Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af Ravnen »

Mike80 skrev:3,7 mio for Dahlin ifølge Querishi og BT. Håber det er rutinen og stabiliteten som skal til lige at løfte klubben det sidste stykke når det bliver presset i foråret.

Mike
Aftonbladet skrev ellers 7 mio kr, hvilket så vil være 5,5 mio danske kr.

Under alle omstændigheder nye tider i FCM, at bruge et større millionbeløb på en målmand :geek:

974

Indlæg af 974 »

974 skrev:Dahlin har også spillet 10 hele kampe i Tyrkiet i denne sæson

på transfermarkt skulle han have en værdi på omkring 13 millioner kr
og blev for et år siden solgt fra Malmø for 8,5 millioner kr

http://www.transfermarkt.co.uk/johan-da ... eler/41653

Her lidt om hans internationale karriere

http://www.transfermarkt.co.uk/johan-da ... eler/41653

Bliver spændende at se hvad han kan :-)
Da jeg ikke lige havde set at det var i pund der blev beregnet, så skulle salget fra Malmø vist være på omkring de 11 millioner kroner
og værdien være lidt under 17 millioner

De mener så at han er solgt til FCM for 6,2 millioner dkr

Og så er transfermarkt jo ikke den rene sandhed :-)
Men det giver da en lille fornemmelse for hvad det drejer sig om..
eks. kunne man tænke at han fra den rette klub, og den rette eksponering og udvikling (jo da os..) kunne indbringe en pæn transfersum på sigt

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... kning-mere
- Før det her transfervindue havde vi som mål at forstærke truppen, og nu hvor vi har fået Olsson, Urena og en ny målmand, er vi bestemt kommet godt af sted. Om der kommer flere afhænger af, om det er den rigtige spiller både økonomisk og menneskeligt. Nu må vi se, hvad vinduet bringer, men der kan helt sikkert ske nogle ting. Lige nu forventer jeg, at den trup vi har i øjeblikket, også er den, der spiller turneringen i foråret, siger Claus Steinlein til tipsbladet.dk.

- Status på Izunna er jo, at han har et halvt år igen af sin kontrakt, og så må vi se, hvad der sker i transfervinduet - om han er hos os i foråret, eller han er et andet sted. Det samme gælder sådan set for Igboun. Vi vil jo gerne have det her mesterskab, så det er også værdifuldt at holde på vores dygtige spillere, siger Claus Steinlein.

Clegg

Indlæg af Clegg »

Synes det er ærgerligt at klubben lidt ''flygter'' fra det den har stået for førhen med at udvikle talenter og give dem tid.
Johan Dahlin er i min optik ''bare'' en ældre version af Haugaard med mere rutine, ikke at han er en dårlig målmand eller noget, men som det også er postet på sidste side fra nogle svenske fans; Han leverer ikke de ekstra ordinære redninger, hvilket er det jeg har set mange FCM fans holde som argument for at man ikke var helt så begejstret for Haugaard. Han er en målmand der kontrollerer sit felt og sit forsvar, samt har et godt bundniveau, hvilket man aldrig kan klage over, men når man har en målmand som Haugaard der har været på en klar opadgående formkurve, så synes jeg det er ærgerligt at man ikke giver ham sæsonen ud, som minimum ihvertfald.

Nu er der mange af jer som snakker om en anden/ny superliga klub eller første divisionsklub til ham, men med tanke på at hans kæreste bl.a. er nordmand, samt at hans agent (Michael Stensgaard) lader til at have en del kontakter i Norge, så kunne jeg sagtens se et skifte derop være en mulighed for ham.
Ville også give god mening for ham nu her i januar, da deres sæson jo først skal til at starte igen, så han vil ikke komme ind på et hold midt i en sæson.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Gense sidste kamp fra Parken. Den viser på alle måder hvorfor vi har brug for en mere rutineret målmand nu og her. FCK udnyttede helt klart Haugaards tendens til at stresse og foretage dårlige valg, når han er isoleret med bolden i fødderne. Langt de fleste af FCKs chancer kom efter dårlige udspark og risikable igangsætninger. Jeg er sikker på vi ville have oplevet andre hold forsøge sig med samme nummer i foråret, hvis ikke vi havde forstærket os der.

Jeg tror meget på Haugaard og synes desuden han er en sympatisk fyr, men han har brug for mere rutine, før end han er klar til at stå for et tophold i Superligaen. Håber han er klar på at lave en Courtois og blive udlejet nogle sæsoner.

Husk vores ideele start 11 sandsynligvis stadig består af Bak, Banggarrd, Sviatchenko, Lauriden, Pione og Sylvester, som alle er kommet til klubben som ganske unge. Desuden kommer Izunna, Paul og måske Marco til at spille store roller som indskiftere og ved skader/karantæner.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Jacob skrev:Gense sidste kamp fra Parken. Den viser på alle måder hvorfor vi har brug for en mere rutineret målmand nu og her. FCK udnyttede helt klart Haugaards tendens til at stresse og foretage dårlige valg, når han er isoleret med bolden i fødderne. Langt de fleste af FCKs chancer kom efter dårlige udspark og risikable igangsætninger. Jeg er sikker på vi ville have oplevet andre hold forsøge sig med samme nummer i foråret, hvis ikke vi havde forstærket os der.

Jeg tror meget på Haugaard og synes desuden han er en sympatisk fyr, men han har brug for mere rutine, før end han er klar til at stå for et tophold i Superligaen. Håber han er klar på at lave en Courtois og blive udlejet nogle sæsoner.

Husk vores ideele start 11 sandsynligvis stadig består af Bak, Banggarrd, Sviatchenko, Lauriden, Pione og Sylvester, som alle er kommet til klubben som ganske unge. Desuden kommer Izunna, Paul og måske Marco til at spille store roller som indskiftere og ved skader/karantæner.
Nu nævner du Marco, men jeg er bange for at det bliver begrænset hvad han får af spilletid som 4. Valg på midten..
Paul får vel heller ikke ligefrem så voldsomt meget spilletid taget i betragtning at der er mindst to foran ham i køen i forhold til en start plads (og så har der endda været snak om at hente en erstatning for Tim Janssen. Dette vil sikkert være en spiller der skal kunne udfordre Duncan i forhold til at være det sikre førstevalg.. Dermed vil Paul være 4. Valg i kampen om 1 plads..
Izunna vil helt sikkert få noget spilletid og sikkert også nogle kampe fra start..

Og så lige i forhold til de spillere fra start 11 du nævner er kommet som ganske unge, så hører det vel med til historien at det vil være lidt en overdrivelse at kalde banggaard for"egen avl" han blev købt og gled vel næsten direkte ind i 1. Holdstruppen..

(i øvrigt lidt samme historie med Haugaard, der jo heller ikke er oprindelig fra Midtjylland og har taget turen gennem akademi osv.)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Banggard er ikke fra akademiet, men han blev hentet som et stort talent, men ikke direkte købt til førsteholdet.
Han var kun 18-19 år da han kom herop, og havde forinden fået fem kampe for Vejle. Patrick er beviset på at man kan gribe en chance og vinde en plads, jeg tror ikke der er nogen der havde turde håbe på han så hurtigt ville vise så meget.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Nævner heller ikke noget om at spillerne er fra akademiet. Blot at de var unge da de kom til vores klub.
Der kan måske være noget om at der bliver begrænset spilletid til Marco og Paul, men jeg håber personligt de bliver, for det er altså også en vigtig rolle at være klar hvis der kommer formdyk eller skader. Forresten glemte jeg helt Rilwan før, han får selvfølgelig også en vigtig rolle, nok primært som indskifter, i foråret.

Hvis vi virkelig vil vinde noget bliver vi nødt til at acceptere at kun de aller største talenter får chancen for fremtiden. Til gengæld kan vi glæde os over at dem der kommer i overskud sandsynligvis er så godt skolede, at de blomstrer senere i andre klubber.

THenry

Indlæg af THenry »

Lige et par betragtninger om vores nye målmand:

Det ser ud til, at Dahlin kæmper med Kalle Johnson fra Randers (og Nordfelt fra Heerenveen) om at være reserve for Isaksson på det svenske landshold, hvilket er ganske interessant, når man ser på det niveau og den succes, som Randersmålmanden har haft i Superligaen i efteråret. Han har vel reelt være en af de bedste spillere i efteråret og et af de bedste indkøb i sommers.

Glen referede i en artikel fornyligt(tror det var i HF) til, at Jeppe Curth havde fortalt ham om forskellen mellem FCMs omklædningsrum i sidste sæson, og det han havde været i tidligere i en mesterskabsæson i AAB, og han pegede på, at der var mere ro på i AAB, som følge af flere erfarne spillere, der havde prøvet at vinde titler. I den forbindelse er det interessant, at vi har signet en erfaren spiller, der har vundet titler og to svenske mesterskaber.

Derudover lader det til, at mange MFF fans havde håbet på et salg af Robin Olsen, således de kunne hente Dahlin tilbage, da mange i øvrigt mener at vores nye målmand er bedre end Olsen. http://www.svenskafans.com/fotboll/mff/ ... spx?page=3

Alt i alt virker det som et stærkt indkøb af en målmand i sin bedste alder, der kan løfte holdet. Derudover er det perfekt, at han er svensker, hvilket må gøre integrationen af ham meget lettere(vores scouting system kunne vel lige så godt have peget på en polak eller lignende) taget det super vigtige forår i betragtning.

Det er naturligvis synd for Haugaard, der kan blive en stærk målmand om et par sæsoner(med mere erfaring og fast spilletid), men timingen og muligheden for det første mesterskab indenfor rækkevidde gør, at man vælger et mere erfarent og sikkert kort mellem stængerne fremfor det unge og mere ustabile kort, hvilket er forståeligt.

Jeg håber, når skuffelsen har lagt sig, at Haugaard takker ja til kontraktforlængelsen og lader sig udleje en sæson eller to(Heinze kan agere back up i mellemtiden) og kommer stærk tilbage, men kan også sagtens forstå, hvis han vil videre i karrieren.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Clegg skrev:Synes det er ærgerligt at klubben lidt ''flygter'' fra det den har stået for førhen med at udvikle talenter og give dem tid.
Johan Dahlin er i min optik ''bare'' en ældre version af Haugaard med mere rutine, ikke at han er en dårlig målmand eller noget, men som det også er postet på sidste side fra nogle svenske fans; Han leverer ikke de ekstra ordinære redninger, hvilket er det jeg har set mange FCM fans holde som argument for at man ikke var helt så begejstret for Haugaard. Han er en målmand der kontrollerer sit felt og sit forsvar, samt har et godt bundniveau, hvilket man aldrig kan klage over, men når man har en målmand som Haugaard der har været på en klar opadgående formkurve, så synes jeg det er ærgerligt at man ikke giver ham sæsonen ud, som minimum ihvertfald.

Nu er der mange af jer som snakker om en anden/ny superliga klub eller første divisionsklub til ham, men med tanke på at hans kæreste bl.a. er nordmand, samt at hans agent (Michael Stensgaard) lader til at have en del kontakter i Norge, så kunne jeg sagtens se et skifte derop være en mulighed for ham.
Ville også give god mening for ham nu her i januar, da deres sæson jo først skal til at starte igen, så han vil ikke komme ind på et hold midt i en sæson.
Jeg er nødt til at anholde dette grundlæggende argument.

Generelt så synes jeg ikke at vi kan se nogen tendens til at klubben ikke længere har den grundliggende indstilling at holdet bygges op af spillere af egen avl. Forskellen på før og nu som jeg ser den er, at vi nu skal en tand op ifht. truppens samlede kvalitet, dermed skal overlæggeren hæves. Det ville være utopi at forestille sig at vi kunne hæve overliggeren udelukkende vha. meget unge spillere under udvikling. Jeg vil i højere grad forholde mig til (over en længere tidshorisont) om der forsat kommer unge spillere ind i førsteholdstruppen fra akademiet (og måske unge spillere udefra ala Olsson og Banggaard) og om disse unge spillere får tillid og spilletid. Men jeg glædes over vores nye ambitiøse mål, hvorfor jeg også forventer en mindre fejlmargin både fra unge og ældre spillere.

Konkret synes jeg det er et stærkt indkøb som viser at ledelsen har viljen til aktivt at indfri egne forventninger. Det er ærgerligt hvis Haugaard ikke vil tage handsken op, det håber jeg meget han vil, men jeg synes omvendt heller ikke han kan forvente at være startende målmand (givet hans alder, ro og erfaring kontra evner) for et mandskab der ønsker at vinde DM. Selvom han er blevet givet positiv feedback.
Han ved at han kan blive lejet ud og få 1. holds fodbold og så siden få chancen her hos os, hvis han ikke vil tage den konkurrence der ligger i det, så er han måske bedre tjent som 1. målmand i Norge.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Og vi skal stadig huske, at til denne sæson, så er Jesper Lauridsen og Pione Sisto blevet etableret i start 11. De kommer begge fra akademiet, og kan vi få indlemmet omkring 2 af egen avl til start 11 hver sæson, så synes jeg ikke vi kan forvente meget mere, når vi samtidig vil vinde DM guld og spille europæisk fodbold.

Er spillerne gode nok, så kommer de også til at spille, men nu skal de unge også være endnu bedre for at komme på holdet, hvilket også må højne niveauet på ungdomssiden.

De bare på FCK´s mesterhold, der havde de også kun de absolut bedste fra egne rækker på holdet. William Kvist, Andreas Cornelius, Christian Poulsen, Danny Amankwa, Christoffer Remmer, osv.

974

Indlæg af 974 »

Lupus1999 skrev: De bare på FCK´s mesterhold, der havde de også kun de absolut bedste fra egne rækker på holdet. William Kvist, Andreas Cornelius, Christian Poulsen, Danny Amankwa, Christoffer Remmer, osv.
Vist ingen grund til at tage Christian Poulsen med i den ligning :-)
Han kom jo fra Holbæk efter 5 sæsoner der i en alder af omkring 21 år

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Du har ret. :-)

Man kan dog hurtigt komme til at betegne ham som en af deres egen. :)

Pointen var også bare, at fortælle vi stadig kommer til at have spillere på vores førstehold af egen avl, men hvor nogle af breddespillerne vil blive siet fra.

974

Indlæg af 974 »

ja det tror jeg bestemt også at der gør :-)

Det skulle gerne stadig være en fast kerneydelse for 1. holdet at der kommer nogle sultne unge nedefra

Men det bliver med en hårfin grænse - hvis unge talenter ser at der måske ikke er SÅ stor chance for at komme på 1. holdet, så kan det være at andre klubber henter dem i stedet
Lige så vel som vi så måske også kan tiltrække lidt større talenter

Spændende bliver det i hvert fald at opleve de kommende år :-)

Låst