FCM-boss: Vi er her for at vinde guld
Re: FCM-boss: Vi er her for at vinde guld
http://www.bt.dk/superligaen/fcm-overve ... griber-fri
Det er så den ene af vores 2 lejesvende.
Derud over er jeg enig med de fleste om at vi ikke skal ud og købe en masse spillere, men en enkelt eller 2 rigtig gode, kan man selvfølgeligt altid finde plads til.
Også enig i at det er i bagerste kæde vi står svagest og ikke mindst på målmandsposten hvor Hauggaard, helt sikkert er et talent og en fremtidens mand, så mangler vi klasse her og nu i buret.
Det er så den ene af vores 2 lejesvende.
Derud over er jeg enig med de fleste om at vi ikke skal ud og købe en masse spillere, men en enkelt eller 2 rigtig gode, kan man selvfølgeligt altid finde plads til.
Også enig i at det er i bagerste kæde vi står svagest og ikke mindst på målmandsposten hvor Hauggaard, helt sikkert er et talent og en fremtidens mand, så mangler vi klasse her og nu i buret.
Jeg begriber simpelthen ikke en kommentar som "Det er kun i forsvaret vi kan forstærke os". Hvorfor?
Som udgangspunkt må man vel kunne forstærke sig indtil det niveau hvor man antages at have verdens bedste. Det niveau når vi naturligvis aldrig, men jeg finder det besynderligt at fastslå at eksempelvis Jakob Poulsen, Duncan og Sly er topmålet for hvad en dansk topklub kan hente.
Det sagt, så er det klart at backs og især keeper er tyndest besat, men derfra og så til at sige at vi ikke behøver forstærkninger andetsteds er for mig mangel på ambitioner, både for FCM og for dansk fodbold.
Som udgangspunkt må man vel kunne forstærke sig indtil det niveau hvor man antages at have verdens bedste. Det niveau når vi naturligvis aldrig, men jeg finder det besynderligt at fastslå at eksempelvis Jakob Poulsen, Duncan og Sly er topmålet for hvad en dansk topklub kan hente.
Det sagt, så er det klart at backs og især keeper er tyndest besat, men derfra og så til at sige at vi ikke behøver forstærkninger andetsteds er for mig mangel på ambitioner, både for FCM og for dansk fodbold.
Det kunne jeg ikke være mere enig i...Det der dog er for mig er meget påfaldende, er hvor mange der gerne vil skifte 2-4 spillere ud på holdet.Som udgangspunkt må man vel kunne forstærke sig indtil det niveau hvor man antages at have verdens bedste. Det niveau når vi naturligvis aldrig,
For mig har FCM altid være en klub som satsede på ungdommen, med en kontinuerlig forbedring af akademiet.
at skifte ud på de tidligere omtalte pladser giver vel ikke meget rum til vores egne talenter som sælges og giver plads til nye og vi den vej igennem får en sund forretning. køber du de bedste talenter i norden fra de andre klubber, hæver du også det resultat vi får ud på sigt (no offence til dem der allerede har været igennem). De spillere vil vi altid kunne få en højere salgspris for.
Tanke spin: akademiet havde investeret i christian Eriksen, jannik vestergård, Nicolai Boilesen uffe bech, Frederik Sørensen osv. i en tidlig alder og vi ville uden tvivl have haft DKs bedste ungdom og et sted hvor udenlandske klubber ville kigge først. Jeg ved at vores drenge gør det godt, men ikke alle er på det niveau og de talenter kan købes "billigt".
At lave en FCK, Brøndby, Real Madrid
Helt enig i, at at alle pladser kan forbedres og Diego Costa ville sikkert også kunne slå Duncan af holdet og de omtalte pladser, er helt sikkert også de svageste positioner, men at skifte det meste af holdet ud med købe spillere, udvikler ikke vores egne talenter og hvor er fremtiden så den dag vores sponsor takker af.
Ovenstående er ikke ensbetydende med, at vi ikke skal stile efter guldet, det skal vi hvert år og se hvor langt vi kom sidste år, med en af de trupper i Europa, der gav egne talenter mest spilletid, det sidste skal nok komme, men det kræver spille tid.
Selv om vi har en pengemand i ryggen så har vi ikke uendelige ressourcer. I princippet kunne vi godt købe en spiller, der er bedre end fx Duncan, men han ville efter al sandsynlighed være meget dyr og formentlig kun en meget marginal forbedring. Har vi virkelig råd til at bruge 15 millioner på en marginalt bedre angriber, og så have en kæmpestor løncheck til at sidde på bænken?Lund7400 skrev:Jeg begriber simpelthen ikke en kommentar som "Det er kun i forsvaret vi kan forstærke os". Hvorfor?
Dét er altså ikke mangel på ambitioner, det er bare forstand på at drive en nogenlunde fornuftig forretning. Man må bruge pengene der, hvor vi får mest værdi for dem.
Udover det er jeg egentlig enig med mmgala i at vi bør satse på vores talenter. Venstre back er tyndt besat, men vil en spiller som Lauridsen, der har ventet så længe på at få sin chance efter Juelsgaårds salg, overhovedet finde sig at blive skubbet ud på bænken af en ny profil?
Jeg håber som udgangs punkt ikke at vi går ud og henter 3-4 ´dyre´ spillere. Men hvis nu spillere bliver solgt så ser jeg gerne de bliver erstattet. Synes truppen ser sund og homogen ud som den er nu.
Eneste minusser som jeg ser det er Hedinsson og Janssen, men jeg tror også at begge snart er fortid i klubben (Janssen ved vi snart er fortid)
Jeg kan ikke se hvem i truppen der ikke fortjener chancen. Går man ud og henter 3-4 dyre, men sikkert også gode spillere, så tror jeg hurtigt det kan ødelægge harmonien og stabiliteten i truppen.
Men et hold kan vel altid bruge en klassespiller, og jeg synes altid det er spændende med nye signinger i fcm-trøjen og jeg er utrolig spændt på hvad de nye ´muskler´ og Benhams scoutingsystem kan præstere, men som sæsonen er forløbet kan jeg godt vente til næste sommer med alt for mange nye ansigter.
1 enkelt klassespiller er fint, og kun hvis der sælges spillere i pausen skal de erstattes.
Men lige hvor vi skal forstærkes er for mig et stort spørgsmål, er som sådan godt tilfreds med alle kæder.
Hvor er det dog en spændende tid at være fcm´er i
Eneste minusser som jeg ser det er Hedinsson og Janssen, men jeg tror også at begge snart er fortid i klubben (Janssen ved vi snart er fortid)
Jeg kan ikke se hvem i truppen der ikke fortjener chancen. Går man ud og henter 3-4 dyre, men sikkert også gode spillere, så tror jeg hurtigt det kan ødelægge harmonien og stabiliteten i truppen.
Men et hold kan vel altid bruge en klassespiller, og jeg synes altid det er spændende med nye signinger i fcm-trøjen og jeg er utrolig spændt på hvad de nye ´muskler´ og Benhams scoutingsystem kan præstere, men som sæsonen er forløbet kan jeg godt vente til næste sommer med alt for mange nye ansigter.
1 enkelt klassespiller er fint, og kun hvis der sælges spillere i pausen skal de erstattes.
Men lige hvor vi skal forstærkes er for mig et stort spørgsmål, er som sådan godt tilfreds med alle kæder.
Hvor er det dog en spændende tid at være fcm´er i
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
http://www.bold.dk/nyt/hjemmebanen-er-n ... l-fcm-guld
Tror vi alle vil give Glen ret. Vores hjemmebane skal være vores fort. Her skal vi være stærke. Vores situation i år, hvor vi spiller klassefodbold og efter 13 kampe har 31 point, skal kunne trække flere tilskuere på stadion og dermed give den lydkulisse, som giver vores spillere de sidste procenter der gør, at vi vinder flere hjemmekampe i år end tidligere.
Nu kommer den mørke og fugtige del af sæsonen. Vil i ikke godt komme og bakke drengene op, uanset hvordan vejret er. Vi ønsker og håber på guldet. Vi skal alle hjælpe med at få guldet til heden. Også dig.
Tror vi alle vil give Glen ret. Vores hjemmebane skal være vores fort. Her skal vi være stærke. Vores situation i år, hvor vi spiller klassefodbold og efter 13 kampe har 31 point, skal kunne trække flere tilskuere på stadion og dermed give den lydkulisse, som giver vores spillere de sidste procenter der gør, at vi vinder flere hjemmekampe i år end tidligere.
Nu kommer den mørke og fugtige del af sæsonen. Vil i ikke godt komme og bakke drengene op, uanset hvordan vejret er. Vi ønsker og håber på guldet. Vi skal alle hjælpe med at få guldet til heden. Også dig.
Vejret er ingen hindring. Det er arbejdet derimod fra tid til anden, og det gør sig desværre gældende til kampen mod FCV. Det bliver så også den eneste, jeg misser i efteråret!TrueWolfMidt skrev:http://www.bold.dk/nyt/hjemmebanen-er-n ... l-fcm-guld
Statistikken er på vores side: http://indkast.dk/index.php?nyhed=123432

FCM løber med guldet i denne sæson. Ingen hold i SL-historien har nemlig vundet guld efter at have været mere end syv point efter rækkens nummer et, da der var spillet 13 runder.
FCM har hele ni point ned til FCK på 2. pladsen lige nu. Det største guldcomeback i Superligaens historie er blevet leveret af Brøndby, der vandt guld i 1995-1996-sæsonen, selv om de havde hele syv point op til topholdet AGF efter 13. runde.
Det hidtil største guldcomeback, som FCK har leveret i en Superligasæson, var i 2003-2004, hvor løverne vandt guld, selv om de var fire point efter topholdet Brøndby, da der var spillet 13 runder af sæsonen.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -siden-fck
Håber for alt i verden, at vi i år kan holde hele vejen.
- Supernatural
- Geografisk sted: Aalborg
Det er nu det skal være..
Vi mærker også den her stålsathed gennem hele klubben, VI VIL VINDE! 
Den type statistisk beregning synes jeg er ret meget til grin..TrueWolfMidt skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -siden-fck
Hvad er kriteriet for lige præcis at komme med udmeldingen efter 14 runder
Hvad er der galt med 10,11,12,13, 15, 16 osv ?
Hvis der nu bliver hentet eks. 6 point på os i de 2 næste runder - hvad så??
Synes at det er en mærkelig form for journalistik
Kriteriet er, at der aktuelt er spillet præcis 14 runder - og at et forspring på 10 points efter 14 runder aldrig er hentet før. Man kan også kalde det at kreere en nyhed....Hvad er kriteriet for lige præcis at komme med udmeldingen efter 14 runder
Tirsdag 25/11 kan man så skrive om hvorvidt, et forspring på X point efter 15 runder er blevet hentet og så fremdeles. Så har man en sikker nyhedskilde.
Det kan ikke bruges til andet end et skuldertræk. Eller, jo: vi kan sole os i den øjeblikkelige succes, mens modstanderne kan håbe, vi alligevel fejler og så hovere over det. Det var de gode til i Ålborg i foråret!
Lad dem dog journalisterne skrive. Vi skal bare glæde os over, at det hele bliver taget med en stoisk ro, og at vi vinder trods skader og rokeringer og halvdårligt spil.
Jeg kan også finde lidt statistik:
Vi var med afstand det bedste hold i kalenderåret 2013:
http://www.superstats.dk/stilling/helaars?aar=2013
Aktuelt er vi også det bedste hold i 2014:
http://www.superstats.dk/stilling/helaars?aar=2014
Hvad kan vi så bruge det til? Ikke en skid udover naturligvis at glæde os stort. Det giver i hvert fald ikke anledning til sure læserbreve eller anden form for sure opstød!
Vi var med afstand det bedste hold i kalenderåret 2013:
http://www.superstats.dk/stilling/helaars?aar=2013
Aktuelt er vi også det bedste hold i 2014:
http://www.superstats.dk/stilling/helaars?aar=2014
Hvad kan vi så bruge det til? Ikke en skid udover naturligvis at glæde os stort. Det giver i hvert fald ikke anledning til sure læserbreve eller anden form for sure opstød!
Senest rettet af oros 12. nov 2014, 09:40, rettet i alt 1 gang.
Den kræver simpel desk research og har forholdsvis bred appel. Internettet lever af mange klik for få ressourcer. Jeg så en lignende artikel i sidste runde, og vi vil nok se den gentaget i de næste runder op mod pausen.974 skrev:
Den type statistisk beregning synes jeg er ret meget til grin..
Hvad er kriteriet for lige præcis at komme med udmeldingen efter 14 runder
Hvad er der galt med 10,11,12,13, 15, 16 osv ?
Hvis der nu bliver hentet eks. 6 point på os i de 2 næste runder - hvad så??
Synes at det er en mærkelig form for journalistik
Jeg synes til gengæld at det er en fin artikel. Den demonstrerer, hvor lang foran vi faktisk er, også målt historisk. Vi er ikke foran på lidt småheld og dommerkendelser her og der, men er i gang med en af de allerbedste kampagner i superligaens historie (næststørste forspring siden starten i 1991). Man kan selv lege med tidligere stillinger her: http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 014%2F2015
Faren er selvfølgelig, at det bliver en sovepude. Men jeg har endnu ikke mødt en ÅB- eller FCK-fan der ikke har spået at vi smider det til sidst. Vi skal nok blive ved med at kæmpe, til den fede dame synger.