Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mancitydk

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af mancitydk »

Han har stor magt lige nu, men han har tabt den her omgang. Mange FCK-fans på twitter var decideret skuffede over aktiviteten hos FCK i dette vindue og det virker bestemt lidt presset at Ståle går ud i morges og erklærer sig tilfreds med vinduet. Eftersom han er både sportsdirektør og træner så burde han være tilfreds for ellers peger pilen kun et sted hen. Som FCK fan ville jeg være endog meget skuffet over tilgangen af en back der har spillet 4 kampe det seneste år og et angrebsflop fra samme klub. Bevares N'Doye var også en ubekendt der blev vildt god, men hvor ofte sker det?

Derudover har Ståle tabt i pressen. Flere og flere journalister går kritisk til ham og man skal huske på at det er ikke nok for FCK at de vinder deres kampe. De skal håbe på pointtab hos FCM...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

mrjelle skrev:Helt igennem fantastisk vindue, intet mindre.

Vi har lukket de huller der var og tilført truppen kvalitet, flot arbejde af Steinlein.

Hvordan ser vores stærkeste start 11er ud efter folks mening? Der er godt nok mange om buddet ;)

Dahlin
Bak - Erik - Banggaard - Lauridsen
Sparv
Sisto - Poulsen - Petter - Sly
Pusic

Og hvilken bænk vi i såfald kan præstere:
Jim, Hassan, Duncan, Dickoh, Haugaard, Rømer, Izunna, Marco, Olsson, Urena.
Jeg tror Jim skubber Banggård ud. Selv om jeg er enig i Sparv, så mener jeg stadig Izunna er en af de bedste 6'ere i suppen. Duncan vil få lige så mange starter som Pusic, hvis han ellers er frisk. Svagest besat er vi på venstre back, efter min mening.

20 dage til 0B

Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Supernatural »

Vores reservehold kunne jo næsten vinde mesterskabet.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Malte Kiilerichs udlejning til Brønshøj.. Lugter det ikke lidt af at han får lov til at løbe kontrakten ud der og så var det det?

Han fik godt nok en kontrakt i oktober, men kun 1 år. og når man så udlejer ham indtil sommer så skal han da virkelig præstere i Brønshøj hvis ikke det bare er et farveller..

Han kom til os fra B1908 som hører hjemme på amager.. Så med et skifte til Brønshøj er han da også rykket et pænt stykke hjemad igen..

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Vi havde budt 19 millioner på Uffe Bech i 11. time, så Sylvester kunne få sit skifte, men Uffe ville ikke selv skifte og derfor strandede denne monsterhandel.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Med al respekt for Uffe Bech, så er 19 millioner kroner søreme også for meget...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nogen der har JP adgang? http://www.jyllands-posten.dk/protected ... dtjylland/

Lad os få nogle citater :geek:

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Hold nu kæft det skifte er jeg tilgengæld glad for ikke gik i gennem, det er mega overpris.

http://www.bt.dk/superligaen/transferbo ... n-for-bech

Cortez

Indlæg af Cortez »

Historien om Uffe Bech giver ikke mening for mig. Jeg kan simpelthen ikke tro, at vi var villige til at smide 19mil. for at få en erstatning for Sly, der ville indbringe 12mil. Det bringer minder tilbage om Borring-handlen, hvis det er rigtigt.

Sly skal nok komme afsted - med mindre han bestemmer sig for at ville spille Chp. League med os i næste sæson :D .

/Cortez

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Magtdemonstration fra FC Midtjylland
CHRISTIAN THYE-PETERSEN JP:

Transfervinduet smækket i, lidt under tre uger til Superligaen begynder igen, og alle taler om duellen mellem FC København og FC Midtjylland. Om hvilken af ”klubberne”, der bliver dansk mester, og hvem, der kom bedst ud af transfervinduet.

Den diskussion kan vi godt lukke med det samme. Svaret er FC Midtjylland. Superligasæsonen hidtil har været en magtdemonstration af FC Midtjylland på banen og uden for. Det blev understreget, da FCM hentede ligaens topscorer Martin Pusic og forstærkede sig på yderligere et par positioner - ikke mindst målmandsposten.

FC Midtjylland skal simpelthen løbe FC København og resten af ligaen over ende - og det vil midtjyderne gøre. Naturligvis er der noget spændende over FC Midtjyllands magtdemonstration, men også noget absurd, når man tænker på, hvor økonomisk nødlidende klubben var for så kort tid siden. Hvis man skal søge at forklare, hvorfor det er kommet hertil, er det faktisk mere spændende at sammenligne FC Midtjylland og Brøndby.

Det ligger også lige for. To etablerede Superligaklubber, der i realiteten kun blev reddet, fordi fodbold er sjovt, og fordi der findes folk med så mange penge og hang til spænding, at de gerne smider små hundrede millioner eller mere i en fodboldklub. Den danske milliardær Jan Bech Andersen var en af dem, den engelske bettingmilliardær Matthew Benham en anden. Den ene kastede pengene i Brøndby, den anden i FC Midtjylland. Hvem har egentlig gjort det bedste køb?

Jeg vil formulere mit svar således: Hvis Brøndby og FC Midtjylland på købstidspunktet var huse, ville Brøndby være at beskrive som et håndværkertilbud med Danmarks bedste beliggenhed, mens FC Midtjylland kunne beskrives som indflytningsklar luksusvilla med en beliggenhed, hvor man får mange kvadratmeter for pengene. Eller mere konkret: Mathhew Benham købte en klub i provinsen med en stærk og sammenspillet trup og et stykke sportsligt arbejde præget af kontinuitet. Jan Beck Andersen købte reelt et sportsligt set up i dansk fodbolds Silicon Valley, men det var smuldret og skulle bygges op fra grunden i ”det nye Brøndby”.

Det er ikke overraskende, at FC Midtjylland er fodboldfestens konge. Min pointe er blot, at det på længere sigt er langt mindre sikkert, at FC Midtjylland kan bevare den nuværende position i dansk fodbold. Sagen er jo, at der ingen kunst er i at opbygge noget slagkraftigt, hvis man har penge nok og i øvrigt er upåvirket af, om bundlinjen er rød. Man skal huske, at der ikke reelt er forhold omkring FCM’s forretningsmodel, som er ændret - ud over Matthew Benhams penge. Med den satsning, som FC Midtjylland præsenterer på det sportslige område, er der - det er mit bud - kun én ”forretningsmodel,” der er rentabel, og den indebærer kvalifikation til gruppespillet i Champions League minimum hvert tredje år. Det er langt vanskeligere at ”købe sig til” end det danske mesterskab, og spørgsmålet er, hvor længe Matthew Benham synes, at det er sjovt, hvis det ikke lykkes.

Den deraf følgende pointe er, at fundamentet i Brøndby for en bæredygtig forretningsmodel grundlæggende er bedre, hvis de er dygtige nok på vestegnen. Som ejendomsmæglere siger: Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Mange tak Fcmrose.

Jeg foretrækker til hver en tid luksushuset med mange m2, lidt ude på landet, fremfor den faldefærdige rønne med den perfekte placering :mrgreen: :ugeek:

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Er ovenud lykkelig for at beholde Sly, når alternativet tilsyneladende blandt andet var Uffe Bech til 19(!) millioner. Det må siges at være i overkanten af hans værdi, og ingenlunde retfærdige i sammenligning med de 12 vi forventedes at kunne modtage for Sly. Den eneste taber i den sag er selvfølgelig Sly, men mon ikke han ender som den store vinder til somme alligevel.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

http://tipsbladet.dk/blog/oliverokstroe ... anagerspil

Sikke en svada. Det er dog ikke uden en glimt i øjet, og igen et tegn på at ALLE har en mening om FC Midtjylland i denne tid. Hvis jeg var sponsor ansvarlig var det nok nu jeg ville være lidt ekstra aktiv i bestræbelserne på at få hentet en hovedsponsor.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Uldkraemmeren skrev:http://tipsbladet.dk/blog/oliverokstroe ... anagerspil

Sikke en svada. Det er dog ikke uden en glimt i øjet, og igen et tegn på at ALLE har en mening om FC Midtjylland i denne tid. Hvis jeg var sponsor ansvarlig var det nok nu jeg ville være lidt ekstra aktiv i bestræbelserne på at få hentet en hovedsponsor.
Hold nu op en gøg.... Var rønnebærerne lige sure nok?

oros

Indlæg af oros »

Stakkels mand! Han er jo syg!

Låst