AaB - FCM
Re: AaB - FCM
Man skal ikke tage fejl af, at AaB er en rigtig svær udekamp. For mig er denne kamp - sammen med udekampen mod FCN, som forhåbentlig viser sig, at være ligegyldig - den sværeste opgave vi har tilbage.
Jeg har ikke set så meget af AaBs kampe i dette forår, men mit indtryk er, at de har spillet meget svingende - også i de enkelte kampe, hvor en god halvleg er blevet efterfulgt af en dårlig og omvendt. Jeg tror dog ikke, at vi skal være i tvivl om, at AaBs spillere er ekstremt tændte til kampen mod os. Selvom det naturligvis ikke kan måle sig med 'Slaget om Jylland' mod arvefjenden fra Aarhus, der grunder i en fælles fortid i 3. division i slutningen af 1800-tallet, så tror jeg ikke, at der er mange hold, som de hellere vil slå end os. Det samme gælder deres fans, og vi kan sandsynligvis forvente mere end de pinlige 4.600 tilskuere, der så deres sidste hjemmekamp mod Sønderjyske.
For vores eget vedkommende handler det om, at få så mange af de tvivlsomme spillere klar. Rilwan og Peter skal blive klar, ligesom Baks returnering vil styrke holdet. Hvis man skal være lidt kritisk, så har vi ikke været prangende på udebane i foråret. På brakmarken i Brøndby var vi i sidste ende heldige med 1-1, selvom vi var foran og en mand i overtal. I Randers var det en piv-heldig sejr, og nedsmeltningen i Esbjerg var heller ikke prangende. Så selvom vi (marginalt) er ligaen bedste udehold, så har det ikke været prangende i foråret. Lad os håbe, at vi kan sætte en udekamp sammen søndag. Det vil naturligvis være ganske symbolsk, hvis vi kan besejre de regerende danske mestre og dermed tage endnu et skridt mod et kommende mesterskab.
Jeg har ikke set så meget af AaBs kampe i dette forår, men mit indtryk er, at de har spillet meget svingende - også i de enkelte kampe, hvor en god halvleg er blevet efterfulgt af en dårlig og omvendt. Jeg tror dog ikke, at vi skal være i tvivl om, at AaBs spillere er ekstremt tændte til kampen mod os. Selvom det naturligvis ikke kan måle sig med 'Slaget om Jylland' mod arvefjenden fra Aarhus, der grunder i en fælles fortid i 3. division i slutningen af 1800-tallet, så tror jeg ikke, at der er mange hold, som de hellere vil slå end os. Det samme gælder deres fans, og vi kan sandsynligvis forvente mere end de pinlige 4.600 tilskuere, der så deres sidste hjemmekamp mod Sønderjyske.
For vores eget vedkommende handler det om, at få så mange af de tvivlsomme spillere klar. Rilwan og Peter skal blive klar, ligesom Baks returnering vil styrke holdet. Hvis man skal være lidt kritisk, så har vi ikke været prangende på udebane i foråret. På brakmarken i Brøndby var vi i sidste ende heldige med 1-1, selvom vi var foran og en mand i overtal. I Randers var det en piv-heldig sejr, og nedsmeltningen i Esbjerg var heller ikke prangende. Så selvom vi (marginalt) er ligaen bedste udehold, så har det ikke været prangende i foråret. Lad os håbe, at vi kan sætte en udekamp sammen søndag. Det vil naturligvis være ganske symbolsk, hvis vi kan besejre de regerende danske mestre og dermed tage endnu et skridt mod et kommende mesterskab.
- Administrator
- Indlæg: 1047
- Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17
Re: AaB - FCM
Kent skrev:Man skal ikke tage fejl af, at AaB er en rigtig svær udekamp. For mig er denne kamp - sammen med udekampen mod FCN, som forhåbentlig viser sig, at være ligegyldig - den sværeste opgave vi har tilbage.
Jeg har ikke set så meget af AaBs kampe i dette forår, men mit indtryk er, at de har spillet meget svingende - også i de enkelte kampe, hvor en god halvleg er blevet efterfulgt af en dårlig og omvendt. Jeg tror dog ikke, at vi skal være i tvivl om, at AaBs spillere er ekstremt tændte til kampen mod os. Selvom det naturligvis ikke kan måle sig med 'Slaget om Jylland' mod arvefjenden fra Aarhus, der grunder i en fælles fortid i 3. division i slutningen af 1800-tallet, så tror jeg ikke, at der er mange hold, som de hellere vil slå end os. Det samme gælder deres fans, og vi kan sandsynligvis forvente mere end de pinlige 4.600 tilskuere, der så deres sidste hjemmekamp mod Sønderjyske.
For vores eget vedkommende handler det om, at få så mange af de tvivlsomme spillere klar. Rilwan og Peter skal blive klar, ligesom Baks returnering vil styrke holdet. Hvis man skal være lidt kritisk, så har vi ikke været prangende på udebane i foråret. På brakmarken i Brøndby var vi i sidste ende heldige med 1-1, selvom vi var foran og en mand i overtal. I Randers var det en piv-heldig sejr, og nedsmeltningen i Esbjerg var heller ikke prangende. Så selvom vi (marginalt) er ligaen bedste udehold, så har det ikke været prangende i foråret. Lad os håbe, at vi kan sætte en udekamp sammen søndag. Det vil naturligvis være ganske symbolsk, hvis vi kan besejre de regerende danske mestre og dermed tage endnu et skridt mod et kommende mesterskab.
Beslutninger og ikke resultater....
I Brøndby førte vi, og kun en enkelt chance havde Brøndby til at sikre sejren. Mere end godkendt kamp og fair resultat.
I Randers har de heller ikke meget at byde på, jeg synes vi æder dem stille og roligt. Godt nok er det en smule held over 1-2 målet, men vores ageren på banen var mere end godkendt.
I Esbjerg spiller vi 83 minutters perfekt udebanefodbold. Vi får alt imod os i 7 minutter, og det ændrer ikke på at vi agerede rigtig godt i resten af kampen. Nosser for at samle sig op igen og skaffe et resultat.
I øvrigt ikke 3 udekampe hvor vi lige kan forlange 9 point.
Re: AaB - FCM
AaBs trup er kommet http://www.bold.dk/nyt/kent-n-dyb-respe ... cms-saeson - de mangler som forventet en i hver kæde: Thelander, Würtz og AK - desuden er Helenius tvivlsom med sygdom. Det er godt for os.
Vores egen trup er ikke kommet, men mon ikke også, at vi mangler nogle stykker - det tyder skadesmeldingerne jo i hvert fald på. Jeg fandt lige line-up fra sidste match mod AaB, hvor vi vandt 2-0 på hjemmebane. Der manglede vi Erik, Petter, Jakob P og Duncan, dvs 4 fra start-11: http://www.superstats.dk/kampe/4588 . Så slemt går det forhåbentlig ikke, selvom truppens bredde testes i øjeblikket.
Jeg håber Sly steppe op i morgen - vi har brug for, at han begynder at præstere igen.
Vores egen trup er ikke kommet, men mon ikke også, at vi mangler nogle stykker - det tyder skadesmeldingerne jo i hvert fald på. Jeg fandt lige line-up fra sidste match mod AaB, hvor vi vandt 2-0 på hjemmebane. Der manglede vi Erik, Petter, Jakob P og Duncan, dvs 4 fra start-11: http://www.superstats.dk/kampe/4588 . Så slemt går det forhåbentlig ikke, selvom truppens bredde testes i øjeblikket.
Jeg håber Sly steppe op i morgen - vi har brug for, at han begynder at præstere igen.
Re: AaB - FCM
Så blev vores trup udtaget, og det uden Petter og Jim: http://fcm.dk/nyheder/truppen-med-aab
Det må betyde at Banggaard kommer ind centralt og Izu beholder 8'eren.
Det må betyde at Banggaard kommer ind centralt og Izu beholder 8'eren.
Re: AaB - FCM
Det er ikke optimalt, men absolut tåleligt. ÅBs erstatninger er svagere, end dem vi kan sætte ind. Vi kommer til at mangle Petter, men det har vi løst før.
Re: AaB - FCM
Ja. Det må være forventeligt at Banggaard erstatter Jim, og resten af start 11 vil nok være uændret ift. Esbjerg-kampen.Kent skrev:Så blev vores trup udtaget, og det uden Petter og Jim: http://fcm.dk/nyheder/truppen-med-aab
Det må betyde at Banggaard kommer ind centralt og Izu beholder 8'eren.
En interessant tanke er, om Urena kunne spille 10'eren som Curth tidligere har gjort, og Janssen gjorde i pokalkampen i Esbjerg i efteråret, og så kan Polle spille 8'eren.
Jeg tror dog mere på at Glen vælger Izu på midtbanen end Urena i denne kamp. Sidst vi spillede i Aalborg var det også med et mere defensivt udtryk - dog uden større succes.
-
TrueWolfMidt
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: AaB - FCM
Håber den energi bliver brugt på Aab's stadion. http://www.bold.dk/nyt/glen-r-sidste-sa ... givet-sult
Er det efter jeres overbevisning udelukket, at vi spiller 4-4-2 med Duncan forrest og Pusic bag ved som den evig arbejdsomme ? Det må så absolut være vores tur til at få point med fra Aalborg.
Er det efter jeres overbevisning udelukket, at vi spiller 4-4-2 med Duncan forrest og Pusic bag ved som den evig arbejdsomme ? Det må så absolut være vores tur til at få point med fra Aalborg.
-
TrueWolfMidt
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: AaB - FCM
Ja Kent Nielsen, men vi vil noget andet i år, for vi er på vej mod noget stort og det skal i ikke prøve på at spolere. http://www.bold.dk/nyt/kent-n-kraever-t ... on-mod-fcm Derudover har vi en fantastisk fanskare, som vil give alt til spillerne, så sejren kan komme i hus. Fansene ved, at vi har mere brug for 3 point end i har. Go Fcm.
Re: AaB - FCM
Jeg frygter denne kamp da Glen ikke har for vane at formå, at få holdet stillet op mod AaB - han har ikke løsningen mod deres opspil
-
TrueWolfMidt
- Indlæg: 3356
- Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: AaB - FCM
Assist til Urena. Rigtig flot og virkelig kredit til ham for det. Ros ham for det.PH1978 skrev:Fuk... Det var godt!
Re: AaB - FCM
Sjældent har fodbold føltes bedre! Tror kun et eventuelt mesterskab for mig kan slå følelsen af at slå primitive Kenneth Emil og Co. Via et kluntet overtids mål. Fantastisk!!
Dahlin ligner i øvrigt den stabilitet og klasse vi har savnet på kassen siden Peter skov Jensen.
Mike
Dahlin ligner i øvrigt den stabilitet og klasse vi har savnet på kassen siden Peter skov Jensen.
Mike
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
-
Uldkraemmeren
- Indlæg: 267
- Tilmeldt: 19. mar 2014, 20:22
Re: AaB - FCM
Sparv var stærk, Hassan var god, Poulsen var skarp, Igboun stemplede ind igen - gjorde sin blunder god igen. Det bedste er at Aab blev sat på plads, så er der kun én træls udebane tilbage (FCN) som også kan tabe der.
To mand fra skadeslisten klar på fredag så skal Silkeborg køres over. Alternativt kan Rømer sagtens erstatte Izunna på Anderssons plads.
To mand fra skadeslisten klar på fredag så skal Silkeborg køres over. Alternativt kan Rømer sagtens erstatte Izunna på Anderssons plads.
Re: AaB - FCM
Ubeskrivelig følelse at se den (eller faktisk ikke - lorte stadion) hoppe ind til 2-1. Vidunderlig følelse at tørre røv i de svineheldige sejre AaB hev hjem i sidste sæson.
Kanon kamp af Sparv - med afstand bedste 6'er i suppen!
VI bliver mestre i år. Det er stensikkert.
Kanon kamp af Sparv - med afstand bedste 6'er i suppen!
VI bliver mestre i år. Det er stensikkert.
- Supernatural
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 20. maj 2009, 23:18
- Geografisk sted: Aalborg
Re: AaB - FCM
Hvad udtalte Kenneth Emil og hvor kan man se interviewet?