Ravnen skrev:Så vidt jeg har ladet mig fortælle, er han velkommen på en prøvetræning.
Han er så stor i vores lille klub, at han fortjener en chance for at slutte sin karriere af her.
Jo, jo... Jeg har også hørt Riddersholm invitere til prøvetræning. Denne lille åbning har jeg til gengæld ikke hørt Zidan reagere på.
Men hør nu: Han har de seneste halvandet år gjort opmærsom på sig selv. Han nærmest tigger danske klubber om en kontrakt. Han har ikke spillet betydende kampe i årevis. Han er stadig under genoptræning. Han er 33 år. Value for money?
I øvrigt har Steinlein udtalt, at "måske henter vi en erstatning for Janssen. Men det bliver ikke Zidan"!
Det har ingen gang på jord! Det er også det bedste!
Tænk sig at man ikke ønsker at byde vores med afstand største profil nogensinde tilbage i folden igen.
I andre klubber som f.eks Brøndby og Fck har de intet problem med at byde de gamle koryfærer tilbage i folden. Siger hermed ikke at det har været en kæmpe succes for alle der er kommet tilbage men kommercielt og sponsor mæssig har det sikkert været en stor succes.
Jeg er helt med på præmissen om at han ikke har spillet længe og er 33 år og alt det. Men der er altså mange 33 årige der spiller på et højt niveau. Og helt ærligt kig lige på mandens karriere, han har vundet tysk mesterskab samt afrikansk mesterskab et par gange, han kunne måske godt lære de unge lidt om vindermentalitet.
Ærligt så tror jeg ikke han kommer, men kunne godt tænke mig de så hinanden an et par uger så de ved hvor hinanden står.
Jeg tror, den eneste klub, der ville være villig til at satse på ham i nuværende tilstand, er Brøndby. Blot på grund af sensationsfaktoren.
For Zidans egen skyld skulle han skrive et halvt år med AB og se, om han stadig kan være med. Hvis det går godt, er der måske en åbning i Superligaen. Men når man ikke har spillet reel fodbold i flere år, kan det ikke rigtig sammenlignes med at komme tilbage som f.eks. Thomas Kahlenberg eller Christian Poulsen.
Hvis klubben ønskede, at fastholde koryfæer, så havde klubben forlænget med Frank. Den kontrakt ønskede man fra klubbens side ikke, at forlænge på trods af at Frank gerne ville.
Jeg mener ikke, at vi skal ødelægge Zidans historie på Heden, ved at give ham en kontrakt der vil tilsvare en status som ringvrag.
PH1978 skrev:Hvis klubben ønskede, at fastholde koryfæer, så havde klubben forlænget med Frank. Den kontrakt ønskede man fra klubbens side ikke, at forlænge på trods af at Frank gerne ville.
Jeg mener ikke, at vi skal ødelægge Zidans historie på Heden, ved at give ham en kontrakt der vil tilsvare en status som ringvrag.
Det er lige netop det, jeg mener! Det ville være frygteligt!
Lad os fastholde erindringen om en fantastisk boldkunstner i stedet!
Han bliver ikke mere ringvrag end enhver anden der kommer hjem efter en stor karriere i udlandet, og Zidan har altså haft højere niveau end nogen anden der er kommet hjem siden Jesper Grønkjær, med Daniel Agger som eneste undtagelse.
Sidst han kom tilbage efter en langvarig skade skrev han historie i Mainz med dårligere holdkammerater omkring sig end han vil få i FCM i år, set i forhold til de respektive styrkeforhold i henholdsvis Bundesligaen og Superligaen.
Han skal lige præcis bruges som kommerciel person og indpisker af vinderkultur, bygges op og bruges som reserve sammen med Rilwan Hassan som kant eller hængende angriber. Han skal på ingen måde gå ind og være en bærende kraft på banen i denne sæson, men han kan, hvis han kommer i form, være en god mand i næste sæson som erstatning for Sly som umuligt kan være her efter sommer.
Vi er så tynde på kanterne at vi skal ud i en Benham signing før jeg kan se noget der giver mere mening.
Han bliver ikke mere ringvrag end enhver anden der kommer hjem efter en stor karriere i udlandet
Jeg kender ikke til nogen anden, der er kommet hjem som 33 årig og har genoptaget karrieren efter tre års fravær - og i øvrigt stadig var under genoptræning.
Skal det endelig være, må han jo tage imod invitationen og komme til prøvetræning. Så får vi syn for sagn!
Zidan er forhenværende og skal finde ud af, hvad han skal bruge resten af sit liv på. Hvis han så har noget relevant fodboldfagligt at byde ind med, skal han være velkommen. Men som spiller er det en umulig drøm!
Uldkraemmeren skrev:Han bliver ikke mere ringvrag end enhver anden der kommer hjem efter en stor karriere i udlandet, og Zidan har altså haft højere niveau end nogen anden der er kommet hjem siden Jesper Grønkjær, med Daniel Agger som eneste undtagelse.
Men det er vel ud af talrige spillere, også kun Grønkjær der (som 29-årig, ikke 33) har gjort en forskel, der matchede hans navn og løn? Vi har tidligere gjort det med Bo Hansen, Thygesen og Bak. Ingen af dem "lignede sig selv", og først nu profiterer vi af Bak igen. Det er efter min mening næsten altid en dårlig idé, at hente tidligere spillere hjem. Med mindre man bestyrer klubshoppen, og gerne vil sælge nogle trøjer. Vi har brug for spillere der har sulten, og kan løfte os, ikke "T-shirts".
Noe skrev:Vi har tidligere gjort det med Bo Hansen, Thygesen og Bak. Ingen af dem "lignede sig selv", og først nu profiterer vi af Bak igen. Det er efter min mening næsten altid en dårlig idé, at hente tidligere spillere hjem...
Du glemmer Jakob Poulsen, der også er undtagelsen, som heldigvis har vist stor sult og højt niveau efter sin tilbagevenden. Ellers er jeg enig.
Hvis vi overhovedet skal overveje Zidan, må han ligesom andre lykkeriddere gennem en grundig prøvetræning, så trænerteamet kan vurdere hvor han står mentalt og fysisk. Der er vel ikke så meget tvivl om at han er fantastisk fodboldspiller, hvis hovedet og benene stadig kan.
Jeg forestiller mig at Zidan kunne få en funktion fremover, måske på akademiet. Se bare David Nielsen i Strømsgodset, hvem havde lige troet det? Men mennesker får mere erfaring og vokser.
Jeg synes "sniper" har en pointe med at Zidan kunne lære de unge noget vindermentalitet. Ikke at vi som sådan mangler det, men Zidan er bare arketypen på en spiller der tør tage chancer i sit spil og udfordre janteloven. Jeg gad virkelig godt se Zidan i en eller anden rolle i FCM. Vi vender ikke vores tidligere stjerner ryggen bare fordi de har lavet fejl undervejs. Zidan er vores største stjerne nogensinde.
Jeg tænker at han kunne få en rolle som joker i foråret, hvis man allerede nu rullede ham ind og tog fat på hans fysiske form.
Men ja, det er nok ønsketænkning. Han opfylder sandsynligvis ikke så mange af Benhams database kriterier
Zidan var vist ikke så vellidt i spillertruppen; spørgsmålet er, hvorvidt han ville kunne bidrage positivt til kulturen i klubben. Man skal ikke automatisk have en stilling, fordi man var en dygtig fodboldspiller.
Jeg tror det dengang handlede mere om, at Zidan var på et andet niveau end resten af spillerne. Jalousi. Vi var opkomlinge og hverken trænerstab eller spillere var måske endnu på et niveau hvor det var almindeligt at have "stjerner"? Det var en kæmpe jantelovs-udfordring. Det var med andre ord ikke bare Zidans "skyld", men måske i ligeså høj grad klubbens?
Jeg tror vi i 2014 langt lettere ville kunne håndtere en ung Mohammed Zidan. Og jeg tror ikke vi ville have nogen som helst problemer med at håndtere en voksen Zidan.
Ravnen skrev:Jeg tror det dengang handlede mere om, at Zidan var på et andet niveau end resten af spillerne. Jalousi. Vi var opkomlinge og hverken trænerstab eller spillere var måske endnu på et niveau hvor det var almindeligt at have "stjerner"? Det var en kæmpe jantelovs-udfordring. Det var med andre ord ikke bare Zidans "skyld", men måske i ligeså høj grad klubbens?
Jeg tror vi i 2014 langt lettere ville kunne håndtere en ung Mohammed Zidan. Og jeg tror ikke vi ville have nogen som helst problemer med at håndtere en voksen Zidan.
Enig, Zidan er blevet voksen, det kan man høre når man ser diverse interviews med ham. Det han har oplevet og lært i Tyskland under Klopp skal man ikke undervurdere. Jeg forventer absolut ikke at se ham tilbage som den profil han var, men en klogere og mere erfaren Zidan med en lille snert af den gamle Zidan kunne sagtens gøre en forskel på vores hold stadigvæk, sig mig kan I overhovedet huske hvor god han var?-jeg kan i hvertfald
Som sagt tidligere så tror jeg slet ikke det er aktuelt, men jeg så virkelig gerne at begge parter så hinanden an i et par uger, ellers vil denne debat blive ved..
Kent skrev:Fra dagens HF:
Steinlein: "- Vi er i de sidste forhandlinger med ham. Det er en spiller, der dækker flere pladser, og som holder et højt niveau. "
I følge Glen i FodboldFMs FCM-special i går, så mødtes han med spilleren i starten af december - og det foregik primært på engelsk. Spilleren er godkendt hele vejen rundt og man håber at kunne præsentere ham i starten af det nye år. Det er en spiller, der skal dække for kommende salg (jeg tænker Sly/Pione). Så en udenlandsk kantspiller er mit gæt - ved ikke hvor god Glen er til svensk og norsk, men umiddelbart tænker jeg, at de nationaliteter kan udelukkes.