Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kan læse, at der menes at vi skal hente en ny venstre back til sommer. Efter Jesper Lauridsen er kommet tilbage fra Hobro, har han efter min mening gjort det rigtig godt. Derudover har vi Frederik Møller. Det er jo ikke sådan, at vores unge spillere ikke får spilletid og ikke udvikler sig, det gør de heldigvis.
Er også overbevist om, at vi får en bedre Musifu og Onuachu tilbage, efter endt lejeophold. Sååå der udvikles stadigvæk unge spillere i Fcm, selv om nogle vil fortælle os det modsatte.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

oros skrev:Stakkels mand! Han er jo syg!
Naaah syg tror jeg såmænd ikke han er (det er i hvert fald ikke det der gør at han skriver som han gør).

Og jeg forstår sådan set (til dels) godt hvad han mener. Disse investeringer i Larsen, Dahlin, Sparv, Olsson, Urena og Pusic har da alt andet lige været med til at skubbe nogle af vore egne talenter længere ned i hierakiet. og at det virker football manager agtigt at anvende en masse statistik til at finde nye spiller kan jeg sådan set godt følge mig i.

Det er der sådan set ingen grund til at benægte. Sandt at sige var jeg da også lidt bekymret i sommer da FCM pludselig fra den ene dag til den anden blev opkøbt og vi skulle til at snakke om smart-odds osv.
FCMs transfervindue viser i denne vinter virkelig hvor de står nu med Matthew Benham ved roret. Det er en ny klub, hvor svage punkter på holdet ikke bliver overladt til et håbefuldt talent - medmindre det er Pione Sisto, der er tale om. Der bliver i stedet hentet dyre udlændinge ind, som ikke har boet i Ikast i det meste af deres ungdom og derfor ved, hvordan landsdelen er.

Spændende bliver det nu, hvilken del af holdet som Football Manager-eksperterne til sommer føler sig klar til at købe ind til. Venstrebacken er en af de pladser, som endnu ikke er besat af en spiller med en dyr kontrakt.
Her har han egentlig fat i noget ret centralt selvom det selvfølgelig er skrevet med en god del ironi. men det er da sandt at uden Benham så var det nok ikke Pusic og Urena der skulle konkurrere med Duncan om spilletid. Havde det ikke været for benham så spillede hverken Igboun eller Sisto i midtjylland nu.

Og angående venstre back så er det jo netop også hvad flere har råbt og skreget på igennem hele vinduet..

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Nu vi taler om venstre back synes jeg absolut også at vi skal gøre klar til en højre back. Bak holder jo ikke en hel sæson uden skader og karantæner, og Rømer er bare ikke god nok til at tage den permanent.

Brøndby tog desværre Johan Larsson. Ham kunne vi godt bruge. Stærk offensiv back, der også scorer en del mål.

Med hensyn til Uffe Bech kunne det ligne at vi var gået i alvorlig panik - var det nødvendigt. Man må da have været forberedt på at der kunne komme et bud på Sly, derfor overrasker det mig at vi skal til at panikke i 11 time. Det ligner ikke at vi der lige har brugt Benhams scouting system for så havde vi været forberedt.
Ved godt at der var 20 spiller på blokken, og 3 kunne bruges, men hvis det bl.a. var Bech og Ankersen, så er jeg da glad for at vi beholdt Sly.

Jeg synes det er synd for Sly at han ikke kom afsted denne gang.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

tatoo skrev:Jeg synes det er synd for Sly at han ikke kom afsted denne gang.
Det er der nok mange, der synes, men med 19 mio. smidt for Bech, kan man heller ikke sige, at klubben ikke prøvede at få kabalen til at gå op. Jeg synes endda, det er at strække sig for langt.

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
tatoo skrev:Jeg synes det er synd for Sly at han ikke kom afsted denne gang.
Det er der nok mange, der synes, men med 19 mio. smidt for Bech, kan man heller ikke sige, at klubben ikke prøvede at få kabalen til at gå op. Jeg synes endda, det er at strække sig for langt.
+1. Kalkulen må have været, at man smed ekstra 7 mio efter en erstatning for Sly (19-12), og at det derfor var spiseligt. 19 mio får man aldrig igen på Uffe Beck.

En ekstra bonus ville have været, at han så holdt op med at score imod os ;)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Når man stikker næsen frem og i den grad stjålet rampelyset, som FCM gjorde på transferdeadlinens sidste 24 timer, så må man også forvente, at der efterfølgende vil blive analyseret i begge lejre, og som i dette tilfælde, at flere efterfølgende vil have behov for at udtrykke en hvis galde. Det en del af gamet og vil sagtens dens slags holdninger som sporten lever af.

Football manager er en sjov sammenligning og vel også en måde at beskrive FCM's nye strategi iforhold til scouting af spillere. Den kan forståeligt nok være svær at overskue for menig mand og med behov for at overskueliggøre er football manager selfølgelig en let valgt og lige til højrebenet sammenligning. Jeg indtil videre begejstret for de indkøb der gjort for forholdsvis få penge siden Benhams ankomst. Virkeligheden er idag i FCM en anden end før Benham men man skal vel stadig huske på at Urena, Olson, Sparv, Jim Larsen, Dahlin samt Pusic er blevet købt for nogenlunde 2/5 af det beløb FCK købte for bare i sommers. FCM ligger lige nu i en yderst fordelagtigt placering iforhold til at sikre sig en historisk medalje, og man skal da lede dybt for at finde argumenter for, at man ikke med de muligheder Benhams kapital nu giver forsøger at sikre sig på udsatte pladser samt forstærke holdet hvis muligt? Der fra flere sider blevet ledt og vinklen er endt på at FCM nu ikke længere må sige de udvikler talent!

Det selfølgelig underordnet i den sammenhæng at Benhams kapital også har betydet 1/3 ekstra afsat økonomi til akademiet, større scouting med forhåbning af at tilknytte spillere fra hele Skandinavien samt et dyrt købt edb system som også skal være med til at udvikle netop den enkelte spillere ved at måle på en lang række parametre i både kamp og til træning.

Benhams kapital har heltsikkert betydet at klubben nu er et andet sted og med andre spiller indkøb end før Benham. Præcist som man kan sige om Brøndby uden deres tilførte kapital, AaB uden deres kapital tilførsel, OB, AGF, Esbjerg.... Og ja en laaaang række af andre danske superliga klubber som også havde haft en anden virkelighed hvis de ikke havde haft pengestærke mænd i ryggen.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Noe skrev:En ekstra bonus ville have været, at han så holdt op med at score imod os ;)
Satans, det er lige før, det ville være 7 mio. værd.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

"BT har beskrevet, at rapporten fortæller, at med et køb af Pusic, så stiger chancen for et mesterskab i denne sæson med 79 procent til 99 procent. Mere Football Manager-agtigt kan det næsten ikke blive"

Så rapporten mente altså at vi kun havde 20% chance for guld uden Pusic? Den må være skrevet af Ståle!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

FCM Fan nr. 1 skrev:"BT har beskrevet, at rapporten fortæller, at med et køb af Pusic, så stiger chancen for et mesterskab i denne sæson med 79 procent til 99 procent. Mere Football Manager-agtigt kan det næsten ikke blive"

Så rapporten mente altså at vi kun havde 20% chance for guld uden Pusic? Den må være skrevet af Ståle!

Rapporten mente vi havde 79 procent chance for at vinde guld uden Pusic og 99 med Pusic.

Desuden har Glen afvist den og sagt det er noget vrøvl

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Lupus1999 skrev:
FCM Fan nr. 1 skrev:"BT har beskrevet, at rapporten fortæller, at med et køb af Pusic, så stiger chancen for et mesterskab i denne sæson med 79 procent til 99 procent. Mere Football Manager-agtigt kan det næsten ikke blive"

Rapporten mente vi havde 79 procent chance for at vinde guld uden Pusic og 99 med Pusic.

Desuden har Glen afvist den og sagt det er noget vrøvl
Ja måske, men det er ikke det han skriver.....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

http://www.bt.dk/superligaen/nyrige-fcm ... il-muskler

Faktisk en ganske interessant artikel, der dog ikke fortæller ret meget nyt.

Ifølge BT bliver vores idealopstilling:

Johan Dahlin- - Kristian Bach Bak, Patrick Banggaard, Erik Sviatchenko, Jesper Lauridsen - Izunna Uzochukwu - Pione Sisto, Jakob Poulsen, Petter Andersson, Sylvester Igboun - Martin Pusic.

Jeg vil sige at jeg er stort set enig. Dog vil jeg sige at der er 3 positioner der er særlig stor konkurrence om:
Det centrale forsvar hvor jeg mener Jim Larsen har gjort det ganske godt i efteråret så Banggaard og Erik skal virkelig holde sig skarpe for at starte inde.

Den defensive midt, her tror jeg vi får sparv som starter i flest kampe, men Izu vil formentlig også få nogle kampe.. I hvert fald er der top-konkurrence på den position.

OG endelig angrebet hvor BT forudsiger at Pusic er førstevalget.
Kampen i går viser i hvert fald at det nok næppe er Ureña vi skal hænge vores hat på som førstevalget, om det så bliver Duncan eller Pusic tror jeg kommer til at afhænge meget af dagsformen, Ureña skal nok få spilletid er jeg overbevist om, men som starter ser jeg ham umiddelbart som 3. valg.

Noget andet er at kommentatorerne til gårsdagens kamp argumenterede for at Haugaard reelt er nede som 3. valg og derfor bør forsøge at blive lejet ud til en liga hvor vinduet endnu ikke er lukket.. Hvad tænker I om det? Umiddelbart har Haugaard og Heinze jo sagt at de bliver og kæmper om pladsen, omvendt har FCM også på et tidspunkt sagt at det ikke er meningen på længere sigt at man skal have 3 gode målmænd.
Gårsdagens kamp synes jeg også viser at Heinze IKKE skal være førstemålmand. Synes der var flere situationer hvor han så mindre godt ud, dog skal det til hans forsvar siges at han altså heller ikke fik alt for meget hjælp af forsvaret..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes nu Heinze tog et par regulære klasseredninger undervejs, to af dem burde være gået ind men Heinze forhindrede det i flot stil. Han havde dog også et fumleri, men generelt synes jeg at han leverede en godkendt indsats, og bedre end mange andre i kampen.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Eftersigende skulle de afrikanske spillere have rottet sig sammen mod FCM ledelsen, så Igboun kunne blive solgt, og at der var nærmest skænderier på transferdeadline.

De andre spillere i truppen bemærkede også urolighederne. Håber godt nok de får samlet holdet op, og ikke mindst Igboun, ellers så kunne man ligeså godt have solgt ham og erstattet ham med Babajide, som ville være mere motiveret. Eller selvfølgelig Rilwan.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... al/5427366

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Jeg skal love for Igboun har fået en offerrolle i denne sag! Medlidenhed med spillere er åbenbart noget som ligger mange på sinde når de spiller/ ikke spiller i FCM. Først var det synd for Haugaard at han blandt ligaens 3 dårligste keepere blev erstattet af Dahlin. Den havde han åbenbart ikke set kunne komme i en professionel topsport, så det selfølgelig utrolig synd han nu skal kæmpe for pladsen igen. Nu det så synd for Igboun at han ikke får lov at gå 1,5 år efter han forlængede i FCM med større løn og hvad der dertil hører. Han udtalte ellers selv dengang at han skyldte klubben alt, og at han ikke vidste, hvor han var idag hvis ikke det havde været for FCM. Det selfølgelig synd at han nu må vente 6 mdr. Længere med mulighed for opnå klubbens store mål og guld og kun hæve 1 mio kr. I perioden, nu han allerede havde mulighed for at fordoble den løn i Kina fra d.d.

Igboun om kontraktforlængelse:

- Jeg er glad for at spille i FC Midtjylland. Klubben har givet mig alt, hvad jeg kunne ønske mig, og den betyder meget for mig. FC Midtjylland har gjort jeg mig til den, jeg er i dag, siger Sylvester Igboun.

- Jeg startede på Akademiet og fik chancen på førsteholdet, og i dag er jeg professionel fodboldspiller, hvilket altid har været min drøm. At have opnået det betyder meget for mig, og det kan jeg kun takke FC Midtjylland for. Havde det ikke været for FC Midtjylland, ved jeg ikke, hvor jeg ville være i dag, siger 'Sly'.

Selv om Sylvester Igboun har forlænget kontrakten med FC Midtjylland frem til vinteren 2016, betyder det ikke, at udlandsdrømmen er begravet for den målfarlige kantspiller. Men lige nu handler det om at hjælpe FC Midtjylland med at fortsætte den gode start, som holdet har fået på sæsonen.

- Vi har stadig en masse arbejde, der skal gøres, og vi er ikke tilfredse endnu. Min ambition er at hjælpe med at opnå klubbens mål, gøre det godt og give noget tilbage. Selvfølgelig vil jeg gerne til en større klub på et tidspunkt, men for at opnå det, skal jeg præstere godt for FC Midtjylland, siger Sylvester Igboun.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Låst