik-Bangaard-Lauritsen
Sparv
Andersson-Izunna-Poulsen-Hassan
Pusic
Bænk: Sisto, Olsson, Dichov, Rømer, Haugaard, Duncan, Urena.
Dahlin
Bak-Erik-Bangaard-Lauritsen
Sparv
Andersson-Izunna-Poulsen-Hassan
Pusic
Bænk: Sisto, Olsson, Dichov, Rømer, Haugaard, Duncan, Urena.
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
Dahlin
Bak, Sviatchenko, Banggaard, Lauridsen
Sparv
Olsson, Andersson, Poulsen, Hassan
Duncan
Alternativt starter Sisto inde.
Det er mit bud, hvor jeg egentlig er mest i tvivl om Bak spiller.
Bak, Sviatchenko, Banggaard, Lauridsen
Sparv
Olsson, Andersson, Poulsen, Hassan
Duncan
Alternativt starter Sisto inde.
Det er mit bud, hvor jeg egentlig er mest i tvivl om Bak spiller.
-
TrueWolfMidt
Heldigvis er der ca. halvandet døgn inden kampen fløjtes igang, så der kan vel stadigvæk håbes på at Bak bliver helt klar. Alternativt er der muligheden, at han kan spille på en sprøjte, hvis altså sundhedssektor finder det klogt. Tror gerne Bak vil spille netop denne kamp, hvis det er muligt.
Det er vel svært at overvurdere betydningen af denne kamp. En sejr vil være lig mesterskabet, mens et nederlag vil give lidt spænding i de sidste runder.
Det er positivt, at flere spiller ser ud til at blive klar, men reelt er det Bak, Petter og Erik, der er de vigtige. Det er meget usandsynligt, at Pione eller Olsson kommer til at spille nogen væsentlig rolle, når de ikke har spillet vigtige kampe siden december.
Det bliver interessant at se, hvordan FCK griber kampen an. De er også ramt af skader, og har 120 min i benene fra i torsdags. De SKAL ud at vinde, da sæsonen er ovre for dem ved nederlag eller uafgjort, hvilket Ståle også selv siger: http://www.bold.dk/nyt/staale-maa-finde ... rt-mod-fcm
Problemet er, at deres offensiv ikke har været god i år, og ekstremt meget afhænger af Nicolai Jørgensen, som er blevet skiftet ud i ugens to tidligere kampe for dem. Måske har det været for at spare ham - måske fordi han er småskadet. Under alle omstændigheder er han ikke i fulde omdrejninger, og det er godt for os.
Så det virker ikke realistisk for FCK at lægge en offensiv slagplan - det har de ganske simpelt ikke holdet til. Så jeg tror, at vi kan komme til at se noget lignende det, de gjorde i Parken mod os sidst (hvor de også skulle vinde), hvor de faktisk stillede sig defensivt og afventende, og så lurede på kontraer og dødbolde. I den kamp hed boldbesiddelsen 57-43 i vores favør! Vi tabte 3-0, men nogle gange er tendensen at folk glemmer, at første mål var et dumt selvmål og de to sidste kom i de sidste 3 min, hvor vi satsede. Forinden var vi endda blevet snydt for et straffespark med 10 min igen (det indrømmede selv Ståle, så den var tydelig!). Men skud- og chancemæssigt var vi nu ikke gode i den kamp. Så tror Ståle gerne vil kopiere det.
Jeg tror spændingsniveauet bliver afgørende for denne kamp. Det hold, der er bedst til at holde hovedet koldt har en kæmpe fordel. Jeg kunne godt se enten Zanka eller Nicolai Jørgensen få et rødt kort, hvis vi går lidt til dem. De virker som spillere, der kan tirres og ikke helt kan styre spændingsniveauet i modgang. Desuden må de vel begge have mindst et rødt kort i banken hos dommeren, som passende kan indløses i morgen.
Det er positivt, at flere spiller ser ud til at blive klar, men reelt er det Bak, Petter og Erik, der er de vigtige. Det er meget usandsynligt, at Pione eller Olsson kommer til at spille nogen væsentlig rolle, når de ikke har spillet vigtige kampe siden december.
Det bliver interessant at se, hvordan FCK griber kampen an. De er også ramt af skader, og har 120 min i benene fra i torsdags. De SKAL ud at vinde, da sæsonen er ovre for dem ved nederlag eller uafgjort, hvilket Ståle også selv siger: http://www.bold.dk/nyt/staale-maa-finde ... rt-mod-fcm
Problemet er, at deres offensiv ikke har været god i år, og ekstremt meget afhænger af Nicolai Jørgensen, som er blevet skiftet ud i ugens to tidligere kampe for dem. Måske har det været for at spare ham - måske fordi han er småskadet. Under alle omstændigheder er han ikke i fulde omdrejninger, og det er godt for os.
Så det virker ikke realistisk for FCK at lægge en offensiv slagplan - det har de ganske simpelt ikke holdet til. Så jeg tror, at vi kan komme til at se noget lignende det, de gjorde i Parken mod os sidst (hvor de også skulle vinde), hvor de faktisk stillede sig defensivt og afventende, og så lurede på kontraer og dødbolde. I den kamp hed boldbesiddelsen 57-43 i vores favør! Vi tabte 3-0, men nogle gange er tendensen at folk glemmer, at første mål var et dumt selvmål og de to sidste kom i de sidste 3 min, hvor vi satsede. Forinden var vi endda blevet snydt for et straffespark med 10 min igen (det indrømmede selv Ståle, så den var tydelig!). Men skud- og chancemæssigt var vi nu ikke gode i den kamp. Så tror Ståle gerne vil kopiere det.
Jeg tror spændingsniveauet bliver afgørende for denne kamp. Det hold, der er bedst til at holde hovedet koldt har en kæmpe fordel. Jeg kunne godt se enten Zanka eller Nicolai Jørgensen få et rødt kort, hvis vi går lidt til dem. De virker som spillere, der kan tirres og ikke helt kan styre spændingsniveauet i modgang. Desuden må de vel begge have mindst et rødt kort i banken hos dommeren, som passende kan indløses i morgen.
-
TrueWolfMidt
Var lige på youtube og få opfrisket hukommelsen, ved at se Pione Sisto videoer, med alle hans lækkerier. Hvis han kommer i spil mod Fck, kan han blive en afgørende faktor, da han er i stand til at sætte 3-4 spillere af og samtidig afslutte eller lave assists. Med et reservespækket Fck hold, hvor størstedelen af deres spillere ikke har stået over for Pione og blevet ydmyget af hans frække driblinger, skal sejren i hus på Søndag. Pione har X faktor og han vil volde Fck store problemer. Han kan kun stoppes, hvis Zanka igen får en hjerneblødning. Go wonderboy.
Jeg mener bestemt ikke vi skal ligge pres på Pione p.t. Han har været ude i snart 4 måneder så at hænge alt for meget på hans skuldre duer simpelthen ikke. Det samme med Olsson. Jeg er rigtig glad for de er ved at være tilbage men vi skal ikke forvente de går ind og gør en forskel allerede nu.TrueWolfMidt skrev:Var lige på youtube og få opfrisket hukommelsen, ved at se Pione Sisto videoer, med alle hans lækkerier. Hvis han kommer i spil mod Fck, kan han blive en afgørende faktor, da han er i stand til at sætte 3-4 spillere af og samtidig afslutte eller lave assists. Med et reservespækket Fck hold, hvor størstedelen af deres spillere ikke har stået over for Pione og blevet ydmyget af hans frække driblinger, skal sejren i hus på Søndag. Pione har X faktor og han vil volde Fck store problemer. Han kan kun stoppes, hvis Zanka igen får en hjerneblødning. Go wonderboy.
Jeg har faktisk mere fidus til Duelund i den kamp, håber og tror på han kommer ind og gør en forskel.
Kom så drenge, nu skal den forbandelse hæves!!
Jeg er lidt ambivalent i forhold til Kristian Bak og om han når at blive klar til kampen..
Jeg synes før at have set ham komme ind fra start for så at måtte gå ud efter ganske få minutter
De 3 af 5 udskiftninger i denne sæson er foretaget efter hhv. 16,34 og 18 minutter
Og en enkelt gang efter 57 min, hvilket vel nok godt kan accepteres
Samtidig har vi også af og til set ham blive lidt overtændt, hvilket kan ende med et rødt kort
( han har dog trods alt ikke fået nogle røde kort siden han kom tilbage til os i 2010/11 sæsonen)
Det er naturligvis ellers uomtvisteligt hvilken værdi han iøvrigt har for holdet og kampen
Jeg synes før at have set ham komme ind fra start for så at måtte gå ud efter ganske få minutter
De 3 af 5 udskiftninger i denne sæson er foretaget efter hhv. 16,34 og 18 minutter
Og en enkelt gang efter 57 min, hvilket vel nok godt kan accepteres
Samtidig har vi også af og til set ham blive lidt overtændt, hvilket kan ende med et rødt kort
( han har dog trods alt ikke fået nogle røde kort siden han kom tilbage til os i 2010/11 sæsonen)
Det er naturligvis ellers uomtvisteligt hvilken værdi han iøvrigt har for holdet og kampen
-
TrueWolfMidt
Læs hvad jeg skrev " Hvis han kommer i spil "Sniper skrev:Jeg mener bestemt ikke vi skal ligge pres på Pione p.t. Han har været ude i snart 4 måneder så at hænge alt for meget på hans skuldre duer simpelthen ikke. Det samme med Olsson. Jeg er rigtig glad for de er ved at være tilbage men vi skal ikke forvente de går ind og gør en forskel allerede nu.TrueWolfMidt skrev:Var lige på youtube og få opfrisket hukommelsen, ved at se Pione Sisto videoer, med alle hans lækkerier. Hvis han kommer i spil mod Fck, kan han blive en afgørende faktor, da han er i stand til at sætte 3-4 spillere af og samtidig afslutte eller lave assists. Med et reservespækket Fck hold, hvor størstedelen af deres spillere ikke har stået over for Pione og blevet ydmyget af hans frække driblinger, skal sejren i hus på Søndag. Pione har X faktor og han vil volde Fck store problemer. Han kan kun stoppes, hvis Zanka igen får en hjerneblødning. Go wonderboy.
Jeg har faktisk mere fidus til Duelund i den kamp, håber og tror på han kommer ind og gør en forskel.
Kom så drenge, nu skal den forbandelse hæves!!
Grunden til vi bringer noget op fra fortiden er jo fordi hele Danmark ikke vil lade fortiden ligge. Hvilke andre klubber bliver igen og igen konfronteret med lister over fejl begået igennem de sidste 10 år? FCK? Tja, så handler vinklen om at man ikke har været "klog nok" til at købe ind e.lign. Tonen er aldrig nedladende.jonas386 skrev:Er den udtalelse ikke fra 2003, eller noget i den stil? Nu ved jeg ikke om han har sagt det igen, men han har hvertfald ikke været aktiv i FCK i en 7-8 år hvis jeg ikke husker helt forkert. Det virker lidt irrelevant at bringe det op som eksempel på det "had" der er kommet mod FCM efter i har fået "succes".
http://www.bt.dk/superligaen/hedeturen- ... midtafrika
Jeg forstår vitterligt ikke hvorfor historier om FCM skal vinkles som her. I manchetten: "Bonderøvene har indhentet københavnerne, der ikke længere kan tillade sig bare at grine."
Hvorfor er det vi skal omtales sådan? Jeg har aldrig set andre jyske klubber omtalt sådan i national presse. Jeg synes det er usmageligt, men så snart man har forsvaret sig, så får man jo bare andre modbydeligheder kastet sin vej. Så er det pludselig netop utilfredsheden om måden vi omtales på der betyder at vi har småholds mentalitet og er nogle bonderøve.
-
TrueWolfMidt
Fck kamp d. 14/5 pokalfinale og 120 minutter i benene, derefter kamp mod Fcm i Herning d. 17/5 hvor de må formodes først at være hjemme over midnat, altså d. 18/5 og skal derefter i kamp igen allerede d. 20 hvor Aab kommer på besøg i Teliaparken. Dejligt når alt ikke lige går Ståles vej, tror gerne han ville have haft 5-7 dages restitution til sine spillere

Så tror jeg ikke at du forstår artiklens formål StofferStoffer skrev:Grunden til vi bringer noget op fra fortiden er jo fordi hele Danmark ikke vil lade fortiden ligge. Hvilke andre klubber bliver igen og igen konfronteret med lister over fejl begået igennem de sidste 10 år? FCK? Tja, så handler vinklen om at man ikke har været "klog nok" til at købe ind e.lign. Tonen er aldrig nedladende.jonas386 skrev:Er den udtalelse ikke fra 2003, eller noget i den stil? Nu ved jeg ikke om han har sagt det igen, men han har hvertfald ikke været aktiv i FCK i en 7-8 år hvis jeg ikke husker helt forkert. Det virker lidt irrelevant at bringe det op som eksempel på det "had" der er kommet mod FCM efter i har fået "succes".
http://www.bt.dk/superligaen/hedeturen- ... midtafrika
Jeg forstår vitterligt ikke hvorfor historier om FCM skal vinkles som her. I manchetten: "Bonderøvene har indhentet københavnerne, der ikke længere kan tillade sig bare at grine."
Hvorfor er det vi skal omtales sådan? Jeg har aldrig set andre jyske klubber omtalt sådan i national presse. Jeg synes det er usmageligt, men så snart man har forsvaret sig, så får man jo bare andre modbydeligheder kastet sin vej. Så er det pludselig netop utilfredsheden om måden vi omtales på der betyder at vi har småholds mentalitet og er nogle bonderøve.
Det er jo netop med vilje en tur ned af memory-lane, hvor FCM selv gjorde meget ud af bruge den slags retorik, og derfor bruge journalisterne også den vinkel, da det jo også er dem bag denne retorik de har snakket med og endda nærmest citeret.
Vigtige personer omkring FCM gennem årene har helt med vilje valgt selv at være meget fremme i skoene på den måde (ellers var vi måske aldrig nået så langt, da det er blevet en del af vores "stil" ).
Så at det er det der kommer frem er vi jo som sådan selv medskyldige i
Jeg synes iøvrigt at det er en MEGET god artikel de der har fået forfattet!!