Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af Ravnen »

Det er skuffende hvis der opstår klikedannelser på den her baggrund. Klubben er pinedød nødt til at have en erstatning på plads, før man kan lade en af klubbens 4-5 vigtige spillere smutte. Det er alt for sent at kineserne kom på banen. Jeg tror stadig på at Sly kan komme til en sportslig mere interessant liga, han er en stor profil. Han må også have tjent en rigtig god skilling i tiden her i FCM, og de penge er nok en hel del mere værd i Nigeria, med andre ord har FCM jo også hjulpet ham til, at kunne hjælpe sin familie. At Steinlein måtte sig nej nu, er ikke ensbetydende med at Sly må efterlade familien i armod. Så den der offerrolle skal pakkes langt væk, skiftet kommer med garanti til sommer, og med en guldmedalje om halsen er der flere interesserede.

WBW

Indlæg af WBW »

På mange måder en ærgerlig sag at få ind så tæt på det vigtige forår. Har dog masser af tiltro til at trænerstaben nok skal få samlet de involverede spiller op, og få dem motiveret til foråret.

Tror dog at denne sag er med til at Izunna endegyldigt ikke forlænger hans kontrakt, og dermed snart er fortid i klubben. Han er uden tvivl en af dem det har bakket Sly op, og han har også ytret ønsker om et udlandseventyr. Tror denne sag gør, at han ikke vil forlænge kontrakten og risikerer samme skæbne som Sly. Dog er han heller ikke ligeså vigtig for holdet som Sly er, omend han er rigtig god!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mig bekendt har der aldrig været budt på Izunna.

For så kort tid siden som i sommer, solgte vi to af vores helt store profiler i Lössl og Juelsgaard, vi fandt gode klubber til dem, de trives og deres karriere er opadgående. Kort før solgte vi Albæk på lignende vis. Jeg kan ikke se nogen grund til, at vi ikke til sommer igen kan sælge nogle af vores gode spillere, det har vi aldrig stået i vejen for. Sly har været uheldig, tilbudene har været dårligt timet, men FCM har som sådan ikke noget problem i at sælge, og det tror jeg også vi med al tydelighed får at se til sommer :geek:

WBW

Indlæg af WBW »

Ravnen skrev:Mig bekendt har der aldrig været budt på Izunna.

For så kort tid siden som i sommer, solgte vi to af vores helt store profiler i Lössl og Juelsgaard, vi fandt gode klubber til dem, de trives og deres karriere er opadgående. Kort før solgte vi Albæk på lignende vis. Jeg kan ikke se nogen grund til, at vi ikke til sommer igen kan sælge nogle af vores gode spillere, det har vi aldrig stået i vejen for. Sly har været uheldig, tilbudene har været dårligt timet, men FCM har som sådan ikke noget problem i at sælge, og det tror jeg også vi med al tydelighed får at se til sommer :geek:
Ved ikke helt om det var en kommentar til mit indlæg, men hvis det var, så er det heller ikke et muligt problem for FCM at sælge jeg prøver at belyse. Mit pointe er at Izunne har kontrakt udløb til sommer, og der har tidligere været meget snak omkring kontraktforlængelse vs. transferfrit skifte til sommer. Og her tror jeg denne Sly sag spiller ind i beslutningsprocessen. Hvorfor skulle Izunna ønske at forlænge kontrakten med en mundtlig gentleman aftale om at han kan skifte hvis der kommer et interessant bud, når hans gode ven og landsmand ikke fik dette skifte igennem. Forstå mig ret, jeg syns det var den helt rigtige beslutning af FCM, omend det selvfølgelig er ærgerligt for Sly. Men hvis historien om at de nigerianske spillere rottede sig sammen, så er det jo næsten en selvfølge at det har bestået af ihvertfald trekløveret Sly, Izu og Rilwan.

Jeg tror det er sidste halvsæson med Izunna på holdet, men det kunne det også let have været, selvom denne sag ikke var opstået.

oros

Indlæg af oros »

WBW skrev:
Ravnen skrev:Mig bekendt har der aldrig været budt på Izunna.

Ved ikke helt om det var en kommentar til mit indlæg, men hvis det var, så er det heller ikke et muligt problem for FCM at sælge jeg prøver at belyse. Mit pointe er at Izunne har kontrakt udløb til sommer, og der har tidligere været meget snak omkring kontraktforlængelse vs. transferfrit skifte til sommer. Og her tror jeg denne Sly sag spiller ind i beslutningsprocessen. Hvorfor skulle Izunna ønske at forlænge kontrakten med en mundtlig gentleman aftale om at han kan skifte hvis der kommer et interessant bud, når hans gode ven og landsmand ikke fik dette skifte igennem. Forstå mig ret, jeg syns det var den helt rigtige beslutning af FCM, omend det selvfølgelig er ærgerligt for Sly. Men hvis historien om at de nigerianske spillere rottede sig sammen, så er det jo næsten en selvfølge at det har bestået af ihvertfald trekløveret Sly, Izu og Rilwan.

Jeg tror det er sidste halvsæson med Izunna på holdet, men det kunne det også let have været, selvom denne sag ikke var opstået.
En ny kontrakt skal vel bare have en klausul indbygget: Pris, tidspunkt og ingen salg til konkurrenter.. En sådan ændring kunne man måske også tilbyde Sly.

Men jeg tror også både Izunna og Sly er fortid, nå næste sæson starter.

Noe

Indlæg af Noe »

Jeg håber virkelig, at det var ment som en håndsrækning til Sly, for de tider bør være ovre, hvor vi giver +15 mio for en enkelt spiller: http://www.bold.dk/nyt/medie-fcm-boed-1 ... r-paa-vibe

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Man må sige FCM strakte sig RIGTIG langt, for at sælge Sly. Bud på både Bech og Vibe for 18-19 millioner kr stykket. Jeg tror virkelig Steinlein satte himmel og jord i bevægelse for at kunne imødekomme budet på Sly. Så er det noget pjat at bebrejde FCM for manglende vilje til at sælge, de var villige til at bruge rigtig mange penge på at få det til at lykkes.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:Man må sige FCM strakte sig RIGTIG langt, for at sælge Sly. Bud på både Bech og Vibe for 18-19 millioner kr stykket. Jeg tror virkelig Steinlein satte himmel og jord i bevægelse for at kunne imødekomme budet på Sly. Så er det noget pjat at bebrejde FCM for manglende vilje til at sælge, de var villige til at bruge rigtig mange penge på at få det til at lykkes.
Barslund/Bak Jensen var bare for sent ude med det bud på Sly. Længere er den ikke. Sly bør være sur på sine agenter for at være for sløve i nu to vinduer i træk, ikke FCM.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:Jeg håber virkelig, at det var ment som en håndsrækning til Sly, for de tider bør være ovre, hvor vi giver +15 mio for en enkelt spiller: http://www.bold.dk/nyt/medie-fcm-boed-1 ... r-paa-vibe
Tja...jeg synes egentlig det mest interessante ved den nyhed (samt Bech-nyheden) er, at vi er villige til at betale transfere i den størrelsesorden. Det betyder, at vi (ligesom FCK og til dels BIF) er ramt ind i det loft, hvor det ikke er vores vilje til at betale, men spillernes lyst til at spille i DK, der er afgørende. Det er et godt sted at være, hvis man vil konkurrere med FCK.

Men jeg er også overrasket over de store bud på Vibe og Bech. For mig at se, er det overpris og ikke transfere, vi skal kaste os ud i til hverdag. Beviser i hvert fald, at vi har strakt os maksimalt for at hjælpe Sly.

Problemet med at vi ikke fik en afløser ind, er at vi til sommer sandsynligvis står og mangler to fløjspillere....

Lazki

Indlæg af Lazki »

Men uanset hvad, så er hverken Bech eller Vibe vel langsigtede løsninger, da de begge har ønske om tage et skridt op fra hhv. Superligaen og Allsvenskan, inden for den nærmeste fremtid. :roll: . Virker nærmere som en kortvarig løsning, med evt. mulighed for fortjeneste på transfer.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Tja...jeg synes egentlig det mest interessante ved den nyhed (samt Bech-nyheden) er, at vi er villige til at betale transfere i den størrelsesorden. Det betyder, at vi (ligesom FCK og til dels BIF) er ramt ind i det loft, hvor det ikke er vores vilje til at betale, men spillernes lyst til at spille i DK, der er afgørende. Det er et godt sted at være, hvis man vil konkurrere med FCK.
Jeg synes ikke 15+ mio køb af kendte spillere flugter med det, man kunne forvente af Benham. Men hvis det skal være, illustrerer det meget godt, hvorfor vi har brug for europæisk succes. det er ikke bare pengene (som jo åbenlyst ikke kan købe alt), men også prestigen og attraktionen ved at være et hold i EL/CL vi har brug for.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Må jeg komme med en enkelt betragtning? Lad os lege med følgende tanke, men inden vi gør det, så tillad mig lige at sige at jeg ikke tror det sker, og at jeg absolut ikke håber at det sker, men lad os alligevel tænke følgende:

Dette er de kendte faktorer:
1) Sly er vred/rasende/sur/skuffet/indsætselvnæstefølelse på FCM og han har fået en del af de andre afrikanere med på holdet, hvis vi tror medierne (BT)

2) Det kinesiske transfermarked er ikke lukket endnu

3) Ankersem/Steinlein har nu fået fortalt medierne at vi både forsøgte at hente Vibe og Bech for 18 og 19 mio. Altså vi er de gode i dette spil.

Nu til mit tankespind, kun baseret på egne ideer:

4) Kineserne vender tilbage med et endnu bedre bud fordi de vil have Sly.

5) Vi kan ikke købe en erstatning meeeen....

6) Vi tegner en kort kontrakt frem til sommer med Mikkel Beckmann lidt a la Jim Larsen for at se ham an.

7) Vi tjener minimum 12 mio på sur Sly der dermed får sit ønske opfyldt, FCM er virkelig de gode og køber samtidig en billig men dog kompetent afløser der samtidig er EB/BT-darling og har præsteret at tale sig på landsholdet. Dermed vinder FCM over medierne, scorer 12 mio og det halve kongerige og vinder DM på et fremragende mål af Beckmann :)
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Interessant betragtning omend jeg mener Beckmann er færdig på allerhøjeste plan.

WBW

Indlæg af WBW »

mancitydk skrev:Må jeg komme med en enkelt betragtning? Lad os lege med følgende tanke, men inden vi gør det, så tillad mig lige at sige at jeg ikke tror det sker, og at jeg absolut ikke håber at det sker, men lad os alligevel tænke følgende:

Dette er de kendte faktorer:
1) Sly er vred/rasende/sur/skuffet/indsætselvnæstefølelse på FCM og han har fået en del af de andre afrikanere med på holdet, hvis vi tror medierne (BT)

2) Det kinesiske transfermarked er ikke lukket endnu

3) Ankersem/Steinlein har nu fået fortalt medierne at vi både forsøgte at hente Vibe og Bech for 18 og 19 mio. Altså vi er de gode i dette spil.

Nu til mit tankespind, kun baseret på egne ideer:

4) Kineserne vender tilbage med et endnu bedre bud fordi de vil have Sly.

5) Vi kan ikke købe en erstatning meeeen....

6) Vi tegner en kort kontrakt frem til sommer med Mikkel Beckmann lidt a la Jim Larsen for at se ham an.

7) Vi tjener minimum 12 mio på sur Sly der dermed får sit ønske opfyldt, FCM er virkelig de gode og køber samtidig en billig men dog kompetent afløser der samtidig er EB/BT-darling og har præsteret at tale sig på landsholdet. Dermed vinder FCM over medierne, scorer 12 mio og det halve kongerige og vinder DM på et fremragende mål af Beckmann :)
Det ville være tæt på den største falliterklæring i FCM's historie hvis det sker. Men er jeg nu også rimelig overbevist om at det ikke gør. Men når man snakker en fuldgod erstatning for Sly, og navnene der er oppe og vende er Thomsen, Bech og Vibe, så ville det jo være til grin at hente en færdig Beckmann. Samtidig ville det se yderst mærkeligt ud, at man har gjort alt der stod i sin magt for at finde en erstatning for Sly, så han kunne komme ind, for så at hente en transferfri spiller.

Sly er FCM spiller indtil sommer, så lad os nyde ham mens vi kan og give ham en varm velkomst D. 23 mod OB!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Et par interessante artikler. Vibe-buddet er åbenbart en and: http://www.bt.dk/superligaen/fcm-naegte ... -er-en-and

Selvom mange snakker om hvor mange penge vi har brugt, så halter vi langt efter forbruget i FCK og BIF i denne sæson: http://www.bt.dk/superligaen/ulvene-hyl ... nge-har-su
Det er værd at huske, da der vil være meget fokus på, at vi er et såkaldt købehold - men vi halter altså langt efter der, og vil i tilfælde af et mesterskab have fået meget mere value for money end FCK og BIF.

Låst