Arff jeg respekterer dig og dine holdninger, som oftest er underbyggede og velovervejede.
Men på dette punkt er jeg dybt uenig med dig. Sangen "Sammen vi står" er simpelthen som taget ud af MGP med alt hvad der til hører. Den er så helt igennem tåkrummende pinlig at det gør ondt. Det er min mening. Jeg respekterer at andre har en anden mening, men dette er nu en gang min.
Jeg var heller ikke vild med Black Flag Flying og jeg mener ligesom andre herinde, at vi skal væk fra det der guf og finde på noget helt andet. Altså noget chant eller lignende. De fleste danske klubsange er så pinlige at det er skræmmende, fx Agf's forskellige, Brøndby og FCK's og ligeledes Esbjergs. Intet er godt og det er den her heller ikke.
Den nye fællessang.. Hvad mener i?
Re: Den nye fællessang.. Hvad mener i?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Samme mening her! - Udover at den er en musikalsk fiasko der giver grumme associationer til Dansk Folkepartis valgsang, Herfra min verden går (der dog er lykkes bedre), så kan jeg heller ikke se at den skulle kunne blive en fællessang på stadion.mancitydk skrev: Men på dette punkt er jeg dybt uenig med dig. Sangen "Sammen vi står" er simpelthen som taget ud af MGP med alt hvad der til hører. Den er så helt igennem tåkrummende pinlig at det gør ondt. Det er min mening. Jeg respekterer at andre har en anden mening, men dette er nu en gang min.
Først og fremmest var den ikke ment på nogle bestemte personer, og var egentligt mere ment som en generel holdning - ikke kun omkring den nye sang. Generelt set er der mange, der bare forventer alt muligt ske, uden selv at yde et bidrag. Folk vil have tifo, folk vil have medbestemmelse, men meget få gør aktivt noget for det.oros skrev:Jeg har skam altid og hver gang sunget med på "Black flag". Det har altid lydt, som når man tvinger en 8.klasse til at synge morgensang. Det kommer "Sammen vi står" også til, for det bliver den samme lille flok, der synger med.Arff skrev:Det irriterer mig, at folk ALTID er så pisse negative omkring alting nyt. Hvorfor kan man aldrig give tingene en chance, og give det lidt tid? Første gang jeg hørte den, var jeg heller ikke over the moon, men jeg synes det er den rette vej at gå - væk fra copy paste-sangen.
Hvis man er utilfreds er med hvordan tingene bliver gjort skulle man måske overveje at involdvere sig mere - gøre noget selv i stedet for at brokke sig hjemme foran computerskærmen. Ligesom folk der begynder at buuhe hvis vi ikke er foran 2-0 efter 40 minutter, eller hvis holdet kører bolden rundt på egen banehalvdel i noget tid. Mentaliteten generelt kan godt irritere mig til tider - folk opfører sig tit som en flok forkælede teenagepiger, og bliver trodsige når tingene ikke går efter deres lille hovede. Hvis vi skal drømme stort og forvente noget fra holdet burde man måske kigge indad, og spørge sig selv; hvordan kan JEG hjælpe holdet på banen bedst muligt, når jeg er på stadion? - syng med, gør dog noget aktivt i stedet for at brokke sig og være efter alle andre.
For at få noget, er man også nødt til at give noget, og netop dét glemmer folk ofte! Folk forventer at holdet bare bærer sig selv frem, folk forventer at alle andre sørger for tingene - tag dog skeen i den anden hånd, og gør noget selv!
Jeg skal nok synge med af karsken bælg, men man har bare skiftet en sang ud med en anden. Det er der ikke meget nytænkning i. Og det ændrer ingenting!
Og jeg kunne godt ønske, at folk valgte at synge med - uanset om det er Black Flag Flying High eller om det er Sammen Vi Står. Generelt set virker det som om folk er bange for at synge med, for hvad tænker folk ved siden af ikke?!
Mod OB stod jeg de første 10 min. af kampen til højre for ASA og sang højt med på alle sangene, hvilket medførte at nogle kiggede som om de var faldet ned fra himlen, mens andre faktisk også begyndte at synge med, så lad det være en opfordring til alle andre; skid hul i hvad folk tænker, og så syng med!
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Selvfølgelig har du (og alle andre ret til deres egen mening (ligesom jeg har)), og det skal der også være plads til, ellers ville et debatforum ikke være meget værdmancitydk skrev:Arff jeg respekterer dig og dine holdninger, som oftest er underbyggede og velovervejede.
Men på dette punkt er jeg dybt uenig med dig. Sangen "Sammen vi står" er simpelthen som taget ud af MGP med alt hvad der til hører. Den er så helt igennem tåkrummende pinlig at det gør ondt. Det er min mening. Jeg respekterer at andre har en anden mening, men dette er nu en gang min.
Jeg var heller ikke vild med Black Flag Flying og jeg mener ligesom andre herinde, at vi skal væk fra det der guf og finde på noget helt andet. Altså noget chant eller lignende. De fleste danske klubsange er så pinlige at det er skræmmende, fx Agf's forskellige, Brøndby og FCK's og ligeledes Esbjergs. Intet er godt og det er den her heller ikke.
Charmen ved sange, er som charmen ved fodbold - alle har sin egne præferencer og holdning, og derfor vil det være tæt på umuligt at finde på noget, som alle vil være tilfredse med. Personligt har sangen voksen på mig, for jeg sad også med krummede tæer første gang jeg hørte den. Men kan egentligt godt lide ideen, og tankerne bag. Og selvfølgelig skal der være plads til brok og negative ytringer - jeg mener bare helt generelt set, at mange forventer at tingene bare sker, at deres mening er den man skal følge, og her mener jeg bare, at jo mere man gør, jo mere medbestemmelse får man også.
Personligt synes jeg, at Coldplay (og alt andet musik) skulle dræbes ved indløb - lad nu folk på stadion, spillere og dommere mærke stemningen fra tribunerne, og så drop alt det "falske". Og hvorfor skal man spille et stykke musik, hvergang der bliver scoret? Personligt mener jeg, at fansene og fankulturen er en del af det fede ved fodbold, hvorfor skal det dræbes for at folk kan høre Coldplay?
Vi kan tabe, men aldrig besejres