Acebone skrev:Andro skrev:Det er et fuldstændig sindssygt forslag. Det er ikke USSR, vi lever i.
Jeg ved nu ikke, om sammenligningen med Sovjetunionen holder, men gode gamle Forbudssverige lyder det da lidt som.
Eller England eller andre lande, der netop har lavet alkohol-restriktioner for at komme tilskuerproblemer til livs. I modsætning til away-kort er det faktisk et tiltag, som har vist effekt. Så er jeg godt med på, at det er et indgreb i den danske folkekultur, men de fleste vil også kunne drikke 1-2 øl uden at komme over promillegrænsen. Man kunne også sagtens sælge light-øl på stadion (som vist allerede er reglen ved Europa-kampe), hvis folk ikke kan undvære et krus øl i de ca. 2 timer en kamp varer.
Jeg plejer selv at drikke 1-2 øl når jeg er på stadion, men jeg vil uden problemer kunne undvære dem og det ville intet betyde for min oplevelse.
Acebone skrev:I øvrigt tror jeg også, det ville have en stærkt negativ effekt på tilskuertallet og ikke mindst stemningen. Det er jo ikke en søndagsskole, og nogle mennesker skal lige have en øl eller to for at kunne smide hæmningerne og synge med.
Problemet er, at det ikke kun er hæmningerne folk smider (med), når de drikker alkohol. Vi har selv set undskyldningerne herinde om, at man lige kommer til at lave noget dumt i 'en koger' (eller hvad udtrykket nu engang var). Hvis vi så også kunne slippe for nogle af de mest tåkrummende og selvudstillende sange, så ville det bare være en ekstra bonus.
Acebone skrev:Hvis man mener det seriøst med at udrydde ballade, kan man bruge kameraer og mennesker til at udpege og fjerne folk, der kaster med lightere og kanonslag f.eks.
Man har jo haft kameraovervågning i flere år, og det medfører bare at folk maskerer sig og at kontrollører får tæsk, hvis de går ind i mængden. Hvis man mener det seriøst bør man i stedet taget fat i de ting, der får folk til at kaste ting, og her er fx alkohol en af tingene. Men det er man meget berøringsangst overfor.