Brøndby - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Brøndby - FCM

Indlæg af Ravnen »

Sindsyg kamp. Banen var så elendig at det blev rent fight og duel. Erik burde have scoret i starten, men så redder han en på stregen senere, det går lige op!
Banen er under al kritik, det kan ikke være rigtigt at en "storklub" med sådan et stort stadion, ikke kan have en bare nogenlunde acceptabel bane. Banen ødelægger fuldstændig kampen.

Ellers synes jeg vi viser fighterhjerte, det kan godt være vi kommer en mand i overtal, men det udjævner mere forskellen, for Brøndby har en klar fordel af hjemmebane, og de kæmpede eddermaneme også for sagen, vi kommer ikke let til noget, men vi giver ikke op. Jeg synes 1 point er rigtig godt, man skal også huske at Brøndby har haft en fantastisk hjemmebanestatistik i den her sæson. Vi kunne have vundet, og havde banen været bare nogenlunde at spille på, havde vi vundet sikkert. Men præmisserne er bare anderledes, vi kan ikke udnytte vores dygtige teknikere i dag, det bliver høje bolde op hele tiden og så dueller, og der blev vi matchet fysisk af Brøndby.

Men når både FCK og Randers taber, er det her point GULD værd. Der er en væsentlig forskel på at føre med 8 eller 9, vi skal tabe tre kampe mens FCK vinder deres, alene for at de kan stå lige med os. Presset er blevet endnu større på FCK og Skråle Båtnakken nu. Den her runde har været rigtig god for os! :mrgreen:

TILFREDS!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg vil gerne tilslutte mig at jeg synes at drengene gav alt de havde. I dag fungerede det bare ikke. Hvilket man må tilskrive baneforholdene. Som jeg skrev tidligere så har BIF trods alt mere erfaring med den, samt Sydsiden i ryggen gennem hele kampen.

Også fedt at Pusic fik scoret allerede i kamp 2. Det var vigtigt :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Stor ros til Agger, Elmander og Frank for ikke at tude over dommeren. Det havde været forståeligt hvis de havde gjort det og det havde Glen sikkert gjort hvis der var omvendt. Det viser format at man ikke brokker sig over dommeren
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

BMBrandt

Indlæg af BMBrandt »

Fedt fedt fedt.... på en umulig bane, hvor alt er tilfældigheder er 1 point super... Når 2 og 3 samtidig taber "nemme " kampe... så er alt jo fryd og gammen....og mål af pusic, nu er han igang.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Le Compte skrev:Stor ros til Agger, Elmander og Frank for ikke at tude over dommeren. Det havde været forståeligt hvis de havde gjort det og det havde Glen sikkert gjort hvis der var omvendt. Det viser format at man ikke brokker sig over dommeren
Jeg kunne ikke være mere enig. Glen er blevet bedre på det parameter, men han har stadig et pænt stykke vej. Man må også sige at dommeren nok havde den hidtil sværeste opgave i sæsonen. Den må have været vildt svær at dømme
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Saemala
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Saemala »

Le Compte skrev:Stor ros til Agger, Elmander og Frank for ikke at tude over dommeren. Det havde været forståeligt hvis de havde gjort det og det havde Glen sikkert gjort hvis der var omvendt. Det viser format at man ikke brokker sig over dommeren
Haha what?
Agger for gult for brok, og er hele 2. halvleg med til at omringe dommeren ved hver eneste kendelse der gik Brøndby imod.
Elmander får rødt for at sparke en spiller ned i frustration over dommeren.
Frank bliver bortvist.

Men ok, de svarede selvfølgeligt politisk korrekt efter kampen, hvor de var kølet ned igen. Ros for det.
Høvdingen af Herning

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Tilfredsstillende kamp og et godt resultat! Sammenlagt med en en fantastisk runde giver det en super fodbold dag som FCM mand. Kampen blev spillet under uværdige vilkår, hvilket også kom til udtryk i spillet. Vi rykker 1 point fra FCK og Randers i en runde, hvor vi har den klart sværeste kamp. Brøndby havde trods svingende resultater den bedste hjemmebane i 2014 og stiller op til kampen i noget nær stærkeste opstilling samtidigt med, at vi mangler store profiler i Jim Larsen, bak og Sisto! 1 point er mere end godkendt selvom kampen udviklede sig som det gjorde med en mand i overtal. Skulle der have været en vinder må vi nok også være ærlige og erkende at det lå mest til Brøndby.

Lad os nu baske Esbjerg hjemme næste runde og håbe Brøndby kan drille FCK i deres kamp i parken. (Desværre fik Kahlenberg karantæne til den kamp med sit gule kort, så 2/3 i deres "drømmetrio" må desværre sidde over sammen med Thomas Frank)

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Noe

Indlæg af Noe »

BMBrandt skrev:Fedt fedt fedt.... på en umulig bane, hvor alt er tilfældigheder er 1 point super... Når 2 og 3 samtidig taber "nemme " kampe... så er alt jo fryd og gammen....og mål af pusic, nu er han igang.
Det der opsummerer jo dagen ganske fint :)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Vi har lige overstået en runde hvor vi spiller ude mod det næstbedste hjemmehold i ligaen på deres pløjemark af en "bane". Vi manglede Sisto og Bak. Og resultatet er at vi har øget vores forspring fra 8 til 9 point.
Alligevel skal man komme ind på Ulvegraven og opleve bæmund. Jesus hvor er det generelle midtjyske fodboldpublikum umulige at stille tilfredse....

Nå men tilbage til kampen. En lille smule skuffende at vi ikke formår at holde en 0-1 en mand i overtal. Men denne bane var umulig at spille på og kontrollere noget som helst. Og lad os så være ærlige at sige at vi havde heldet i denne rundes Dommerroulette. Vi kan ikke være utilfredse med kendelserne i dag. Og overall set var Brøndby vel også bedst forholdene taget i betragtning. Så 1 point er helt sikkert godkendt overordnet set.
Lidt hurtige karakterer efter 13-skalaen:

Dahlin - 6
Rystende usikker på indlæg og generelt bare en dårlig kamp. Lad os håbe det bare var en svipser. Ellers kunne vi lige så godt have satset på Haugaard. Tror dog på Dahlin nok skal komme :).

Rømer - 8
Fin kamp af Rømer på backen. Stærkere defensivt end tidligere. Mangler lidt i indlæggene

Lauridsen - 8
Meget fight og offervilje. Dog et bare skæverter i ny og næ

Banggaard - 7
Ser lidt skidt ud ved BIF's mål. Ellers acceptabelt.

Erik - 9
Anfører med stort A i dag. Går virkelig forrest. En herlig gut!

Tim - 7
Tydeligt at en sådan bane ikke passer til hans spids-kompetencer. Fightede fint men fik ikke sat det aftryk vi normalt ser fra ham. Måske Izunna havde været bedre at spille på pløjemarken?

Polle - 8
Fint oplæg til kassen og en stabil indsats på midten.

Petter - 9
Er vel vores bedste i dag. Har som sædvanlig et dejligt touch på bolden og det meste af det vi sætter op går igennem ham i dag.

Sly - 7
Det var ikke Slys dag i dag. Kæmper sig dog til et oplæg til Pusic i slutningen af første halvleg. Og header på stolpen i anden lige hvor vi er kommet på 1-0.

Rilwan - 8
Vores bedste kant i dag. Udfordrer godt og tager nogle fine løb. Fine perspektiver i den indsats.

Pusic - 8
Svære betingelser. Arbejder stenhårdt og kommer på tavlen. Det er vel hvad man kan forlange af en angriber i sådan en kamp.

Duncan, Izunna og Urena - UB

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Saemala skrev:
Haha what?
Agger for gult for brok, og er hele 2. halvleg med til at omringe dommeren ved hver eneste kendelse der gik Brøndby imod.
Elmander får rødt for at sparke en spiller ned i frustration over dommeren.
Frank bliver bortvist.

Men ok, de svarede selvfølgeligt politisk korrekt efter kampen, hvor de var kølet ned igen. Ros for det.
Der er forskel på at brokke sig til dommeren og brokke sig over dommeren.

Kan godt forstå spillerne brokker sig til dommeren under kampen. Kendelserne gik i den grad imod BIF. Jeg sad næsten og morede mig over alle de kendelser som gik vores vej.

Aligevel tager de resultatet til efterretning efter slutfløjtet. Prøv at forestille jer FCM spillerne og Glen blive udsat for samme dommer. Så nægter jeg at tro på der ikke ville komme et lille pip eller to om dommerens indsats.

Håber vores spillere og trænere fremover vil prøve at gøre det samme næste gang vi får en dommer imod os
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

BT er ikke enig i de flestes vurdering af Sparv og Poulsen:

http://www.bt.dk/superligaen/fire-spill ... dby-og-fcm

Jeg må indrømme jeg efter kampen sad og tænkte Sparv som en af vores bedste, men okay jeg syns efterhånden han gør det godt i alle kampe :)

Noe

Indlæg af Noe »

mrjelle skrev:BT er ikke enig i de flestes vurdering af Sparv og Poulsen:

http://www.bt.dk/superligaen/fire-spill ... dby-og-fcm

Jeg må indrømme jeg efter kampen sad og tænkte Sparv som en af vores bedste, men okay jeg syns efterhånden han gør det godt i alle kampe :)
Tipsbladet kårer også Sparv som vores bedste. Jeg er enig. Det var umuligt at skabe ro på midtbanen, under de forhold. Sparv var den der kom tættest på at lykkes med det. Til gengæld var jeg nervøs, hver gang Rilwan og Sly havde bolden. Deres driblinger var dødsensfarlige (for os) på den bane. Det var da også Slys fumlerier på midten, der kostede målet.

Men overordnet kunne der ikke spilles fodbold på den bane. Imo er vi på kanten af, om BIF burde flytte hjemmekampene.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Le Compte skrev: Der er forskel på at brokke sig til dommeren og brokke sig over dommeren.

Kan godt forstå spillerne brokker sig til dommeren under kampen. Kendelserne gik i den grad imod BIF. Jeg sad næsten og morede mig over alle de kendelser som gik vores vej.

Aligevel tager de resultatet til efterretning efter slutfløjtet. Prøv at forestille jer FCM spillerne og Glen blive udsat for samme dommer. Så nægter jeg at tro på der ikke ville komme et lille pip eller to om dommerens indsats.

Håber vores spillere og trænere fremover vil prøve at gøre det samme næste gang vi får en dommer imod os
Kahlenberg tuder så: http://www.bold.dk/nyt/kahlenberg-aerge ... -kendelser
Det samme med Rud: http://www.bt.dk/fodbold/broendby-vi-kl ... ortvisning

Desuden synes jeg rent faktisk ikke, at de har noget at tude over. Fair nok, at hjørnesparket var forkert dømt - men det var altså et hjørnespark vi fik foræret - ikke et mål.
Resten af dommene synes jeg faktisk var gode nok. Pusic scorer med skulderen, Hasani filmer, Elmander sparker Poulsen ned, Sparv redder med skulderen og Igboun får bolden i nakken. Der var masser af appeller på stadion, og det er fair nok, at man ikke kan fange det når man ser det live. Men når man ser tv-billederne efter kampen, så synes jeg faktisk ikke, der er så meget at komme efter.
Den klareste fejldom var vel det manglende gule kort til Phiri for at hive Hassan ned i en kontra. Phiri fik så et gult senere, der kunne have været rødt (selvom han måske ikke havde sparket bolden væk, og fået et dumt gult kort, hvis han havde haft et i forvejen)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Sjov at læserne spillernes karakter, hvor forskellige de er. Sviatchenko og Jesper Lauridsen blev rost i onside og man ville kikke nærmere på Eriks præstationer, nok i et andet program, men det bliver spændende at se, når programmet er produceret. Mener Lauridsen gør det rigtig godt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det var en ynk at se 3+ i går, det er helt tydeligt hvor deres sympati var. Martin Jørgensen var ene om lige at bevare en objektiv synsvinkel på alt det de skulle diskutere.

Besvar