Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
aoa-fcm

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af aoa-fcm »

Jonas Dal håber selv på, at man kan lade Paul i Hobro. Tænker, at det ikke kunne være mere perfekt for ham, os og Hobro, hvis dette går igennem.
Hvad tænker I?
http://www.bold.dk/nyt/dal-kan-faa-stor ... m-angriber

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

hold kæft hvor har Ståle altid pisse travlt med alle andre klubber end FCK, er efterhånden så møg træt af den arrogante Nordmand.

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... lent-klub/

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Ja det var egentligt rarest, hvis den norske kastratsanger kunne holde sin kæft, og koncentrere sig om sin egen klub. :D

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Jeg syntes egentlig ikke så meget det Ståle man bør hade i disse sammenhænge, men mere den åbenlyse og kvalmende leflen danske medie tydeligvis har for nordmanden. Tænk sig at ens første tanke som mediemand i dk. Ovenpå et transfer rygte i anden danske superliga klub er lige at ringe Ståle op og give ham mulighed for "med smil på læben" at konstatere at FCM nu ikke længere kun er talentklub samt udtrykke at de self. Ikke (ikke nu ihvertfald) på nogen måde har haft interesse i manden.

Det efterhånden en kendt sag at FCM som klub i dk. Om nogen kan tilægges sig betegnelsen "everybody hates us we dont care". Den åbenlyse foragt over et eventuelt midtjysk mesterskab kan heller ikke holdes nede i medierne, og man må smile oven de fokuseringer man ser fra tid til anden. Dahlin købets største fokuspunkt var feks. Hvorvidt man havde "snydt" Haugaard samt, at Glen i et radioprogram en måned tidligere havde sagt nej til hvorvidt man hentede en ny angriber, en venstre back samt en målmand.

Fodbold Danmark ønsker ikke FCM succes og medierne skal sælge aviser! Så det sælger bare bedre at høre Ståle og andre ledere af danske medie bræge over midtjysk dobbeltmoral, nye tider og oprindelige udmeldinger som ændre karakter. Jeg hører bla. Bla. Bla. Og glæder mig over at FCM lige nu gennemgår en super spændende periode..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Du har ret. Vi hørte heller ikke et kvæk om hvad Johan Wiland mente, da FCK pludselig hentede Stephan Andersen. Der talte medierne kun om at Andersen kom hjem.

But we don´t care :mrgreen:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mike80 skrev:Det efterhånden en kendt sag at FCM som klub i dk. Om nogen kan tilægges sig betegnelsen "everybody hates us we dont care". Den åbenlyse foragt over et eventuelt midtjysk mesterskab kan heller ikke holdes nede i medierne
Jeg synes ikke, at den offermentalitet er klædelig. Tror du har opholdt dig for meget på debatside.dk :-)
Medierne skal sælge historier, og foråret vil naturligvis blive vinklet på en guldduel mellem FCM og FCK, hvilket Glen jo selv har været med til at puste til. Det har jeg det helt fint med, men hvis man siger a må man også sige b, og i dette tilfælde betyder det, at medierne vil forsøge at få reaktioner fra hhv FCK og FCM på hvad den anden klub gør. Sådan er gamet, og Ståles spin og vinkling bør være tydelig for enhver.

Det bør også være tydelig for enhver, at vores ageren er et direkte forsøg på at køre guldet hjem fra spids. Der har vi så hentet spillere ind til at lukke huller i truppen. Det kan alle se, og det synes jeg egentlig også, at der generelt set står respekt om.

Hvad andre klubbers fans så har af positive eller negative holdninger til FCM og et evt kommende mesterskab, er jeg fuldstændig og komplet ligeglad med. Det rager mig en høstblomst. Hvis vi vinder et mesterskab er det vores fest, og de er ikke inviteret. Jeg ved godt, at en del AaB-fans - samt patetisk nok rent faktisk også deres spillertrup - ikke rigtig føler, at de har vundet et mesterskab, hvis ikke alle andre klubbers fans kan se hvor fantastiske de er, samt hvis man skulle misse en mulighed for at hovere. Det må så være deres måde at fejre triumfer på. Jeg håber, at vi viser et større format hvis vi skulle komme i den situation. For mit eget vedkommende, får jeg i hvert fald ikke behov for at turnere på andre debatfora og prædike FCMs fortræffeligheder. Min glæde over et mesterskab vil være fuldstændig uafhængig af andre klubbers fans mening.

oros

Indlæg af oros »

Næe... Og i dagens papirudgave af Ekstra Bladet, er det ikke nævnt i selv den mindste notits....

Men skal vi ikke love hinanden, at vi IKKE vil ende som et forurettet hylekor som det, der udgik fra Ålborg i foråret, nå de ikke lige fik opmærksomhed og beundring nok.

Lad udviklingen tale for sig selv. Det er langt det bedste!!

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Pusic er ankommet til Portugal, og er i disse timer igang med at få de sidste detaljer på plads. Mon ikke også det betyder at lægetjekket snarligt er overstået?

http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... andlinger/
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kent skrev:
Mike80 skrev:Det efterhånden en kendt sag at FCM som klub i dk. Om nogen kan tilægges sig betegnelsen "everybody hates us we dont care". Den åbenlyse foragt over et eventuelt midtjysk mesterskab kan heller ikke holdes nede i medierne
Jeg synes ikke, at den offermentalitet er klædelig. Tror du har opholdt dig for meget på debatside.dk :-)
Medierne skal sælge historier, og foråret vil naturligvis blive vinklet på en guldduel mellem FCM og FCK, hvilket Glen jo selv har været med til at puste til. Det har jeg det helt fint med, men hvis man siger a må man også sige b, og i dette tilfælde betyder det, at medierne vil forsøge at få reaktioner fra hhv FCK og FCM på hvad den anden klub gør. Sådan er gamet, og Ståles spin og vinkling bør være tydelig for enhver.

Det bør også være tydelig for enhver, at vores ageren er et direkte forsøg på at køre guldet hjem fra spids. Der har vi så hentet spillere ind til at lukke huller i truppen. Det kan alle se, og det synes jeg egentlig også, at der generelt set står respekt om.

Hvad andre klubbers fans så har af positive eller negative holdninger til FCM og et evt kommende mesterskab, er jeg fuldstændig og komplet ligeglad med. Det rager mig en høstblomst. Hvis vi vinder et mesterskab er det vores fest, og de er ikke inviteret. Jeg ved godt, at en del AaB-fans - samt patetisk nok rent faktisk også deres spillertrup - ikke rigtig føler, at de har vundet et mesterskab, hvis ikke alle andre klubbers fans kan se hvor fantastiske de er, samt hvis man skulle misse en mulighed for at hovere. Det må så være deres måde at fejre triumfer på. Jeg håber, at vi viser et større format hvis vi skulle komme i den situation. For mit eget vedkommende, får jeg i hvert fald ikke behov for at turnere på andre debatfora og prædike FCMs fortræffeligheder. Min glæde over et mesterskab vil være fuldstændig uafhængig af andre klubbers fans mening.
Jeg har heltsikkert opholdt mig for meget på Debatside.dk, men ønsker nu stadig ikke, at min indspark skal ses i et offer perspektiv. Naturligvis er guldduellen mellem FCM og FCK en naturlig vinkel ligesom de respektive klubbers gøren og laden gerne må vendes i begge lejre. Jeg mindes dog ikke at have læst Gleen syn på Ståles to "nye" wolves spillere, ligesom jeg ikke ligefrem husker at vinklen var hvorvidt det var synd for wiland, Delaney, remmer osv. Da FCK signede Andersen, Chr. Poulsen og Høgli?! Tror faktisk det første gang jeg i prof. Fodbold har hørt en medieverden koge over i medlidenhed med en keeper fordi der bliver købt forstærkning til netop den plads? Det vel en del af gamet i en prof. Fodboldklub, og lige netop en naturlig udvikling at en klub i en gunstig position vil forsøge at forstærke sig på de pladser man mener dette kan lade sig gøre. Iøvrigt de samme pladser flere medie før Dahlin købet netop pegede på som en mulighed for at forstærke sig.

Vil jeg fastholde at havde FCK købt Pusic havde købet bare været dét mere spektakulært ligesom Gleen's holdning nok ikke havde været hovedvinklen. Men kan IMO godt undres uden at være et offer og mit indspark skal ikke ses som mere end en opfordring til ikke at lade sig irritere over Ståles åbenlyse retorik, da man med rette kan forvente, at hver en lille prut i FCM ved første lejlighed efterfølgende vil blive vendt af Ståle i et eller andet medie for det nu engang den vinkel dk. Medie ved som sælger.

Derudover vil jeg (som i de fleste af dine indlæg) give dig fuldstændig ret. Et eventuelt FCM mesterskab bliver hverken mindre eller større af hvorvidt andre klubbers fans sys om det eller ikke? Ligesom dig håber jeg man fra FCM side kan holde sig til at glæde sig internt og ikke synke på niveau.

Mike
Mike80

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Mike80 skrev:
Kent skrev:

Jeg har heltsikkert opholdt mig for meget på Debatside.dk, men ønsker nu stadig ikke, at min indspark skal ses i et offer perspektiv. Naturligvis er guldduellen mellem FCM og FCK en naturlig vinkel ligesom de respektive klubbers gøren og laden gerne må vendes i begge lejre. Jeg mindes dog ikke at have læst Gleen syn på Ståles to "nye" wolves spillere, ligesom jeg ikke ligefrem husker at vinklen var hvorvidt det var synd for wiland, Delaney, remmer osv. Da FCK signede Andersen, Chr. Poulsen og Høgli?! Tror faktisk det første gang jeg i prof. Fodbold har hørt en medieverden koge over i medlidenhed med en keeper fordi der bliver købt forstærkning til netop den plads? Det vel en del af gamet i en prof. Fodboldklub, og lige netop en naturlig udvikling at en klub i en gunstig position vil forsøge at forstærke sig på de pladser man mener dette kan lade sig gøre. Iøvrigt de samme pladser flere medie før Dahlin købet netop pegede på som en mulighed for at forstærke sig.

Vil jeg fastholde at havde FCK købt Pusic havde købet bare været dét mere spektakulært ligesom Gleen's holdning nok ikke havde været hovedvinklen. Men kan IMO godt undres uden at være et offer og mit indspark skal ikke ses som mere end en opfordring til ikke at lade sig irritere over Ståles åbenlyse retorik, da man med rette kan forvente, at hver en lille prut i FCM ved første lejlighed efterfølgende vil blive vendt af Ståle i et eller andet medie for det nu engang den vinkel dk. Medie ved som sælger.

Derudover vil jeg (som i de fleste af dine indlæg) give dig fuldstændig ret. Et eventuelt FCM mesterskab bliver hverken mindre eller større af hvorvidt andre klubbers fans sys om det eller ikke? Ligesom dig håber jeg man fra FCM side kan holde sig til at glæde sig internt og ikke synke på niveau.

Mike
Danmark ville være et bedre land hvis Mike og Kent var stats- og vicestatsministre. Debat på et højt sagligt niveau, hver gang!
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mike80 skrev:Tror faktisk det første gang jeg i prof. Fodbold har hørt en medieverden koge over i medlidenhed med en keeper fordi der bliver købt forstærkning til netop den plads? Det vel en del af gamet i en prof. Fodboldklub, og lige netop en naturlig udvikling at en klub i en gunstig position vil forsøge at forstærke sig på de pladser man mener dette kan lade sig gøre. Iøvrigt de samme pladser flere medie før Dahlin købet netop pegede på som en mulighed for at forstærke sig.
Det er korrekt, at Haugaard-vinklen var tilstede en dag eller to fra nogle medier, men jeg synes nu at den altovervejende respons efterfølgende netop har været, at FCM forståeligt nok har forstærket sig på målmandsposten. Så jeg oplever det ikke som noget problem. Vi har jo - i modsætning til FCK - i lang tid kørt meget hårdt på talent-retorikken, og derfor er det klart at den vinkel luften, når vi omtales. Lige så vel, som det er klart, at den ikke gøres ved FCK. Tværtimod ville de nok blive kritiseret, hvis de valgte at satse på egne talenter i stedet for at købe ind - fordi forventningerne til FCK ikke er talentarbejde, men indkøb af færdige spillere. Derfor er det naturligt, at kritikken af de indkøb Ståle har gjort, ikke er, at talenter skubbes i baggrunden, men at indkøbene ikke er gode nok.

oros

Indlæg af oros »

Jeg mindes dog ikke at have læst Gleen syn på Ståles to "nye" wolves spillere,
Nej - til gengæld kan jeg tydeligt huske, at såvel Riddersholm som Krabbe havde en mening om BIFs indkøb i sommer. Specielt i forhold til talentudvikling! ;)

Lad os da håbe Ståle får behov for at gå i falset og at behovet bliver støt stigende i løbet af foråret! :lol:

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kent skrev:
Mike80 skrev:Tror faktisk det første gang jeg i prof. Fodbold har hørt en medieverden koge over i medlidenhed med en keeper fordi der bliver købt forstærkning til netop den plads? Det vel en del af gamet i en prof. Fodboldklub, og lige netop en naturlig udvikling at en klub i en gunstig position vil forsøge at forstærke sig på de pladser man mener dette kan lade sig gøre. Iøvrigt de samme pladser flere medie før Dahlin købet netop pegede på som en mulighed for at forstærke sig.
Det er korrekt, at Haugaard-vinklen var tilstede en dag eller to fra nogle medier, men jeg synes nu at den altovervejende respons efterfølgende netop har været, at FCM forståeligt nok har forstærket sig på målmandsposten. Så jeg oplever det ikke som noget problem. Vi har jo - i modsætning til FCK - i lang tid kørt meget hårdt på talent-retorikken, og derfor er det klart at den vinkel luften, når vi omtales. Lige så vel, som det er klart, at den ikke gøres ved FCK. Tværtimod ville de nok blive kritiseret, hvis de valgte at satse på egne talenter i stedet for at købe ind - fordi forventningerne til FCK ikke er talentarbejde, men indkøb af færdige spillere. Derfor er det naturligt, at kritikken af de indkøb Ståle har gjort, ikke er, at talenter skubbes i baggrunden, men at indkøbene ikke er gode nok.
Jeg helt med på at vi i FCM har kørt hårdt på talentretorikken. Jeg også med på at FCM ikke har holdt sig tilbage når man skulle evaluere sig selv i netop den kategori, og vel også flere gange har fremhævet sig direkte som førende herhjemme, og derfor naturligvis bør tage den kritik der efterfølgende kan medføre i medierne. Men jeg mener også man skal skille snot fra skæg og det bør ikke tage noget fra talentudviklingen i FCM, at man løfter overliggeren sportsligt og tilfører holdet forstærkningen, som i sidste ende kan betyde en historisk midtjysk guldmedalje. Bliver Haugaard en dårligere keeper af at der bliver større konkurrence på pladsen? FCM er en talentklub og vinder vi mesterskabet i denne sæson bliver det vel også med en stamme af homegrown spillere, som ligger i den større ende af skalaen for danske mesterklubber i historien.

Vi lå nr. 1 ved årsskiftet sidste sæson men 2 dyre skader til Erik og Izunna blev IMO udslagsgivende, og dette scenarie ønsker man naturligvis ikke skal gentage sig. Jeg syntes ikke vinklen er retfærdig når feks. Troels Thøgersen i tipsbladet ligefrem sætter spørgsmålstegn ved FCM stadig har plads til at udvikle talenter fordi man i en gunstig position og med økonomisk mulighed forsøger at sikre sig den medalje, som vel også kan være med til at løfte vores talenter et trin.

http://www.tipsbladet.dk/blog/troels-ba ... eber-en-ny

Det muligt at der ikke kommer talenter i samme talrige omfang som tidligere, men måske de som kommer vil være endnu bedre og måske FCM må den måde nationalt ligefrem kan bidrage med endnu mere i form af spillere på landsholdsniveau senere. Man har i dette vindue fået tilført både Duelund og Gemmer i 1. Holdstruppen, så gem kritikken til den dag FCM ikke længere udvikler Sisto, Sviatchenko, Sly, Izunna osv. Det for mig en talentløs vinkel og søgt negativt. Jeg tror ikke på at FCM på noget tidspunkt (som Thøger indikerer) i forbindelse med tilknytning, af en spiller til akademiet har fortalt, at han nu kan kan forvente at få chancen på 1. Holdet, og efterfølgende blive solgt til udlandet!? Man har tværtimod gjort meget ud af, at fortælle at man tilbyder en høj faglig udannelse og nogle professionelle rammer i et top elitært miljø, som gør at man med den rigtige indstilling og benhårdt arbejde, på sigt kan blive en rigtig god superligaspiller i enten FCM eller eventuelt anden klub. Jeg ser ikke de seneste indkøb, som den stategi ændring af klubben man gerne vil fremføre her og jeg syntes vinklen er trættende. Jeg synes heller ikke Gleen's fremstår utroværdige fordi han, svarer som han gør i fodbold fm. Tusindvis af trænere har tidligere ytret et og gjort andet, uden at det efterfølgende skulle slås op i det omfang man i nogle medier gerne vil vinkle? Igen trættende..

Jeg husker en medieverden som kogede over i begejstring over det nye Brøndby i deres talentsatsning (masterclass) samtidigt købte en Agger og en Elmander? Superligaen har længe være nedadgående og jeg synes det fantastisk når Brøndby kan hente en Agger, FCK Chr. Poulsen, AaB Helenius, Enevoldsen og FCM Dahlin mf. Og derfor ligeså uforståelig overfor den negative tilgang jeg fra nogle personer læser omkring FCM nu med økonomisk mulighed naturligvis forsøger, at løfte sig sportsligt i en sæson med historisk mulighed for sportslig succes. Havde vi ikke handlet havde vinklen været at man havde været passiv og useriøs, og næppe en bunke roser for selv i den givne position, satser på at Duelund og Gemmer tilfører netop den FCM mangler i jagten på guld.

Mike
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Jeg mindes dog ikke at have læst Gleen syn på Ståles to "nye" wolves spillere, ligesom jeg ikke ligefrem husker at vinklen var hvorvidt det var synd for wiland, Delaney, remmer osv. Da FCK signede Andersen, Chr. Poulsen og Høgli?!
Jeg er heller ikke sikker på Glen er blevet spurgt da det er to rimeligt ligegyldige transfers for den almene danske fodboldfan. Forstået på den måde at de færreste næppe kender det store til Kevin Foley, eller ham islændingen i angrebet hvorimod Pusic er en profil fra en konkurrende klub, og er et lidt atypisk skifte uden for hovedstaden. Vi skal ikke mange år tilbage før jeg som AaB gik med en bekymring om at vores bedste spillere ville skifte til BIF eller FCK, og udover transfers såsom Borring, eller Janssen også til FCM er det sjældent at profiler skifter mellem to superliga klubber. Medmindre den købende klub er/var FCK eller BIF.

Og så er der selvfølgelig også noget spin i at Ståle evt kan skabe noget splid i truppen når han giver en spiller som Haugaard sin opbakning (uanset hvor falsk den så er) som var fremme i medierne og udtrykke sin undring over indkøbet af Dahlin.

Derudover er jeg iøvrigt helt enig i at Ståle har det for nemt i pressen, og man kunne godt ønske at medierne gik lidt mere til ham og begyndte at sætte spørgsmål ved hans efterhånden ikke helt nye rolle i FCK. Der burde jo være rigeligt at tage fat på. Alene en ting som generel scouting i FCK, og nordmandens noget fantasiløse handler kunne man skrive tykke bøger om.

EDIT: Og så er der selvfølgelig FCMs generelle vision om at udvikle egne talenter, og være en talentklub, hvorimod FCK aldrig har lagt skjul på de hellere end gerne køber deres spillere udefra. Derfor vil det ikke give meget mening at sætte spørgsmålstegn ved Ståle/FCK køber dyrt ind da de aldrig har gjort det anderledes, og heller aldrig har lagt skjul på det er sådan de gør det.

fanman

Indlæg af fanman »

Ikke FCM, men nært beslægtet på flere måder, den havde jeg ikke set komme.
http://www.bold.dk/nyt/hobro-ude-efter-thygesen

Låst