#Nej til awaykort

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator

Re: #Nej til awaykort

Indlæg af Administrator »

TrueWolfMidt skrev:Nu så jeg desværre ikke Efb - Ob kampen i går. Overholdt fansene de 15 minutters tavshed i starten af kampen ?
Ja.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

oros skrev:
TrueWolfMidt skrev:Nu så jeg desværre ikke Efb - Ob kampen i går. Overholdt fansene de 15 minutters tavshed i starten af kampen ?
Så den heller ikke..... Men der er intet nævnt i dagens papirudgave af EB, såe.... Der var tavshed hele kampen i sidste runde, men det skyldtes, at fansene er utilfredse med egne kontrollører.

Jeg kan ikke lade være med at tænke: Hvad nu hvis man havde brugt al den energi på at komme det til livs, som afstedkommer Awaykortets tilblivelse???
Hvad er det for noget? Og tro mig, der bliver brugt mange timer på dialog og det virker.
Vi kommer kun for roulade!

WBW

Indlæg af WBW »

Det gjorde de ja. Men synes det var bemærkelsesværdigt at man ikke lade mere mærke til det. Sad og så kampen med en flok venner, og ingen af os bemærkede tavsheden, inden fansene begyndte at synge lidt da de 15 minutter var gået.

Til sammenligning var jeg på stadion til Silkeborg kampen, og her var stilheden meget mærkbar og gav en underlig følelse hele kampen igennem, ligesom Glen og Bak efterfølgende nævnte af de mente det havde haft en negativ effekt på spillerne. Denne negative effekt, synes jeg ikke man så på spillerne i Esbjerg-OB igår. Dette kan selvfølgelig skyldes mange forskellige ting; normalt mindre opbakning til disse hold end på MCH, bedre psysisk forberedelse eller måske endda at FCM brugte det som en dårlig undskyldning for er dårlig start i sidste runde.

Effekten af denne protest er for tidelig at konkludere noget på. Hvem hører protesten, hvem går den ud over, går den ud over nogen og vil der komme noget ud af den. Bliver spændende at følge i de næste runder, på trods af at jeg ikke er tilhænger af protesten.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Nu var det ikke den mest sexede kamp i år. De to hold har ikke nogen fantastisk opbakning, hverken ude eller hjemme. Men jeg er sikker på, at protesten kommer meget bedre til udtryk, når først Brøndby, Aab og vi spiller vores kampe :)

Noerum

Indlæg af Noerum »

Protest af Aab, GF og Brøndby. Medierne er også virkelig ved at vågne op nu.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 164144.htm

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja og Fck skal selvfølgelig ikke overholde de 15 minutters tavshed. Men så har de istedet for fået endnu 1 skadet spiller. Fedt.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

TrueWolfMidt skrev:Ja og Fck skal selvfølgelig ikke overholde de 15 minutters tavshed. Men så har de istedet for fået endnu 1 skadet spiller. Fedt.
FCK er ikke med i kampen mod Awaykortet. De har selv haft et awaykort i knap otte år, og dengang det blev indført hos dem, havde de selv en masse kampe mod klubben. Der var der heller ikke andre der viste sympati og boycottede, så kan da sagtens forstå,at deres fans vælger at stå helt uden for, og ikke tage nogen side.
FCM!
FCM!
FCM!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

tubbe93 skrev:
TrueWolfMidt skrev:Ja og Fck skal selvfølgelig ikke overholde de 15 minutters tavshed. Men så har de istedet for fået endnu 1 skadet spiller. Fedt.
FCK er ikke med i kampen mod Awaykortet. De har selv haft et awaykort i knap otte år, og dengang det blev indført hos dem, havde de selv en masse kampe mod klubben. Der var der heller ikke andre der viste sympati og boycottede, så kan da sagtens forstå,at deres fans vælger at stå helt uden for, og ikke tage nogen side.
Det vil sige at den største klub i Danmark synes at awaykortet er fedt og vil ikke sympatisere med de andre klubber. Fedt, flot.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

TrueWolfMidt skrev:
tubbe93 skrev:
Det vil sige at den største klub i Danmark synes at awaykortet er fedt og vil ikke sympatisere med de andre klubber. Fedt, flot.
Nej, de har bare haft deres kamp, og da det er svært at gøre det til en stor kamp, når man kun er en klub, tog de det til sig. Der var nedgang i tilskueretallet, da det blev indført, da der var mange der ikke havde registreret sig og som ikke havde lyst. Da de ikke havde nogen succes har de så valgt at benytte det. Der er dog stadig flere, der ikke har kortet, og det giver problemer for fans der kun sjældent kommer på stadion. Jeg sælger selv billetter på MCH, og i kampene mod FCK, kommer der altid familier og vil købe billetter til neutrale dele af stadion, da de ikke kan komme ind på udebaneafsnittet. Hvis vi blot afviste dem, ville det give et mindre salg, og færre tilskuere, præcis som det vil når det nationale awaykort kommer.
Derudover er awaykortet i FCK et tydeligt eksempel på, at awaykortet ikke virker efter Divisionsforeningens hensigt. Der er stadig problemer med deres fans, og de har nærmest altid romerlys eller lignende med. Der har også været problemer med lighterkast, som også er en af de ting, divisionsforeningen håber, at awaykortet kan være med til sikre ikke sker.

Den store forskel på, da awaykortet blev indført hos FCK og når det kommer nationalt, er den massive stemme vi fans har. Det har en helt anden betydningen for ligaen og økonomien i de forskellige klubber, når der er 11 klubber der boycutter og dropper stemningen, i forhold til når en enkelt klub gør det.
Jeg kan dog sagtens se, at det ville være fedt, hvis man kunne få FCK med til kampen denne gang, de har dog valgt at stå udenfor, da de ingen interesse har i konflikten. Hvis divisionsforeningen dropper kortet, får det sandsynligvis ingen effekt for FCK, da det er klubben selv der har indført det.
FCM!
FCM!
FCM!

Mettwurst17

Indlæg af Mettwurst17 »

Tak til de fans som kom fra Midtjylland :D

http://www.calcio-culinaria.de/bilder/k ... 01415.html#

Noerum

Indlæg af Noerum »

Ksv - Midtjylland!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ifølge twitter er klubbernes alliance ift awaykort brudt. Der skulle komme mere på EB inden længe.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

Kent skrev:Ifølge twitter er klubbernes alliance ift awaykort brudt. Der skulle komme mere på EB inden længe.
Præcis som forventet. Mon ikke de har fået snakket nærmere sammen siden sidste møde, og nu har nosser nok til og melde fra?

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/5542492

Så kom artiklen, men der er dog ikke nogen navngiven kilde, bare "en central placeret kilde", hvilket kan betyde hvad som helst..

Men hvis den artikel taler sandt så kunne det tyde på at awaykortet ikke bliver indført i første omgang i hvert fald..

Noerum

Indlæg af Noerum »

Lækkert! Et skridt i den rigtige vej!

Besvar