Transfer Vinter 2014/2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Transfer Vinter 2014/2015

Indlæg af FCM2000 »

Det var en ventet signing, FCM Har brug for en klassekepper, personligt tror jeg mest paa polakken som 2. Keeper.

Nu venter vi blot paa en spiller der kan spille baade kant og back.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Det er en særdeles stærk svensk trio vi har fået samlet, hvilket kan være meget vigtigt for kulturen. Der er nogle stærke grupper rundt omkring, med vores nigerianere, danske akademi spillere samt erfarne danske spillere.
Olsson og Dahlin er inde omkring landsholdet, og Andersson burde være det. Vigtigst af alt er at Dahlin har prøvet at vinde et mesterskab, det kan blive meget afgørende. Der er brug for så meget vinderkultur som muligt, og heldigvis har vi en række unge spillere som har vundet U19 mesterskabet og har vundet træningsturneringer.

Det er i sandhed et spændende FC Midtjylland vi ser i disse tider. Tilbage er at få fundet en hovedsponsor, få vundet den s"#¤ titel, og få stadion fyldt op næsten hver gang. Med det på plads skulle der være muligheder for at være permanent med i top 5 der gør hele forskellen, de næste år. Indtil nu virker klubbens ambitioner til at passe godt med de signinger og lange kontrakter vi ser.

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Sorry for dobbelt post.

Det er en særdeles stærk svensk trio vi har fået samlet, hvilket kan være meget vigtigt for kulturen. Der er nogle stærke grupper rundt omkring, med vores nigerianere, danske akademi spillere samt erfarne danske spillere.
Olsson og Dahlin er inde omkring landsholdet, og Andersson burde være det. Vigtigst af alt er at Dahlin har prøvet at vinde et mesterskab, det kan blive meget afgørende. Der er brug for så meget vinderkultur som muligt, og heldigvis har vi en række unge spillere som har vundet U19 mesterskabet og har vundet træningsturneringer.

Det er i sandhed et spændende FC Midtjylland vi ser i disse tider. Tilbage er at få fundet en hovedsponsor, få vundet den s"#¤ titel, og få stadion fyldt op næsten hver gang. Med det på plads skulle der være muligheder for at være permanent med i top 5 der gør hele forskellen, de næste år. Indtil nu virker klubbens ambitioner til at passe godt med de signinger og lange kontrakter vi ser.

Det må dog være på høje tid at få tyndet ud i truppen. Jeg synes det er meget ærgeligt at se en spiller som Marco Larsen være så langt tilbage i hierarkiet efterhånden, nu hvor både Uréna og Olsson har skubbet ham nedad. Han var fremragende hele sidste år og er en af de spillere som der skal tjenes penge på.
Lejeaftaler til Marco Larsen/Unuachu/Møller/Ashiru?

Jeg må samtidigt indrømme at jeg bliver forvirret af alle de målmænd. Jeg forstår slet ikke formålet med at man hentede Marco Priis Jørgensen, så håber nogen her gør?
Heinze har med formentlig spillet sin sidste kamp for FCM, medmindre man vil udleje Haugaard og lade Heinze fortsat være 2. valg? Man kan ikke tjene noget på Heinze så det skal være Haugaard man satser på på den ene eller den anden måde. Oliver Korch kunne godt være interessant at udleje igen, og skal vel også spilles ind som andet valg inden for det næste år.

oros

Indlæg af oros »

Kent skrev:
Kent skrev:Fra dagens HF:
Steinlein: "- Vi er i de sidste forhandlinger med ham. Det er en spiller, der dækker flere pladser, og som holder et højt niveau. "
I følge Glen i FodboldFMs FCM-special i går, så mødtes han med spilleren i starten af december - og det foregik primært på engelsk. Spilleren er godkendt hele vejen rundt og man håber at kunne præsentere ham i starten af det nye år. Det er en spiller, der skal dække for kommende salg (jeg tænker Sly/Pione). Så en udenlandsk kantspiller er mit gæt - ved ikke hvor god Glen er til svensk og norsk, men umiddelbart tænker jeg, at de nationaliteter kan udelukkes.
Ja, det er jo ikke en målmand, Steinlein taler om her! 8-)
Den næste uges tid bliver spændende! :?:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Nu er det svært helt at vide, om muligheden med Johan er kommet lidt ud af det blå, men det tror jeg lidt - men hvorvidt han var indberegnet på tidspunktet for dette svar fra Ankersen, ved jeg ikke:

"Rasmus Ankersen, bestyrelsesformand, FC Midtjylland
Hvad er dine forventninger til transfervinduet i FC Midtjylland?

»Vi forstærker os med en til to spillere, og vi forventer at præsentere den første tidligt i vinduet i den kommende uge. I forhold til den anden tror jeg ikke, der kommer til at ske meget, før i de sidste ti dage af vinduet. Men jeg kan ikke fortælle, hvor på banen vi forstærker os.« "

Kilde: http://www.bt.dk/superligaen/transfervi ... oebslister

oros

Indlæg af oros »

Kent skrev:Nu er det svært helt at vide, om muligheden med Johan er kommet lidt ud af det blå, men det tror jeg lidt - men hvorvidt han var indberegnet på tidspunktet for dette svar fra Ankersen, ved jeg ikke:

"Rasmus Ankersen, bestyrelsesformand, FC Midtjylland
Hvad er dine forventninger til transfervinduet i FC Midtjylland?

»Vi forstærker os med en til to spillere, og vi forventer at præsentere den første tidligt i vinduet i den kommende uge. I forhold til den anden tror jeg ikke, der kommer til at ske meget, før i de sidste ti dage af vinduet. Men jeg kan ikke fortælle, hvor på banen vi forstærker os.« "

Kilde: http://www.bt.dk/superligaen/transfervi ... oebslister
Ja, det er rigtigt. Om jeg husker ret, udtalte Glen i samme radioudsendelse, at man IKKE hentede en ny målmand, fordi man ville holde fast i princippet om, at egne talenter skulle have chancen. Jeg tror, det er en mulighed scoutingsystemet har "spyttet ud"! Omvendt har man langt hen af vejen fastholdt, at nok ville man forstærke sig med en til to spillere, men det var svært at sige på hvilke positioner.

Den spiller, Glen talte med i starten af december, som "holdt højt niveau og kunne dække flere pladser" kan vel ganske enkelt have været Olsson?

På bundlinjen står, at vi kan tro, hvad vi vil. Der er frit valg på alle hylder. Den næste, der kommer, er heller ikke én, vi har tænkt på!

oros

Indlæg af oros »

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

GUldkraemmeren skrev: :mrgreen:
Jeg må samtidigt indrømme at jeg bliver forvirret af alle de målmænd. Jeg forstår slet ikke formålet med at man hentede Marco Priis Jørgensen, så håber nogen her gør?
Heinze har med formentlig spillet sin sidste kamp for FCM, medmindre man vil udleje Haugaard og lade Heinze fortsat være 2. valg? Man kan ikke tjene noget på Heinze så det skal være Haugaard man satser på på den ene eller den anden måde. Oliver Korch kunne godt være interessant at udleje igen, og skal vel også spilles ind som andet valg inden for det næste år.
Marco hentede man fordi Oliver Korch gerne ville udlejes, han kom jo som bekendt til Hobro. Man skal have tre målmænd, så hvis en bliver skadet har man stadig en til bænken, og det er hvad Marco Priis Jørgensen blev hentet for. Han skulle efter sigende få præcis samme løn som Korch, og er ikke en man satser på, han er blot inde som gardering.
Patryk er uden for nummer, man har ingen konkrete planer med ham hos FCM, hvilket også blev fortalt i medierne da man signede og straks udlejede ham. Det er vist et Benham-sats :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Johan Dahlin ligner et fund baseret på Benhams database. Kommer fra en liga som mindst er ligeså god som Superligaen, har landsholdserfaring og vundet to mesterskaber med Malmø. Jeg gætter på hans "tal" er gode. Det bliver spændende at se om han også bryder gennem lydmuren fra dag 1, som de andre transfers siden Benham og Ankersen kom til.

Det er dog synd for Jakob Haugaard, som jeg synes har gjort det godt. Nu må han bide tænderne sammen og tage kampen op.
Lasse Heinze må være på vej ud af klubben, det er også synd, for Heinze er jo en af vores egne.
Men sådan er topfodbold. Og uanset hvad, så var målmandsposten en sted vi kunne forstærkes med mere rutine.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fra bold.dk
Føler du, at du har fået lang nok snor i FC Midtjylland?

- Der kom nogle kræfter til i sommer som gjorde, , at forudsætningerne ændrede sig lidt. Det har måske gjort, at tålmodigheden i udviklingsfasen er blevet kortere. Det har måske ramt mig, at man er lidt hurtigere på aftrækkeren, end man har været før, siger Haugaard
Tja, det er vel ikke noget nyt. Han kan bare spørge Lasse Heinze hvordan det var, da Lasse var en dygtig ung keeper som faktisk stod godt, og klubben så ud af den blå luft valgte at hente Arek Onyszko.

Så nej, jeg synes egentlig ikke tålmodigheden har ændret sig. FCM har altid gerne ville forstærke sig hvis det var muligt. Men som da Lasse blev hentet i sommers, så er der jo også ærlig konkurrence om pladserne, så Jakob må bare vise han er den bedste. Man bliver bedre af sådan noget konkurrence, det kan være det skub der giver Jakob 15% mere i sit målmandsspil og gør det svært for Glen at vælge :geek:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

oros skrev:Min hukommelse fejler ikke noget:
http://www.bt.dk/fodbold/hov-riddershol ... lmandskoeb
Nej, og det viser også, at det nok ikke var planen, men da der opstod en mulighed for at få en (potentiel) klassekeeper som Johan ind, så slog man til.
Programmet der refereres til, blev dog så vidt jeg ved optaget i starten af december, så det er 1 md siden udtalelsen faldt. Under alle omstændigheder, kunne Glen jo ikke sidde og fortælle, at vi planlagde at hente en ny keeper ind, men afvisningen ville nok have været mere afdæmpet, hvis der havde været konkrete planer.
Men alle journalister ved vel, at udtalelser ikke holder vand i transfervinduer.

Noe

Indlæg af Noe »

Det er en lidt bøvlet situation. Målmandssituationen er en arv fra pre-Benham-tiden, og det ser ærlig talt lidt rodet ud med seks målmænd i truppen. Jeg tror at både klubben og Heinze fortryder aftalen fra i sommers, mens Marco Priis tydeligvis blev hentet som gardering. Man kunne have den mistanke, at Wolansky var tænkt som Haugaards afløser nu, men at efterårets skade spolerede den plan.

Jeg mener at man kunne (burde) have givet Hauggaard mere tid. Det er et sats med en ung målmand, og der har bestemt været udfald, men det er også et sats at spille en ny (udenlandsk) målmand sammen med forsvaret inden det ultravigtige forår.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
oros skrev:Min hukommelse fejler ikke noget:
http://www.bt.dk/fodbold/hov-riddershol ... lmandskoeb
Nej, og det viser også, at det nok ikke var planen, men da der opstod en mulighed for at få en (potentiel) klassekeeper som Johan ind, så slog man til.
Programmet der refereres til, blev dog så vidt jeg ved optaget i starten af december, så det er 1 md siden udtalelsen faldt. Under alle omstændigheder, kunne Glen jo ikke sidde og fortælle, at vi planlagde at hente en ny keeper ind, men afvisningen ville nok have været mere afdæmpet, hvis der havde været konkrete planer.
Men alle journalister ved vel, at udtalelser ikke holder vand i transfervinduer.
Det har helt givet vaeret planen, at man vil finde en klassemaalmand, af 2 grunde
det var her man stod svagest, det er naivt at tro, at man bare kober fordi, der er en
Maalmand ledig.

Man kan ikke tillade sig at have en ung maalmand der skal ud udvikles, hvis man gaar seriost efter guldet.
Senest rettet af FCM2000 5. jan 2015, 11:17, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Men man regnede ikke med, at man ville hente en ny, før til sommer.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 102638.htm

- Han var oprindeligt på vores liste over målmænd, men vi troede faktisk ikke, at det var realistisk at få ham til Midtjylland, fordi han havde skrevet en lang kontrakt i Tyrkiet.

- Det var først lige efter jul, hvor det kom frem, at han gerne ville væk fra Tyrkiet, at vi tog tråden op igen. Derfra gik det relativt stærkt. Rasmus Ankersen.

- Jeg tror, det er realistisk, at der kommer en enkelt spiller mere. Men jeg tror ikke det sker før de sidste 10 dage i transfervinduet. Rasmus Ankersen.

Jens Mikkelsen

Indlæg af Jens Mikkelsen »

Nu ved jeg godt at man snakker om kantspillere og at vi har hentet 1 angriber, men tror ham gutten her kunne være et emne man kigger på pt ?

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -i-danmark

Låst