Randers - Fcm.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Christian

Re: Randers - Fcm.

Indlæg af Christian »

9 point er et KÆMPE forspring - det er historikken der skaber usikkerheden.

Havde FCK været 9 point foran ville INGEN jo være i tvivl om hvem der blev mestre - igen tager man historikken med i sine antagelser.

Vi har været stabile hele sæsonen og er det stadig. 7-1 i målscore og 7 point på de første 3 kampe, og det var ikke Silkeborg, Hobro og FCV vi mødte.

Hvordan kan nogen være i tvivl?

Noe

Indlæg af Noe »

Christian skrev:9 point er et KÆMPE forspring - det er historikken der skaber usikkerheden.

Havde FCK været 9 point foran ville INGEN jo være i tvivl om hvem der blev mestre - igen tager man historikken med i sine antagelser.

Vi har været stabile hele sæsonen og er det stadig. 7-1 i målscore og 7 point på de første 3 kampe, og det var ikke Silkeborg, Hobro og FCV vi mødte.

Hvordan kan nogen være i tvivl?
Jeg synes det er en rigtig god pointe, at man bør holde historikken udenfor. Holdet og organisationen har tydeligvis lært af sidste år, og der er ingen grund til at vi tynger dem med dårlige vibes.

Når det er sagt, er det jeg opponerer mod, at det ligger i luften, at det nuværende hold bør slå alle hold i ligaen ude og hjemme. Det er urealistiske forventninger, og dem har vi mange af omkring FCM. Hvilke tophold i Europa vil automatisk forvente at slå ligaens nummer tre på udebane? Chelsea? Barcelona?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Noe skrev:Når det er sagt, er det jeg opponerer mod, at det ligger i luften, at det nuværende hold bør slå alle hold i ligaen ude og hjemme. Det er urealistiske forventninger, og dem har vi mange af omkring FCM. Hvilke tophold i Europa vil automatisk forvente at slå ligaens nummer tre på udebane? Chelsea? Barcelona?
Det er nu engang topholdenes udfordring. Vi har det bedste hold i Superligaen, den bedste trup og spiller det bedste spil og fører med 9 point ned. Vi ligger til at vinde guldet. Vi vil være favoritter i de fleste kampe, kun lige undtaget udebane mod FCK, BIF og Aab.
Det er en mental udfordring som vi skal leve med. Jeg synes holdet ser ud til at leve godt med den, det har de tre første kampe vist. I to af de tre kampe har FCK spillet før os, og med sejre lagt pres på os, det har vi også håndteret godt.
Vi er også favoritter ude mod Randers, og den favoritværdighed må vi tage på os, vi har den jo kun fordi vi gør det rigtig godt, så der er noget at have selvtilliden i. Randers er heller ikke en "normal nr 3", og derfor er det også en anden historie end hvis det var ude mod Aab. Vi skal kunne slå Randers, når selv Silkeborg kunne I Randers for to runder siden....

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev: Vi er også favoritter ude mod Randers, og den favoritværdighed må vi tage på os, vi har den jo kun fordi vi gør det rigtig godt, så der er noget at have selvtilliden i. Randers er heller ikke en "normal nr 3", og derfor er det også en anden historie end hvis det var ude mod Aab. Vi skal kunne slå Randers, når selv Silkeborg kunne I Randers for to runder siden....
Jeg synes der ligger en undervurdering af Randers her. De har ikke haft resultaterne med sig i de sidste tre kampe, men de har pt. et bedre hold end Brøndby og (måske) ÅB. Jeg så kun lidt af deres pokalkamp i Parken, men her var det altså Randers der flyttede bolden flot rundt, og FCK som halsede bagefter. Læg dertil et godt forsvar og en bredde i angrebet, som vi som de eneste kan matche.

Jeg tror også vi vinder. Men det er fordi vi traditionelt har godt fat i RFC. Jeg siger bare, at et point også vil være fint.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Arh, hvordan kan du kalde et hold som taber hjemme til Silkeborg - Silkeborgs første sejr i 20 kampe!! - for bedre end Brøndby og Aab? ;)

Nej jeg synes de bliver overvurderet. Så gode er Randers ikke. Jeg tror ikke de kan holde Aab og Brøndby bag sig i tabellen. Hobro var jo også oppe i toppen af tabellen et stykke inde i efteråret, det er et øjebliksbillede. Jeg vurderer ikke Randers som værende stærke nok til medaljer. Og når de i seneste hjemmekamp tabte til Silkeborg, som dårligt kan finde ud af at spille fodbold, så skal FCM knageme også kunne vinde. Jeg siger ikke, at kampen bliver en walk over, bestemt ikke, men vi har alt det fornødne til at kunne tage derfra med 3 points.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Stor svækkelse for Randers, Thomsen er ude:
http://www.bold.dk/nyt/?vis=230219,230217,230216

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Uldkraemmeren skrev:Stor svækkelse for Randers, Thomsen er ude:
Her er det rigtige link. ;)
http://www.bold.dk/nyt/johnny-thomsen-misser-fcm-opgoer

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Ravnen skrev:Arh, hvordan kan du kalde et hold som taber hjemme til Silkeborg - Silkeborgs første sejr i 20 kampe!! - for bedre end Brøndby og Aab? ;)

Nej jeg synes de bliver overvurderet. Så gode er Randers ikke. Jeg tror ikke de kan holde Aab og Brøndby bag sig i tabellen. Hobro var jo også oppe i toppen af tabellen et stykke inde i efteråret, det er et øjebliksbillede. Jeg vurderer ikke Randers som værende stærke nok til medaljer. Og når de i seneste hjemmekamp tabte til Silkeborg, som dårligt kan finde ud af at spille fodbold, så skal FCM knageme også kunne vinde. Jeg siger ikke, at kampen bliver en walk over, bestemt ikke, men vi har alt det fornødne til at kunne tage derfra med 3 points.
Der er jo ingen tvivl om, at Randers undervurderede Silkeborg. Silkeborg er endnu ikke blevet kørt ud af banen, som bundhold jo ellers ofte risikerer. Så der glemte Randers lige at tænke sig om. Jeg er 100 % sikker på, at de vil være forberedte både mentalt og fysisk på at møde FCM, og at der derfor venter os en meget svær kamp. Nok lige så svært som at møde BIF på pløjemarken. Derfor kan jeg også leve med et point i aften. Vi mangler Petter som har været blandt de bedste i de første 3 kampe. Vi mangler Pione, som var bedste i efteråret. Vi kan altså ikke forvente at gøre rent bord ude og hjemme, og aftenens kamp i Randers vil blive svær. Jeg håber naturligvis min frygt for nederlag bliver gjort til skamme.

Jeg har svært ved at se, at EFB skulle kunne give os meget hjælp i weekenden.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kom nu til Randers og giv for alvor lyd fra jer på tribunen. 8-) Det betyder så meget med mange folk.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Arh, hvordan kan du kalde et hold som taber hjemme til Silkeborg - Silkeborgs første sejr i 20 kampe!! - for bedre end Brøndby og Aab? ;)
Så du kampen? Randers ramte træværket 3 gange i første halvleg, og var uheldige med ikke at være foran mindst 2-0 på det tidspunkt, hvor SIF scorer på deres første skud på mål.
Randers er et supergodt hold, og jeg er sikker på at både spillere og trænere fra FCM har en hel del mere respekt for dem end der gives udtryk fra fansenes side herinde.

Jeg synes det tyder på, at vi er på vej i den helt forkerte retning. Med de holdninger, der er herinde, så ender vi med, at vi skal høre på pifteri og buh-råb, når der står 0-0 20 min før tid mod Hobro om 1 uge.

Der er altså ikke noget, der er givet - vi kan tabe til alle hold, og det værste der kan ske, er at fans og spillere bliver en smule tilbagelænede og forventer sejre. Der skal arbejdes knaldhårdt fra alle i 90+ minutter hver eneste gang, ellers så ender guldet i København.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Uldkraemmeren skrev:Stor svækkelse for Randers, Thomsen er ude:
Ser ud til, at vi starter med Marco Larsen i stedet for Petter. Tyder på, at vi vil frem og angribe kampen, når vi ikke bruger Izunna. http://aoh.dk/artikel/marco-larsen-det-er-fedt

HF meddeler desuden om endnu en udskiftning i start-11 grundet skade, men den vil jeg fortælle Randers om herinde.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev: Jeg synes det tyder på, at vi er på vej i den helt forkerte retning. Med de holdninger, der er herinde, så ender vi med, at vi skal høre på pifteri og buh-råb, når der står 0-0 20 min før tid mod Hobro om 1 uge.
.
Aahhhhhhhh det kan du ikke mene. Disse tendenser ser jeg ikke ske.

Noe

Indlæg af Noe »

TrueWolfMidt skrev:
Kent skrev: Jeg synes det tyder på, at vi er på vej i den helt forkerte retning. Med de holdninger, der er herinde, så ender vi med, at vi skal høre på pifteri og buh-råb, når der står 0-0 20 min før tid mod Hobro om 1 uge.
.
At vi ikke har scoret efter 70 min, eller at tilskuerne pifter? Begge dele virker ret realistiske. Jeg tør også godt kaste en "Er Glen den rigtige træner?"-tråd i puljen, næste gang vi mister point.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kent skrev:Så du kampen? Randers ramte træværket 3 gange i første halvleg, og var uheldige med ikke at være foran mindst 2-0 på det tidspunkt, hvor SIF scorer på deres første skud på mål.
Randers er et supergodt hold, og jeg er sikker på at både spillere og trænere fra FCM har en hel del mere respekt for dem end der gives udtryk fra fansenes side herinde.
Ja jeg så kampen, og husker også at Silkeborg faktisk spillede bedst og i min optik fortjent vandt den kamp.

Det handler jo ikke om mangel på respekt for Randers. Det handler om tro på egne evner. Med det vi leverer i denne sæson, er der ingen grund til ikke at gå efter tre point. Vi er bedre end dem på samtlige parametre. Derfor bliver det selvfølgelig stadig en svær kamp, det er der ingen der påstår det ikke bliver. Men vi skal ikke komme kravlende med halen mellem benene, og på forhånd være glade for et point. Det nægter jeg simpelthen at tro hverken trænerne eller spillerne gør. Randers er en svær modstander, men vi bør kunne vinde og tage de tre point.

I øvrigt er det fedt, at vi en gang i mellem, ikke er rørende enige, og sidder på lårerne af hinanden ;) :mrgreen:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

TrueWolfMidt skrev:
.
Generelt er tilskuerne på MCH ekstremt hurtige til at være kritiske, så snart de vænner sig til sejre.
Jeg mindes stadig med gru en hjemmekamp mod FCV sidste efterår, hvor vi lå nr 1, og publikum begyndte at buhe efter 50 min, selvom vi var foran 1-0. Det var pinligt, men der var åbenbart nogen, der mente vi burde vinde større og spille mere aggressivt i den kamp.

Besvar