EFB - FCM
Re: EFB - FCM
Ja forsvaret sejler men 2-2 målet er nu mest Slys skyld da han ikke følger sin mand men i stedet stopper ved midtercirklen og så ellers kigger fodbold i en forventning om at forsvaret selvfølgelig klare det og giver ham bolden. Det er bare ikke i orden. Ved 1-2 målet står en Efb'er fri inde i feltet og hassan står lige udenfor feltet og kigger. Om det så er hassan eller en forsvarsspiller der skal tage Esbjergspilleren ved jeg ikke. Men i de 2 situationer står der en modspiller helt fri, de får måske lidt heldigt bolden efter clearinger fra FCM føder men når man lader modspiller stå umarkeret tæt på mål så er det for dårligt.
Duncan, Bak, Pione og Andersson ude. 3-3 på udebane mod Esbjerg.
Sidste år havde vi solgt højre nosse for sådan et resultat.
Sidste år havde vi solgt højre nosse for sådan et resultat.
Vanvittig kamp. Vi havde fuldstændig kontrol, det lignede en af årets allerbedste præstationer, foran 2-0 på udebane og med flere store chancer for 3-0. Og så Fra himmel til helvede, på 8 minutter.
Det virkede som om vi blev for komfortable? det er svært at sige. Vi smider en to-målsføring og 3 sikre point væk på intet mindre end sølle 8 minutter. Det var rystende at se på.. det lignede et totalt kollaps og noget fra sidste sæson
Men fantastisk kommet tilbage med 3-3 målet
Vi smider to point der burde have været sikre, men redder alligevel et. For den neutrale tilskuer en fantastisk fodboldkamp...
Men ja, point ude, vi kan godt være tilfredse. Men hold da op der skal evalueres på hvad der lige sker i de 8 minutter. Det kan ikke bare have været Esbjerg som pludselig - ud af ingenting - blev monster gode.
Nu lader vi lige Brøndby nappe et point eller tre i morgen, så er alt perfekt
Det virkede som om vi blev for komfortable? det er svært at sige. Vi smider en to-målsføring og 3 sikre point væk på intet mindre end sølle 8 minutter. Det var rystende at se på.. det lignede et totalt kollaps og noget fra sidste sæson
Men fantastisk kommet tilbage med 3-3 målet
Vi smider to point der burde have været sikre, men redder alligevel et. For den neutrale tilskuer en fantastisk fodboldkamp...
Men ja, point ude, vi kan godt være tilfredse. Men hold da op der skal evalueres på hvad der lige sker i de 8 minutter. Det kan ikke bare have været Esbjerg som pludselig - ud af ingenting - blev monster gode.
Nu lader vi lige Brøndby nappe et point eller tre i morgen, så er alt perfekt
En kamp hvor begge hold må sidde og ærgre sig efterfølgende.
Det er naturligvis katastrofalt, at vi smider en 2-0 føring og sådan en nedsmeltning MÅ ikke ske. Vi burde have lukket kampe flere gange inden da, og på trods af Hassans to assists, så er der alligevel ham, der fremstår som den offensive synder. Det er helt vanvittigt hvor dårlige beslutninger han træffer, når han har får god tid og tænker for meget over tingene.
Defensivt så Erik desværre ud til at være ramt af landsholdssygen, hvor spillerne falder markant i niveau, efter en landsholdsudtagelse. Det er sgu ikke måden, man erstatter Bak som anfører på.
Det positive er, at vi kommer igen og får udlignet. Det tror jeg mentalt har meget stor betydning, da det ellers vil stå tilbage som den totale nedsmeltning. Nu fik vi reddet æren og et point, og det kan vise sig at være vigtigt.
Man skal huske, at truppens bredde i den grad også blev testet i dag. Bak, Duncan, Pione og Petter ude, hvilket er spillere taget direkte fra toppen af vores spillermæssige hierarki. Jeg tror også, at det var derfor, at der ikke blev skiftet ud så tidligt som normalt - den bænk vi havde i dag, mindede meget om vores bænk sidste år, hvor vi svækkede holdet, når vi skiftede ud. Der var ikke meget at skyde med derfra i dag - dog dejligt at se, at indskifterne endte med at have en afgørende fod med i udligningen.
Nå, vi må vente med at evaluere helt til i morgen, når vi ved om det kommer til at betyde noget.
Det er naturligvis katastrofalt, at vi smider en 2-0 føring og sådan en nedsmeltning MÅ ikke ske. Vi burde have lukket kampe flere gange inden da, og på trods af Hassans to assists, så er der alligevel ham, der fremstår som den offensive synder. Det er helt vanvittigt hvor dårlige beslutninger han træffer, når han har får god tid og tænker for meget over tingene.
Defensivt så Erik desværre ud til at være ramt af landsholdssygen, hvor spillerne falder markant i niveau, efter en landsholdsudtagelse. Det er sgu ikke måden, man erstatter Bak som anfører på.
Det positive er, at vi kommer igen og får udlignet. Det tror jeg mentalt har meget stor betydning, da det ellers vil stå tilbage som den totale nedsmeltning. Nu fik vi reddet æren og et point, og det kan vise sig at være vigtigt.
Man skal huske, at truppens bredde i den grad også blev testet i dag. Bak, Duncan, Pione og Petter ude, hvilket er spillere taget direkte fra toppen af vores spillermæssige hierarki. Jeg tror også, at det var derfor, at der ikke blev skiftet ud så tidligt som normalt - den bænk vi havde i dag, mindede meget om vores bænk sidste år, hvor vi svækkede holdet, når vi skiftede ud. Der var ikke meget at skyde med derfra i dag - dog dejligt at se, at indskifterne endte med at have en afgørende fod med i udligningen.
Nå, vi må vente med at evaluere helt til i morgen, når vi ved om det kommer til at betyde noget.
-
mousebreaker
At vi manglede Duncan er vel ligegyldigt når vi har Pusic og Urena i stedet. Ikke at vi ikke gerne ville have ham med - han er jo en KLASSE angriber i superligaen - men han ville alligevel ikke være starter. Sisto, Petter og vores anfører og højre back, Bach Bak (altid fedt at skrive
) er klare svækkelser. At vi er uden Sisto svarer jo til at FCK er uden Nicolaj Jørgensen - og FCK uden NJ er middelmådige i det fremadrettede spil. Håber vi får det at se i dag mod Brøndby som jeg håber kan tage en sejr på brakmarken.
På forhånd havde jeg kampen i Esbjerg rangeret som een af dem vi SKULLE og BURDE vinde - specielt efter den åreladning Esbjerg har været ude for. Godt klar over at der nok ikke er mange der er enige. Esbjerg er normalt et svært sted at spille - men jeg synes de står rigtig godt til os og at Glen har fundet den helt rigtige taktik imod dem. Hvis jeg ikke er helt galt på den så har Esbjerg heller ikke vundet over os i 5 år i ligaen. De 7 famøse minutter i går synes jeg ikke ødelægger det billede jeg har. Sjovt nok - tidligere havde jeg det med udekampene i Esbjerg, som jeg har det med udebanerne i Farum og Aalborg nu. At vi bare altid taber.......
I det tilbageværende program kan jeg kun finde Silkeborg hjemme, Hobro ude, FCV ude og Sønderjyske hjemme som jeg rangerer som "lettere" kampe. Udebanen mod OB ser sværere ud end Esbjerg imo. Altså set i lyset af hvordan holdene står til hinanden, men close mellem de to.
FCK, Randers og Brøndby hjemme er bare svære kampe no matter what - og de to udebaner i Farum og Aalborg har bare været noget lort de sidste sæsoner.
Som den evige super pessimist jeg er, har jeg i hovedet booket et nederlag i de to kampe. Og det er i runder hvor FCK har Silkeborg og Sønderjyske ude. Så derfor ser tabellen ikke helt så rosenrød ud for mig som den egentlig burde. Heldigvis skal kampene lige spilles først - og FCK har tidligere sat point til i Haderslev. Krydser fingre for at Brøndby og Randers gør det onde ved FCK i deres hjemmekampe. Den første melding får vi i aften. Vinder Brøndby så er det svært for selv undertegnede at bevare pessimismen - trods alt
På forhånd havde jeg kampen i Esbjerg rangeret som een af dem vi SKULLE og BURDE vinde - specielt efter den åreladning Esbjerg har været ude for. Godt klar over at der nok ikke er mange der er enige. Esbjerg er normalt et svært sted at spille - men jeg synes de står rigtig godt til os og at Glen har fundet den helt rigtige taktik imod dem. Hvis jeg ikke er helt galt på den så har Esbjerg heller ikke vundet over os i 5 år i ligaen. De 7 famøse minutter i går synes jeg ikke ødelægger det billede jeg har. Sjovt nok - tidligere havde jeg det med udekampene i Esbjerg, som jeg har det med udebanerne i Farum og Aalborg nu. At vi bare altid taber.......
I det tilbageværende program kan jeg kun finde Silkeborg hjemme, Hobro ude, FCV ude og Sønderjyske hjemme som jeg rangerer som "lettere" kampe. Udebanen mod OB ser sværere ud end Esbjerg imo. Altså set i lyset af hvordan holdene står til hinanden, men close mellem de to.
FCK, Randers og Brøndby hjemme er bare svære kampe no matter what - og de to udebaner i Farum og Aalborg har bare været noget lort de sidste sæsoner.
Som den evige super pessimist jeg er, har jeg i hovedet booket et nederlag i de to kampe. Og det er i runder hvor FCK har Silkeborg og Sønderjyske ude. Så derfor ser tabellen ikke helt så rosenrød ud for mig som den egentlig burde. Heldigvis skal kampene lige spilles først - og FCK har tidligere sat point til i Haderslev. Krydser fingre for at Brøndby og Randers gør det onde ved FCK i deres hjemmekampe. Den første melding får vi i aften. Vinder Brøndby så er det svært for selv undertegnede at bevare pessimismen - trods alt
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
Gennem hele kampen viste forsvaret svagheder. Uhyggeligt hvis Bak betyder så meget. Rømer løfter bare ikke opgaven, første mål står han på stregen frem for at dække ham der
laver målet. Erik S. Virkede usikker og lave mange opspil fejl. Jim sejlede rundt til tider, ved de sidste mål ser han skidt ud. Sparv spiller heller ikke op til niveau, ser skidt ud i 2 mål. Alle 3 mål her kommer det fra FCMs kanter ikke godt nok Lauridsen og Rømer, Lauridsen der ved nr 2 mål står helt forkert.
Alt i alt så dumper bagkæden med Sparv foran kæden.
laver målet. Erik S. Virkede usikker og lave mange opspil fejl. Jim sejlede rundt til tider, ved de sidste mål ser han skidt ud. Sparv spiller heller ikke op til niveau, ser skidt ud i 2 mål. Alle 3 mål her kommer det fra FCMs kanter ikke godt nok Lauridsen og Rømer, Lauridsen der ved nr 2 mål står helt forkert.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Aahhhh det var ikke det jeg så på stadion og ej heller ved gensyn med kampen på tv, men fejl bliver til tider straffet og det blev de for alvor i går. Hvis vi havde lukket til 3 eller 4 - 0 så havde kampen været lukket og vi var blevet udråbt som mestre, istedet kommer der få sure opstød som dette.FCM2000 skrev:Gennem hele kampen viste forsvaret svagheder..
Der er hele tiden blevet sagt, at der vil komme bump på vejen. Det troede vi ikke ville komme igår, men det gjorde der så. Vi kommer fantastisk tilbage, og hvis det ikke er klasse, at holdet rejser sig efter en 2 - 0 føring desværre bliver sat over styr, til noget der ligner et 3-2 nederlag og ender med 3 - 3 og får 1 point så ved jeg snart ikke.
Forsvaret stod fænomenalt, lige indtil Esbjerg scorede 1-2 målet. Indtil da var der ros over hele linien, Dahlin stod fremragende, Jim og Erik dominerede totalt feltet og stod højt på banen og gjorde det fremragende. Lauridsen som altid solid og arbejdssom. Sparv var regulær klasse at følge.
Men 8 minutter kan forandre billeder. Man er ikke bedre end sit bundniveau, og som kampen havde været var det uforståeligt at vi sådan kunne miste overblikket i 8 minutter og helt glemme alt. Det er muligt at Bak manglede i den situation, der er i hvert fald brug for at nogen råber op og får styr på geleddet.
Men Ricardos gamle ord, om at en 2-0 føring er den farligste situation, viste sig atter at holde stik. Man kan ikke slappe af, der er ikke plads til at blive komfortabel og tro man kan cruise tingene hjem. Så sker sådan noget her, og så er alt arbejdet indtil da spildt.
Men 8 minutter kan forandre billeder. Man er ikke bedre end sit bundniveau, og som kampen havde været var det uforståeligt at vi sådan kunne miste overblikket i 8 minutter og helt glemme alt. Det er muligt at Bak manglede i den situation, der er i hvert fald brug for at nogen råber op og får styr på geleddet.
Men Ricardos gamle ord, om at en 2-0 føring er den farligste situation, viste sig atter at holde stik. Man kan ikke slappe af, der er ikke plads til at blive komfortabel og tro man kan cruise tingene hjem. Så sker sådan noget her, og så er alt arbejdet indtil da spildt.
-
mousebreaker
Jeg synes nu da der var spillet 70 minutter at vi havde spillet en super udebane kamp. OK, spillet var bestemt ikke sprudlende før pausen, men begge hold havde sat næsen op efter en fysisk affære med masser af duel spil og så bliver det hurtigt sådan. Efter pausen var vi TOTALT i kontrol indtil de scorer.Jeg er fuldstændig enig i at Erik S. virkede usikker i opspillet - derfor min tidligere kommentar med vaseline på støvlerne - men han var solid i opdækningen imo.FCM2000 skrev:Gennem hele kampen viste forsvaret svagheder. Uhyggeligt hvis Bak betyder så meget. Rømer løfter bare ikke opgaven, første mål står han på stregen frem for at dække ham der
At Rømer stod på stregen ved 1-0 scoringen var jo tæt på at være genial
Jeg begriber heller ikke hvorfor han flyttede sig... Vi så mod BIF hvordan det kan redde mål at have en spiller på stegen, HVIS han stiller sig i vejen.mousebreaker skrev:At Rømer stod på stregen ved 1-0 scoringen var jo tæt på at være genialFCM2000 skrev:Gennem hele kampen viste forsvaret svagheder. Uhyggeligt hvis Bak betyder så meget. Rømer løfter bare ikke opgaven, første mål står han på stregen...- knægten blev bare "bange" og flyttede sig for bolden så den gik i kassen i stedet for at ramme ham direkte i brystet!! Havde han været et mandfolk i situationen så havde han skudt brystet frem - men det er jo en reaktion man skal være klar på ellers bliver det jo instinktivt og så flytter man sig. Trods alt bedre end at tage den med hånden
Tror da ikke at han ligefrem "flyttede sig". Han gjorde sikkert sit bedste.
Du har sikkert ret, boldens bane kan også være svær at lure og han skal gøre det fra en anden vinkel end os, jeg blev bare så frustreret...Ravnen skrev:Tror da ikke at han ligefrem "flyttede sig". Han gjorde sikkert sit bedste.
Så blev det jo helt fint, med FCK uafgjorte i Brøndby 
-
mousebreaker
Han flyttede sig - vendte siden "halvvejs til" med to arme op for at beskytte kroppen. Så den igennem flere gange bagefter fordi jeg syntes det så underligt ud.Ravnen skrev:Tror da ikke at han ligefrem "flyttede sig". Han gjorde sikkert sit bedste.
Fedt at FCK missede endnu en chance for st hale ind - takker og bukker Brøndby
Helt enigRavnen skrev:Så blev det jo helt fint, med FCK uafgjorte i Brøndby
Men vi ved drengene har en del at snakke om omkring denne her situation, vi er ude i nu her..
Hvornår kommer tilmeldingen op til Aalborg ude kampen?