Hej drenge.
Nu har jeg efterhånden i et stykke tid moret mig/irriteret mig over de mange indlæg, der nævner Mohammed Zidan som et seriøst bud på et indkøb til vinter. Det er i min verden fuldstændig hat og briller (undskyld det måske lidt grove udtryk) og vidner om et nostalgisk nærmere end et seriøst forhold til fodbolden.
Sagen er den at Mohammed Zidan ikke har spillet en kompetitiv kamp siden sæsonen 12/13. Og det var i den arabiske liga. Sagen er den at Mohammed Zidan ikke spiller fodbold pt men arbejder som fodboldekspert for arabisk tv hvor han kommenterer tysk fodbold. Sagen er den at Zidan i dag er 32 år gammel.
Kort sagt vil det give lige så meget mening at ønske Christian Lundberg tilbage som det vil at ønske Zidan tilbage. Jeg mener ikke at det overhovedet har nogen gang på jorden, også set i forhold til at Zidans afgang jo ikke ligefrem var begrædt af daværende medspillere. Så er der nogen fans der har begrædt det lige siden men det er nok meget godt at fans ikke altid bestemmer så meget. Fodboldklubber kan ikke drives nostalgisk men realistisk og det er næppe realistisk at få Zidan tilbage (i hvert fald IKKE i en forfatning der hedder Zidan 2004/05)
Så tænk lige over det inden i ønsker Zidan tilbage. Han var en dygtig spiller, men ikke en holdspiller. Og det han var dengang er han ikke længere. Og han kan overgåes af de første 100+ spillere i dag (undskyld jeg ikke gider lave en liste)
Mohammed Zidanmania
Mohammed Zidanmania
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
- Supernatural
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Mohammed Zidanmania
Mener nu også nej tak til Zidan. Lad nostalgi være nostalgi. FCM er i en helt anden situation end for et par år siden. Zidan fylder for meget i klubben, alderen er imod ham, han har ikke spillet i lang tid osv. osv.. Håber han kommer til en anden dansk klub, så man kan se hans reelle niveau - jeg synes bare ikke vi skal være forsøgskanin til det.
Fuldstændigt enig. Selv om en kontraktløs spiller er billig, ville det være halsløs gerning at tilknytte ham. De kunne jo lige tjekke med Ørgård hvor meget bøvl han havde med Zidane. Jeg er også bange for, at tiden er løbet fra Zidane - der er jo nok en grund til at han ikke spiller på kontrakt i øjeblikket? 
Zinedine Zidane har også lagt støvlerne på hylden, så han er næppe aktuel, selvom det kunne have været sjovtFcmrose skrev:Fuldstændigt enig. Selv om en kontraktløs spiller er billig, ville det være halsløs gerning at tilknytte ham. De kunne jo lige tjekke med Ørgård hvor meget bøvl han havde med Zidane. Jeg er også bange for, at tiden er løbet fra Zidane - der er jo nok en grund til at han ikke spiller på kontrakt i øjeblikket?