#Nej til awaykort

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noerum

Re: #Nej til awaykort

Indlæg af Noerum »

Awaykortet kommer! Det er for sent at vågne op.
Hvad er det i øvrigt, du vil have klubben til at gøre?

Når du fyrer pyro af, sætter du dig selv over klubben. Du gør det alligevel, selv om det både er ulovligt og skader klubben, idet du påfører den bøder. Om så klubben ønskede det, kan den ikke give dig tilladelse, fordi det er ulovligt.
Fyrer jeg pyro af? Hvorfor går du så meget op i det? Det er også ulovligt at kører for stærkt, og vel lige marginalt et større problem for samfundet, end fyrværkeri? :roll:
"vi vil altid være med som nummer tolv"
Hmm.. Man kan godt høre, at du ikke er en del af de aktive stemningsskabere.. Jeg er ikke i tvivl om, at away kortet ikke bliver til noget. Klubberne har sovet i timen. Når de ser, at deres fans er så store modstandere af det dumme kort, så skal de nok vågne op. Alternativet er en superliga uden stemning.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Det er ikke kun de unge og pyro tilhængere der er imod kortet.

Jeg er 37 år gammel.
Jeg er imod pyro.
Jeg er delvis aktiv på tribunen.
Jeg har fulgt fcm fra starten og aldrig blevet smidt ud fra et stadion. Aldrig fået karantæne. Aldrig haft problemer med politiet.

Så hvorfor er det at jeg skal dømmes, som hooligan og registreres, når jeg aldrig har gjort noget.
Jeg troede at man i dette land var uskyldig indtil andet er bevist, men ikke som fodboldfan. En rocker rettigheder er bedre end fans.

Der er også kun en instans herhjemme der kan forlænge at se id og det er politiet. Og ikke en flok vagter der er kommet hjemmefra få at, få lidt at bestemme, som de ikke har normalt.
Jeg må sige at jeg føler mig truet på min retsikkerhed.

Dette indlæg er skrevet som privat person og er mine personlige holdninger.

974

Indlæg af 974 »

Noerum skrev:

Når du fyrer pyro af, sætter du dig selv over klubben. Du gør det alligevel, selv om det både er ulovligt og skader klubben, idet du påfører den bøder. Om så klubben ønskede det, kan den ikke give dig tilladelse, fordi det er ulovligt.
Fyrer jeg pyro af? Hvorfor går du så meget op i det? Det er også ulovligt at kører for stærkt, og vel lige marginalt et større problem for samfundet, end fyrværkeri? :roll:
Hmm.. Man kan godt høre, at du ikke er en del af de aktive stemningsskabere.. Jeg er ikke i tvivl om, at away kortet ikke bliver til noget. Klubberne har sovet i timen. Når de ser, at deres fans er så store modstandere af det dumme kort, så skal de nok vågne op. Alternativet er en superliga uden stemning.
Oros; Jeg synes det bliver lidt for meget at du hele tiden kører på det med romerlys mv.
Ellers er jeg nu på mange punkter ganske enig med dig, men lad nu være med at få det til kun at dreje sig om pyroteknik mv
Det har jo IKKE kun noget med det at gøre, og jeg kan godt forstå at mange fans modsætter sig away-kortet - det er en fair og reel modstand som bliver ført mod det
Og der kan sikkert godt gives dispensation til ved bestemte lejligheder at lave et flot pyroshow af en eller anden art med en uddannet på området

Når det er sagt - kommer away-kortet, så anskaffer jeg mig det bare, og min passion for FCM vil fortsætte uformindsket fremover

Som jeg tidligere har skrevet, så synes jeg jo ikke at det var vildt mange der var væk fra tribunen i fredags mod Silkeborg, og for mig virker det også til at mange er indgået i denne principsag sådan lidt fordi sådan skal det bare være i de fodboldomgangskredse man bevæger sig i

974

Indlæg af 974 »

admin 3 skrev:Det er ikke kun de unge og pyro tilhængere der er imod kortet.

Jeg er 37 år gammel.
Jeg er imod pyro.
Jeg har fulgt fcm fra starten og aldrig blevet smidt ud fra et stadion. Aldrig fået karantæne. Aldrig haft problemer med politiet.

Kan sådan set sætte hak ved det meste der også, men jeg kan godt se noget fyrværkeri blive brugt under ordnede forhold, men ikke under andre omstændigheder!

Så hvorfor er det at jeg skal dømmes, som hooligan og registreres, når jeg aldrig har gjort noget.
Jeg troede at man i dette land var uskyldig indtil andet er bevist, men ikke som fodboldfan. En rocker rettigheder er bedre end fans.

Jeg synes ikke at et awaykort på nogen måder dømmer os som hooligans - jeg skal vise former for id. masser af steder for at komme ind på musiksteder, diskoteker, arbejdspladser osv
Sådan er det som sagt mange steder, så hvorfor ikke til en fodboldkamp med et kort som du én gang skal have lavet
En rocker har på ingen måder bedre rettigheder, og det ved du udemærket godt :-)

Der er også kun en instans herhjemme der kan forlænge at se id og det er politiet. Og ikke en flok vagter der er kommet hjemmefra få at, få lidt at bestemme, som de ikke har normalt.
Jeg må sige at jeg føler mig truet på min retsikkerhed.
igen - så er det altså heller ikke værre...

Dette indlæg er skrevet som privat person og er mine personlige holdninger.
Dejligt at se at du lige pointerer det i dette indlæg!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

admin 3 skrev:Det er ikke kun de unge og pyro tilhængere der er imod kortet.

Jeg er 37 år gammel.
Jeg er imod pyro.
Jeg passer også fint på den profil.
Jeg er dog ikke bange for retssikkerheden eller andet ifm away-kortet. Når jeg alligevel er lunken over for det, så handler det mest af alt om, at jeg ikke synes argumenterne for det hænger sammen. Divisionsforeningen taler om, at sørge for, at folk med karantæne ikke kommer på tribunerne - og det må så hænge sammen med, at dem der har karantæne, er dem, der skaber problemer, og ved at få dem fjernet effektivt, så regner man med at problemerne mindskes.

Jeg synes bare, at det er drastisk, at indføre kortet for alle (udebanetilskuere). Jeg er bange for, at det vi mister en del udbanefans på det. Og her tænker jeg faktisk ikke på de relativt få stemningsskabere. Men på den 'store grå masse' der til tider dukker op, fx i Viborg eller senest i Randers og Esbjerg. For dem er det en ekstra bureaukratisk byrde at skulle anskaffe sådan et kort, og det vil afholde en del for spontant at tage på sådanne ture, og dermed også rekrutteringsgrundlaget for fans på sigt. Det er faktisk det, som jeg ser som den største trussel ved away-kortet.

Hvis klubberne var smarte, så solgte de det i stedet som et away-sæsonkort til 500 kr, hvor man så fik adgang til alle udekampe.

oros

Indlæg af oros »

974 skrev:
Noerum skrev:

Oros; Jeg synes det bliver lidt for meget at du hele tiden kører på det med romerlys mv.
Ellers er jeg nu på mange punkter ganske enig med dig, men lad nu være med at få det til kun at dreje sig om pyroteknik mv
Det har jo IKKE kun noget med det at gøre, og jeg kan godt forstå at mange fans modsætter sig away-kortet - det er en fair og reel modstand som bliver ført mod det
Og der kan sikkert godt gives dispensation til ved bestemte lejligheder at lave et flot pyroshow af en eller anden art med en uddannet på området

Når det er sagt - kommer away-kortet, så anskaffer jeg mig det bare, og min passion for FCM vil fortsætte uformindsket fremover

Som jeg tidligere har skrevet, så synes jeg jo ikke at det var vildt mange der var væk fra tribunen i fredags mod Silkeborg, og for mig virker det også til at mange er indgået i denne principsag sådan lidt fordi sådan skal det bare være i de fodboldomgangskredse man bevæger sig i
Jamen, det kan da godt være, at jeg fokuserer for meget på pyro. Jeg er nøjagtig lige så stor modstander af kasteskyts, hærværk og slåskampe. Tag ikke fejl af det.

Kortet er vel en reaktion på, at man ikke kan komme igennem via dialog - uanset hvad fangrupperne så påstår. BWs formand er jo ikke i tvivl om, at vi kommer til at opleve pyro på MCH Arena inden , sæsonen er slut. Så dialog hjælper netop ikke på det område. Når FCM opsætter net, er det vel fordi, de forventer kasteskyts også fra vore egne fans. I sommers krævede det da helle ikke mere end én Europæisk kamp at skaffe klubben en bøde på halsen. En træningskamp mod VFF udløser slåskamp...

Det kan godt være, at problemet ikke er tilnærmelsesvis så stort som i København. Men det er præcis ligeså genstridigt.

Andro

Indlæg af Andro »

oros skrev:Kortet er vel en reaktion på, at man ikke kan komme igennem via dialog
Den her lader vi vist lige stå for sig selv som den med afstand dummeste kommentar på ulvegraven i år. Tillykke oros.

Andro

Indlæg af Andro »

oros skrev:Næ, I kan godt kæmpe imod. Klubberne er medlemmer af Divisionsforeningen, der således repræsenterer klubbernes holdning. Nu har man ævle-bævlet tilstrækkeligt længe til, at klubberne ikke gider mere.
Du har slet ikke forstået, hvordan hele situationen hænger sammen. Claus Thomsen og co. har trukket awaykortet ned over hovedet på klubberne, der har accepteret uden at vide, hvad de reelt set går ind til. Stop med at få det til at lyde som om, at awaykortet er klubbernes idé; det er ganske enkelt usandt.

Senest har man kunnet læse Hans Krabbe udtale sig, at han ikke er fortaler for awaykortet. Det sidste ord er absolut ikke sagt i den her sag. Der er stadig masser af grund til at tro på, at klubberne kommer til fornuft og modsætter sig Claus Thomsens tyranni.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Andro skrev:
oros skrev:Næ, I kan godt kæmpe imod. Klubberne er medlemmer af Divisionsforeningen, der således repræsenterer klubbernes holdning. Nu har man ævle-bævlet tilstrækkeligt længe til, at klubberne ikke gider mere.
Du har slet ikke forstået, hvordan hele situationen hænger sammen. Claus Thomsen og co. har trukket awaykortet ned over hovedet på klubberne, der har accepteret uden at vide, hvad de reelt set går ind til. Stop med at få det til at lyde som om, at awaykortet er klubbernes idé; det er ganske enkelt usandt.
Det er vist dig Andro, der ikke helt har styr på det. Divisionsforeningen ER klubberne. Claus Thomsen er ansat af klubberne til at varetage deres interesser. Så at sige, at Divisionsforeningen trækker noget ned over hovedet på klubberne, svarer til at sige, at du trækker noget ned over hovedet på dig selv. (Eller måske mere rammende, at BWs bestyrelse trækker en holdning til away-kortet ned over alle deres medlemmer). Så kan det godt være, at ikke alle klubber er enige, men det er stadig noget, de har besluttet i fællesskab.

Andro

Indlæg af Andro »

Kent skrev:
Andro skrev:
Det er vist dig Andro, der ikke helt har styr på det. Divisionsforeningen ER klubberne. Claus Thomsen er ansat af klubberne til at varetage deres interesser. Så at sige, at Divisionsforeningen trækker noget ned over hovedet på klubberne, svarer til at sige, at du trækker noget ned over hovedet på dig selv. (Eller måske mere rammende, at BWs bestyrelse trækker en holdning til away-kortet ned over alle deres medlemmer). Så kan det godt være, at ikke alle klubber er enige, men det er stadig noget, de har besluttet i fællesskab.
Nej. Awaykortet er ikke noget, klubberne har fundet på i fællesskab. Det er Claus Thomsen og co. i Divisionsforeningen, der har besluttet sig for, at awaykortet skulle gennemføres, og så har man presset klubberne til at acceptere ved hjælp af diverse mafialignende metoder.

Men lad os nu se, hvad der sker. Protesten mod Silkeborg havde heldigvis den ønskede effekt, og vi forbliver optimistiske i kampen mod awaykortet. Vi giver ikke op, før awaykortet er afskaffet, og det bliver det forhåbentligt inden starten på næste sæson.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Andro skrev:
Nej. Awaykortet er ikke noget, klubberne har fundet på i fællesskab. Det er Claus Thomsen og co. i Divisionsforeningen, der har besluttet sig for, at awaykortet skulle gennemføres, og så har man presset klubberne til at acceptere ved hjælp af diverse mafialignende metoder.
Ved du ikke, hvad Divisionsforeningen er? Der findes ikke noget Claus Thomsen og co. 'Og co' er klubberne! Divisionsforeningen er klubbernes forening. Claus Thomsen er ansat af klubberne. Så når Divisonsforeningen finder på noget, så er det per definition noget klubberne har fundet på, da klubberne = Divisionsforeningen. Der er ikke noget modsætningsforhold. Hvis du ikke forstår det, så prøv fx at tage et blik på Divisionsforeningens bestyrelse: http://divisionsforeningen.dk/OmDivisio ... elsen.aspx - det er dem, der er dit 'og co'.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

oros skrev: Jamen, det kan da godt være, at jeg fokuserer for meget på pyro. Jeg er nøjagtig lige så stor modstander af kasteskyts, hærværk og slåskampe. Tag ikke fejl af det.

Kortet er vel en reaktion på, at man ikke kan komme igennem via dialog - uanset hvad fangrupperne så påstår. BWs formand er jo ikke i tvivl om, at vi kommer til at opleve pyro på MCH Arena inden , sæsonen er slut. Så dialog hjælper netop ikke på det område. Når FCM opsætter net, er det vel fordi, de forventer kasteskyts også fra vore egne fans. I sommers krævede det da helle ikke mere end én Europæisk kamp at skaffe klubben en bøde på halsen. En træningskamp mod VFF udløser slåskamp...

Det kan godt være, at problemet ikke er tilnærmelsesvis så stort som i København. Men det er præcis ligeså genstridigt.
Ang. nettet oros, så kommer det som udgangspunkt kun op til Europa kampene, foran vores afsnit ihvertfald. Fordi det er et krav fra UEFA.
Så nej, de forventer ikke kasteskyts fra egne fans. Du kaster om dig til højre og venstre med hule påstande.

JEG tror personligt heller ikke på kortet når at blive indført, og hvis det gør, så giver jeg det maks 2-3 måneder før det er væk igen.
Klubberne bakker op om en afskaffelse, det er bare et spørgsmål om at de lige vågner op, og får meldt ud sammen, så der ikke er nogen der står alene med lorten.

Andro

Indlæg af Andro »

Kent skrev:
Andro skrev:Nej. Awaykortet er ikke noget, klubberne har fundet på i fællesskab. Det er Claus Thomsen og co. i Divisionsforeningen, der har besluttet sig for, at awaykortet skulle gennemføres, og så har man presset klubberne til at acceptere ved hjælp af diverse mafialignende metoder.
Ved du ikke, hvad Divisionsforeningen er? Der findes ikke noget Claus Thomsen og co. 'Og co' er klubberne! Divisionsforeningen er klubbernes forening. Claus Thomsen er ansat af klubberne. Så når Divisonsforeningen finder på noget, så er det per definition noget klubberne har fundet på, da klubberne = Divisionsforeningen. Der er ikke noget modsætningsforhold. Hvis du ikke forstår det, så prøv fx at tage et blik på Divisionsforeningens bestyrelse: http://divisionsforeningen.dk/OmDivisio ... elsen.aspx - det er dem, der er dit 'og co'.
"og co." er selvfølgelig resten af Divisionsforeningen. Claus Thomsen er ikke den eneste ansatte i foreningen. Den daglige ledelse består af folk uden direkte relation til nogen klubber: http://divisionsforeningen.dk/OmDivisio ... ntakt.aspx
Det er en dybt forfejlet logik, når du ønsker at få det til at fremstå som om, awaykortet var alle klubbernes idé. Det er ganske enkelt ikke tilfældet, og det vil fremtiden også vise.

Men lad os bare lukke den her.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Kent skrev:
Andro skrev:
Hans Krabbe har i interview til aoh.dk, udtalt at FCM ikke ønsker et away-kort, men at man står sammen med de andre klubber.
Awaykortet var noget politiet og justitsministeriet fandt på, da de mente det var det der skulle til for at stoppe nogle ikke eksisterende problemer!
Claus Thomsen sælger den så efterfølgende som klubbernes ide!
FCM!
FCM!
FCM!

oros

Indlæg af oros »

Kent skrev:
Andro skrev:
At Hans Krabbe ikke er fortaler for kortet betyder ikke nødvendigvis, at han er imod det. Som Kent skriver, er det dig, der ikke har forstået sammenhængen.

Hvis jeres adfærd i fredags var en succes, så er I større fans af jer selv end af holdet. Skam jer!

Besvar