OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: OB - FCM

Indlæg af Ravnen »

Et nederlag skulle komme før eller siden, det bliver så i dag det sker. Vores forsvar er hårdt ramt og angrebet var ikke helt så skarpt som det burde være. Men tingene gik heller ikke ligefrem vores vej, Slys selvmål er sort uheld og OBs 3-1 scoring i første halvlegs overtid også uheldigt.
Så meget vigtigere bliver vores kamp hjemme mod FCK i næste runde, nu er vi pisket til at vinde den.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Nu kommer jeg lidt ind i kampen i dag uden at have set starten, men synes i de andre kampe Lauridsen har været stærk, og bare blevet bedre, så der må jeg erklære mig uenig i at han skal skiftes.

I forhold til kampen i dag, jeg kom ind i kampen hvor jeg ser der burde have været straffe til os.
En klassisk (håbløs) kamp af dommer Tykgaard eller har han været ok?

Treco

Indlæg af Treco »

Vi har jo slet ikke spillet lige så godt i foråret som vi gjorde i efteråret. Vi har vundet mange kampe på dødbolde men spillet har kun været godt i et par halvlege og så måske 2 kampe. Det er simpelthen ikke godt nok hvis man vi være tophold. Og så bør man kraftig overveje om ikke Petters tid er ved at være slut, han er desværre alt for meget skadet til at skulle være en af de bærende kræfter næste år. Derudover er Bak, Jim og Duncan også for ofte skadet.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Vi kommer til at bruge rigtig mange af Benhams penge hvis vi skal i gruppespil hvert andet år. Vi har så mange skader hele tiden, at vi bliver nødt til at lade de værste glasben sidde på bænken eller sælge dem.

Nuvel vi klarer os i Superligaen, men den er gudhjælpe mig heller ikke særlig stærk, så hvis ambitionen er Europa skal der ske et eller andet.

ArneR

Indlæg af ArneR »

Pyha pyha, Dahlin ser godt nok skidt ud i dag.
Dickoh, tjae, man kan vel sige at han bliver kastet for løverne. (Nåeh nej, det er først i næste weekend. :D )
Banggaard, hva hunneren er der galt, han er faldet i niveau, forrige sæson var han sikkerheden selv.
Forstår ikke Römer header bolden nedad i sin clearing, den rammer Sly lige i 5 øren, og kan ikke undgå at gå i mål. Det samme gælder Dahlins boksninger, og så var han lige ved at gentage fadæsen fra Randers kampen, med at blokere den ind i eget mål.
Vi skal op på hesten igen, det ville godt nok være dejligt at se nogle af de gamle profiler på banen igen, til næste kamp.
Hva gik galt i dag.
B kæden på banen i forsvaret.
Pusic uskarp
Gummiben
Det er jo hele 3 ting det går virkelig ikke.
Vi fjerne gummiben. :D :D :D :D

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

ArneR skrev:Pyha pyha, Dahlin ser godt nok skidt ud i dag.
Dickoh, tjae, man kan vel sige at han bliver kastet for løverne. (Nåeh nej, det er først i næste weekend. :D )
Banggaard, hva hunneren er der galt, han er faldet i niveau, forrige sæson var han sikkerheden selv.
Forstår ikke Römer header bolden nedad i sin clearing, den rammer Sly lige i 5 øren, og kan ikke undgå at gå i mål. Det samme gælder Dahlins boksninger, og så var han lige ved at gentage fadæsen fra Randers kampen, med at blokere den ind i eget mål.
Vi skal op på hesten igen, det ville godt nok være dejligt at se nogle af de gamle profiler på banen igen, til næste kamp.
Hva gik galt i dag.
Pusic uskarp
Gummiben
Mhb på Dahlins boksninger så så det selvflg ikke godt ud i dag. Men ved 2-0 scoringen var det mere kommunikation. Det er jo Rømer der skubber ham ind bag målstregen så han skal bokse en bold fremad mens hans krop i luften bliver presset bagud. Så er det svært at få fart på. Han var jo presset en halv meter ind i målet. Ved 1-0 scoringen er det bare Rømer der ikke header den ordentligt. Skal man heade en bold væk på målstregen fremad rettet så skal der luft under , så man ikke rammer den mand der står lige foran een. Det så sgu skidt ud.

Jeg har ofte været efter GR herinde, fordi han klynker for meget efter kampene. I dag syntes jeg han tog det som en mand og fremstod nøjagtig som undertegnede gerne ser det :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

ArneR skrev:Pyha pyha, Dahlin ser godt nok skidt ud i dag.
Hva gik galt i dag.
Pusic uskarp
Gummiben
Jeg er uenig i mange ting i dit indlæg.

Dahlin ser ikke super ud i dag - omvendt synes jeg ikke han ser decideret skidt ud. Han er stort set chanceløse ved selve målene, men bør nok sætte sig bedre igennem. Men jeg synes i højere grad det er forsvaret der fejler ved målene. Omvendt må man jo også rose OB for at sparke nogle flotte hjørnespark i dag. Jeg var i al fald imponeret.
Jeg synes også Banggaard spiller under vanligt niveau i dag, men at snakke om at hans sæson har været dårlig fordi han spiller dårligt i dag er ude af proportioner. Han har været dygtig og solid på en svær afløser plads som 3. valg - også i denne sæson.
Jeg synes ikke i dag vidner om gummiben, der mangler intensitet og fysisk dominans i eget felt, men det ser i min optik ikke ud som om det hang sammen med nervøsitet. Jeg synes også det er forkert at antyde, at det er skaderne som sådan der medfører nederlaget. Det er jo ikke fordi vi giver mange chancer væk i åbent spil vi bliver bare ødelagt på standarder med de værktøjer vi selv plejer at bruge godt. Det vidner i min verden om en underlegen tænding og manglende fokus. Begge er ting, som bør være tilstede for alle der spiller. 1. valg eller 4. valg.

Jeg synes analysen for i dag er kort. Vi lader os fysisk dominere i flere momenter og mangler derudover koncentration/fokus på standarder. Vi skaber chancer i åbent spil og på dødbolde, men mangler kynismen. Fortjent fysisk OB sejr.

Jeg synes ikke dommeren snød FCM eller OB, men jeg synes det var en meget svingende line han lagde.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vil lige sige at jeg synes Mikkel Duelund kom ind med noget i dag, det var nogle imponerende aktioner han foretog, han var lige ved ene mand at sætte hele OBs forsvar et par gange.

Jeg synes ikke vi skal pive over at tabe en kamp. Sådan er fodbold. I dag tippede marginalerne væk fra os. I mange andre kampe har vi haft marginalerne med os. Vi leverer det der skal til i dag, der er ingen som slår op i banen, alle kan være deres indsats bekendt. Engang i mellem taber man, uanset hvor meget man gerne vil vinde. Så må man op på hesten igen. Der er ingen grund til at blive overdrevent negative (aldrig er der så meget liv i graven, som efter en tabt kamp...)

Forhåbentlig har vi Bak og Erik med næste weekend. Måske endda en joker, nu da Sisto åbenlyst træner med.

Det er ligemeget om FCK vinder eller taber mod FCV, vi slår dem alligevel på Fortet ;)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Duelund er fantastisk. Vi taber til et bedre hold idag der har marginalerne med sig og lægger gode indlæg som vi ikke får clearet ordentligt. Shit happens. Der har ikke været den store tuden på graven, heldigvis. Vi må op på hesten igen og jeg håber og tror stadigvæk på at Fcv kan vinde i morgen. ;)

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Det er simpelthen for sindsygt hvor STORT overskud Duncan har i øjeblikket!
Selv midt i et nederlag så har han overskud til at lave "ormen" midt i OB felt! :D

http://fcm.dk/nyheder/f%C3%B8rste-for%C ... til-ulvene
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Rolig nu. - eller hvad?

Jeg er bange for, at Ove P havde luret os i går i Odense, og det held som normalt går til dem der søger det, det fik vi aldrig chancen for at søge i går. Bagud på en dårlig clearing, det er sort uheld, og allerede herfra var det op af bakke. At Falk er heldig, at hans afslutning går igennem 5-6 spillere, det er også heldigt. Havde dog været rart, hvis Dahlin havde bokset lidt længere væk. På TV-billederne ser det ud, som om der er en 0B'er der skubber til en af vores, som så ryger ind i Dahlin, så der er mange ting der går galt. 3 mål er vist en blunder fra Sparv. 0B er farlige på dødbolde ja, men i åbent spil er det jo nærmest skandaløst hvor lidt de kan og vil på hjemmebane!
Toppel er dem også en god mand, både Duncan og Pusic har altså åbent skud lidt udenfor det lille felt, det plejer at være ensbetydende med mål, men Toppel redder 0B.
Vi har det altid svært imod 0B, og i går gik marginalerne imod os, så taber vi.
Uha jeg håber der begynder at komme lidt spillere retur fra lazerattet. Vores brede trup er presset, hvis vi ikke kan spille Sly, Bak, Erik, Petter, Jim, Pione, Ohlsson.
Hvis vi ikke får 2-3 tilbage af dem til på søndag, så risikerer vi altså at tabe på søndag. Jeg tør ikke skrive deja vu. :cry:

Christian

Indlæg af Christian »

Efter kampen var jeg ret negativ om Dahlin, men nu hvor jeg har set scoringerne en del gange siden synes jeg ikke rigtigt man kan klandre ham for scoringerne.

Første mål er et selvmål, som Brøndby kopierede nøjagtigt mod Aab senere på dagen. Andet mål bliver måske rettet af, men går i hvert fald gennem mange spillere, så det må være meget svært for Dahlin at se bolden før det er for sent.
3. mål kommer fra tæt hold med høj fart, og han har meget svært ved at reagere på den.

Jeg kan rigtig godt lide Lauridsen, og kan ikke på stående fod huske en eneste kamp hvor han er faldet igennem. Tværtimod er mit indtryk at han er stabil og solid og på et højt niveau i hver kamp.

Jeg så ikke første halvleg koncentreret, men de gange jeg lagde mærke til Dickoh, tænkte jeg at han gjorde det overraskende godt.

OB vandt og det var ikke ufortjent, men kampen var meget lige som jeg så den, og vi kunne med lidt marginaler have scoret mindst ligeså mange mål som OB.

Tak til Duncan for endnu et mål, og for at holde det negative fokus væk fra Pusic, som sikkert ville modtage langt mere kritik hvis han alene skulle stå for målene i FCM.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

jeg satser på, at historien gentager: Sidst vi tabte en kamp i Odense, skulle vi også møde FCK runden efter. Der vandt vi 5-1 :-)

ArneR

Indlæg af ArneR »

Kent skrev:jeg satser på, at historien gentager: Sidst vi tabte en kamp i Odense, skulle vi også møde FCK runden efter. Der vandt vi 5-1 :-)
Den køber jeg Kent. :D :D :D :D :D :lol:

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

ArneR skrev:
Kent skrev:jeg satser på, at historien gentager: Sidst vi tabte en kamp i Odense, skulle vi også møde FCK runden efter. Der vandt vi 5-1 :-)
Den køber jeg Kent. :D :D :D :D :D :lol:
Absolut ditto her også :mrgreen:

Besvar