FCK - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
DenStolteJyde

Re: FCK - FCM

Indlæg af DenStolteJyde »

fanman skrev:Er jeg den eneste der undrer mig over at Urena byttes ud med Hassan, således at vi spiller uden egentlig angriber?
Bevares et par skarpe offensive kanter er farlige, og har været det for os i store perioder, endog farligere end vores angribere, men synes det virkede mærkeligt at vi spillede uden egentlig angriber.
Jeg så desværre ikke kampen, så jeg ved ikke om Hassan så skulle ind og spille som decideret angriber eller hvordan man greb situationen an, men jeg må da sige at jeg også studsede over det da jeg så det på live-update..

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Indskiftningen af Rilwan for Urena forvirrede også mig lidt, jeg havde ventet at Onuachu skulle på banen og at vi som mod FCV ville begynde at slå høje bolde op.
Græstæppet var ikke ligefrem til lange dribleture.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Puha, ikke den måde vi ønskede at gå til pause.

Ifht. kampen, så synes jeg spillerne langt hen ad vejen gjorde et godt stykke arbejde. Det var en meget mudret bane, som ikke tillod os at spille som vi gerne ville. Op til 1-0 målet spiller vi godt, men en smule uklogt synes jeg. På en sådan mudret bane er det netop afgørende ikke at give det første mål væk. Vi tillader at FCK laver en god Stoke anno 2008 imitation. Efter FCK så får det første mål, så er det jo bare virkelig svært på udebane og med det underlag.

Jeg håber virkelig at hele holdet nu går til pause med en følelse af at når de kommer tilbage, så er der en hel masse at bevise, istedet for at gå til pause med en følelse af at man nu skal kigge sig over skulderen. Hele truppen fortjener en god pause nu, da de har leveret et virkelig flot efterår. FCK ser gode ude - de spiller klogt med en solid defensiv, hvilket imo. er den bedste måde at klare sig godt i Suppen på. Derfor skal vi også huske at vi er gode og starte foråret som om alle igen er på 0 point. Kodeord til foråret: Kynisme og forsvar. Så tror jeg på at vores offensive spillere med den hvile de nu får henover vinteren nok skal levere på et højt plan også.

Le Compte

Indlæg af Le Compte »

Jeg syntes folk skal prøve et tankeeksperiment. Lad os sige at vi havde tabt første kamp i parken 3-0. Inden sidste spillerunde i efteråret var vi så kun foran med 5 point. Så vandt vi denne 1-2 istedet og overvintrer med 8 point ned til FCK.

Det ville have lydt meget anderledes herinde hvis tingene var forløbet på denne måde. Men forspringet er det samme nemlig 8 point. Så kan man snakke om momentum og at FCK nu tror mere på det. Ja det er rigtigt.

Vi slutter dårligt af og taber i parken. Jeg frygter også FCK i foråret, men vi vælger selv om vi som klub og fans ser positivt eller negativt. Lad og være taknemlig for forspringet og have tiltro til at truppen er styrket med nye spillere til opstarten og at alle mand er tilbage for fuld styrke.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

mrjelle
Geografisk sted: Herning

Indlæg af mrjelle »

Le Compte skrev:Jeg syntes folk skal prøve et tankeeksperiment. Lad os sige at vi havde tabt første kamp i parken 3-0. Inden sidste spillerunde i efteråret var vi så kun foran med 5 point. Så vandt vi denne 1-2 istedet og overvintrer med 8 point ned til FCK.

Det ville have lydt meget anderledes herinde hvis tingene var forløbet på denne måde. Men forspringet er det samme nemlig 8 point. Så kan man snakke om momentum og at FCK nu tror mere på det. Ja det er rigtigt.

Vi slutter dårligt af og taber i parken. Jeg frygter også FCK i foråret, men vi vælger selv om vi som klub og fans ser positivt eller negativt. Lad og være taknemlig for forspringet og have tiltro til at truppen er styrket med nye spillere til opstarten og at alle mand er tilbage for fuld styrke.
Jeg er helt enig, vi må bare acceptere at alle taber, og at vi mangler fysisk i går (Bak, Sparv, Duncan)
FCK kommer til at tabe point i foråret, og vi skal bare fortsætte med at tage en kamp af gangen og koncentrere os om os selv.

Nu kommer en lang pause hvor vi forhåbentlig kan få lappet de skadede spillere sammen, og være 100 % klar til første kamp.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kunne desværre kun se de første 38 minutter af kampen. Men i de 38 minutter var der kun et hold på banen og det var FCM. Dog havde Nicolai Jørgensen lige haft kampens største chance.

Jeg synes vi var gode med bolden, kombinerede flot og hurtigt på en bane der ikke er national arenaen værdig. FCK evnede slet ikke samme spil med bolden men måtte forlade sig på at komme igennem på fysik.

Vores problem var at FCK stod lavt og så kan Urena ikke rigtig bruges til forfærdelig meget. De indlæg vi forsøgte var langs jorden og det havde FCK forsvaret styr på. Vi manglede i den grad Duncan i går.

Har jo så desværre (eller heldigvis...) ikke set resten af kampen. Heller ikke målene. Men som kampen havde set ud indtil da, så tror jeg at det første mål reelt afgjorde kampen. Jeg forestiller mig at FCK nu kunne være endnu mere defensive, samtidig med at banen bliver mere og mere umulig og dermed sværere at kombinere sig igennem på. Dyr kamp ikke at have Janssen eller Duncan til rådighed i. Men sådan er det.

Super første halvdel af sæsonen. Bedste i klubbens historie. Skal vi ikke bare glæde og over det og nyde vinterpausen på en temmelig solid førsteplads :)

Jeg gør.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

fanman

Indlæg af fanman »

Her dagen derpå er jeg egentlig ikke så bitter, vi kommer godt fra start, får sendt et selvmål ind der desværre kommer i denne kamp og ikke i en kæmpe sejr som den i Hobro, Urena misser en stor chance, som han nok sender ind i størstedelen af gangene, vi bliver snydt for et straffe, men sådan er det jo at spille i parken.
Som nævnt havde de to FCK kampe lagt omvendt, havde vi alle jublet nu.

Se i øvrigt dette indslag med Ståle og Glen. (virker ikke i google chrome for mig, men fint i internet explorer)
http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyheder/ ... a-live-tv/

Christian

Indlæg af Christian »

Holdet er åbenbart ikke bedre end deres sidste kamp.

Jeg synes første halvleg var rigtig god, og FCK var reduceret til et kontrahold. Elsker når det sker.

Jeg så også gode ting fra Haugaard og jeg synes bestemt han stadig skal have chancen.

Og kampens detalje da Banggaard glidende blokerer Nikolaj Jørgensens skud i fri position.
Han er bare en klasseforsvarer som ikke må sælges lige nu.

Måske holdet kan bruge en tættere topstilling positivt, til ikke at tænke at guldet er hjemme.

Urena er i hus. Nu mangler vi bare Jim larsen og Kristoffer Olsson, og så tror jeg for alvor at det er slut med tomme skabe i FCM :O)

oros

Indlæg af oros »

På bold.dk kører en lystig diskussion i anledning af, at Ståle ikke synes, han har fået ros nok for de forbedringer, FCK har opnået de senesete kampe. :geek:

Jeg fik den ide :idea: , at gå to sæsoner tilbage - eller de seneste 66 kampe. Det ser således ud:

http://www.superstats.dk/stilling/fra-t ... 014%2F2015

Man kunne så hygge sig med at påstå, at FCK i løbet af disse 66 kampe har hentet 1 sølle point på FCM! :lol:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fantastiske FCK er i øjeblikket ved at vise deres styrke i Europa League....... :roll:

oros

Indlæg af oros »

Ravnen skrev:Fantastiske FCK er i øjeblikket ved at vise deres styrke i Europa League....... :roll:
Hehe, ja....... Og Ståle efterlyser ros for sine fremskridt med holdet. :?:

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er fedt nok at FCK lige slutter deres efterår af med sådan en lussing, og knas på de indre linjer :mrgreen:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... af/5351530

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Aldrig har jeg grinet så meget og så højt. Hvor har den norske skovtrold godt af, at slutte sæsonen af på denne måde. Nu kan de gå i juleferien og tænke på, hvad der gik galt og tænke på om opstarten til foråret, vil starte lige så skidt som sæsonen sluttede. :D :D :D :D :D

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:Aldrig har jeg grinet så meget og så højt. Hvor har den norske skovtrold godt af, at slutte sæsonen af på denne måde. Nu kan de gå i juleferien og tænke på, hvad der gik galt og tænke på om opstarten til foråret, vil starte lige så skidt som sæsonen sluttede. :D :D :D :D :D
Og så smider vi lige lidt salt i såret.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/medie-ka ... k-i-januar

Besvar