Nej til Away kort

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Hekler

Nej til Away kort

Indlæg af Hekler »

Jeg vil opfordre alle til at støtte "Danske fodbold faklubber"s (DFF) kamp mod Divisionsforeningens vandvids tiltag.
Støt ved at (Like)
Nej til Awaykort

Følg her de officielle fanklubbers kamp mod Kortet.

Jeg har selv lidt om emnet til sidst i Dette indlæg.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

BMBrandt

Re: Nej til Away kort

Indlæg af BMBrandt »

Bare fordi jeg ikke forstår problemet og for debatten s skyld.... så hvad er problemet?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

BMBrandt skrev:Bare fordi jeg ikke forstår problemet og for debatten s skyld.... så hvad er problemet?
Har det lidt på samme måde. Kan nogle fortælle hvad problemet med away kortet er. Er det fordi man bliver registreret, at man har været til en fodboldkamp, for det ser jeg ikke som værende et problem. Er stor fan af Fcm og ser alle deres hjemmekampe og af og til også udekampe. Er ikke på nogen måde ballademager til fodboldkampe uanset om det er til hjemmekampe eler udekampe og bruger ikke pyroteknik. Forklar og gør os klogere på hvorfor i mener vi skal sige nej til away kortet.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg vil også gerne delagtiggøres i den faktuelle viden om at Away-kort er en katastrofe. Og lad nu være med at smide "de kriminaliserer os allesammen"-kortet, for det er ærlig talt papirtyndt.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Fordi det er fuldstændig ude af proportioner. Der er jo stort set aldrig ballade til Fcm's kampe, eller andre superligakampe. Fck har allerede et awaykort, og hvordan går det?

Vil I også med glæde registre jer til koncerter, biografture eller når I skal ud og bowle? Det bliver klubberne og frivillige vagtkorps, der kommer til at sidde med en masse personlig data på mange folk. Hvordan sikre de dem mod misbrug? Det er måske i øvrigt modstridende med EU lovgivning om persondata.

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Lund7400 skrev:Jeg vil også gerne delagtiggøres i den faktuelle viden om at Away-kort er en katastrofe. Og lad nu være med at smide "de kriminaliserer os allesammen"-kortet, for det er ærlig talt papirtyndt.

Her er der lidt du kan læse http://www.nejtilawaykort.dk

TBM

Indlæg af TBM »

Awaykortet er stinkende signal politik.

Justist ministeriet og politiet mener ikke at divisionsforeningen gør nok for at forhindre fodbold bøller og har derfor pålagt dem at gøre noget!
Dette noget er så blevet til et Awaykort som vi kender det fra FCK.

I alle de europæisk lande hvor et ligende kort har været indført har det været en katastrofe, med faldende tilskuere antal, dårligere stemning, ringere sponsoraftaler og forringede tv aftaler.

danmark er de sidste par år blevet rost for deres håndtering af "bøller" rundt i europa hvor dialog har været en grundsten.

Til jer som syntes et kort er fint vil jeg gerne høre,
Hvordan forhindre et kort en ny Hobro episode?
Hvordan forhindre det pyro på stadion (alle kan jo se hvordan det virker i fck!)
Hvordan kan et kort være et aktivt hjælpemiddel som højner tryghedfølelsen på stadion?
Alle erfaringer viser at det faktisk flytter "bøllerne over på de neutrale afsnit hvor familierne opholder sig og hvor vagterne ikke er gearet til at håndtere dem..

Ligeledes er det direkte imod Europa rådets anbefalinger.

Så jeg siger #NejTilAwaykort

Thomas Mikkelsen

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Noerum skrev:Fordi det er fuldstændig ude af proportioner. Der er jo stort set aldrig ballade til Fcm's kampe, eller andre superligakampe. Fck har allerede et awaykort, og hvordan går det?
Kan godt følge dig i, at der stort set ikke er ballade til superligakampe idag, måske lige på nær når Brøndby og Fck mødes, der hænder det jo, at de engang imellem ryger i totterne på hinanden, men så spørger du så " hvordan går det " ? Ja, ved ikke helt hvad du mener med det.
Noerum skrev: Vil I også med glæde registre jer til koncerter, biografture eller når I skal ud og bowle?
Har sæsonkort til Fcm tribunen og er medlem af BW ,så jeg kan komme i loungen før alle kampene og Fcm og Bw ligger inde med data om mig. Dette ser jeg ikke som et problem, før mine data beviseligt bliver misbrugt af dem. Og Ja, hvis det var den eneste måde jeg kunne komme i biografen/koncert/og i bowlinghallen så ja. Jeg har jo også et sygesikringsbevis som skal skannes når jeg skal til lægen.
Noerum skrev: Det er måske i øvrigt modstridende med EU lovgivning om persondata.
Måske er for mig det samme som " ved ikke om det er " i modstrid med med gældende EU lovgivning, men hvis det er det, så bliver away-kortet nok heller ikke til noget.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

TrueWolfMidt skrev:men så spørger du så " hvordan går det " ? Ja, ved ikke helt hvad du mener med det.
Tror Noerum hentyder til at Fck jo kører med away kort og det ikke har vist sig, at virke ved dem.

Derud over er jeg enig med Noerum og TBM, der fint pointerer hvad jeg også er imod ved awaykortet.

Hvis det virkede og der kunne garanteres for sikkerheden omkring perosnlige data, ville jeg ikke have noget imod at støtte op og registrere mig.

Men det virker ikke og bringer nye problemer, som eks. fans der der går uden om "away kort systemet" og kommer ind på neutrale pladser.

Ingen grund til at støtte op om noget der ødelagt og aldrig har virket.

Så jeg siger også #NejTilAwaykort

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

admin 3 skrev:
Lund7400 skrev:Jeg vil også gerne delagtiggøres i den faktuelle viden om at Away-kort er en katastrofe. Og lad nu være med at smide "de kriminaliserer os allesammen"-kortet, for det er ærlig talt papirtyndt.
Her er der lidt du kan læse http://www.nejtilawaykort.dk
Tak for linket som er blevet gennemlæst. Er nu blevet klogere.
TBM skrev: Til jer som syntes et kort er fint vil jeg gerne høre,
Hvordan forhindre et kort en ny Hobro episode?
Hvordan forhindre det pyro på stadion (alle kan jo se hvordan det virker i fck!)
Hvordan kan et kort være et aktivt hjælpemiddel som højner tryghedfølelsen på stadion?
Alle erfaringer viser at det faktisk flytter "bøllerne over på de neutrale afsnit hvor familierne opholder sig og hvor vagterne ikke er gearet til at håndtere dem..

Ligeledes er det direkte imod Europa rådets anbefalinger.

Så jeg siger #NejTilAwaykort

Thomas Mikkelsen
Tror heller ikke et kort umiddelbart kan forhindre en Hobro episode, der må vi som fans vise os voksne og stoppe evt. bøller og ballademagere i, at sådan noget overhovedet sker.

Angående pyro og fck, måske skulle vi gribe i egen barm, før vi sender den videre til fck. Nogle Fcm fans er umiddelbart også helt ligeglade med, at det er forbudt at bruge på stadions. Faktisk synes jeg det er meget ubehageligt, når der tændes pyro på Fcm tribunen og det kan heller ikke være sundt at indånde.

Tror heller ikke, at kortet vil give større tryghedsfølelse på tilskuerpladserne.

Hvis kortet så derudover kan have den effekt, at der kommer mindre mennesker til kampene og dermed mindre indtjening til klubberne, så er jeg måske også for et nej til awaykortet.

Thomas du skriver " Til jer som syntes et kort er fint vil jeg gerne høre "

Vi er 2 personer som beder om oplysninger om hvorfor vi skal stemme nej til kortet, vi synes måske ikke nødvendigvis at kortet er en god ide. ;)

oros

Indlæg af oros »

NEJ!
Kort og godt!

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Tak for det link.

Absolut nogle spændende argumenter imod, og det tipper da også den vej for undertegnede. Jeg ønsker blot ikke, at det bliver en skinger oponion med det der "de kriminaliserer os"-argument. Så er jeg mere tilhænger af de tørre facts, at kortet reelt ingen effekt har haft i dets hidtige virke.

I øvrigt falder det mig for brystet, at man selv forventes at betale for skidtet. Det er også en farlig vej at gå, at gøre det endnu dyrere at gå til fodbold.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Det kommer da også til at være dræbende for muligheden for at trække venner ind til en enkelt fodboldkamp.

Jeg flytter snart til Aalborg og har en håndfuld venner, der godt kan lokkes ind at se FCM, når holdet kommer til byen. Men de venner tager ikke på stadion af sig selv; det er de ikke fodboldinteresserede nok til. Hvis jeg fortæller dem, at de nu for denne måske ene fodboldtur om året skal registrere sig med et awaykort, tror jeg da helt sikkert, de bare siger pænt nej tak for invitationen.

De fleste fans, der er med til mange udekampe, vil nok tilmelde sig awaykortet (selvom de måske ikke kan lide det). Men de folk, der kun sjældent er med på udebaneture, risikerer at falde fra på grund af det her. Og det er en ond cirkel, for med mindre nyt blod på tribunerne, vil der i længden blive færre udefans, end der kunne have været. Man vil heller ikke kunne hive en ven med på fodboldtur i sidste øjeblik, hvis vedkommende ikke er tilmeldt awaykortet.

Jeg synes, der er al mulig grund til at bekæmpe awaykortet - og meget vage grunde for at indføre det.

974

Indlæg af 974 »

God og lang artikel om Away-kortet i Tipsbladet, som har været i kontakt med flere aktører

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lastickort

Besvar